حکومت موقت به خواست عمومی مبدل گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۸/۹/۹ کد خبر: 161142 منبع: پرینت

کنار رفتن غنی از اریکهٔ قدرت و برپایی انتخابات مجدد زیر نظر یک حکومت موقت (عبوری) بیطرف و ناظرین بین المللی باید به یک خواست همگانی مبدل گردد!
تجربه نشان داده که اعتراضات متعارف و پسیف مدنی؛ حلقهٔ تمامیتخواه فاشیست مشربِ برسر اقتدار را به هیچ صورت وادار به عقب نشینی نمی کند.
به همین ترتیب اقشار وسیع مردم که نیروی اساسی جنبش های اعتراضی را می سازند بیش از این بر اساس خواست و ارادهٔ یک یا چند گروه و به منظور بقدرت رسانیدن یک فرد معین برای مبارزات دوامدار بسیج نخواهند شد.

در چنین حالتی ضرور است تا تمام شعار ها و پلاتفورم های مبارزاتی به دور یک خواست همه شمول، مبرم، قابل لمس و مورد حمایت وسیعترین بخش جامعه متمرکز ساخته شده و از خواستهای فردی و گروهی و یاهم شعار های راهبردی و غیر قابل دسترس در حال حاضر؛ پرهیز شود.

حقیقت این است که در افغانستان کنونی؛ بدون به زیر آوردن اشرف غنی احمدزی و تیم فاسد وی از اریکهٔ قدرت؛ نه دموکراسی در کشور پایدار خواهد شد، نه صلحی تٲمین ونه هم یک "وفاق ملی"، تفاهم و همدیگر پذیری میان مردمان کشور براساس منافع مشترک عرض وجود خواهد کرد.

در اوضاع و احوال موجود لازم است تا تمام نیروهای سیاسی و مدنی و در کل مردمان سراسر کشور که همه خواهان بوجود آمدن یک نظم و ثبات نسبی در مملکت با عبور از وضعیت خطرناک کنونی هستند؛ باهم بدور شعار کنار رفتن غنی از قدرت، الغای انتخابات رسوای ریاست جمهوری و پرپایی انتخابات مجدد زیر نظر یک حکومت عبوری بیطرف و ناظرین بین المللی گردند!

نور محمد خرمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
عبوری
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت موقت یعنی حکومتیکه اهسته اهسته طالب شود یا مجاهد شود! همانهایکه امتحان داد اند!

>>>   حالا غنی میگوید که سر میدهیم ولی چوکی را از دست نمیدهیم قباله کرئه است یگ مشت اهنین برای راندن او از ارگ کار است

>>>   باید غنی بیناموس فاشیست و دخترفروش سرنگون گردد به هرقیمت که میشود حتی اگر تروریست را امریکا حاکم میسازد چون حالا تصمیم گیرنده امریکاست نه مردم

>>>   اگر به سرنگونی فاشیزم و نسل سفاک غنی خاتمه میدهند حاضریم و تمام ملت قبول دارند بگذارید دیگر فاشیستان خشتک کشال نسل سفاک پاکستان بالای این خاک حاکم نگردد . اگر طالب را میاورند وقتی غنی بیناموسش را قبول نکردیم طالب اش را هم قبول نمیکینم حالا زمان نادر غدار نیست که انگلیس غلام خودرا بقدرت بیاورد و اقوام بزرگ کشور قبولشان کند خلاص اوغان را کسی قبول ندارد پدر خوبش لعنت.

>>>   باید هم اما نه که اوغان باشند چون اوغان ۳۰۰ سال امتحان خودرا در این خاک داده اند بجز از خاک فروشی غلامی و بی عزتی چیزی دست اوردنداشته و ندارند هرکه را میاورند مقصد رنگ اوغان در گور اوغان هیج خوب ندارند خوب اوغان اوغان است تا انسان شوند ۱ هزار خواهد گذشت.

>>>   به حکومت موقت اگر دلبستگی باشد - درانصورت درترکیب آن 70% طالب آمدنیست - حال باشماست که خوبش میدانید ویاخراب

>>>   غنی با عملکرد های خلاف اخلاق و انسانیت اش هم خود را شرمسار و خجالت جهان کرده و هم کسانی که از وی طرفداری میکنند در وجود و موجودیت غنی به اریکه قدرت جز نا امنی و نفاق افگنی قومی و بیکاری و ده ها مصیبت دیگر چیزی دیگری نبوده ونیست زیرا تجربه بیشتر از پینجسال دوران زمامداری اش این همه را ثابت کرده که غنی فاشیست عوام فریب دروغگو و چپاولگر دارایی عامه و حکومت تگ قومی غلجایی خودش دیگر کاری را انجام نداده و نخواهند داد پس بهتر است انرا از ارگ بیرون پرتاب شود.

>>>   کمیسیون انتخابات همه مواد قانون و طرزالعمل ها را به میل و سلیقه خود تفسیر میکند.
یک مجموعه متشکل از نهاد های ناظر حقوقدان ها جامعه مدنی و مردمان چیزفهم باید در حضور داشت دو طرف دعوا ادعای هردوطرف را بشنوند و مطابق قانون مشوره لازم را برای حل معضل ارائه کنند.

>>>   بيشك خرمي صاحب !
مه ميگم يك شوراي اهل حل و عقد هم اگه تشكيل شوه بسيار خوب ميشه!
مردم پشت سالهاي دههء هفتاد بسيار دق اورده اند.

>>>   اگر می خواهد صلح در این وطن بیاید ضرورت به یک حکومت موقعت می باشد واگر می خواهد ۵ سال دیگر غنی ۴۵ هزار مردم بگناه را یتیمی کند غنی را تعین کند

>>>   تا وقت که نام مجاهد ، طالب ، خلقی پرچمی در این سرزمین باشد روی ارامی را نمی بینیم . همین حکومت نسبی درد را دوا خواهد شد ، اګر کسی سنګ اندازی و تخریب نکند .

>>>   خانمها و یگانتا آقایان با پارس زدن زیاد از راه دور هیچ چیز حاصل نموشه.مو یک توصیه درم ، خودی شمو پیش از ای که زیاد پارس موزنی کمی کوچله بخورید که مردوم از دیست شمو خورد پای ها آرام شوه.

>>>   سلام. اولتر ازهمه هر کسی و یا هر جناحی ریس دولت افغانستان شد باید مثله فوری بیرون شدن نیروهای نظامی خارجی از افغانستان را روی دست بگیرد
دیگر پروژها تمام شده و باید مداخله های خارجی قطع شود امریکایها و متحدانش باید مانند شوروی سابق باعزت بروند به میهن شان چونکه جنگ خاتمه یافته و مردم افغانستان دیگر به کمک هیچ کشوری نیاز ندارد خود افغانستان توانایی دفاع از وطن و مردم را دارند طوریکه ثابت کردند در طی همین مدتی که خارجی ها
در وطن ما هستند در جبهه های جنگ خارجیها تنها با دشمن نجنگیدند بلکه دفاع از نیروهای خارجی هم وظیفه اردو ملی و سربازان کشور ما بوده برای دفاع از نیروهای خارجی هم باید سرباز افغان جان خود را سپر کند تا آنها به منافع خود دست پیدا کنند دیگر بس است ریس جمهور ما نوکر ریس جمهور و سربازان ما نوکران سربازان خارجی مردم افغانستان در طول تاریخ اینقدر بی حیثیتی و شرمندگی را ندیده بودند..سرباز

>>>   چه حکومت موقت و چه غیر موقت بیاید هیچ فرقی در وضعیت افغانستان ندارد چون همه اش از سوی آمریکا تعیین می گردد. تا آمریکا باشد همین گرفتاری وجود دارد.

>>>   چه حکومت موقت و چه غیر موقت بیاید هیچ فرقی در وضعیت افغانستان ندارد چون همه اش از سوی آمریکا تعیین می گردد. تا آمریکا باشد همین گرفتاری وجود دارد.

>>>   درد خرمی و هم فکران او نهایت شدید است از خداوند شفا نه بلکه تشدید درد برایتان آرزو دارم.
من بارها نوشته ام از سنگ صدا می آید اما از یک تعداد بی غیرت ها بی ضمیر نه. اگر اوغان دو یا صد سال حکمران بوده پس اجداد نیاکان و پدران شما چرا آنقدر بی غیرت بودند که آه به جگر نکشیدند ؟ و اگر آنها غیرت نداشتند ؟ تو اینهمه غیرت کاذب که از پشت صفحه مجازی خود را کون پیاز معرفی میکنی را از کجا آورده یی ؟
پسری که نداشت نشانی از پدر
نخواند اش پسر
نکته دست گیرت شد یا خیر؟ تو خود نمی‌دانی که نطفه کی هستی پس این همه غروفش یعنی چه؟ تا جاییکه مسله وطن و خاک فروشی مطرح است. تمام این بیناموسان بشمول جمیعت حزب اسلامی اتحاد و بقیه گند، سگهای چتلستان بودند و در وطن فروشی هر یک دکترا دارند. لطف نموده سر های فرو رفته یی تان را از معقد تان بیرون کرده و ببینید که معاعده بن را کیها به نمایندگی از افغانستان امضا کردند؟ همین یازنه های محترم شما نرسک دبل عبدالله و قانونی بی قانون اساسی تهمت است؟ بهتان است؟ اسناد و شواهد عکس ویدیو و امضایی جنابان در پای سند تجاوز به خاک و ناموس ات موجود است. ۴۷ کشور کفری را کی به کشور دعوت کرد؟ صاحب بیلیونها دالر کیست؟ ثانیا چهار بچه بیریش با داشتن اکونت های مختلف در صدد این هستید تا این نظریات تان را همانند تظاهرات میلیونی روز جمعه تان بزرگ جلوه دهید اما کور خوانده یی این ترفند ها دیگر خریداری ندارد و به زودی حکومت جدید دست بقیه دزدان را از کاسه خون ملت قطع با جهاد و مقاومت چوب را در ....شأن میزند، حتما روزگار دوستم، عطا نور، ظاهر قدیر، و بقیه را بخاطر دارید فقط منتظر باشید هنوز فیلم شروع نشده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است