هزاران اسراییلی علیه نتانیاهو اعتراض کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۸/۹/۱۱ کد خبر: 161163 منبع: پرینت

سیاستمداران پیشرو اسراییل در تشکیل حکومت ناکام مانده اند.علاوه بر این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی به فساد متهم شده است. هزاران اسراییلی به رسم اعتراض روی جاده ها برآمده اند.

به گزارش صدای آلمان، این تظاهرات در تل ابیب تحت شعار "استعفا بده، اسراییل مهمتر است" و توسط "جنبش حکومت با کیفیت" برگزار شد. بر اساس گزارش صفحه اینترنتی خبری " ynet " حدود ۵۰۰۰ اسراییلی در این حرکت اعتراضی شرکت داشتند. در کنار دیگر شعارها، پوسترهایی با شعار "دموکراسی قوی، اسراییل قوی" دیده می شدند.

اسراییل از ابتدای تأسیس اش در ۷۱ سال پیش، با یکی از بزرگترین بحران های سیاسی روبرو گردیده است. این نخستین بار است که در تاریخ اسراییل یک نخست وزیر متهم شده است.

دادستان کل اسراییل هفته گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور را به تقلب، خیانت و فساد متهم کرد. نتانیاهو در واکنش به این اتهام، از تلاش به کودتا علیه حکومتش صحبت کرد و قوه قضاییه اسراییل را با شدیدترین الفاظ انتقاد کرد.
سیاستمداران اپوزیسیون، نتانیاهو را متهم كرده اند كه كشور را به سمت "برادرکشی" سوق می دهد.

سه انتخابات در یک سال؟
امسال دو بار پارلمان جدید انتخاب شده است. تا حال جناح راست گرای مذهبی و جناح چپ میانه رو نتوانسته اند اکثریت را برای تشکیل یک حکومت ایتلافی به دست آورند. مهلت نهایی حدود یک و نیم هفته بعد به پایان می رسد. این حداقل شاید یک تئوری باشد که در طی آن می توان انتخابات جدید سومی را مهار زد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییلی
نتانیاهو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است