غنی را ملامت نکنید!
غنی برای دریافت تابعیت آمریکایی به پایبندی به منافع آمریکا قسم یاد کرده است، خود را موظف دانسته تا با هرآنچه در توان دارد برای حفظ و توسعه منافع آمریکا در افغانستان بکوشد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۸/۹/۱۱ کد خبر: 161164 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)محمداشرف غنی متولد ماه ثور سال ۱۳۲۸ در ولایت لوگر است. اشرف غنی از پشتون‌های قبیله احمدزی است. پدرش شاه‌پسند نام داشت و در جوانی کارمند یک شرکت حمل‌ و نقل در کابل بود و در دهه ۱۹۸۰ کار حمل‌ و نقل را با تعدادی کامیون در پاکستان ادامه می‌داد.
غنی سابقه تحصیل در مدارس دینی کراچی ولاهور پاکستان را در سال های 1985الی 1986 در کارنامه دارد.
وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در کابل گذراند و برای تحصیلات دانشگاهی به لبنان رفته و در دانشگاه آمریکایی بیروت و در رشته علوم سیاسی ادامه تحصیل داد و در همان‌جا با رولا، همسر آینده‌اش آشنا شد و با این دختر لبنانی مسیحی ازدواج کرد.
وی در سال ۱۹۷۷ پس از قبولی در یک بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل به دانشگاه کلمبیا در نیویورک رفت. غنی در آمریکا ماندگار شد و مدرک دکترای خود را در رشتهٔ انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد.
دو فرزند غنی و رولا با نام‌های مریم و طارق در آمریکا به دنیا آمده‌اند و در نتیجه تمام آن‌ها شهروند آمریکا نیز محسوب می‌شوند.
اشرف غنی پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۸۳ برای تدریس در دانشگاه برکلی کالیفرنیا دعوت شد و از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۱ مدرس دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا بود و در این دوره معمولا به عنوان کارشناس در برنامه‌های بخش فارسی و پشتوی رادیو بی‌بی‌سی حضور پیدا می‌کرد.
وی از سال ۱۹۹۱ به عنوان مردم‌شناس راهنما در بانک جهانی مشغول به کار شد.
اشرف غنی در سال ۲۰۰۲ به عنوان مشاور ویژه اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان انتخاب شد. مهمترین فعالیت وی در این پست، همکاری در طراحی، مذاکرات و اجرای موافقت‌نامه بن بود که یک نقشه راه را برای تعیین دولت جدید افغانستان پس از سقوط طالبان مشخص می‌کرد.
غنی در فبروری ۲۰۰۲ به عنوان مشاور ارشد حامد کرزی، وزیر مالیه و رییس اداره هماهنگ‌کننده کمک‌های بین‌المللی به افغانستان انتخاب شد. او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان وزیر مالیه افغانستان در دولت حامد کرزی فعالیت ‌کرد.
وی در سال ۲۰۰۴ به عنوان رییس دانشگاه کابل انتخاب شد.
اشرف غنی در سال ۲۰۱۱ در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و با کسب 3 درصد آرا، پس از حامد کرزی، داکتر عبدالله و رمضان بشردوست، در رتبه چهارم قرار گرفت.
اشرف غنی در دور دوم ریاست جمهوری حامد کرزی، مسوول برنامه انتقال مسوولیت امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای داخلی شد.
او سپس بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۳ شرکت کرد.
اشرف غنی در دور اول انتخابات سال ۱۳۹۳، با 37.6 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت و با داکتر عبدالله در دور دوم این انتخابات به رقابت پرداخت که به میانجیگری جان کری وی رییس جمهور شد.

اشرف غنی به محض روی کار آمدن، توافقنامه غلامی با آمریکا را امضا کرد و رسما افغانستان را مستعمره آمریکا کرد.
وی در طول حکومتداری اش ده ها معدن کشف شده را به آمریکایی هدیه کرد و موضوع غارتگری های آمریکایی ها را از افغانستان، نادیده گرفت.

وی که برای دریافت تابعیت آمریکایی به پایبندی به منافع آمریکا قسم یاد کرده است، خود را موظف دانسته تا با هرآنچه در توان دارد برای حفظ و توسعه منافع آمریکا در افغانستان بکوشد.

سران آمریکایی بارها اعلام کرده اند که بهترین فرد در طول حکومت های متعدد در افغانستان برای منافع آنان، اشرف غنی بوده است. زیرا خانم اش مسیحی است و دختر و پسرش در آمریکا گروگان هستند و اگر اشرف غنی کوچکترین قدمی برخلاف منافع آمریکایی ها بردارد، آینده زندگی فرزندانش به مخاطره می افتد.

اشرف غنی در طول حکومتداری اش وظیفه داشت تا به پاک‌سازی قومی و تصفیه‌حساب‌های سیاسی بپردازد. به همین دلیل، در طول سال‌های حکومت محمد اشرف غنی، تبعیض سیاسی، نژادی و مذهبی در افغانستان اوج گرفت. در دوران حکومت او داعش به افغانستان آمد و طالبان وجهه سیاسی پیدا کردند و به یک قدرت مورد توجه جهان مبدل شدند.

در دوره ریاست جمهوری محمد اشرف غنی، فقر و بی‌کاری در افغانستان افزایش یافت و رکود شدید سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بوده به وجود آمد و بسیاری دیگر از مردم ما از خانه و زندگی شان آواره و سرگردان کشورهای دیگر شدند.
ناامنی و ویرانی و قتل و غارت در دوران اشرف غنی به اوج خود رسیده و تعداد کشته و زخمی ها در افغانستان بیشتر از هرزمان دیگری می باشد.
با این اوصاف، اشرف غنی می کوشد تا به هروسیله یکبار دیگر برنده انتخابات سراسر تقلب و جعل در این دوره باشد. متاسفانه این انتخابات بدتر از گذشته با بن بست سیاسی موجه شده و اعلام نتیجه به آشوب عمومی منجر می شود.
اینبار دیگر جان کری هم نیست که بر آرای مردم فاتحه بخواند و حکومت خودساخته آمریکایی را بر مردم تحمیل کند.

با ذکر مطالب بالا، دیگر از اشرف غنی انتظار همراهی مردمی و کمک به بهبود اوضاع جاری کشور نداشته باشید. زیرا برای وی منافع آمریکا مهمتر از افغانستان است و منافع آمریکا فعلا برای افغانستان امنیت نمی آورد. زیرا در سایه ناامنی و مشغولیت های ذهنی و سرگردانی جامعه است که می شود آمریکایی ها به غارت افغانستان بپردازند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   چون ترامپ آمد به بگرام، بی خبر
تا ز (تنکز گیون*) کند تفخیم و فر
ناگهانی، دید ، مردی ، بی سخن
پیرهن تنبان پنجابی به تن
رنگ چهره زعفرانی ، زرد وزار
ریش ، بینظم و یخن ناسازگار
گفت یارب کیست این گیبی لباس
در میان جمع محفل ، ناشناس
حدس زد، سر آشپز این قشله است :
اوکباب بوقلمون، پخته است!
( گفت تنکیو شف ، وندر فول، ریلی
آی، ریممبر یو، آل د تایم، ریلی !)
گفت : سر آشپز! ، مرهون شما!
خوش مزه پختی، ممنون شما!
فیل مرغ پخته ات، بی جوره است
عطر آگین، دلربا، گل مهره است!
****
پشت« گیبی» اصل گپ ، گم گشت و رفت
موجب سوء تفاهم گشت و رفت
رخت پنجابی، هر آن کس ،باب کرد
مملکت را در جهان، بی آب کرد !

>>>   پسرش مشاور کاندی همجنس بازان آمریکا است
و در لوگر آنچه واقع شد از نظر جنتیک میتواند تاثیر گذار باشد.
نه از دین خبر دارد و نه از دنیا
برای بالا دست ذلیل تر از نوکر است چنانچه در بگرام دیدید.
و برای پایان دست ظالم تر از فرعون چنانچه در این پنج سال قریه دار بودن ارگ ملاحظه می فرمائید.

>>>   واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد در کجا بایستاد: این ریس جمهور دست نشانده جانکری را ترامپ در بین سربازان آمریکایی یا پشت سر خود استاد. این کار اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ « هخامنشی ، کوشانی ، ساسانی، طاهریان ،سامانیان ،غوریان ،تیموریان ،غزنویان وابدالیان » و این سرزمین مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و تمام حمایت گران بی عزت آن.
مملکت در دست مشتی خائن بی غیرت بی عزت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
وضع آن بدتر هر روز همی در محنت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
رنج اندر غم هم غصه و صد افت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
ملک بد نام رسوا گشت غرق اندر فساد متفکر
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
خانه مظلوم خراب و ظالم اندر عشرت است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
این چی ظلم ست ستم تا چند ما را ذلت است
تا که رای گوسفند بنام ملت است
شاه دست بسته در مقابل بیگانه و پرست است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
عیش است نعمت است فاشیست یهود پرست را
تا که گوسفند ملت است

>>>   Hasan Ali Adalat
ارگی ها راضی و مردم ناراضی !
زمان که بارک اوباما به پایگاه بگرام سفر کرد و از حامد کرزی خواست که در آنجا رفته با ایشان ملاقات نماید ، حامد کرزی به بگرام نرفت و اوباما هم در ارگ حاضر به ملاقات کرزی نگردید و بعد امرالله صالح از موضیعگیری حامد کرزی دفاع کرد و آن را نماد از وقار ، استقلال و اعتماد افغانستان دانست ، اکنون که دونالد ترامپ به بگرام سفر کرده است اشرف غنی احمدزی در بگرام رفته با ترامپ دیدار داشته است که امرالله صالح در این مورد سکوت اختیار کرده است و دیگر ارگی ها هم از این دیدار راضی به نظر می رسند اما مردم به گونه ای دیگر می اندیشند .

>>>   Sami Darayi
حکومت قومی یا وحدت ملی؟
این هم نمونه‌ی دیگری از عدالت عمری در اداره محیط زیست:
-ریس عمومی اداره پشتون
معاون مسلکی پشتون -
-معاون پالیسی پشتون -
- ریس دفتر پشتون
- ریس نظارت و تفتیش پشتون
- تغییر اقلیم پشتون پوپلزی
- ریس انکشاف پایدار پشتون
-ریس مالی پشتون
- ریس پلان پشتون
- ریس تقنین و پالیسی پشتون
- ریس منابع بشری پشتون
تنها در اداره ملی سرپرست معینیت مالی و اداری و سرپرست اطلاعات و آگهی عامه تاجک است و هیچ هزاره در اداره به سطح ریس نیست و تنها ریس روابط بین المللی از قوم بلوچ بود که اسناد و جود دارد که در اثر فشار از جانب رهبری در کشور سویس مجبور به پناهنده گی شد .

>>>   Razaq Rahimi
میگویند خری در یک انتخابات شفاف و بدون تقلب در جنگل پیروز شد و رهبری امور جنگل را بدست گرفت. او قوانین سختی را تصویب و به معرض اجرا گذاشت. بخشی ازین قوانین چنین بود:
1. همه حیوانات باید ۶ عصر بخوابند و ساعت ۶ صبح بیدار شوند!
2. تمام چارپایان، پرندگان و سایر حیوانات حق ندارند در طول روز بیشتر از ۶ لقمه غذا بخورند.
3. زمان تفریح صرف ۶ دقیقه پس از خوردن غذا می باشد.
4. هیچ حیوانی حق ندارد بصورت دسته جمعی تفریح و یا گشت و گذار کند و ....

در یک روز دل انگیز، خروس ساعت ۵ صبح بیدار شد و آواز خواند.
خر ازین موضوع آگاهی یافت و در یک سخنرانی در جمع حیوانات گفت:
قوانین ما از همه قوانین دیگران کامل تر است و هر نوع تخلّف ازین قوانین جرم محسوب شده و اشدّ مجازات یعنی اعدام را در پی دارد. او بدنبال این سخنرانی خروس را در محضر عام سر برید.
همه حیوانات ازین اقدام خر به وحشت افتیده و از آن پس با دقّت بیشتر به اجرای قوانین همت گماشتند.

خر بعد از گذشت چندین سال حاکمیت بر جنگل، بیمار شد.
شیر با چند حیوان دیگر به عیادتش رفتند. شیر گفت: قوانین ات خیلی سختگیرانه و روش اداره ات خشونت بار بود.
ما می توانستیم در برابرت قیام کنیم، چند بار این عزم را کردیم ولی بنا بر مصلحت نخواستیم نظم جنگل به هم بخورد، حال بگو علّت ابلاغ این قوانین چه بود؟ و چرا در این سالها این قدر سختگیری کردی؟

خر در پاسخ گفت:
من به خاطر خرّیت خودم یک بدی کردم و چیزهایی را بنام قانون ابلاغ و تطبیق کردم، اما شماها چرا این همه سال دَم نزدید و مانند گوسفند اطاعت کردید؟!😆

>>>   مرسل جویا
دزد بود مزدوربود طالب پرور بود لندغر بود مافیا بود با جنگسالاران دستش یکی بود
اما همیشه یک قدم پیش از بادار خود برمیداشت
و اما نفاق ملی نه بلکه اتفاق ملی را بوجود آورده بود
در اصل خان زاده بود
یعنی یک سخن مشهور است که میگن:
از اسپ خود اگر افتیدی عیب نیست اما از اصل خود دور نشوید
کرزی هر چه بود اصلیت داشت
اما افسوس به حال شیر ارگ
روباه بگرام

>>>   Barry Salaam
رفتن رییس‌جمهور به بگرام انتقادهایی را برانگیخت. بلی در شرایط عادی، این کار مقبولیت نخواهد داشت. اما ما در وضعیتی غیرعادی به سر می‌بریم که لازم است از اندک‌ترین امکانات برای بقای نظام کنونی و‌افتادن‌مان به دامان امارت طالبانی سود بجوییم. رییس جمهور توانست دولت را سرانجام از حاشیه وارد متن مذاکرات سازد، روابط‌اش را با امریکا ترمیم کند، از انعقاد یک پیمان یک‌جانبه جلوگیری کند و دولت امریکا را با روایت دولت افغانستان از جمله با مسألهٔ آتش‌بس و حفظ دستاوردهای عمدهٔ هژده سال، همگام و‌ همراه سازد. حمایت امریکا در شرایط کنونی برای ما ارزش حیاتی دارد و غرور ملی ما همین خواهد بود که به کمک امریکا به صلحی آبرومندانه برسیم و نگذاریم طالبان و نظام طالبانی بر سرنوشت ما حاکم شود.

>>>   با استفاده از رشته تحصیلی اش گه انسان شناسی است توانسته همه شروفسادرا بجان هم بیاندازدو آنان را پارچه پارچه سازد
ر

>>>   او مردم ساده لو افغانستان غنی یهودی کامل است به خدا به رسول اگر شما از غنی حمایت می کند گویا که همرای خداوند جنگ می کنید

>>>   این شاهکار بی بی گل بود نه از غنی

>>>   فرق بین کولاب وبگرام
خارچ ازمرز
داخل مرز

>>>   سوال اصلی اینجا است، کی امریکایی هارا به افغانستان آوردند؟

>>>   هرگز اشرف غنی ملامت نبوده و نیست چرا که شما هم اگر نوکر و مزدور بودید همین کار را می کردید

>>>   پشتونیزم باز هم از خجالت آب نشد
خوب آخر عاقبت مزدور همین عملی است که بر روی اشرفغنی اجرا شد این آخرین ذلت نخواهد بود باز هم صبور باشید ذلت ها در راه است.

>>>   رفتار تحقیر آمیز ترا مپ به غنی نوکر خود تحقیر به مردم اافغانستان واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین مرد خیز شجاع به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد که برو در صف سربازان در آن جا استاده شو : این برخورد تراپ به ریس جمهور نامشروع دست نشانده جانکری در بین سربازان آمریکایی در پشت سر خود استاد کرد. این کار احمقانه اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ این سرزمین آزاد مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی از غنی نوکر دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و تمام حمایت گران بی عزت آن.
مملکت در دست مشتی خائن بی غیرت بی عزت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
وضع آن بدتر هر روز همی در محنت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
رنج اندر غم هم غصه و صد افت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
ملک بد نام رسوا گشت غرق اندر فساد متفکر
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
خانه مظلوم خراب و ظالم اندر عشرت است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
این چی ظلم ست ستم تا چند ما را ذلت است
تا که رای گوسفند بنام ملت است
شاه دست بسته در مقابل بیگانه و پرست است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
عیش است نعمت است فاشیست یهود پرست را
تا که گوسفند ملت است

>>>   اقای عزیز نویسنده مایوس نباشید ،اینبار عوض جان کری ،اقای سکات میلن بازی گر صحنه خواهد بود ،اگر باور ندارید خبر دیدار میلن ورا دوستم مرور فرمایید

>>>   وضعیت شر و فسادی های ملوث بینهایت خراب است خخخخخ غنی یهود است ولی لندغر بازی قوماندان بازی و غیره دیگر تمام است

>>>   الله گل دزد درمجلس گفت:
اگر گلبدین جهاد نمیکرد حالا شاید چشمان اطفال شما سبز می بود،
حالا کسی برود وببیند که چشم های طفل دختر گلبیدین کــه درسفارت امریکا همراه با امریکائی ها یکجا کار میکند رنگ چشمان نواسه گلو سبزاست یا سیاه ؟؟

>>>   هرچه که هست بهتر از عبدالله فیشنی هست، از عبدالله اگه اخبار مد لندن بپرسید دانه به دانه براتون شرح و تفسیر میکنه!!!عبدالله در کار نامه اش چی داره؟!!غیر از اینکه از دوشنبه تا شنبه هند کنار زن و بچه هاشه و یک شنبه ها میاد کابل و خلاص، تو این پنج سال عبدالله چکار کرده،یه شخص بلند رتبه از دیگر قومیت ها در دفترش نام ببرید من به شما خواهم گفت حق با شماست؟
ربانی چقدر سواد دیپلماتیک داره که شد وزیر خارجه؟!!! یا دیگر سفرایی که در دیگر کشورها مستقر کرده چقد سواد دیپلماتیک یاد دارن؟حتی لغات ابتدایی انگلیس را بلد نیستن به عنوان سفیر فعالیت میکنن خاکریز ما با همچین سفرایی که داریم؟!!!

>>>   امریکا را سگ شوی های امریکا چون خلیلزی، کرزی، احدی، جلالی، غنی کوچی، وردکی، و یک چند تا اوغان دیگر آوردند و تاحال غلامی او را هم همین اوغان ها میکنند۰ لاف نزن، امریکا در همان طیاره هاییکه بمب ۵۲بی مینداخت در همان طیاره وطنفروش های اوغان چون غنی کوچی احمدزی و بقیه پشقلزی و خرزی و سلطانزی و بقیه دزد ها و متقلب ها و خاین های اوغان را هم برای نوکری خود آوردند۰

>>>   این طایفه از سرک تا پچک همینطور بودند و هستند۰
احمد خان درانی اش مدال خودش را بر گردن نادر افشار انداخته بود،
عبدالرحمانش بر سینه مورتیر دیورند مدال بست۰
شاه جاع بر سینه انگلیس،
تره کی و نجیب گاوش بر سینه روس ها مدال میبستند ، و بر گردن عسکر روس گل مینداختند.
عمر کور مدالش را دور گردن کرنیل های پاکستانی و عرب مینداخت،
کرزی سینه بوش را مساژ میداد و مدال غازی وزیر اکبر خانش را آنجا بست،
حقانی مدالش را بر گردن راحیل شریف پاکستان انداخته است،
حالا غنی کوچی هم جنرال های ناتو و امریکائی را یکه یکه دلخوش میسازد و گردن هایشان را با مدال ملالی مزین میسازد۰
اوغان ها هستند، دگه...
تاریخ و پرهنگ ۵۰۰۰ ساله او اپتخارات دارند۰

>>>   فني ملامت است غني ملامت است چون تقلب را در كشور بنيان گذاري كرده

>>>   ما در داخل عرضهً مملکت داری و ملّت داری و صلح و آرامش و امنیت را نداریم و برای فرار از مسئولیت و عواقب کارهای ضد انسانی و زشتمان آنوقت همه تقصیرات را به گردن آمریکا می اندازیم. لطفاً شاعر محترم یک شعری هم در این مورد بسرایند. ممنون

>>>   . اشرف غنی نوکر و پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق ملی بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این انسان پست و نوکر امریکا و متعصب وشخصیت روانی بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است
سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای 48000 سرباز وطن امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.
هموطن قلم بدست دلبسوزان بمرد بیچاره کشور غرق خون تان و یک دوسطر تبصره غم شریکی به حال مردم بدی دفاع کنید در پای مضمون نشر شده من بروی صفحه کامنت گذارید . ممنون از شما .

>>>   امریکا را سگ شوی های امریکا چون خلیلزی، کرزی، احدی، جلالی، غنی کوچی، وردکی، و یک چند تا اوغان دیگر آوردند و تاحال غلامی او را هم همین اوغان ها میکنند۰ لاف نزن، امریکا در همان طیاره هاییکه بمب ۵۲بی مینداخت در همان طیاره وطنفروش های اوغان چون غنی کوچی احمدزی و بقیه پشقلزی و خرزی و سلطانزی و بقیه دزد ها و متقلب ها و خاین های اوغان را هم برای نوکری خود آوردند۰

>>>   مردم افغانستان اگر به معنی واقعی کلمه مسلمان و با شرف و باوجدان و باناموس می بودند محمد اشرف غنی احمدزی هرگز رییس جمهور شان نمی شد.
مردم کابل لشم، منافق و پله بین هستند. سر کابلی حساب کردن حماقت و بیشعوری است. باید این رژیم را سقوط داد و پایتخت را از کابل به بامیان برد.

>>>   هموطنان عزیز اشرف غنی نه درس اقتصاد خواند و نه دکترای علوم اقتصاد دارد و زندگی وتحصیل آن تماٌ جعلی است در یوتوپ ویدو راجیع به جعل دکترای اشرف غنی از طرف محمد جمیل حنیفی امریکای افغان تبار موجود است. اشرف غنی نوکر حلقه بگوش اشغال گران و پرتاب شده از طرف یهودان امریکا و انگیس بخاطر نفاق ملی بین جامعه مسلمان افغانستان بخاطر قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما شهود آن همین 48000 سرباز شهید ما از عدم مدیریت همین غنی ریس جمهور رای گوسفندی و مغز دوم گنده متعصب فاشیست جهان بعد از هتیلر فاشیست است و این انسان پست و نوکر امریکا و متعصب وشخصیت روانی بی رحم و افکار درغلگر آن خیلی مایوس کننده است .
مردم آگاه و چیز فهم روشنفکر و عدالت خوا جامعه افغانی این شخص متعصب دوری بی برنامه دروغین آن رفا و اقتصادی را در طی پنح سال حکومت آن خوب درک کرده اند زن غنی و زن داود سلطان زوی مشاور زن رولا غنی 280 میلون حق میلون کودک بی پدر و بی سر پنا را دذدیدن وامید وارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ این شحص مریض جسمی و روحی است توان کار و مدیریت کشور ندارد. افغانستان کشور جنگ زده ما با یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بتام اقوام مردم ما با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه پنچ رای جعلی ریاست جمهوری اشرف غنی و طن بطر بهران فاجعه در حرکت است.
مسولیت این همه خونهای ریخته شده طی بیشتر از پنج سال حکومت ناکام شما متفکر فاشست دوم جهان بعد از هلتر برنامه های دروغین بی نتجه که 65 درصد مردم ما امروز زیر فقر تنها در حرف پوچ تو مفز گنده است و نتجه این فقر بیکاری جنگ سرتاسیر در سرتاسر افغانستان بگردن شما قدرت طلب متعصب است

>>>   اشرف غنی!
این نامی است که در تاریخ کشور ما خواهد ماند نامی همتراز ننگ و خیانت و جنایت؛ اشرف غنی!

>>>   غنی ملامت نیست همه بدبختیها ازدست ربانی مزاری و گلبدین و امثال اینها اند! غنی ریس بر همین دزدان و اسلفا انها است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است