در میدان هوایی بین‌المللی کابل خجالت کشیدم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۸/۹/۱۱ کد خبر: 161167 منبع: پرینت

من بنابه مسوولیت کاری‌ام، به کشور های گوناگون بسیار سفر می‌کنم. از تجارب آموخته‌ام که شما دولت کارا را در عرصه‌ی سیاست داخلی و خارجی‌ از میدان هوایی پاتیختش می‌شناسید. میدان هوایی دهلیز ارتباط انسانی، گذرگاه دیپلوماسی، مراودات اقتصادی و نمونه‌ای از فرهنگ سیاسی شما است. معیار های بین‌المللی به گونه‌ی شکل گرفته‌اند که اگر پایتختی دارای جمعیت یک‌ملیون باشد، میدان هوایی آن باید کم‌تر از ۱۰ دهلیز وصل با طیاره (Gate) نباشد و سیستم پذیرایی (Check in) آن نباید کم‌تر از بیست محل پذیرش یا (Counter) باشد.

می‌گویند در کشور ما تنها امریکا ۱۳۵ ملیارد دالر هزینه کرده است. شما اندکی به حمایت کشور های اروپایی، کانادا، آسترالیا، جاپان، چین، هند و کشورهای پسا شوروی نظری بیافگنید. آن‌گاه یک سفر از میدان هوایی کابل انجام دهید. میدانی‌که فقط دو Gate دارد و روزانه ده‌ها پرواز به خارج و داخل انجام می‌دهد. شما از هر تکتی که خرید می‌کنید مقداری فیصدی آن برای میدان هوایی هزینه می‌شود. باور کنید خجالت‌بار است. پیرزنان و پیرمردان، انسان‌های مریض و کودکان گریان در صف‌ها منتظر عبور از گذرگاه امنیتی، مرزی و ازدحام مسافرین وارخطا در چهار دروازه هستند. دلت می‌خواهد یکی از مستحقین را فرصت دهی تا از تو پیش‌تر رود، اما اگر این کار را کنی همه ترا زیرپا کرده‌اند.

خدمات بسیار ضعیف، کارمندانِ کم‌حوصله و پریشان، ماشین‌های کم‌کار، صف‌های دراز و زمستان سرد خیلی آزار دهنده است. حالا شما تصور کنید که یک متخصص خارجی، یک تاجر، یک مسافر و یک مریض سرگردان که به خارج مجبور به سفر می‌شود، چه تصویری از دولت و دولت‌مداران می‌گیرد. جالب این است که دارندگان پاسپورت‌های سیاسی همه از راه (VIP) تشریف می‌برند. یعنی رییس‌جمهور، اعضای کابینه، اراکین دولت از جمله اعضای پارلمان و رهبران نهادهای عدلی و قضایی با استفاده از VIP که دارای صالون گرم و خدمات خوبی است تشریف می‌برند و می‌آورند و تا دهن دروازه‌ی طیاره هم‌راهی می‌شوند. پس اذیت نمی‌شوند و از دشنام مردم پنهان می‌مانند. شما با دیدن این تصویر به یک نتیجه می‌رسید که دارندگان منصب‌های بالای دولتی یعنی دارندگان امتیازات فوق‌العاده در فقیرترین کشور جهان!

حالا شما با دیدن این تصویر چه منظره‌ای در ذهن خود پیرامون دولت افغانستان نقاشی می‌کنید؟ زشت‌تر این‌که شما با زجری‌که از عبور هفت خوان رستم کشیده‌اید می‌بینید که اراکین دولت خانواده‌های خود را نیز از همان دهلیز دولت‌زاده‌ها عبور می‌دهند. شما آن‌ها را می‌بینید که با شکم‌های ورم‌کرده، آراسته با لباس‌های قیمتی و با غرور بسیار بالا از کنار شما می‌گذرند و شما با ده‌ها انسان مریض و پریشان که برای مداوا به خارج می‌روند انتظار هستید تا ایشان تشریف ببرند. دولت یعنی همین!

یگانه چیزی‌که میدان هوایی بین‌المللی کابل به‌نام «حامد کرزی» از دیگر پایتخت‌های جهان سبقت جسته‌است عکس‌های کلان رییس‌جمهور است که بر پیشانی آن چسپیده است. من اگر به‌جای رییس‌جمهور بودم عکسم را از این‌جا بر می‌داشتم، چرا که مسافرین خسته، دل‌های پر شان را بر گور من خالی نمی‌کردند. یا حداقل خودم را به‌یاد شان نمی‌دادم. در عوض، گسترش میدان هوایی کابل را با ده Gate و بیست درگاه پذیرایی از اولویت کاری‌ام قرار می‌دادم. آن‌گاه میدان هوایی کابل را به نام اصلی‌اش «میدان هوایی بین‌المللی کابل» مسما می‌کردم و برای ترغیب هم‌میهنان به کشور و به جای عکس خودم شعری از مولانای بزرگ را بر در ورودی آن می‌گذاشتم:
هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصــــــــل خویـــش

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میدان هوایی
بین‌المللی کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اول اینکه نام این میدان هوایی ، میدان هوایی بین المللی حامد کرزی است اشرف غنی نمیخواهد به توسعه و بهبودی آن توجه نماید وگرنه روزانه پشت ویرانه ها سرکردان و انرا باز سازی می کند.
دوم اینکه عکس های خود را بخاطر به در و دیوار آن نصب کرده که با دشنام های مردم گناه خود را کم نماید.

>>>   من کاملا با تصاویری که چه در سطح شهرها و چه در فرودگاه ها و مکان های عمومی نصب هستند مخالف ام ، اگر نام احمد کرزی حذف شود بهتر است ، میدان بین المللی هوایی کابل واقعا نام بسیار زیبایی است ، جناب ستیز مواظب باشید که هدف دشمنان قرار نگیرید . دوست خوب مان وحید مژده توسط دشمنان مرز و بوم به شهادت رسید ، ایشان تحلیلگر مسایل سیاسی بودند خدایش بیامرزد ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   واقعا شرم اور است ترامپ به عنوان صاحب این سرزمین به آن نوکر خود (اشرف غنی) دستور می‌داد در کجا بایستاد: این ریس جمهور دست نشانده جانکری را ترامپ در بین سربازان آمریکایی یا پشت سر خود استاد. این کار اشرف غنی توهین به مردم غیور یک کشور پنچ هزار سال تاریخ « هخامنشی ، کوشانی ، ساسانی، طاهریان ،سامانیان ،غوریان ،تیموریان ،غزنویان وابدالیان » و این سرزمین مجاهد پرور در طول تاریخ اسلام می باشد کسانی که بادیدن این تصویر شرم آور غنی دفاع می کنند چه باید گفت ایا انها گوش شنواه چشم بیناه دارنند که نفرین به این ریس جمهور غلام نوکر یهودان امریکا و انگلسی طرف دار اشغال که ابروی مردم شجاع افغانستان را با آمدن رای های گوسفندی وقدرت طلب بزمین زد. هزاز هزارا نفرین به اشرف غنی بی ایمان و تمام حمایت گران بی عزت آن.
مملکت در دست مشتی خائن بی غیرت بی عزت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
وضع آن بدتر هر روز همی در محنت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
رنج اندر غم هم غصه و صد افت است
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
ملک بد نام رسوا گشت غرق اندر فساد متفکر
تا که رای گوسفندی بنام ملت است
خانه مظلوم خراب و ظالم اندر عشرت است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
این چی ظلم ست ستم تا چند ما را ذلت است
تا که رای گوسفند بنام ملت است
شاه دست بسته در مقابل بیگانه و پرست است
تا که رای گوسفند ی بنام ملت است
عیش است نعمت است فاشیست یهود پرست را
تا که گوسفند ملت است

>>>   شما به کدام کمال خود به چندین کشور سفر کرده اید جواب اش هم این است که از پول چور وچپاول کابل که از سال هفتاد شروع نموده اید و تا حال دزدی ولندغری میکنید باز هم انتقاد از میدان هوایی یک کشوری دارید که یک میلیون دزد راه زن غارتگر ولندغر دارد افسوس به خود نماید که چرا و بخاطر چی این قدر حرام خوری و چپاول

>>>   باید در یک لوحه کلان این نوشته حتما نصب گردد :
اینجا افغانستان است ما پنجهزار سال تاریخ داریم !!!

>>>   جناب ستیز سلام!

بسیار زیبا نوشته کردید!

جناب (دو صفحه نام) حامد کرزی که هیچ برازندگی در زندگی خویش بجز قصه های پیتوی نداشتند امور مملکت را دست گرفته چنان کشور را به تباهی کشید که بسیار سخت است تا به حالت قبلی اش برگردد اگر چی حالت قبلی چیز نبود خو جناب حامد کرزی راه های را که برای شگوفایی کشور مهیا گردیده بود نتوانست مدیریت کند چرا که مدیریت امور یک کشور را سخت است یک شاگرد هوتل و یا استاد کورس انگلیسی انجام دهد. ایشان نه تنها که کاری نکردند برای میدان هوایی کابل بل نام زیبای میدان هوایی کابل را توسط یک دست جیره خوارانش بنام خود ساخت. حال فکر کن که میدان هوایی بین المللی کرزی، با وضعیت جناب کرزی صاحب چقدر تطابق دارد. تقریباً هردو یک حالت دارند وضعیت آشفته، پراگنده، بی دسپلین، بی نظم و بیکاره (خلص موضوع اشغال)

>>>   آقای محترم ستیز : از شتر پرسان نمودن که چرا گردنت کج است شتر گفت کجایم راست است .ازاین دولت مزدور با این رهبری بیغرت , بیشرم غلام هیچ وقت توقع خوب بودن و پیشرفت را نداشته باشید و همه اش یک نوکر هستند کرزی ,غنی , عبدالله و دیگر چاکران لعنت به همه شان .

>>>   بهتر است این نام به میدان هوایی خراسان زمین تبدیل گردد

>>>   آقای ملک ستیز سرنوشت این خاک به دست ناموس فروشان اوغان که افتاد از اوغان ناموس فروش نباید توقع خدمت را نمود . بدبختی کشور ما داشتن اوغان است شما به پاکستان بروید مناطق قبایل پاکستان مانند ولایات جنوبی کشور مادست نخورنده باقی مانده اند چون قبیله متعصب فاشیست و جاعل آنها هم دارند اما وقتی به اسلام آباد میرسید میدانید که شما به یک کشور خارجی سفر نموده اید . بدبختی مامردم همین است که همیشه اوغان وطنفروش ناموس فروش و جاسوس ۴۰ کشور خارجی را خوب گفتم و برادر خطاب کردیم در حالیکه دشمن اصلی این خاک ما اوغانها هستند . و به خداوند قسم یاد میکنم که امروز یک اوغان خوب نداریم همه فاشیست متعصب قوم پرست جاعل مانند غنی احمق زی و دیگر نجاست های تاریخ خود هستند حتی این کثافت هارا که دیده ام فکر میکنم داود خبیث و نجیب گاو که کمی نسبت به دیگر سران غلام اوغانها بهتر بودند همانها هم فاشیست و قوم پرست بودند و قربانی سیاست های قوم گراینه خود شدند و به جهنم رفتند . فکر نکنم با اوغان این وطن اباد گردد. امروز کریم آغا خان باز سازی های قصر ها و آبدات تاریخی را بدوش گرفته و بازسازی میکند اما غنی کثیف ناموس فروش اوغان جاعل نواسه های بی فرهنگ و بی وجدان خودرا احمق ساخته گویا غنی خبیث این بازسازی هارا آغاز کرده است درحالیکه غنی خبیث کل مرغ شب و روز بخاطر بقای قدرت اوغان فکر میکند و تصفیه کاری های قوم را نیز آغاز نموده است. من سالهاست که به کابل رفت و آمد میکنم قبل از رژیم غنی سفاک تاپه های دخولی و خروجی میدان هوایی کابل به زبان فارسی بودند حالا تنها انگلیسی زبان بادرانشان و پشتو شده است . ۱۰ میلیون اوغان که اکثریت مطلق جاعل نادان فاشیست و متعصب هستند بالای ۲۴ میلیون نفوس با فرهنگ و تعلیم یافته به کمک امریکا و چندین کشور متجاوز دیگر حکومت میکنند و مردم هم خاموش هستند از اینها گلایه نباید کرد. اوغان بدرد این ملت نمیخورد خداوند یا اصلاح شان کند یا نسل شان را از خاک مان نابود کند.

>>>   در دروازه ورودی پرواز:

رفتی میخواهم ترا یک خوش سفر.

در دروازه دخولی از پرواز به ترمینل.

آمدی؟دادند مرا این خوش خبر.

>>>   عزیزان وقتی نظر میدهید اولن توهین نکنید و اگر هم انتقاد میکنید نا آگاهانه و بی گذر به آب نزنید.

آقای ستیز انسان مهذب و تحصیلکرده و اکثرن شاغل در ماموریت های ملل متحد و سازمان های جهانی است
در بیرون از کشور زندگی میکند از خوشی لوگر است و تا جایی که من فکر میکنم نه دزد است و نه هم امکان دزدی دارد .

>>>   5000سال تاریخ

>>>   ملتی با سابقه پنج هزار سال قدمت تاریخی می بایست خیلی باادب و بافرهنگ باشد استفاده از کلمات رکیک زیبنده چنین ملتی نمی باشد. سعی کنیم مشکلات را شفاف و مستند بیان کنیم و انتقادات را مودبانه مطرح بسازیم. تاریخ ما چنین اقتضا دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است