دادگاه عالی حکم زندان زمان احمدی را لغو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161179 منبع: پرینت

وکیل مدافع زمان احمدی می‌گوید که دادگاه عالی حکم بیست سال زندان موکلش را لغو کرده است.

به گزارش طلوع، علی مدد حکیمی وکیل مدافع زمان احمدی روز چهارشنبه 13 قوس گفت که قرار است پرونده ی احمدی در دادستانی دوباره بررسی شود. حکیمی در اینباره افزود: «روز سه شنبه اعضای شورای دادگاه عالی با شنیدن اعتراض‌های ما و دلایلی که ما داشتیم و همچنان اعتراض‌های خود دادستانی فیصله دوسیه را لغو کرد.»

زمان احمدی در سال 1391 به اتهام نوشتن متنی‌ که در آن گفته می‌شود به مقدسات توهین شده‌است به بیست سال زندان محکوم شد و اکنون هفت سال می‌شود که در زندان است. وکیل مدافع زمان احمدی می‌گوید که نوشته ی موکلش تاکنون در هیچ جایی چاپ نشده‌است. گروهی از وکیلان مدافع از چهار ماه بدینسو برای آزادی زمان احمدی دادخواهی می‌کنند. این وکیلان مدافع می‌گویند که باید زمان احمدی آزاد شود.

عبدالاحد جلیلی وکیل مدافع دیگر زمان احمدی گفت: «موضوع ارتدادی و توهین به مقدساتی که علیه احمدی اقامه شده اصلا از نظر ما تحقق نیافته یعنی ماهیتا حکم دچار اشکال است و به این دلیل شواری دادگاه عالی می‌توانستند که حکم برائت صادر کنند.»

بربنیاد قانون، بررسی پرونده و محاکمه زمان احمدی در حدود دو و نیم ماه زمان نیاز دارد. جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل در اینباره اظهار داشت: «دوسیه زمان احمدی بخاطر تجدید نظر از سوی دادستانی افغانستان به دادگاه عالی فرستاده شده بود و روز سه شنبه جلسه تجدید خواهیشان برگزار شد، دادگاه عالی در این زمینه تصمیم گرفته.»

خانواده و وکیلان مدافع زمان احمدی می‌گویند که انتظار دارند وی پس از محاکمه مجدد از زندان رها شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زمان احمدی
دادگاه عالی
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   افتخار به زمان احمدی.
مهمترین عامل که که ما دربحرجهالت واحماقت غرق شدیم همین است.اگراحمق بودی مسلمان خوب هستی ولی اگراندکی صدابرضد احماقت بلندکردی گویا کافرهستس باید سنگسار وکشته شوی یا حداقل محبوس. پس وای برما.
عاقل

>>>   اری.
کمونیزم ازمیان رفت زیراکمونستان اگاه٫عاقل وبادرک بودند٫
وقتی دیدند نظریات شان دیگر جواب دهنده ایجابات معاصرنیست پذیرفتند.
اگرمثل معلولین فکری عرب پرست ما زبان هرمنتقدی رامیبریدندوسرش را به دارمیزدند ٫نظریات شان عوض۱۴۰۰ سال حتما۲۸۰۰ سال دوام میاورد.
فواد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است