افغانستان، کشتارگاه فرهنگ و انسانیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۸/۹/۱۴ کد خبر: 161189 منبع: پرینت

هموطنان عزیز!

دشمنان افغانستان از هر راهی تلاش می ورزند تا کشور ما را در نزد جامعه جهانی کشتارگاه فرهنگ و انسانیت معرفی کند.

با تأسف و تاثر فراوان خبر کشته شدن داکتر تتسو ناکامورا "شهروند اصلی جاپان و شهروند افتخاری افغانستان" با چهار تن از همکاران افغانشان قلب هر فرد از جنس انسانیت را خدشه دار می سازد.

بدبختانه در کشور ما هر آن کسی که با صداقت و پاکی و حس بشردوستانه جهت بهبود وضعیت زندگی مردم گام برداشت از سوی دشمنان کشور به اشکال مختلف کشته شد. دشمن همیشه کوشیده تا صلح و امن در کشور ما تامین نگردد و مانع پیشرفت در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی قرار گیرد. سال هاست که جنگ و‌ نا امنی در افغانستان همچنان ادامه دارد. ما شاهد هستیم که بهترین فرزندان اصیل کشور و نیز اتباع خارجی در افغانستان اختطاف، ترور و به شکل فجایع آمیز کشته شدند.

حمله مسلحانه به موتر داکتر ناکامورا از کشور جاپان که سال ها بود در افغانستان در راه خدمات بشردوستانه از جمله خدمات صحی و انکشاف زراعت و محار آب مشغول بودند. با وجود آنکه هر نوع آسایش زندگی در کشور خود برایش مهیا بود ولی زندگی راحت را نپذیرفت برعکس در راه خدمت به نسل بشر ‌و انسانیت آن هم در کشور ناامنی چون افغانستان زندگی را همواره در راه خدمت به مردم و کشور ما ترجیح داد متاسفانه در ولایت ننگرهار از سوی دشمن ددمنش و خدا ناترس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.

باور کامل دارم٬ مردم با دیانت افغانستان هر نوع قتل و انسان کشی در کشور ما و کشورهای در حال جنگ به شدیدترین الفاظ تقبیح می کنند. متاسفانه همه روزه شاهد کشته شدن ده ها و صدها تن اعم از کودکان٬ جوانان و فرزندان اصیل کشور هستیم. علمای دینی مذهبی، نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار سیاسی، جامعه مدنی و متنفذین قومی که در راه بیرون رفت کشور از بحران و ناامنی در تلاش بودند از سوی دشمنان کشور با دسایس مختلف تروریستی قتل های زنجیره ای یک یکی از بین رفتند و این سلسله متاسفانه همچنان ادامه دارد.

_ ما عدالت می خواهیم!

در این راستا از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و جامعه جهانی با جدیت می طلبیم بی تفاوتی اختیار ننمایند و جلوی همچین قضایایی در کشور گرفته شود. ما ملتی هستیم که هیچگاه با دسایس شوم دشمنان افغانستان روحیه خدمتگذاری بشردوستانه خویش را از دست نداده بلکه دشمن مشترک مردم افغانستان را بیشتر از این هم با توکل به خداوند شرمنده و رو سیاه نموده شکست خواهیم داد.

صالحه سنجر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناکامورا
جاپان
قتل
نظرات بینندگان:

>>>   من حدس میزنم و استنباط میکنم که داکتر ناکامورا در نتیجه ای رقابت های
پشتونستی ننگرهار کشته شده است . قتل او ناحق و خلاف آموزه های قرآنی
و شرعی است قاتل و یا قاتلین و دست داشته گان باید هرچه سریع پیدا و بعد
محاکمه به جزای عمل جنایت کارانه شان برسند .
والی و مسوولین ننگرهار باید فکر نه کنند ک مسوولیت سوء اداره را نه دارند
بلکه مسوول و مستوجب مجازات غفلت و سوء اداره و بی کفایتی مطلق استند
آب ولایت و عزت اداره حرام شان باد .
م . ش . ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است