پیکر ناکامورا به جاپان فرستاده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۸/۹/۱۶ کد خبر: 161209 منبع: پرینت

پیکر تتسو ناکامورا، مددرسان جاپانی که روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته در ولایت ننگرهار در یک تیراندازی جان باخت پس از چاشت امروز (شنبه، 16 قوس) به جاپان فرستاده شد. خانم، دختر و شماری از بستگان ناکامورا برای انتقال پیکر او به کابل آمده بودند.

به گزارش طلوع، رییس‌ جمهور غنی، پیکر ناکامورا را تا میدان هوایی کابل همراهی کرد و از او بعنوان یک شخصیت برجسته یاد کرد که بخش بزرگ از زندگیش را وقف بهبود زندگی مردم افغانستان کرده‌ است. غنی، تعهد سپرد که پروژه‌های ناتکمیل ناکامورا را تکمیل و به‌ نام این مددرسان جاپانی نامگذاری کند.

ناکامورا، یازده سربند و آبراه را برای مهار آب کنر ساخت تا از این آب برای سرسبزی و کشاورزی بخش بزرگ زمین‌ ها در ننگرهار استفاده شود. مهندسان نهاد «پی‌‎ام‌اس» که ناکامورا رییس آن بود می‌گویند که ناکامورا در حفر 1500 چاه عمیق و فراهم‌ سازی آب نوشیدنی برای 650 هزار تن در ننگرهار نیز کمک کرد.

ایجاد دو مسجد و دو شفاخانه از کارهای دیگر او در شرق کشور هستند. او به تازگی کار ساخت کانال دوم «مروارید» را با هزینه ی پانزده میلیون دالر در ولسوالی خیوه ی ننگرهار آغاز کرده بود اما پیش از گشایش این پروژه کشته شد.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناکامورا
اشرف غنی
جاپان
نظرات بینندگان:

>>>   صد ها دزد وغاصب با موتر های بیشمار زره وبادیگارد های درجن درجن درشهر گشت وگذار میکنند اما برای یک انسان فرشته گون صرف یک موتر عادی مدهند وبه گرگ های آی اسآی رهایش میکنند،آیا حکومت اینقدراحمق است که نمیداند هرکه برای مردم افغانستان خدمت کندوبعد بالای دریای کنر پلان ها داشته باشددشمن پاکستان است ؟؟؟؟؟؟؟؟
ذ

>>>   قاتل او حاجی ظاهر قدیر و دیگر همدستان و هم قماشان اوست که به قراداد های بزرگ مالی به موسسه ناکامورا چشم دوخته بود اما نتوانستند چیزی بدست آورند.
شریف آشنا

>>>   هزاران ریس جمهور افغانستان را قربان کفش های این شخص نماید

>>>   ناکامورا یک اجنت CIA بود که پلان را تطبیق کرد و بیشتر ازین به درد CIA نمی‌خورد و به سزای اعمالش رسید، بیشتر ازین داد و واویلا احماقت است و در فکر قهرمان سازی نباشید
اجمل خروتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است