رهبرانی که از جنگل آمده اند دنبال چپاول اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۲    ۱۳۹۸/۹/۱۶ کد خبر: 161212 منبع: پرینت

همه و همه می‌دانیم که بسیاری از رهبران و فرماندهان جهادی که بعد از سقوط حکومت داکتر نجیب‌ الله از کوه و جنگل وارد کابل و دیگر شهرها شدند بجز یک تفنگ و چانته و البته ریش انبوه دیگر هیچ سرمایه‌ ای نداشتند.

در طول سه دهه ی گذشته نه تنها رهبران جهادی بلکه فرماندهان بسیار بسیار چورپه‌ی جهادی نیز با چپاول زمین، سرمایه‌ های ملی، کمک‌ های جامعه جهانی، به غول‌های اقتصادی تبدیل و دارای قصرهای مجلل، شهرک‌های رهایشی، شرکت‌های تجاری، کارخانه‌های تولیدی، پول نقد در بانک‌های داخلی و خارجی و... شدند.

اکثر این‌ چپاولگران برای سرپوش‌ گذاشتن روی چپاول‌ها، غارت‌ها، دزدی‌ها و یغماگری‌هایشان به اصطلاح یک بنیاد خیریه‌ای را به‌ نام خود درست کرده و گاهی یگان کمک‌ ناچیز به کدام فرد یا افراد نیازمند انجام می‌دهند.

جالب اینجا است که مردم نیز بخاطر همان یک قیران کمک توسط این بنیادها از خوشحالی در پوستشان جای نمی‌شوند در حالیکه این بنیادها فقط ذره‌ای از ذرات اموال چپاول‌ شده‌ی مردم را دوباره به خود مردم می‌گردانند و این امر جای منت‌ کشی و ذوق‌ زدگی ندارد.

ای‌ کاش! یک حکومت مقتدر در کشور روی کار می‌آمد که اموال و زمین‌های غارت‌شده‌ی ملی را از این مافیاها بازپس می‌گرفت و از حلقومشان بیرون می‌کشید.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران افغانستان
چپاول
نظرات بینندگان:

>>>   این سخن شما در واقعیت زندگی پس از وارد شدن مجاهدین بکابل و دیگر شهر که حال زندگی پر زرق و برق دارند بطور مثال از معلم عطا و ملا تره خیل و زاهد الماس و اقبال صافی و استاد سیاف و ممتاز براد ر زاده اش و حامد پسر سیاف امثالهم را میتوان نامبرد اگر زندگی انها را قبل از وارد شدن شان بکابل و دیگر شهر پس از سقوط حکومت داکتر نجیب با زندگی شان در زمانی که ازین کوه به ان کوه و ازین غار به ان غار میدویدند تا زندگی مجلل امروز شان نه تنها که خود شان بل اعضای فامیل و اقارب و بستگان شان هم بیکباره گی تغیر کرده که اصلا قابل مقیسه نبوده فکر اش هم نمیشد که صاحب چنین سرمایه هنگفت در مدتی کوتاه گردند جهاد اینها بخاطر نه اشغال شوروی سابق بود و نه بخاطر خدا و رسول بل بخاطر رونق بخشیدن زندگی خودو اولاد و اقارب و دوستان شان بود که مردم را بنام دین در خطر است بدور خود جمعه کرده بودند و فریب داده بودند مثلیکه امروز طالبان از همان تاکتیک کار گرفته مردم قرا و قصبات بیسواد کشور ما را فریب داده با خود همراه کرده خود شان با فامیل هایشان در جای امن در پاکستان با خوراک و پوشاک خوب در عیش و نوش اند و فریب داده گان را در میدان جنگ فرستاده و انها را بکشتن داده اند تا زمانی که مردم ما اگاه و هوشیار نشوند انها بنام دین از انها استفاده شخصی میکنند به همین خاطر چه زمان جنگ مجاهدین و چهدر حال حاضر جنگ طالبان در کشور ما مکاتب و ادارات علمی و تحقیقی معلمین و روشن فکران و مدافعین کشور ما را هدف حملات نابود کننده شان قرار داده اند تا انها از جهل و نادانی انها به مقاصد شوم خودشان استفاده کنند در حالیکه پسران و دختر خود شان مصروف تحصیل در کشور های خارجی با مصارف پول هنگفت در فرا گیری علم و تحصیل بودند و هستند .

>>>   تره کی بی پدر وقت انقلاب را اشتباه کرده بود ، وقت انقلاب و ملی ساختن سرمایه های غارتگران جهادی ، تکنوکرات های مزدور و مافیا اقتصادی حالا است ، تره کی ! خداوند نبخشید با انقلاب بی وقتت.
کوه کن

>>>   نسیم جعفری این اتهامات بزرگ از شما بعید است. رهبران کوه و جنگل مردان مرد روزگار شان بودند و هستند در دورانی که امثال شما یا به دنیا نیامده بودید و یا دهن تان بوی شیر می داد و ... مردانی از کوه و جنگل برخاستند و علیه تجاوز ارتش سرخ جهاد کردند تا امثال شما زیر چکمه های چکمه پوشان ارتش سرخ از بین نروید و زنده بمانید بیایید در قم درس بخوانید و اهل قلم شوید بعد این قلم را علیه مجاهدان بکار ببرید اف بر این روزگار و قلم بدستان مزدور. آقای نسیم خان از پدر ومادر تان بپرسید روزگاری را که مردان کوه و جنگل بدون هیچ طمعی تفنگ بدوش شدند و فتح بزرگی را رقم زدند. این اتهامات ناشی از راحتی های زندگی در قم است وای بر شما

>>>   انچه عیان است چه حاجت به بیان است....
امپریالیزم امریکا و متحدین غربی ان متهم به فجایع نه تنها در افغانستان بلکه در سراسر افریقا و شرق میانه بخاطر حفظ منافع استعماری شان و بخاطر در دست داشتن ذخایر معادن این کشور ها میباشند. بیاد بیاورید سالهای ۱۹۶۰ را که بنام سال های ازادی کشور افریقایی از زیر یوغ استعمار یاد میگردد و همینکه این کشور ها به استقلال سیساسی دست یافتند دستخوش توطیه های امریکا گردیدند و بنام دفاع از دموکراسی کشور های افریقایی را به سوی جنگهای طولانی و ویران کننده کشاندند. و امروز ما میبینیم که وضعیت این کشور ها چگونه است.
امپریالیزم برای تطبیق برنامه هایش به مشتریان محلی ضرورت داشت دارد و در افغانستان این مشتری ها همان تنظیم های ساخت و بافت سازمان های استخباراتی امریکا و ای اس ای و ایران میباشد که نتیجه را ما امروز بوضاحت مشاهده میکنیم. رهبران جنگلی جهادی یعنی تنظیم های اسلامی اسلام را در مرکز توجه برای فریب مردم قرار دادند. همه بیاد دارند که در جریان حکومات ببرک کارمل و دکتور نجیب الله بیشترین توجه به دین اسلام شده و بیشترین مساجد در سراسر کشور تعمیر و مردم بدون خوف در اماکن مذهبی شان عبادت میکردند.در این دوران هیچکسی بخاطر مسلمان بودن و رفتن به مسجد و یا تکیه خانه توهین و دستگیر نمیشد. بلی خدمات اطلاعا دولتی سرکوبگر فعال مخربین وافراد مسلح تنظیم ها که از پاکستان سیل سلاح را داخل کشور ساخته و امنیت عامه را بر هم میزدند بود . این وظیفه ای دولت بود همانطوریکه اکنون وظیفه ای دولت است که دهشت افگنان را سرکوب نماید.این جنگلی ها در زمانیکه در غار کوه ها بودند وقتا فوقتا با یکدگر نیز مصروف برخورد های مسلحانه تا سرحد کشتن یکدگر بودند که مردم برخورد های مسلحانه میان این دو شخص یعنی حکمتیار و احمد شاه مسعود را که هر در تباهی کشور یکجا با سیاف و علی خبیث مزاری و ربانی و تورن اسماعیل و عطا نور و غیره نقش داشتند بیاد دارند .
من تا هنوز پورتریت دلگیر کننده ای مسعود و دگر مجرمین جهادی را در عقب میز کاری عده ای از رهبران احزاب که دعوای مترقی بودن را دارند میبینم . این رهبران و احزاب شان نه نمایندهای مردم اند و نه فکر خدمتگزاری برای مردم را دارند.بلکه از قوت و زور تفنگ انها بخاطر مقاصد سیاسی شان استفاده میکنند.
افغانستان پنجاه سال دگر به کار دارد تا نسل جدید عاری از تعصبات مذهبی و وابستگی با این تنظیم های معامله گر را در خود پرورش دهد و کشور را به سوی دموکراسی واقعی و حکومت مردمی هدایت کنند.

دگروال امانالله

>>>   ارتش سرخ شوروی برای کمک به زحمتکشان لفغانستان بنا به دعوت و تاکید مکرر حکومت وقت امده بود. اگر کسی میگوید که این قوت اشغالکر بود پس از نویسنده ای محترمیکه در فوق از جهادی های جنگلی دفاع کرده و اقای جعفری را بباد انتقاد گرفته است میپرسم که نیروی بیگانه که جهادی های شما راکه دیروز به قدرت رسیانید اشغال گر نیست..؟؟؟؟؟
اگر جنگ اهریمنی که توسط پاکستانی ها و تنظیمهای فرمایشی تروریست
در افغانستان تحمیل نمیشد اولا دعوت قوت های نظامی شوروی ضرورت نبود و ثانیا این همه تباهی را امروز مردم زحمتکش افغانستان متحمل نمیشدند و نه پای اشغالگر واقعی یعنی امریکا به افغانستان کشانیده میشد.
اقای نویسنده ... نسیم جعفری اگر جوان است عیبی ندارد او همانند دگر جوانان اگاه از واقعیت های تاریخی حق دارد که در موارد مهم تاریخی اظهار نظر کند همانگونه که ما در مورد چنگیز و تیمور کورگانی و احمدشاه درانی قضاوتهایی داریم .گذشته از ان امروز اکثریت مطلق صفوف تنظیمها ی اسلامی که فریب رهبران دزد و جنگلی شانرا خورده بودند از اینکه در سرنگونی یک دولت مترقی نقش منفی داشتند و امروز در فقر و بی روزگاری به سر میبرند و شاهد اند که چگونه این رهبران و فامیل های شان به خاندان محمد زایی ها مبدل شده اند سخت نادم و پشیمان اند.
امروز اگر همه پرسی واقعی از مردم افغانستان صورت گیرد ۹۹.۹ فیصد مردم با یک اواز و یک صدا رهبران تنظیم هارا جنگلی خطاب خواهند کرد.
فخر اهنگر

>>>   افغانستان اگر به پای تاجیکستان که بیشتر از هفتاد سال در کنار شوروی بود برسد جای شکر خواهد بود . شاید یکعده افغانهای لافوک رگ غیرت شان به غلیان اید و بگویند که تاجیکستان اشغال شده بود و استقلال نداشت .اما امروز افغانها هر روز به تاجیکستان سفر میکنند به شمول رهبران احزاب افغانی خانه و تجارت در این کشور دارند چرا؟؟؟ دلیل روشن است در انجا صلح است البته در سالهای قبل در انجا هم جنگلی های تاجیکی مثل جنگلی های افغانستانی بنام اسلام و جهاد جنگ داخلی را سازماندهی کردند مردم کشته زخمی و اواره شدند و حتی در افغانستان امده و در ولایات شمالی افغانستان پناه جو شدند و حتی بسیاری از اطفال و زنان شان مورد تجاوزات جنسی در افغانستان قرار گرفتند . ولی بزودی حکومت جنگلی های احزاب اسلامی را در تاجیکستان سرکوب کردند و امنیت بر قرار شد و اوار ه گان جنگ به کاشانه ای شان بر گشتند ورنه اگر به نام اسلام جنگ ادامه میافت تاجیکستان معمور و اباد به ویرانه تبدیل میشد و دستاورد های هفتاد ساله ای مردم انجا بر باد میشد. لذا مردم ما هم با این جنگلی ها حساب را تصفیه کنند و خود را از شر این مافیای امریکایی و عربی و پاکستانی و ایرانی نجات دهند.
و من الله توفیق
قارن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است