دانش: هرکه با ما نیست از ما نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۷    ۱۳۹۸/۹/۱۶ کد خبر: 161218 منبع: پرینت

سیاست هر که با ما نیست از ما نیست در بیانیه ی غیرمترقبه سرور دانش!

سرور دانش در میان طرفداران خود به انسان ملایم، اخلاقمدار و دارای صفت دوری از تقابل شهرت دارد از قضای روزگار دو روز گذشته سرور دانش به مخالفان خود تاخت و خوب هم تاخت و از دایره اخلاق و رعایت اخلاق بیرون گردید و آنقدر پیش روی کرد که حتی راه بازگشت برای خود بازنگذاشت. نامبرده کسانی را که به تیم دولت ساز رای نداده اند به دسته های زیر تقسیم نموده است:
1. گروه های مسلح غیر مسوول
2. سیاستمداران شکست‌ خورده
3. طرفداران تقابل قومی
4. زورمندان محلی
5. افراد آلوده به زر و زور

به گمان اغلب حلقه های افراطی در درون ارگ سرور دانش را وادار کرده باشند که چنین تهمت های سنگین و وزمین را برای کسانی که به تیم دولت ساز رای نداده باشند روا دارند، این بیانیه سرور دانش نماد از شکست اخلاقی تیم دولت ساز است زیرا هیچ تیمی در دنیای سیاست به مخالفان خود چنین تهمت ناروا روا نمی دارد گرچه سرور دانش ادعا کرده است که ۳۵ درصد رای هزاره ها که عبارت از افراد آگاه، بادانش و بابرنامه بوده اند با تیم دولت ساز است و اگر همین ارقام هم درست باشد باز هم اکثریت 65 درصد مردم هزاره از نظر دانش یاغی و باغی بوده اند.

ادبیات ارگی ها در این روزها شباهت ادبیات دوره حفیظ‌ الله امین را در خاطره ها زنده می کند و آن اینکه هر که با نیست از ما نیست. در اصل حقیقت پایگاه اجتماعی ارگی ها را در میان مردم افراد دوسیه دار، وابستگان کد 91 و چشم اندوختگان منافع شخصی تشکیل می دهد و تعداد آنها در میان هزاره ها نه 35 درصد بلکه در حدود 15 الی 20 درصد است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
سخنرانی
نظرات بینندگان:

>>>   هر که با دیگ نشیند سیاه شود. دانش از فقر و ناداری را در دیکندی و ایران تجربه کرد و بعد از اینکه در کنار اشرف غنی به پولهای باد آورده دست یازیده معلوم است که لذت پول و مقام باید در او اثر گذاشته باشد. او که یک روحانی شیعه مذهب است و در مذهب شیعه همکاری با طاغوت حرام مطلق است و در طاغوت بودن حکومت غنی نیز هیچ تردیدی وجود ندارد این همکاری تقریبا شس ساله او را به طاغوت تبدیل کرده است. او نمی تواند از لذت پول و مقام دست بردارد. او که خود را ممثل مردم هزاره می داند در پنج سال و اندی به اندازه یک سر سوزن برای مردم هزاره کاری انجام نداده است به جز چندین مشاور مفت خور و بی خاصیت را که در اطراف خود و اشرف غنی جمع نموده تا پولهای خارجی ها بین آنان تقسیم شود.او باید امروز همه هزاره هایی را که به اشرف غنی مزدور آنریکا رای نداده چنین اظهاراتی را از خود نشان و دست کم به 65در صد مردم هزاره توهین و اهانت روا دارد. غافل از اینکه آیا ممکن نیست مصداق این سخن او آن هزاره هایی باشد که در مقابل پول به اشرف غنی رای داده اند.

>>>   ما با تو نیستیم و از تو نیستیم

>>>   نبودن باشما افتخار و بودن با شما ذلت است، هیچ انسان آبرو مندی حاضر به پذیرش خیانت و تقلب نیست.
آزاده

>>>   دانش یک زمان که می رفت تا هم سرور قوم خود باشد و دانشمند قوم خود. اینک که معاونت به دهانش مزه کرده است بعد از این وبعد از این سخنان دور از خرد خویش نشان داد که نه از سروری چیزی می داند و نه از دانش بهره ای. او تازه شده است مثل ده ها جنگ سالار و غرب رفتگان دین فروخته. همه و همه دین می فروشند قوم می فروشند تا چند صباحی مثل عمرعاص، به جو و گندوم ری خوشحال باشند. اینک باید گفت جناب استاد زاهدی جایت خالی؛ بیا و ببین که: شغالان دین و دیانت فروش به میدان سیاست دلیر.
محمد صابری

>>>   اين مشكل دانش نيست، بلكه مشكل ارگ است. كساني خارج از ارگ شعار "يا ارگ يا مرگ" را سر ميدهند و كسانيكه يكبار داخل شدند، باز "ايلا كردني نيستند". مقام، دبدبه، موتر هاي ضد مرمي، باديگاردها و از همه مهمتر دست باز در كد هاي ٩١ و ٩٢ عقل را از سر هركس ميپراند.

>>>   افرین بر تحلیل عالمانه دانش!
راست ګفته! همه دزدان با چاقروده ها اند!

>>>   افرین بر دانش ړاقعا عالم است! چلو صاف دزدان را سراخ سراخ کرد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است