متعصبان نباید به مناصب دولتی برسند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۸/۹/۱۸ کد خبر: 161260 منبع: پرینت

يكي از دوستان پشتونم كه از ولايت پكتيا است روزي حرف جالب و دقيقي گفت. او گفت: تصور نكن خارج نشيني و غرب نشيني و تحصيل در غرب از تعصب كم مي كند برعكس پشتون هاي ما در خارج بسيار متعصب تر شده اند.

سخن اين دوست من كه جرات اخلاقي ابراز نظر در مورد خودشان را داشت در مورد برخي از خارج نشينان ديگر اقوام هم صدق مي كند. بيشتر ادبيات نفرت و نفاق از خارج و از سوي همين تحصيل يافته هاي متعصب و عقده اي اقوام مختلف به داخل پمپاژ مي شود.

نكته اي را هم دكتر عبدالبصير انور وزير كنوني عدليه كه ايشان هم مانند تنوير عضو حزب اسلامي مي باشد هفته گذشته در جلسه اي كه داشتيم تذكر داد كه زيبا و قابل تامل است. انور گفت: وفادارترين ها به قوم و حزب و آناني كه مشهور به تعصب هستند نبايد به مناصب دولتي و اجرايي برسند چون حضور اين افراد تنگ نظر در دولت سبب افزايش نفرت و نفاق مي شود.

متاسفانه دستگاه اداري حكومت فعلي پر شده از غرب نشيناني كه مشهور به عصبيت هستند. تنوير با سخنان اخيرش خودزني كرده و منفورتر شده. بسياري از نقدها منطقي و عالمانه است اما برخي از طريق انصاف خارج شده اند و از خود تنويري ديگر ساخته اند. وظيفه داريم در نقدهاي خود جانب انصاف را رعايت كنيم و اين الگوي بدنام را شبيه سازي نكنيم و تعميم ندهيم.

شجاع حسین محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متعصبان
حلیم تنویر
قوم پشتون
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است