قابل توجه نهادهای عدلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۱    ۱۳۹۸/۹/۲۳ کد خبر: 161340 منبع: پرینت

شاه حسین مرتضوی بعنوان مشاور ارشد فرهنگی رییس حکومت با سوء استفاده از تریبون دولتی در جهتگیری‌ های انتخاباتی به تحریک اختلافات قومی و فرقه ای دامن می‌ زند که براساس قوانین نافذ در افغانستان جرم است.

با مشاهده‌ ی نوشته‌ های وی‌ در صفحه رسمی اش، این آدم طی این چند ماه یکسره به تحریک درگیری‌ های قومی، نفاق و مخالفت‌ های گروهی دامن زده و منکر حق قانونی اعتراض شهروندان شده است. اگر نهادهای عدلی افغانستان بی‌ طرف باشند قطعا مرتضوی را به جرم تحریک نفرت و تنش‌ های قومی و گروهی و همچنان انکار حق اعتراض شهروندان بعنوان یک مقام ارشد از وظیفه منفصل و محاکمه می‌ کنند.

متاسفانه تفکر نژادپرستانه و تبعیض در برابر شهروندان بخاطر تعلق قومی و زبانیشان آشکارا در حاکمیت اشرف‌ غنی تبلیغ شده و به شدت جریان دارد. از برنامه‌ی تبعیض‌ آمیز مخکش از مدیران دستگاه اشرف‌ غنی گرفته تا سخنان سخیف داوود سلطانزوی مبنی بر تصفیه‌ی اقوام از ادارات دولتی سپس اهانت به قوم عزیز هزاره در دو توطیه از نشانی‌ معاونان انتخاباتی اشرف غنی همچنان سخنان نژادپرستانه و سخیف حلیم تنویر و حالا دامن زدن به جنگ‌ های گذشته داخلی توسط مشاور ارشد اشرف غنی نمونه‌های آشکار قوم‌ ستیزی و سوء استفاده از احساسات قومی بخاطر حضور در قدرت است که توسط گروه سیاسی اشرف غنی انجام می‌ شود که مسلما برای کشور و مردم پیامد خطرناکی خواهد داشت.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
اختلافات قومی
نهادهای عدلی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است