دانش بهتر است کوتاه حرف نزد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۲    ۱۳۹۸/۹/۲۴ کد خبر: 161358 منبع: پرینت

فكر كنم توصيه من كه استاد كوتاه بنويسد درست نبوده است. استاد دانش بهتر است طویل بنويسد. در كوتاه نويسي استاد خراب می كند مثلا اين متن كوتاه استاد در مورد مبارزه با فساد ارهم درهم و كج كوله شده است.

بيانيه كوتاه استاد دانش به نقل از مرتضوي

استاد دانش در کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری:
...اصل «من این لک هذا؟» یا «این دارایی را از کجا کرده ای؟» یک قاعده شرعی تاریخی ما است که از زمان پیامبر اسلام و خلفای راشدین مطرح بوده است و در دوره نخست اسلام حتی شخص اول کشور یعنی شخص خلیفه پیامبر از کارگزاران و مقامات دولتش حساب می گرفت و از او می پرسید که این دارایی را از کجا آورده ای و اگر ثابت می شد که از راه نامشروع به دست آمده است به بیت المال مسترد می کرد. داستان های تاریخی از دوره عمر بن خطاب خلیفه دوم در این رابطه بسیار مشهور است. خلیفه دوم با عتاب تمام به کارگزاران و والیانش می گفت که زمانیکه تو را به امارت یا ولایت گماشتم حتی یک نعلین هم نداشتی پس این همه دارایی را از کجا کرده ای؟ خلیفه مسلمین بعد از تعیین هیات تفتیش و بررسی دقیق اموال آن شخص تمام دارایی هایی را که از طریق نامشروع و یا حتی مشکوک به دست آمده بود به بیت المال مسترد می کرد.

اکنون برای ما هم این سوال مطرح است که در این چند سال قانون ثبت و اشاعه ما تا چه حد به طور دقیق و معنادار تطبیق شده است؟ آیا تاکنون منابع غیرمشروع یا دارایی های ناشی از فساد اداری تشخیص داده شده است و اگر تشخیص داده نشده پس معلوم است که سیستم ما پاسخگو نیست و اگر تشخیص داده شده آیا به بیت المال اعاده شده است؟

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرور دانش
سخنرانی
نظرات بینندگان:

>>>   ایا ملیون ها دالر پول وزارت معارف بنام ساخت و ساز ماتب خیلی و معاش معلم خیالی و شاگرد خیالی توسط فاروق وردک و معاونین اش اصف ننگ و پتمل چرا تا حال را اداره اختصاصی مبازه با فصاد جرایم سنگین مورد پیگرد قرار نگرفته و پول اختلاس شده دوباره از مختلسین گرفته نشده و شامل خزانه ملت نگردیده است بر خلاف بجای مجازات و استرداد پول از طرف انها فاروق وردک وزیر پارالمانی در داخل ارگ گردیده و اصف ننگ هم والی ازین ولایت به ان ولایت حسب دلخواه خودش غنی انها را تعین ومقرر کرده است همین است مبارزه با فساد اداره جرایم سنگین که ریس دادستانی کل و قاضیان دادگاه عالی در ان ادره نثش دارند و غنی منحیث کنترولر و نظاره گر است .

>>>   بلی
مصرف ۱۷۰۰ ملیون افغانی به گونه غیر قانونی از کود ۹۱ اگر دزدی نیست پس چه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است