پنجشير به شبكه ملى برق پيوست
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۴    ۱۳۹۸/۹/۳۰ کد خبر: 161442 منبع: پرینت

پنجشیر به شبکه ملی برق پیوست که از خارج کشور وارد می شود.

جاى بسى تاسف است كه كشور پُرآب ما بويژه وادى زيباى پنجشير با درياى خروشانش بطور محدود از برق وارداتى كشور همسايه مستفيد مي شود.

اگر از منابع آبى كشور به دور از كج فكرى هاى قومى بهره بردارى بهينه و درست شود و حكومتى منبعث از اراده ملى در كشور حاكم باشد كه با روحيه ی مسوولانه و دلسوزانه به توسعه و پيشرفت كشور بيانديشد تنها آب پنجشير كافى است كه برق پايتخت را بطور كافى تامين نمايد.

درياى پنجشير كه از قله هاى شامخ و برفگير هندوكش آغاز و با درياچه هاى دره هاى جانبى سيراب مي شود هيچوقت سال كم آب نشده و در هيچ خشكسالى جريان آب آن متوقف نشده است كه براى احداث يک بند آبى بسيار مساعد است.

اينكه چرا تا حال موردتوجه حكومات مختلف قرار نگرفته است قابل مكث و تامل است. آيا مايه ی سرافکندگى نيست كه عليرغم داشتن چنين منابع عظيم طبيعى، دست تكدى به آب كشورهاى همسايه دراز كرد كه پولش را دونرهاى خارجى مى پردازد و نامش را شبكه ملى برق مى ناميم.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنجشیر
برق
نظرات بینندگان:

>>>   راستگوی
زنده باد اشرف غنی که پنجشیر را هم به برق وصل کرد و مردم آن از مزایای برق مستفید میشوند مانند کابل. منصوری شرم کن که یک اقدام نیک را هم منفی جلوه میدهی. تو دشمن مردم پنجشیر و تمام ملت افغان استی.

>>>   کدام برق؟
برق اگر می بود کابل روشن می بود
کابل تاریک است و علف ها گزاف

>>>   کدام مزایا وافتخار برادر؟! دیر نخواهد بود که بر سر اختلافی ویا نزاع بر سر نرخ برق به ناگهان در تاریکی شب کلید خاموشی برق از سوی همسایه غربی زده شود وعنقریب که باز در تاریکی وبی برقی خواهیم بود.افتخار آن است که ما خود برق تولید کنیم نه اینکه دستمان پیش همسایگان طمع کار دراز باشد. تابه کی باید افسوس بخوریم به خاطر ناداشته هایمان.
بهترآن بود که بر دریا هایی که پرودگاردرکشورمان به ارزانی هدیه داده سد بزنیم وریشه وابستگی را قطع کنیم که هر زمان جنگی صورت بگیرد دشمنان ابزاری خطرناک برای شکستمان خواهند داشت

>>>   در پاسخ به کسی که مطلب اخر را نوشته مگر برق از ایران می آید؟ من شنیده بودم که ما خود برق تولید می کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است