جمعیت اسلامی درحال پراکندگی و بحران مدیریت
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۷    ۱۳۹۸/۹/۳۰ کد خبر: 161445 منبع: پرینت

صرف نظر از نتیجه ی انتخابات، جمعیت اسلامی درحال پراکندگی و بحران مدیریت به سر می برد.

همیشه در زمان انتخابات ریاست جمهوری پراکندگی، تک محوری و خودخواهی بعضی از اعضای حزب جمعیت اسلامی مشاهده می شود و این پراکندگی و تک محوری طرفداران جمعیت بخصوص جوانان این گروه را به سرگردانی و گاهی هم خشمگین می سازد.

این انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که بعضی به اصطلاح سران این حزب به ساز دیگران می رقصند و بیشتر منافع شخص در نظر است تا منافع عمومی گرچه دیگر احزاب و گروه ها نیز از این پراکندگی استثنا نیستند ولی چون حزب و یا گروه حمعیت یکی از بزرگترین نهادهای سیاسی بشمار می رود نوشته ی بنده بیشتر به طرف جمعیت اسلامی می باشد.

به طورمثال این افراد در چه جایگاهی قرار دارند؟ آقایان قانونی، عطامحمد نور، اسماعیل خان، بسم الله خان، احمد ضیا مسعود و غیره بعضی از آنها به طرف اشرف غنی رفتند بعضی ها تا حال معلوم نیست در خفا با این و آن مذاکره می کنند و هنوز منتظر وزن ترازو می باشند.

طرفداران جمعیت و قشر جوان دختر و پسر این نهاد دیگر تحمل این سران انتصاب شده را ندارند و بزودی خواهان یک تشکیلات سیاسی با انتخابات برای تعیین ریس حزب و معاونان و دیگر کادرهای رهبری می باشند.

در احزاب سیاسی و دموکراتیک رهبری احزاب باید با انتخاباب مخفی صورت گیرد نه انتصاب مانند رژیم های گذشته شاهی تازمانیکه احزاب سیاسی در افغانستان با شیوه های دموکراتیک در کشور بوجود نیاید هیچکس در حزب جایگاه و مقام خود را نمی شناسد و هر عضو در گوشه ای طبل خود را به صدا درمی آورد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
بحران مدیریت
نظرات بینندگان:

>>>   از قبل هم این کدام سازمان منظبط نبوده فقط سوداگرانی بنام جهادی صرف بخاطرکسب مال وقدرت چند روزی دوردسترخوان پاکستانی ها جمع شده بودند حالا که دستر خوان کد 91 چرب تر است این غارتگران هم آنجا میروند ، این تنظیم کجا اساسنامه وبرنامه داشت؟
ر

>>>   قصه جمعت اسلامی در کله پزی مفت شده است

>>>   پست ترین و ذلیل ترین احزاب سیاسی افغانستان بترتیب جمیعت (شورای نصوار)، حزب، وحدت، جنبش گلیم جمع واتحاد تحت نام اسلام همین هاییکه کابل را ویران کردند ونفاق های سمتی، لسانی، مذهبی وقومی را به اوج خود رساندند به امید روزی که نه تنهازنده های انان بلکه مرده های قهرمان خوانده انها در گور محاکمه شود. بازنگر محترم سایت لطف نموده چیزی که نبشته شده نشر کنید

>>>   زن مقبول و خوش اندام که بیوه شد، هر کس برایش طلب خواستگاری می کند و هر کس برایش گپها می سازد.

جمعیت اسلامی افغانستان هم به زن بیوه مقبولی خوش اندامی محسن، ثروتمند، رعنا و دلپذیری می مانند که پس از سال ها ازدواج ناگهان بی شوهر مانده و از ترس حاضر نیست دیگر شوهر کند، چون بسیار اشتک دارد و هر اشتکش هم خود را کلان خانواده می شمارد.

زنی که پنجاه سال عمر داشته باشد و بی شوهر گردد زندگی برایش در کنار این همه اشتک بالغ و نوبالغ و میراثخور های الدنگ سخت است. جمعیت آن زن بیوه ی است که زیاد زایید و اما هیچ یک از اولاد هایش را درست تربیه نکرد تا رعایت اخلاق و اصول و فرهنگ خانواده خویش را به جا آورند و خورد و بزرگ خود را بشناسند و احترام کنند. اما مشکل اصلی جمعیت خود جمعیت است. گاییدن و زاییدن آسان است، اما تربیه کردن و بزرگ کردن کار هر زاینده ی نیست. پدر جمعیت هم که شهید ربانی بود همیشه به فکر اولاد دیگر مردم بود و هرگز به فکر تربیه اولاد خود نبود. حالا که او نیست جمعیت به تنهایی کاری کرده نمی تواند و دنبال شوهر دیگر است تا از شر اولا بی نزاکتش به خصوص از شر پنجشیری ها و مزاری ها و بدخشی ها، هراتی ها و شمالی والا ها خود را نجات دهد.

جمعیت دنبال شوهر جوان و زدنک است چون ازدواج با ییر مردی مانند استاد سیاف حلال مشکل جمعیت نیست. سیاف هم اولاد های زیاد دارد. زنش یعنی اتحاد اسلامی افغانستان سال ها است که مرده و خودش چند بار صیغه کرده، اما زن های صیغه یی به دردش نخورده و باعث شده تا که فیلش هر ماه یاد هندوستان کند.

جمعیت از غم بیوه گی و بی شوهری زهره کفک می شود. عطا محمد خان و یونس خان قانونی و احمد ضیا خان مسعود و صلاح الدین خان ربانی و اسماعیل خان و ... اولاد جمعیت چنان اهل نفاق و شقاق هستند که نمی شود سر این ها حساب کرد. علت نفاق این ها هم تاجیک بودن و خصلت تاجیک بودن شان است که آنان را غلام بچه های حاکمان افغانستان ساخته است.

حالا جمعیت به زنی بیوه ی می مانند که برای حداقل زنده ماندن به مشت مالی عضلات ورم کرده اش تا دم مرگ نیاز دارد.

>>>   صلاح الدین خان نه از سیاست چیزی می فهمد و نهاز منافع اگر اینطور نمیبود در یک وقت حساس از وزارت گریزان نمیشد

>>>   کسانیکه دین را وسیله قراردهند ودنیارا هدف
هرگز روز خوبی نمی بیند
بصورت عموم اینها دین را وسیله ساخته وکسب دنیا را هدف نتیجه اش معلوم است
همان بلند منزلها وحسابات بانکی داخل وخارج

>>>   سلام شما و مردم افغانستان می دانندکه احزاب جهادی توسط بی گانه گان بوجودامده بودندبرای بدست اوردن منافع شان اینها کدام برنامه برای ابادی وطن ندارند وتازمانی که از نام حزب پول بدست اورده می توانند حزب شان است و الی این حزب های بیگانه خود از بین خواهد رفت واین زورگویان نادان شان به عدالت الله می رسند "کریمخورم"

>>>   جمعیت اسلامی بعد قتل آقای ربانی بکلی از شگل یک جریان سیاسی بیرون شده ابن جریان پس از قتل و شکست های و پیهم رهبران تاثیر گذار به یک مجموعه از اشخاص که تنها به خود و منافع شخصی خود فکر میکنند تبدیل شده اختلافات داخلی در بین رهبران باعث ضعف واز همپاشی این جریان میباشد متسفانه یکعده بنا بر احساسات نادرست تاجیک تباری به این جریان خوشبین شدند اما نمیدانستند که کسانیکه خود را رهبر این جریان ساخته اند تنها بخود و مقام منزلت خود مصرف اند. موضع گیری های آقای نور در برابر کسانیکه صدای تقلب در انتخابات را بلند کرداد قابل تعجب است آقای نور به اشرف غنی توسعه کرد که همه آنها را سرکوب کند این موضگیری نشان دهنده عقده شخصی در مقابل عبدالله و بفروش سپردن همه آنهایکه تا به حال به این اشخاص دلبسته بودند باید اشخاص چبز فهم ازداخل و خارج جمعیت بفکر نشکیل دگر با داشتن یک برنامه که به شریط افغانستان موثر باشد به میدان ایند تا در مقابل این تمامیت خواهان
استادگی کرده بتوانند دیگر به اشخاص مثل افای نور وامثال شان دلنبندند که اخر المر نتیجه چنان خواهد مثل حالی که است.

>>>   جمعیت اسلامی ستون فقرات جهاد و مقاومت و همدیگر پذیری بود و هست.
جمعیت اسلامی یک مکتب فکری و محور عمده و اساسی برای انسان های با دیدگاه های متفاوت بود و هست.
جمعیت نه در حال فروپاشی بلکه در حال پوست انداختن و دوباره جوانه زدن و رشد کردن است.
ساقه جمعیت قوی تر از دیروز و ریشه های آن عمیقتر و محکم تر از هر زمان دیگر است هرچند شاید مثل هر پروسه طبیعی دیگر چند یا چندین برگ و بارش ریخته یا خواهد ریخت مگر این کمبود تجدید پذیر است و مثل هر درخت دیگر با طلوع طلیعه بهار دوباره پر بار و برگ خواهد شد.
قدرت حقیقی با جوانان است هرچند از تجارب محاسن سپیدان کمر خمیده باید حد اکثر استفاده را نمود.

>>>   با وجودیکه همه احزاب مشکلات خود را دارند ولی حزب جمعیت به عنوان بزرگترین حزب در افغانستان است ، که اکثر نخبگان و تحصیل کرده ها در این نهاد جمع می باشد این حزب را میتوان یکی از نهاد های فارسی زبانان شناخت در کنار حزب وحدت ملی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است