چند تناقض‌ در پیوند به اعلان نتایج انتخابات (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۳    ۱۳۹۸/۱۰/۱ کد خبر: 161456 منبع: پرینت

به این عکس‌ ها دقت کنید و چند تناقض‌ آشکار در پیوند به اعلان نتایج نخستین انتخابات (انتصابات) را ببینید.

1- اگر کمیسیون نامستقل انتخابات یعنی کمیسیون ارگ و دسته‌ی دولت‌‌ ساز حدود 300000 رای تقلبی و ناپاک را باطل اعلان می‌ کرد و آرای پاک مردم را از آرای ناپاک جدا می‌کرد، مجموع آرای داکتر عبدالله حالا بالای 51% می‌بود و در اعلان نتایج نخستین پیشتاز می‌ بود.

2- بیشتر نامزدان بشمول حکمتیار در این نتیجه کمتر از 100000 رای آورده اند که خود نشان دهنده‌ ی تقلب و تناقض دیگری‌ است. اینجا پرسشی مطرح می‌ شود که این نامزدان هنگامیکه نتوانستند 100000 یا بالاتر از آن رای بیاورند پس چگونه توانستند 100000 شناسنامه‌ی برچسپ‌زده‌ی مشروط و تضمینی پیش از برگزاری انتخابات را فراهم کنند؟

3- در فهرست زیر کمیسیون وابسته‌ی انتخابات مجموع آرای دکتر فرامرز تمنا را در ردیف چهارم قرار داده است که بدون شک این از برکت الطاف خشوی مهربان وی است تا نشان دهد که داماد نازدانه، بی‌تعهد و شیکش آرای بیشتر دارد و در حکومت آینده دست کم سزاوار سمت یک وزارت است. اگر جایگاه و پایگاه مردمی و شهرت دکتر پدرام و نبیل را با تمنا مقایسه کنیم تناقض و تخلف آشکار را به خوبی می‌ بینیم. من فکر نمی‌ کنم که تمنا بتواند بیشتر از نبیل، پدرام و حکمتیار رای آورده باشد و در ردیف چهارم قرار بگیرد.

4- من باورمندم که به گمان بیشتر این کمیسیون حکومتی در اعلان نتایج نهایی نیز غنی را پیروز انتخابات اعلان می‌کند و قوت این مساله بیشتر پیوند دارد به واکنش‌ های پسین سران دسته‌ی ثبات و همگرایی. اگر این دسته چنین محافظه‌ کارانه و منفعلانه پیش برود بدون شک که در نتیجه‌ی نهایی غنی پیروز انتخابات اعلان خواهد شد. چنانکه در اعلامیه‌ی کنونی دسته‌ی ثبات و همگرایی قاطعیت و هشدار لازم دیده نمی‌ شود و بیشتر از آن بوی انعطاف و نرمش استشمام می‌شود.

5- با آنکه می‌دانم و گمان می‌زنم که نتایج نهایی چگونه خواهد بود اما اعلان نتایج نخستین و حدود 50.64 درصد آرا بیانگر پیروزی غنی بوده نمی‌تواند و بربنیاد این آمار و اعلان «تبریک‌ گفتن» ما به همدیگر بیانگر ساده‌لوحی ما است و نشان‌ دهنده‌ ی این‌ است که ما هنوز ذهنیت قانون‌ پذیر، اخلاق احترام به اصول، شعور تفکیک حق و باطل و باورمندی به عدالت نداریم و رویاها و گرایش‌ هایمان را بر واقعیت و حقیقت انتخاباتی ترجیح می‌ دهیم. تبریک‌گفتن به تقلب و تخلف در حقیقت خندیدن به شعور خود و آدمیت ما است. یک شهروند آگاه هیچگاه چنین اشتباهی نمی‌ کند.

6- مجموع آرا در این فهرست حدود 18.24.401 رای است که این به روشنی نشان می‌ دهد که آرای تقلبی و ناپاک نیز مشمول مجموع آرا شده است وگرنه مجموع اشتراک‌ کنندگان واقعی در انتخابات ششم میزان حدود یک و نیم میلیون تن است.


انتخابات نتیجه ابتدایی کمیسیون انتخابات

انتخابات نتیجه ابتدایی کمیسیون انتخابات

انتخابات نتیجه ابتدایی کمیسیون انتخابات



باور بامیک

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
نتیجه ابتدایی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر تقلب نمیبود تورشن صاحب حتما برنده بود

>>>   پیش از انتخابات هم معلوم بود که بازهم اشرف غنی به قدرتش دوام میدهد وکار خوب میکند ، نمیشود بنام انتخابات سرنوشت کشور را بدست دزدان مفسد داد
اگر عبدالله سی ملیون رای میگرفت واشرف غنی سه رای بازهم اشرف غنی برنده بود ، اینرا همه از قبل میدانستند
حیف یازده ملیارد افغانی که بنام النتخابات ضایع شد

>>>   چرت نزن بچیش حالا شده دیگه

>>>   غنی به مراد نمی رسد.

>>>   من مانده ام حکمتیار چگونه رایش بیشتر از جناب پدرام و تمنا است ! آیا وی همان قصاب کابل نیست ؟! آیا من حافظه تاریخی خود را از دست داده ام؟!
پشتونیزم شرم ندارد و با آرای مردم هر طور خواست بازی میکند.

>>>   عکسهای لب سرین عبدالله را رسم نکردید چون شما در لاولهب گویی نظیر ندارید ‌نباید مردم را مانند خود احمق فکر کنید

>>>   ما از اول هم گفتیم که حکومت و امور در دست
سفیر امریکا در کابل است و غنی بدون امر حتی
نفس نمی تواند بکشد این تقلب گسترده را پاکستان
و امریکا به کمک اداره فاسد ملل متحد که گفت
نتیجه را از کمیسیون بپذیرید...کمیسونی که از رییس
آن گرفته تا معاون از یک قوم اوغان و توسط غنی دذد
یا امریکا و انگلیس اوغان پرست مقرر گردیده است
وحتی یک تاجک یا هزاره و یا ازبک در راس آن نیست
چطور رای شفاف را اعلان میکند؟......جامعه جهانی
و ملل متحد از فاسد ترین ادارات دنیا است..نه تنها در
در روندا وافریقا ناکام بوده بلکه در این کشور نیز ناکام
مطلق هستند و ۲۰ سال با وجود سرازیر شدن ملیارد ها
دالر کاری را به پیش نبردند و در عوض به بزرگنمایی
طالبان ترورست و دشمن بشریت پرداختند ..خوراسانیان
باید این نتیجه دروغین انتخابات را نپذیرند در حالی که
غنی با پول ناچیز ۵۰۰ روپیه رای هر یک را می خرید
و باید در صدد انقلاب پادشاهی خورآسان باشیم تا هر چه زودتر
دامن اشغالگران امریکا ..پاکستان و دیگر بیگانگان را
از کشور پهناور خورآسان بگیریم...به پیش به سوی انقلاب
پادشاهی خورآسان...سایت خورآسان بزرگ سرزمین خورشید

>>>   نظر به اين آمار بجزء از ع وغ همه كانديدان بايد محاكمه شوند، زيرا يكي از شرايط كانديد شدن فراهم آوري يكصد هزار شناسنامه بر چسپ زده بود. تنها حكمتيار هفتاد هزار رأي بدست أورده و ديگران فرسنگها دور اند. كسانيكه كمتر از ده هزار رأي آورده اند، حتي معيار وكيل شدن را پوره نكرده اند. باينترتيب اينها خودرا فقط مطرح ميساختند تا پسانها ساخت و بافت كرده وچيزي بدست آورند. يعني يكصد هزار شناسنامه تقلبي بوده اند. اما اگر شناسنامه ها درست بوده اند، پس در انتخابات تقلب شده و اينها بايد از هر رأي مردم كه امانت است ، دفاع كنند. مسأله عبدالله خو به همه كس معلوم است . از او هيچ توقع نميرود. انتخابات بردگي در مقابل كرزي را به چند مليون دالر فروخت و در قصه تعهد و خدمت نبود. بار دوم از برد خود در مقابل چوكي تشريفاتي إجرائيه گذشت. چهار نَفَر اطرافيان خودرا در اينجا و آنجا مقرر كرد و خودش پنج سال مكمل دريشي هاي لوكس خودرا نمايش داد. البته سفر هايي هم كرد كه همه اش جنبه تشريفاتي داشتند. حالا هم از كود ٩١ چند مليون دالر برايش ميدهند و براي هميش به تاريخ سپرده ميشود. در حقيقت هـژده سال صاحب پول و مقامهاي بلند بود، كفايت ميكند. بي خاصيت بودن او باعث يكه تاز شدن غني شد.

>>>   اعلان نتیجه ابتدایی از جانب کمیسون انتخابات خیلی مسخره کننده و شرم اور به ریس کمیسون انتخابات و کمیشنران همکار معامله گر است نه از خدا ونه از دست گذاشتن روی قران و خوردن سوگند به ان ترس و حراس کردند و نه از ملت مظلوم شرم و حیا کردند خیانت تاریخی را بلاخره پس از سه ماه قوس و کش ها با این اعلان ناقص و جانبدارانه شان خود را نزد ملت شرمنده و شرمسار کردند ایا جای تعجب و شک درین اعلان خاینانه نیست در هژده ولایات امن کشور رای بردن کسیکه امروز انرا پیشتاز ابتدایی انتخابات اعلان کرده کمتر از رقیب اش است اما در شانزده ولایات نا امن که در بیشترین جا های ان طالبان حضور دارندکسبرای بیشتر را به ریس تیم دولت ساز وانمود کرده اند همین خود میرساند که اعلان نتیجه دلخواه و سلیقه یی بوده تا واقعی ان بهر صورت هیچکدام شان پنجاه جمع یک را ندارد که برنده ابتدایی شناخته شود دیده شود که کمیسون شکایاتی وظایف شانرا بطور صادقانه ترس از خدا و قرانکریم که روی ان دست ماندند و سوگندیاد کرند عمل میکند و یا اینکه مثل خاله حوا نورستانی بنفع یک تیم خاص کار میکند ترس از دنیا و اخرت را ندارند وبه قرانی که دست گذاشتند سوگند صداقت و وفاداری را سپردند پابند هستند .

>>>   چقدر تناقض در نوشتهء اقاي باميك ديده ميشود و نشان دهندهء آن است كه با عجله، از روي عصبانيت و عقده مندانه ، نوشته شده است.
تمنا در جدول، بعد از حكمت يار و نبيل قرار گرفته است و تو ميگويي كه فكر نميكنم تمنا توانسته باشد بيشتر از نبيل و پدرام و حمكتيار. رأي بياورد.
تبصره تان در مورد كساني كه كمتر از يك صد هزار رأي اورده اند هم بسيار ساده لوحانه است.
اول اينكه ممكن است شما كاپي تذكرهء برچسپ خورده تان را به يك كانديد داده باشيد ولي در روز انتخابات؛ به كانديداي ديگري رأي بدهيد.
دوم تعداد تذكره هاي بر چسپ دار، به مراتب ( حدود پنج تا شش بار) بيشتر از تعداد رأي دهنده گان بوده است. يعني كاپي تذكره تان را به يك كانديد داده ايد اما در ششم ميزان، اصلاً بر انتخابات شركت نكرده ايد و رأي تان بكار نبرده ايد.
نظر به فرمودهء شما ، اگر قرار ميبود كه هيچ كانديدي كمتر از ١٠٠٠٠٠ رأي نمياورد، با توجه به كثرت كانديدا ها و معدود بودن رأي دهنده ها، هيچ كانديدي هم قادر نبود يشتر از ١٥٠٠٠٠ و نهايتاً بيشتر از دوصد هزار راي بياورد.
چهارم : در انتخابات قبلي كه در ان نه داماد نازدانه يي كانديد بود و نه خشوي مهرباني، رئيس كمسيون انتخابات ، اين اقاي پدرام شما چند رأي بدست آورده بود كه حالا ميگويي ممكن نيست تمنا از اقاي پدرام ( با ان پايگاه مردمي؟!) بتواند راي بيشتر بگيرد.

>>>   هههههه خنده اور است دامادش گم نامش را را چهارم نمره ساخته و اشرف غني را بخاطر يك وزارت و چند رياست به خانواده اش اول ساخته اميدوارم همچو تقلب كار با نورستاني قبلي بپوندد . اينها نورستاني هم نيستند پشتون را بنام نورستاني اورده رييس كميسيون ميسازند تا چنين تقلب به نفع متقلب بزرگ نماييند .

>>>   پدرام و تمنا کیست؟ و نویسنده ....که فحش به پشتونیزم میگوید؟
اگر مرد میدانی بتاز به میدان در غیران مانند زن چادر بر سر و حافظه تاریخی ات را تازه کن.
پشتون

>>>   اشرفعنی احمق زی از جعل و تقلب دست بردار و از کشور خراسانی ما گور خود را گم کن
خدا داند ما آزادی استقلال و امنیت واقعی نداریم.

>>>   بیسواد تمنا در ردیف چهارم نیست بلکهبعد از حکمتیار ونبیل در ردیف پنجم وقبل از همه متعصبین بی وجدان قراردارد

>>>   هموطنان عزيز
انچه طي چند دهه ايكه من برداشت از نظامهاي امد ور فت افغانستان به حافظه دارم اين است كه پشتونها خر خود را شتر جاوه ميدهند و اين نمايش در بين اقوام پشتون خريدار دارد وهيچ پشتوني پيدا نميشود كه بگويد و يا تشخيص دهد كه آقا اين خر است نه شتر!
پشتون چپي، طالب، داعش ، مسلمان، يهود، نصارا.... اصلا با هم اختلاف ندارند و بخاطر اشغال قدرت به دور كلمه پشتون جمع ميشوند و همان خر پير بيكاره شان را بعنوان شتر جوان به نمايش ميگذارند.
ما تجربه داريم كه هيچ تفاوتي في مابين، كرزي، ملاعمر، اشرف غني، سياف، خليلزاد وجود ندارد، همه باهم ميكوشند به هر وسيله ممكن قدرت را در دست داشته باشند وهمه باهم همكار اند و از خرشان بعنوان شتر همايت ميكنند.
چيز عمده ديگر اينكه قدرت هاي خارجي در افغانستان به خاطر اين نسانده اند كه با تروريست ها بجنگند ويا هم بخاطر مبارزه با مواد مخدر بل انها امده اند تا قدرت را اقوام ديگر اين سرزمين تصاحب نكنند!!
همه شما بياد داريد كه افغانستان با فداكاري ومحوريت احمدشاه مسعود از اسارت و بردگي اتحاد جماهير شوروي سابق واستعمار سياه پاكستان نجات داده شد اما قدرت هاي بيروني تا اخرين لحظه خواستند او را تضعيف كنند ونگذارند يك نظام ازاد و ممثل اراي اكثريت مردم در اين كشور حاكم شود. مثل زنده ايكه هيچ كس نميتواند از ان چشم پوشي كند همين كه استاد رباي حكومت سرافراز مجاهدين را تشكيل داد با داير ساختن شوراي حل و عقدكم حدود بيش از دوهزار نفر از علما، روشنفكران و ومتنفذين ولايات مختلف به او. اي اعتماد دادند اما خارجي ها با تمام قوت خواستند بامزدوران و اجيران داخلي و خارجي شان نگذاشتند كه او به حكومتش ادامه دهد، ده ها هزار نيرويشان را به بهانه جنگ با تروريم و مبارزه با مواد مخدر به داخ افغانستان سرازير كردند با هدف گرفتن قدرت از اقوام غير از پشتون به پشتون كه همان كار انجام دادن رييس جمهور برحال را وادار ساختند كه قدرت را به يك چرسي و ديوانه پشتون مسالما آمير تسليم دهد!!!
اين همه انتخابات ساختگي است همه مردم ميدانند كه كرزي طي دوبار انتخابات و اخيرا كرزي طي دوبار اتخابات بطور قطع بازنده بوده و هستند كه متاسفانه مزدور بودن شان به بيگانه ها كه كلا خوي و خصلت بلا منازعه پشتونهاا ست سبب شده اس كه استعمار گران را هميشه بادار خود داشته باشند تا قدرت را براي شان حفظ كنند

>>>   به پشتون جان ناز
فکر کنم توهین اصل فرهنگ شماست
اگر مادر داشته باشی او هم شاید چادر بپوشد
بازهم توهین در ساحت زنان از فرهنگ وحشیگری است که در ذات شماست

اگر انتحار کنین باز تو پشتون به چادر پناه می بری نه بقیه مردمان
هر وقت که خواستی وحشیگری کنی بازهم تو به چادر پناه می بری
نمونه گرفتارشده شما با چادر زیاد نشر شده درست است که حافظه شما یک کمی کم کار است
باید از چادر خوشت بیاید که همیشه پناه شما در واقعات سخت وحشیگری شماست

فارسی نواز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است