ادامه‌ی سریال مفتضح انتخابات شرم آور افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۲    ۱۳۹۸/۱۰/۱ کد خبر: 161459 منبع: پرینت

یک
کمیسیون شکایات انتخاباتی تعداد قابل توجهی از آرای دو کاندیدای نخست را باطل اعلام می کند و به این ترتیب دکتر اشرف غنی به زیر پنجاه درصد سقوط می نماید و دکتر عبدالله سه چهار درصد بالا می آید اما هیچکدام پنجاه به اضافه یک را پوره نمی کنند و انتخابات به دور دوم می رود.

دو
با توجه به فرارسیدن زمستان و عدم امکان عملی برگزاری دور دوم انتخابات احتمالا دور دوم تا ماه جوزا به تأخیر می افتد و همین حکومت وحدت ملی تا شش ماه دیگر ادامه می یابد.

سه
زلمی خلیلزاد با اغتنام فرصت برنامه‌ی صلح با طالبان را با سرعت و پرشتاب به پیش خواهد برد و سعی می نماید قبل از برگزاری دور دوم انتخابات توافق با طالبان را امضا نماید. توافق با طالبان کل سناریوی انتخابات را بهم می ریزد و موضوع دولت انتقالی یا موقت بصورت جدی مطرح خواهد شد.

چهار
حامد کرزی با تمام ظرفیت در جهت فراهم نمودن بستر دولت موقت خواهد کوشید و در تبانی با طالبان و زلمی خلیلزاد بعنوان محور وحدت ملی عرض اندام خواهد نمود.

پنج
بازی از امروز در دستان دکتر اشرف غنی، حامدکرزی و زلمی خلیلزاد خواهد بود و بسیاری از مهره های سیاسی با توجه به چشم انداز فرصت های آتی تغییر جا خواهند داد. بی گمان رسالت داکتر عبدالله؛ دشوار ،مهم و پیچیده است.

نکته‌ی آخر
متاسفانه بازنده ی اصلی این انتخابات؛ مردم افغانستان و شهیدش دموکراسی جوان و نوپای کشور است در این ناکامی شرم آور هرچند بسیاری از بازیگران به سهم خود نقشی داشتند اما تفکر فاشیسم علت اصلی این همه رسوایی شرم آور بود و است.

اما حفظ ارتش، نیروهای امنیتی و ساختار نظامی کشور می بایست از اولویت ها و خطوط قرمز تمام جریانات سیاسی و نهادهای مدنی باشد، ما یکبار تجربه تلخ فروپاشی ارتش را تجربه کردیم، این اجازه را نباید برای بار دوم به دشمنان خبیث و منافق و شرور افغانستان داد تا یکبار دیگر این کشور را به میدان بزکشی خود تبدیل نمایند.

اگر صلح با طالبان بدون آتش بس و در عدم محور حکومت وحدت ملی صورت بگیرد فاجعه بار خواهد بود این رسالت از اوجب واجبات سیاسی هر دو رهبر حکومت وحدت ملی می باشد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   ششم ک
افغانستان باید شاهی موروثی باشد تابرای همیشه از انتخابات ومصارف وجنجال هایش مردم ضرر نبینند

>>>   غنی یهودی قصه های کله خام دوستم هزاره ها همه شان را در کله پزی مفت کرد زیرا همگرایی یهودی غنی کفار کمک می کند

>>>   هی عبدالحی خراسانی،
دیدی که بعد از نتیجه گیری ۶ ماده ای ناقص ات هیچ کدام تیرت به هدف نخورد. بنا برین کوشش کن که فال بینی نکنی . کسی که از جهالت و نادانی بین مردم تفرقه می اندازد به اسیاب دشمن آب می ریزد. کوشش کن کتاب بخوانی و خود را با زیور علم آراسته ساخته برای اتحاد، ترقی و پیشرفت تمام مردم خدمت نمایی. تنگ نظری را بگزار به مردمان موهوم پرست. بنی آدم اعضای یکدیگر اند چو در آفرینش ز یک گوهر اند. قربان مردم بی ریا در گیتی. اگر وقت خود را به نزدیک کردن مردم مصرف کنیم خوب است یا دیوار جدایی بسازیم؟ متوجه باشید هر قدر دیوار بلند باشد مردم از بالایش می پرند. تشکر. ن ج.

>>>   باز هم اشرف غنی و باز هم یکه تازی اوغانها و پشتوها و بی پناهی مردم ما بویژه اقوامی مانند هزاره ها و..

>>>   ...دیگر برای سرزمین زیبایم رویایی متصور نخواهم بود؛ دیگر هیچ شوقی برای زیستن ندارم؛ دیگر امیدی به رهایی و شکوفایی و سربلندی نیست؛ دیگرنمی توان گفت: بیایید گذشته ها را فراموش کنیم که آینده افغانستان بس درخشان خواهد بود!...

سلام بر عزیزانِ وطن دار؛ جوانی استم 29ساله که در ایران به دنیا آمده ام؛ با مدرکی دانشگاهی و سالیانی تجربه در علم آموزی و خدا می داند که همیشه به عشقِ وطن زنده بوده ام! آرزوهایی داشتم که با انتخاب دوباره این انسان قوم پرست به گورشد. می خواستم به میهنم برگردم به جایی که هرگز ندیده ام،اما در باره اش زیاد شنیده ام. میخواستم آنچه در طول این سالیان در صنعت برق تجربه اندوخته دارم در وطن عزیز خود بکار گیرم اما افسوس! اینک دو راه پیش رو دارم یا در ایران بمانم با حسرتی همیشگی بر دل؛ و یا کوله بار سفر را به مقصد یک کشور اروپایی ببندم.افسوس وهزار افسوس! گویی سرنوشت ما افغانها را از همان روز ازل با مهاجرت وغربت وغم سرشته اند.افسوس!....

دوشنبه - 02 جدی 1398
مصطفی فروتن
ایران_ یزد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است