انتخابات به دور دوم خواهد رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۹    ۱۳۹۸/۱۰/۳ کد خبر: 161497 منبع: پرینت

معاون رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت که با توجه به حجم زیاد شکایت‌ ها احتمال زیادی برای کاهش آرای اشرف غنی و کشیده شدن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، دین محمد عظیمی معاون رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان گفت که به احتمال قوی انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. عظیمی به رویترز گفت: با نگاه بر شمار شکایات و اعتراض‌ هایی که نیازمند بررسی کامل است احتمال رفتن انتخابات به دور دوم وجود دارد.

کمیسیون انتخابات افغانستان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 1.8 میلیون نفر اعلام کرد. براساس آن اشرف غنی، رییس جمهور کنونی افغانستان 50.64 درصد آرا را کسب کرده است و رقیب اصلی وی یعنی عبدالله عبدالله نیز با کسب 39.52 درصد آرا در جایگاه دوم قرار دارد.

اگر در روند بررسی شکایات آرای غنی به کمتر از 50 درصد کاهش یابد هیچ یک از نامزدان اکثریت آرا نخواهند داشت و دور دوم انتخابات بین دو نامزد پیشتاز برگزار خواهد شد. به گفته ی عظیمی بررسی شکایات به ثبت رسیده که شمار آن به هزاران مورد می‌رسد ممکن است حدود 5 هفته زمان ببرد.

شرایط کنونی به انتخابات سال 2014 شباهت دارد زمانیکه غنی و عبدالله هر دو مدعی بودند که تقلب گسترده‌ ای توسط دیگری صورت گرفته است و پس از آن با دخالت آمریکا قدرت بین دو طرف تقسیم و حکومت وحدت ملی تشکیل شد.

دستیاران نزدیک به غنی می‌ گویند که رییس جمهور کنونی افغانستان حاضر به تقسیم قدرت با عبدالله نیست.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
دور دوم
نظرات بینندگان:

>>>   در دور اول حکومت یک دست رئیس جمهور بسته بود دردور دوم هردودستش باز است تخم شروفسادرا نابود میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است