لازم نیست با دولت از سر دشمنی و کینه پیش بیایید
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۴    ۱۳۹۸/۱۰/۳ کد خبر: 161506 منبع: پرینت

حالا که به هر ترتیبی که اشرف غنی را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلان کرده اند لازم نیست که هزاره ها با دولت از سر کینه و دشمنی پیش بیایند به چند دلیل ساده:

اولا) طرف مقابل غنی، داکتر عبدالله هم در گذشته دور و نزدیک به گردن هزاره ها گل نیانداخته و در آینده های نزدیک و دور نیز تصمیم آن را ندارد بنابراین برای هیچ با دولت برحال دشمنی کردن کم از کم کوته نظری است.

دوم) ما هزاره ها در هر دو طرف چیزی برای باختن نداریم بنابراین فرقی بین سعادتی و دانش را من شخصا نمی بینم.

سوم) کارهایی را که ما می توانیم در حمایت از دولت عملی بسازیم در مخالفت با دولت نمی توانیم عملی بسازیم.

چهارم) بد نیست که عینی نگر و واقعیتگرا باشیم یعنی از کارهای خوب غنی استقبال و تقدیر و کارهای بد او را مورد انتقاد قرار دهیم.

پنجم) کمی سیاست تعامل و تسامح را نیز یاد بگیریم با دشنام دادن و دشمنی کردن و خشونت های خشک و خالی ما برنده ی میدان سیاست نمی شویم.

ششم) همه می دانیم که تصمیم گیرنده ی نهایی در تعیین رییس جمهور و امور دولتداری و تعیین خط سیاسی دولت کسانی دیگری اند. آنهایی که کشور را تمویل مالی و بودجوی می کنند بنابراین بد نیست که در آن سطح نیز اعتمادسازی نموده و نفوذ داشته باشیم.

هفتم) مصالح ملی و محیطی خود را در نظر گرفته عمل کنیم. ما به ولایت شدن جاغوری، به امنیت راه ها، به اعمار سرک گردندیوال، به تمدید لین برق از مسیر بامیان و بهسود و صدها پروژه خرد و کلان دیگر ضرورت داریم بنابراین منافع ما حکم می کند که در راه تامین بودجه و تصمیمگیری دولت برای اجرا و عملی نمودن آن کار کنیم.

هشتم) طریق مطالبه حقوق خود از دولت را یاد بگیریم. حق همیشه به زور تفنگ گرفته نمی شود.

محسن زردادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت افغانستان
دشمنی
نظرات بینندگان:

>>>   زرداد صاحب درست میگوید ، حالا کار از کار گذشته ، برای ماوشما ریاست را کس نمیدهد ، معاونیت را دانش صاحب دارد دیگر چی می خواهید؟
ر

>>>   هزاره به دوسته تقسیم شده است یکی هزاره اهلی که از علم و انسانیت کار میگرد و در پهلوی اقایی دانش هستند و دوم اش هزاره وحشی میخ کوب وتیل داغ که به دور محقق خر دوان جمع شده اند واینها به اشغال میماند که باید در اشغال دانی بماند و محقق پادوان از انها نظارت کند

>>>   تمام سخنان شمابسیارخوب بوده است اما باتخلص وگذشته شمامشکل همگی رابه سالهای نود برمیگرداند.

>>>   جناب زردادی سلام،
شما در جمع انگشت شمار هموطنانی هستید که پیشنهاد های ارزشمندی را به علاقه‌مندان تان ارائه کرده، اید.
روش پیشنهادی شما باعث تقویت روابط در بین اقوام ساکن کشور میگردد.عده ای فکر میکنند با توهین و تحقیر اقوام دیگر میتوان به عدالت رسید. عدالت خواهی در چوکات قانون، احترام به سایر اقوام و فهم این که فقر، بیسوادی، مشکلات صحی و دسترسی نا برابر به خدمات مال مشترک اکثریت مردم افغانستان است.
یکماه قبل بنیاد آسیا در کابل نتیجه یکی از سروی های خود را به نشر رساند و در آن ولایت لغمان را یگانه ولایتی معرفی کرد که کمترین خدمات را نصیب شده اند.به نظر من جنگ سالاران از ورود نماینده های واقعی مردم جلو گیری میکنند و همه چیز را عمدتا برای خود ،حزب و اقارب خود جستجو میکنند.
به امید روزی که وکلای واقعی مردم با اراده مردم داخل خانه ملت شوند و هرکدام افغانستان شمول فکر کنند.
با عرض حرمت
م.م


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است