ارگ جشن پیروزی گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۸/۱۰/۳ کد خبر: 161508 منبع: پرینت

پس از آنکه کمیسیون انتخابات تیم دولت ساز را برنده ی نتایج ابتدایی دور اول شمار آرای مردم اعلام کرد درحالیکه رهبران اپوزیسیون کمیسیون انتخابات را متهم به زیرپا گذاشتن آرای پاک مردم به نفع اشرف غنی می کنند و 4000 شکایت تنها از تیم ثبات و همگرایی به کمیسیون شکایات انتخاباتی تلیم داده شده است اشرف غنی در تالار ارگ جشن پیروزی گرفت و سخنرانی آنچنانی در وعده ها کرد.

از وضع و حال روحی امرالله صالح که روحا در قسمی مضطرب و ناخشنود می نمود اینطور بنظر می رسد که قسمی تنش و ناسازکاری میان غنی و صالح بر سر قضیه ی انتخابات رخ داده که صالح با وجود گرفتن میلیون ها دالر از غنی موفق به انجام وظیفه نشده است.

البته برنده اعلام شدن تیم دولت ساز از همان آغاز انتخابات نمایشی ریاست جمهوری قابل فهم است. اپوزیسیون نتوانستند اشرف غنی را پس از پایان دور اول ریاست جمهوری از صحنه ی قدرت سیاسی به حاشیه بکشند. اکنون با همه ی هشدارهایی که به ارگ می دهند، ارگ به یمن لطف یاران بین المللی یکه تاز میدان دور دوم ریاست جمهوری افغانستان است. رهبران اپوزیسیون احزاب سیاسی قسمی که در 18 سال اخیردیده می شود اکثرا معامله گر هستند آنهایی که با تیم ارگ معامله گری نمی کنند تحت فشارهای چندجانبه قرار دارند و در درون شورای رهبری هر حزب سیاسی قسمی کشمکش یافت می شود.

اشرف غنی معامله گر هشیار و سرسختی است. او در طول پنج سال در قسمی معامله گری های سیاسی دانه های درشت جزایر قدرت را به دام انداخته و از وجود آنها در صحنه به نفع خود سود می برد. از لحن سخنان عبدالله بوی قسمی معامله گری در تسلیمی می آید. عبدالله پس ازکودتای سیاسی کرزی علیه او که از وزارت خارجه کنار زده شد خودش را در پوشش تیم ثبات و همگرایی آماده ی رقابت ریاست جمهوری کرد.

تاریخ نشان می دهد که اقوام تاجیک، هزاره و تعدادی از ازبک های طرافدار جنرال مالک پهلوان در انتخابات ریاست جمهوری اسد 1388 و در انتخابات حمل و جوزا سال 1393 درعقب عبدالله جمع شده بودند ولی عبدالله میدان برُده را هم به کرزی خالی کرد و هم در گرماگرم التهاب سیاسی انتخابات ریاست جمهوری 1393 وقتی جان کری وارد صحنه ی سیاست افغانستان شد میدان برُده را به نفع غنی خالی کرد.

اسد بودا در مقاله ای کوتاه سرنوشت سیاسی انتخابات افغانستان را مانند سرنوشت « سیزیف» توصیف کرده است: البرکامو در کتاب «افسانه ی قرون» می گوید که «سزیف از سوی خدایان محکوم شده بود که هر روز سنگ عظیم الجثه را حمل کند و به قلَه ی کوه برساند. سزیف هربار که سعی می کرد سنگ را به قله ی کوه برساند سنگ از قله دوباره بسوی دامنه ی پایینی سقوط می کرد. سیزیف خسته دل با خودمی گفت این چه کار بیهوده است که خدایان مرا محکوم به انجام این بیهودگی کرده اند. خدایان چه لدتی از این کار بیهوده می برند».

بودا، سیزیف را در وجود عبدالله یافته است. عبدالله سنگ انتخابات را به دوش حمل می کند تا به قله ی پیروزی برساند اما سنگ انتخابات هربار دوباره از قله ی پیروزی به زمین باخت سقوط می کند. سرنوشت انتخابات سیاسی افغانستان چنین رقم خورده است که رهبران اپوزیسیون سنگ انتخابات را حمل کنند ولی به قله ی پیروزی نرسانند. خداوندان روی زمین با هموارکردن پرده ی دموکراسی اهدایی مردم افغانستان را محکوم کرده اند که هر پنج سال سنگ انتخابات را به دوش بکشند و در پایان مهره ی نصب شده جشن پیروزی بگیرد.

از سوی دیگر علیرغم یکصد و ده حزب و تشکیلات سیاسی هیچ یک از رهبران اپوزیسیون قدرت آنچنانی ندارند که به روی آمریکا و انگلیس شمشیر و از آرای پاک مردم تا دَم آخر حمایت کنند. غنی نشان داده است که قادر است حریفان را در معامله گری تمطع و مهار کند و آنهایی که تسلیم نمی شوند منزوی و یا حتی ترور شوند.

غنی دانه های درشت جزایر قدرت رهبران و فرماندهان دزدان جهادی را از جمله سیاف، عطامحمدنور، داوود کلکانی، الماس زاهد، اخترلچک و زرداد را دور خود جمع کرده است از سوی دیگر غنی رهبران سیاسی چپ نمایان ضد جهادی، تیم کرزی، تیم اتمر، تیم جنرال مراد علی، تیم جنرال ایوب سالنگی و بخشی از اقوام هزاره و شورای علما و تنظیم های اسلامی جدا شده از حزب اسلامی گلبدین را نیز در آغوش سیاسی جا داده و نبض قدرت سیاسی و نظامی شورای بزرگ شمالی را در دست دارد.

البته، جنون زده های قدرت دماغ فاشیستی و سکولارهای فاسد اخلاق و وکیلان مافیایی در هر دو مجلس پارلمان بشمول وزاری سرپرست دفاع و داخله و خارجه و همچنین امنیت دولتی و اکثر والی ها و ولسوال ها حول ارگ می چرخند. غنی از کد 91 پول خرج می کند. در افغانستان مافیایی پول حرف اول را می زند. حریف عمده ی ارگ جنرال دوستم است. دوستم چوب سخت سیاسی از غنی خورده است که تا به حال کمر راست نکرده است. دوستم به غنی و تیم او بعنوان طراحان سوء قصد به جان خود نگاه می کند هر چند غنی موفق نشد که قیصاری را به روی دوستم بزند اما دوستم را در حلقه ی محاصره چند جانبه از مزار و سرپل و بادغیس گیر انداخته است حتی در ولسوالی درزاب جوزجان داعشیان وارد شده اند.

دوستم در پیچاپیچ بازی های سیاسی معامله گرانه در اوضاع و احوال کنونی در وضعیت و شرایط مشخص سیاسی و نظامی دستش چنان باز نیست که در همه ی جبهه ها همزمان بجنگد. دوستم در میدان گیر کرده است که غنی، طالبان و داعشیان به صورت های متفاوت حلقه را تنگتر می سازند.

میدان سیاست و جنگ افغانستان در جنگ استخباراتی کشورهای دخیل پیچیده شده است. شوربختانه در این میدان مردم افغانستان از هر قوم سرخورده و تنها در بستر انواع مشکلات اقتصادی و روحی با شکم نیم گرسنه کوله بار زندگی را سیزیف وار به دوش حمل می کنند.

محمد صدیقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
انتخابات
جشن پیروزی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر مردم بیطرف شکایت خود را درج نماید درست است وباید برای آن وقت برسی داده شود ولی اینکه تمام شکایات از تیم لب سرین و سفیده آرایشگاه باشد باید کمیسیون انتخابات وقت خود را بالایش ضایع نکند چون عبدالله ایزک و اعضایی دور وبراش بدون دزدی ولندغری دیگر برای ملت هیچ خدمت کرده نمیتواند و اینرا همه میداند که انتخابات درست است و برنده هم قانونی است ‌ضرورت به اعلان نهایی نیست ‌دولت باید کابینه جدید خود را اعلام نماید

>>>   همی شروفساد خداشرمنده ماوشما درهر تیمی که هستند نفرت مردم نسبت به آن تیم یا حکومت بدلیل موجودیت اینهاست ، چرا ؟ برای اینکه اینان حکومت را صرف برای غارت کردن غصب کردن چوکی فروشی وتجارت می خواهند وهیچ برنامه ای ندارند ،تفاوت حکومت اینهابا طالبان اینست که آن مزدوران پاکستان بجز از ریش مردم دیگر برنامه وکاری ندارند واینان بجز فساد ، تفاوت هردو در ریش وفساد است ومنشا هردو همان های اند که تولید نصیرالله بابر وبی نظیربوتو بودند
ر

>>>   سیزیِف یا سیسیفوس نام قهرمانی در اساطیر یونان است. او فرزند آیولوس پادشاه تسالی و انارته و همچنین همسر مروپه است. سیزیف پایه‌گذار و پادشاه حکومت افیرا است ، او به علت خودبزرگ‌بینی و حیله‌گری به مجازاتی بی‌حاصل و بی‌پایان محکوم شد که در آن می‌بایست سنگ بزرگی را تا نزدیک قله‌ای ببرد و قبل از رسیدن به پایان مسیر، شاهد بازغلتیدن آن به اول مسیر باشد؛ و این چرخه تا ابد برای او ادامه داشت. به همین دلیل و از طریق تأثیر آثار کلاسیک یونانی بر فرهنگ مدرن امروزه انجام وظایفی که در عین دشواری، بی‌معنی و تمام نشدنی نیز هستند را گاهی «سیزیف‌وار» خطاب می‌کنند.
ازویکی
( ر )

>>>   جناب اشرف غنی برای مدتی به این دزدان نیاز دارد تا درچوکی استوار گردد ،اما بعدا که پایش محکم شد اگر این فاحشه های سیاسی ومجرمین سی ساله را از صحنه سیاست بیرون اندازد وبا آنها حساب وکتاب کند باید برای اشرف غنی لقب قهرمان ملی اعطا شود وهمچناهن درلست نامزدان جایزه نوبل شامل گردد ، واگر برعکس الی آخر این قطاع الطریقان را در آغوش گیرد باید به سرتنوشت پرویز مشرف نایل گردد

>>>   همان گونه که حکومت درمصرف کد 91 به نسبت استفاده مکرر به مهارت خارق العاده رسیده یک کانگفو باز چنائی حتی به پرنده تبدیل شدکه در روی اب راه میرود:
مرد جوان کانگفوباز چینائی به درجه عالی مهارت رسیده حالا می تواند بر روی آب قدم بزند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، این ورزشکار جوان چینائی که شیائو کیانگ نام دارد، بعد از سالها تمرین متداوم چنان مهارتی کسب کرده که حتی گرانش زمین هم دیگر نمی تواند جلوی او را بگیرد. او فقط روی آب قدم نمیزند، بلکه با فشار پاهایش از آب به عنوان تکیه گاه استفاده می کند و پرش می زند. اما این اصلاً حقه ویدیویی نیست، بلکه چابکی است که طی سالها به دست آمده و اگر ویدیویی برای اثبات آن نمی بود باور کردن آن غیرممکن بود.
شیائو کیانگ در جریان ده سال به تمرین هنرهای رزمی پرداخته و اکنون او می تواند کارهای واقعاً حیرت انگیز را انجام دهد

>>>   انشالله که یکی از این کاندید ها ریس جمهور نخواهد شد به یاری خداوند متعال یکشخص سومی دلسوز به این وطن را ریس جمهور بسازد

>>>   محمد صدیق! گریه نکن خفه نشو! از زمان سامانی( همان هم یک چانس در تاریخ عیان) همین حال ما است!

>>>   اطراف غنی را آدم های بی سر و پا مانند آرین خیبر که به جنایات زمان خلق و پرچم افتخار می کند ، سلطانزوی مفسد ، رزاق احمدزی شکنجه گر اسبق خود که بخاطر کلاهبرداری در سویدن تحت تعقیب انترپول است ، غضنفر قتل ، تره خیل ، بادرنگ خیل ، کدوخیل
و دیگر افراد مفسد احاطه کرده است . متاسفانه پیرامون عبدالله نیز چنین افراد گرد آمده اند . نمیدانم
چه وقت چشم و‌گوش غنی و عبدالله باز می شوند .
نوریه احمدی

>>>   قصه اصلی بعد از اعلام ج نهایی آغاز میشود.
این آرامش قبل از طوفان است.
شرمتان باد احمق سازان قبیله و نوکران احمق تر شان

>>>   برای خونخواران ارگ جای شرم است که خوشحالی میکنند که باتقلب برنده خواهد شد مردم هیچگاه کشتارها و خونریزیهای اشرفغنی را فراموش نخواهدکرد
وافعا تقلب شده این نتیجه بعد از گذشت سه ماه هیچ
واقعیت ندارد ۱۰۰۰/۱۰۰۰درصد تقلب شده مردم حکومت تحمیلی را نمیپذیرند کسیکه دستانش آلوده به خون و اشک میلیونها انسان و خانواده در افغانستان است دوباره به ریاست برسد چرا جامعه جهانی و حامیان حقوق بشر در مقابل این ظلم سکوت کرده اند واقعا این دور از انصاف است که قاتل مردم بر مردم حکومت کند همه دنیا و جهان میدانند که اشرفغنی در
حکومتداری در افغانستان ناکام متعلق بوده اگر جامعه‌ای
جهانی اشرفغنی و کابینه ملحد و دزدش را محاکمه کند
و پولهای میلیاردی که توسط غنی و کابینه ملحدش دزدی شده را به کشور برگردانند ودر آبادی کشور خرج
و مصرف کنند صدها کارخانه و شغل و سرپناه برای مردم محیا میشود و همچنان پولهای میلیاردی که جامعه
جهانی کمک کرده از حلقوم وحشیها میبراید اشرفغنی و همدستانش حقدار حکومت نیستند اینها جایشان محاکمه
و پشت میله های زندان است اگر بعد از گذشت سالها ثابت شود که اشرفغنی در افغانستان میلیاردی دزدی کرده آنوقت یخن این خائن را کی خواهد گرفت پس مردم افغانستان از جامعه‌ای جهانی و از کشورهای بنیانگذاران حقوق بشری بخواهید که این ظلم تکرار نشود ودر ضمن دزدانی که دوره حکومت شان تمام شده حق مردم غریب را از حلقومشان بکشد وبه مردم افغانستان برگرداند..
رامین

>>>   اشزفغنی جشن پیروزی بر چه کسی را گرفت؟
پیروزی در مقابل رای مردم
؟!
اشرفغنی موفق شد آرای مردم را بدزدد و از همیخاطر اعلام جشن نموده است.

>>>   از قصر سپیدار چه خبر؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است