وزارت مالیه مبلغ زیادی پول از بانک ملی قرض گرفته
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۶    ۱۳۹۸/۱۰/۴ کد خبر: 161521 منبع: پرینت

از طریق رسانه ها اطلاع یافتیم که وزارت مالیه از بانک ملی مبلغ 800 میلیون افغانی قرض گرفته است.

پيش از اين، گزارش هایی از كمبود پول نقد در ذخاير وزارت ماليه به نشر رسيده بود طوریکه شما هم اطلاع دارید بخشی از پول موجوده در بانک ها، پول امانت مردم است. معلوم نیست این پولی که از بانک ملی به حساب وزارت مالیه واریز و انتقال یافته، پول امانت مردم بوده است یا از مرجعی دیگر...

احتمالا این موضوع باعث نگرانی کسانیکه در این بانک ها پول دارند شده است. وقتیکه مردم بخصوص کسانیکه در این بانک ها پول دارند از موضوع اطلاع میابند نگران می شوند (یک و دو مورد گذشته) پول هایشان حیف و میل نشود بنابراین بخاطر رفع نگرانی مردم از این بابت و از بین نرفتن اعتمادها مسوولین بانک ملی باید در این زمینه پاسخ بدهند و همچنان مسوولین وزارت مالیه روشنی بیندازند که چرا به یکبارگی با کمبود بودجه مواجه شده اند؟

در ضمن، مکتوبی که به دست رسانه ها افتاده نشان مى دهد كه سرپرست وزارت ماليه اين مقدار پول را به هدف "تمويل پروژه هاى بزرگ ملی که هم اکنون در حال تطبیق می باشد" در خواست كرده است.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت مالیه
بانک ملی
نظرات بینندگان:

>>>   پروژه ها همه بودجه خود را دارند.
اما مشکل این جا است که پول پروژه ها در کمپانی مصرف شده

>>>   تماما عواید که وزارت مالیه سالانه اعلان میکند دروغ است، به همین منظور نظارت و بررسی کارکرد ادارات وزارت مالیه از سوی مراجع قانونی نظارتی ممنوع شده است، تنها اگر معاشات کارکنان وزارت مالیه هم پروژه وی و رسمی آن محاسبه گردد مصرف 50 فیصد خدمات ملکی را احتوا مینماید اما کسی نیست که بپرسد که اینقدر کارکنان پروژه وی و افراد بدون هویت و افراد بدون اسناد که حتی در پست های عالی رتبه آن ایفای وظیفه مینماید و حتی جوانان 25 و 30 ساله را بنام جوانان متخصص در پست های معینیت آن تعیین و جابجا مینمایند آیا از دانش اقتصاد و مالیه و عواید چیزی میفهمند؟
در حالیه کارکنان شایسته و کارکشته که دارای تجربه چندین ساله را به بهانه های گوناگون از کار اخراج مینمایند تا از رمز و راز های داخلی آن و از چور و چپاول دارای ها و سرمایه ملی کسی چیزی نداند نمونه آن حکیمی بود که با دزدی ملیونی از وطن فرار کرد.

>>>   همه اش را در كمپاين اشرف غني خرچ كرده. وزارت ماليه منبع مهم فساد در كشور است كه تا فعلا جوابگو نبوده اميد است داكتر صاحب عبدالله عليه اين مافيا و منقلبين پيروز گردد و وزارت ماليه را جوابگو سازد تا ديده شود چقدر ثروت كشور درين مركز پول حيف و ميل شده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است