هدف برگزاری انتخابات ایجاد تنش بیشتر بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۳۹۸/۱۰/۵ کد خبر: 161530 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) در حالی اشرف خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است که اصلا انتخاباتی در کار نبوده و هرگز بر اساس رای مردمی نتیجه اعلام نشده است و شعارهایی مانند "مردم برنده انتخابات هستند و..." برای فریب و مشغولیت بیشتر مردم بوده است. مردمی که فقط پنج درصد شان در انتخابات نمایشی شرکت کردند چگونه برنده اند؟

ایجاد جنجال ها و تنش های قومی و جناحی از جمله ابزارهای استعمار و قدرت های استکباری در طول تاریخ بوده است. آمریکا برای تداوم روند بهره وری و استفاده بهینه از منابع کشور بی صاحبی مانند افغانستان، هر روز دست به ایجاد کنش های جدید می زند تا واکنش های سیاسی و اجتماعی بزرگان و به بتع آن مردم را در مقابل یکیدگر شان تشدید کند و آنها را بجان هم بیندازد، تا بدینوسیله آنان درگیر مشکلات و معضلات پیش آمده خود شده و از کاوش و اطلاع از پروژه های غربی باز بمانند.

افرادی مانند غنی و عبدالله و حکمتیار و... اجازه ای از خود ندارند و همه تابع دستورات سفارت های خارجی هستند، خانواده غنی در آمریکا گروگان است و خانواده عبدالله به دستور انگلیس در هندوستان و خانواده حکمتیار در پاکستان و بقیه رهبران سیاسی و اجتماعی را به همین منوال قیاس کنید...

در حقیقت نه غنی در این مملکت اجازه کار و اصلاح دارد و نه عبدالله و نه دیگران...! و نه هم خودشان تمایلی به کار برای آیندگان این سرزمین دارند، زیرا آینده فرزندان شان در این کشور رقم نمی خورد. اینها فقط از این کشور دزدی می کنند تا آینده فرزندان شان را در کشورهای دیگر بسازند و هم امروز شان به اطاعت از بادارهای شان خوب گذشته باشد.

رقابت تا سرحد دعوای نمایشی غنی و عبدالله و حکمتیار و... برای سرگرم نگهداشتن من و شما است و آنان در پشت پرده در یک صف غلامی ایستاده اند، آنان وظیفه دارند تا هرآنچه به آنان دستور می رسد اطاعت کنند و همچنان از خود اراده ای نشان ندهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
فریب
نظرات بینندگان:

>>>   دوست عزیز، همه پسران حکمتیار با جانواده های شان در کابل زندگی دارند چرا این همه دروغ پراگنی میکنید؟

>>>   تره خدا که دیگر از گرفتن نام گلبیدین جنایتکار قصاب کابل جاسوس فعال ای اس ای پاکستان یاد نکنید زیرا کسی که ابرو و عزت و شرف غیرت و اسلامیت خود را بخاطر چند کلدار مردار پاکستانی در اختیار ملک بیگانه بفروشد دیگر چه برایش باقی مانده تا از ان شرم کند وبکار های دور از شان اسلامی دست نزند پس از چنین رهبر و بگفته اطرافیانش امیر باند بنام اسلامی ولی در عمل کفری از پیروانش شما توقع نیکی و خوبی را داشتن اشتباه است انقدر گلبیدین و دارو دسته جنایتکار ان خیانت و جنایت را مرتکب گردیده اند که به مجردیکه چشم بسته کنی و در اعمال انجام شده این رابر(رهبر) باند جنایتکار خداناترس را که در ذهن هر انسان حک گردیده خارج از کینه وبد بینی مرور بر ذهنت کنی نا خداگاه بیشتر از هزار بار به عملکرد گلبیدین و دارو دسته ان از عمق قلبت صدا بلند میگردد و اکنون که پایش در لب گور است هنوز از جنایت و نفاق افکنی و خیانت نه خودش و نه پیروان خاینش دست برنداشته اند وبه کار خاینانه دور از اخلاق اسلامی و انسانی شان دوام میدهند.

>>>   در کشور که قانون و حاکمیت قانون نباشد پروسه های ملی به سلیقه یک شخص تغیر می کند به مردم و خواست مردم توجه صورت نمی گیرد در انتخابات سال 1398 از 35 میلون نفوس کشور صرف کمتر 1 ملیون اشتراک کردند و در انتخاب زعیم مملک سهم گرفتن البته باقی مردم که یک طیف بزرگ را تشکیل می دهند همه از شرایط فعلی مایوس و نا امید شده اند آنها فکر می کنند که همه روی منافع شخصی خود کار می کنند کشورهای خارجی تصیم جدی برای ریشه کن شدن فساد و جنگ ندارند همه موضوعات مهم را به افغان ها سپرده اند خارجی میداند که این افغانها هیچ وقت باهم اتحاد و اتفاق ندارند همین بهانه خوب به دوام حکومتداری شان است البته این یک نقطه ضغف است همین نقطه است که کشور را بد بخت ساخته به گفته آب را خت کن ماهی بگیر همه در این جاه پی ماهگیری تلاش دارند.

>>>   چرا انتخابات افغانستان یک نمایش مسخره است. در کتاب "افغانستان و جهان در قرن ۲۰ و ۲۱ از طرزى نقل و قول مى کند: "پادشاه بزرگ قوم محمد زايى پدر تنخواه كريم است همه قوم جليل كه بر خاندان سنيه أفغانيه منسوب است تنخواه سنيه دادند. تنخواه سنيه اينست كه هر فرد از افراد ذكور اين قوم همين كه از سن طفوليت به سن بلوغ مبلغ چارصد روپيه کابلى همین منوال برای صنف اناثیه سه صد روپيه مقرر شده است.
بلى
براى تورانتبار وهندو سيک جزيه!!!
نفرين بر حاکمان افغان پشتون- پشتون افغان از نسل کش و غارتگر هند تا وتا اوغنى امروز
چه شاه ! چه کم و نيست و چه ديو کرات!
افغان حاکمان افغان جور شدنى نيست
ستان ام مى ستانم! افغان ات به تو زيبنده است افغان براى من زننده ومنحوس وکاذب است
اما اظهارات، رویاها، امیدها و آرزوها واقعیت ها و اقدامات براى چنين آرزوهاى متفاوت در سوى متخاصم حقايق و واقعيتهاى گذشته قرار دارند. تاريخ 19 ساله انتخاباتى افغان ستان باحاکميت باداران اصلى حاکمان افغان يعنى ايالات نتوانست يک انتخابات پاک را به انجام برساند و 19 سال پس از اين ايالات متحده امريکا قادر نخواهد بود يک انتخابات باآروزهاى شروندان ستانم منجمله مردم با نام صادق پشتون ونه کاذب انجام دهد.
1- کشور یا دولت افغانستان به هزارن فرسنگ دور از قانونی بودن و نظام مشروعيت افتاده است.
روش ها و آمادگی های انتخابات بر اساس روش ها، ابزارها و امکانات دولت قانونى و مشروعت دولتى نبودند، بلکه بر مبنای نتایج دلخواه حاکمان قبل از انتخابات و نه بر مبنای حکم شروندان و انداختن کاغذ راى در صندوق يا پيش از پيش ٬ قبل از راىگيرى تعين شده و مى شود. انتخابات يک مانور و خرسکبازى عمل مضحک و خنده آور وهجو و طنزآميز مسخره (farce) است .
2- کشور یا دولت افغانستان مستقل نيست و سر پاى خود استاده نيست نه تنها که استقلال ندارد شريان حياتى اقتصادى و نظامى اش در خرطوم قطره چکان بويژه امريکا بسته است.
3- انتخابات فقط و فقط يک برگ درخت خرما در شرمگاه رييس جمهور است وهمه وبازيها و عمليات و تقلب و دستکارى براى اکثريت سازى و موفقيت حاکمان پشتون اند تا ادعاى کاذب شان مبنى بر اکثريت بودن "پشتون" بدون آمارگيرى واقعيت جلوه کند.
4- انتخابات در جو آمن و جاى آرام امکان پذير است.
«مشروع سازی" به یک پدیدۀ نامشروع موجب می‌شود که نمایندگان آی اس آی و طالبان در صالون‌های بین المللی مورد قبول دیپلومات‌ها قرار بگیرند.
بادار زاده ها که به برده گان پدر وپدرکلان هميت نمى داد وخود مانند چپ و راست اينطرف وآنطرف کش و مش مى شد مانند لاشتک يا پلاستيک در تدارک تالارسازى تروريستهاى طالبان دست کم بازى نکرده است. آنها در کرسى هاى اساسى و عمده دولت و حکومت حاکمان پشتون بالا شده بود حاکمانيکه باداران شان امريکا در قدم اول تهداب مشروعيت بخشيدن طالبان را در سطح بين الملى داد. مگر من که قوم افغان يعنى پشتون نيستم طالبان را برادر وافغان پشتون خواندم و يا رييس جمهور هاى فريادستان
آيا من گفتم که با تروريسم طالبان صلح و صفا کن يا حکومات آمريکا و آلمان? آلمانيکه همين باداربچه ها در آنجا تربيت سياسى شد?
آيا من در قطر براى طالبان دفترساختم يا امريکا با عربهاى وهابى?
بلاخره خلیلزاد و علی احمد جلالی و کرزى و غنى شاه شجاع هاى امريکا طالبان را در قندهار اساس گزارى کردند چون ايشان افغان پشتون اند
کشور حکومت و دولت به نام افغانستان (معنى و مفهوم ناله و فريادستان) مشروعيت ندارد.
نامشروعى و غير قانونى بودن اش پيوند ناگستنى با عدم استقلال اش يعنى عدم استقلال نظامى٬ عدم استقلال سياسى٬ عدم استقلال اقتصادى٬ عدم استقلال سياست خارجى و داخلى استقلال فرهنگى.
چون اين کشور ساختگى يک کشور حايل است و حکومات اش به ساز بيگانگان چه انگليس و چه روس و چه اکنون امريکا مى رقصند.
-سرنگون باد حاکمان نامشروع کوديهاى زنجيرى امريکا
-لغت افغان از ستان حذف شود
اشغالگران فوران از سرزمين رستم و بهمن و اسپنديار و دارا بيرون شوند
اشغالگران فوران غلامان خود را از ستان و شهرستان و دهستان ما با خود ببريد!
علی احمد جلالی و زلمی خلیلزاد وغير لاشه هاى متحرک بيش نيستند.

>>>   از چار چيز بايد حذر كرد، "ديوار شكسته"، "سگ درنده"، "زن سليطه" يا "شلیته" و "همه کارهاى افغانيه"
"همه کارهاى افغانيه" : انتخابات افغانيه اکنون:
زن شليته افغان کرد
چيغ زد و داد وبيداد کرد.
دشنام به غير پشتون کرد
چون تنخواه از امريکا تمنا کرد
نتايج انتخابات بيان کرد
غنى تنخواه گر امريکا را راهبر فغان کرد
وى را با راى هاى قلابى با شليتگى کامياب کرد
امريکا را خوشحال کرد

انتخابات تقلبى و جعلى ( افغانى) ریاست جمهوری افغانستان پس از سه ماه اعلان شد؛ غنی با 923 868 راى (خوب نگاه کنيد کمتر از يک ميليون) برنده است.
فرض کنيم تخمين جمعيت افغانستان با 35 ميليون درست باشد. فرض کنيم 50 در صد شان زيرسن 18 ساله باشد. پس 17,5 ميليون جمعيت افغانستان واجد شرايط راى دادن است . و پشتون يا اوغنى هم اکثريت? حزب گلبدين حکمتيار نيم ميلون جمعيت هوادار دارد. تقلب است. صدها هزار تاجيکان با پدرام بودند.
گلبدين به صدها هزار هوادار داشت. صدها هزار نه تنها تاجيکان با پدرام بودند.
* نام کشور افغانستان - افغان کيست? پشتون
اصطلاح "افغان" به معنای واقعی کلمه به معنای فریاد و ناله، گریه ، تاسف زدن ، افسوس ، زوزه ، وای ، التماس ، ناله کردن ، گول زدن ، شکایت، غالمغال، قيل و قال ، واى ويلا ، داد و بيداد و چيغ ، شيون و هنگامه، غوغا، شور و مشغله، نعره آوازهای بلند پی هم و درهم ، بانگ، هیاهو،واه ويلا و شکايت فغ و فغان و افغان است
پس اين خانه از کل ملتهاى هندوکش است? نى اين "پشتونخانه" است
در انتخاباتی که بودجه آن را بادران خارجی حاکمان"پشتونخانه" می پردازند و نظارت آن را هم همين بادران حاکمان "پشتون " يا افغان ملت فاشيستى می کنند و نتیجه آن راه هم بادران خارجی شان تعیین می کنند، رييس جمهور و همه والى هاى شان راانتصاب مى کنند اين را دموکراسى ناميد? و يا ديکتات باداران اشغالگران حالمان اشغالگر پشتون . اين نظام افغانى را ديکتاتورى مطلق ناميد. قوه چارم دولت آلمان روزنامه هاى آلمان نگاريدند که ايالات متحده امريکا و 49 کشور ديگر ومنجمله آلمان براى سوق دادند افغانستان به سوى دولت قانونى و نظام دموکراسى در کشور افغان ناکام شد. رييس نهاد مذهبى آلمان در سال 2010 گفته بود: " در افغانستان هيچ چيز خوب نيست" اين خانم مورد پيگار قرار گرفت. اکنون پس از ده سال اکثريت مردم آلمان از دولت ناکار آمد افغانستان متنفر است. در سال 2001 که دولت آلمان در جنگ عليه تروريزم و براى آزادى زنها ... نظام دموکراسى وغيره مبارزه مى کند:"
انتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانىانتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانى

>>>   توماس روتیگ ، متولد 1957 در آلمان شرقی (جمهوری دموکراتیک آلمان یا DDR). در آنجا او Afghanoloy or Afghanistik " يعنى افغانولوژى پشتوشناسى )و با مدرک کارشناسى ارشدآموزش نمود.
نوت: "افغانستانیستيک" و "افغانولوژى" يا "افغانولوگى" اصطلاحات سوسياليستى در شوروى کمونیستی - موضوع "اکادميسينى" (يک ناواژه مانند "علامه") براى پشتوشناسى اختراع شد و اين رشته دانشگاهى در تمام اقمار شوروى، به عنوان مثال آلمان شرق جايگاه "ايرانيستيک" (Iranistik) را گرفت که کليه زبانهاى خانواده ايرانزمين را در بر گرفت. اکادمى يک لغت دانشگاهى و دکتور يا داکترا بلندترين مدرک دانشگاهى اکادمى است. لقب پروفيسر لقب دولتى است يعنى کسيکه کرسى دانشگاهى داشته باشد. درجه داکترى با بازنشستگى ومرگ از بين نمى رود ولى لقب دولتى پروفيسورى پس از بازنشستگى و مرگ مجاز نيست. اگر از پروفيسور نام گرفته شود بايد اسبق يا سابق بعد از لقب بيايد مانند رييس جمهوراسبق!

دانشگاه هاى آلمان غربى از همان ابتدا فرق بين پارسى و درى کردند و نمى کنند. پشتو را يک زبان ايرانى مى دانند. دانشمندان آلمانى از زمان "اتو کبير قيصر روم مقدس - مليت هاى دويچ" همزمان فارابى و رودکى تا اکنون اولين ساحه فرهنگى است که پيرامون زبانهاى ايرانى پارسى و پشتو و بلوچى و کوردى و پشه ه اى پژوهش و تحقيقات نموده است. دستور زبان پشتو را يک آلمانى براى اولين بار نوشت. دومى اش را راوتى 1855 به انگليسى تاليف نمود.
در آلمان براى زبانها و ادبيات انگليسى انگليستيک (Angelistik ) براى زبانهاى رومنى عنوان مثال فرانسه (Romanistik) براى زبانهاى اروپاى شرقى سريليکى مانند روسى سلاويستيک (Salavistik) و براى زبانهاى گرمنى يا آلمانى يا "دويچ" گرمانيستيک (Germanitik);
Deutschland= "دويچلند" = Germany= Alleman
وى در دوران حکومت احزاب سوسياليستى وحدت آلمان شرق بخش سياست خارجى منطقوى حکومت سوسيالستى آلمان يعنى در بخش افغانستان مديريت مى نمود

اصطلاح "افغان لوگى" (" افغانشناسی" اين رشته را بزرگوار رامشگر ناشناس در شوروى خواند ) در آلمان شرقی از بین رفت و زبان پشتو دوباره به بخش Iranistik (زبانهاى ايرانى)
وی پس از سقوط دیوار برلین در آلمان شرقی ، از سال 1989 تا 2000 به عنوان روزنامه نگار سیاست خارجی و توسعه و سپس برای مأموریت UNSMA / UNAMA در افغانستان فعالیت کرد. وی از سال 2009 به عنوان مدیر و تحلیلگر ارشد اندیشکده مستقل شبکه تحلیلگران افغانستان" فعالیت داشته است.
توماس روتیگ تا سال 2006 پس از فروپاشی آلمان شرقی به عنوان دیپلمات در زمینه سیاست در سفارت آلمان در کابل کار می کرد.
از گفتگوها و کارهاى سابق اش درآلمان شرقى سوسياليستى بر مى آيد که شبکه پشتونى مثلا دولت داکتر نجيب احمدزى را حمايت مى نمود چون پشتو مى دانست با پشتونان خوب در تماس بود.
وقتيکه ساحل سوسيالسيتى را ترک و به ساحل سرمايه دارى آمد اين ادعا ورد زبانها شد که پولهاى هنگفت به پشتونها سرازير مى شد که از آن طالبان استفاده مى کرد. آقاى توماس (تهماسب?) روتیگ در زمان احمدزى امريکايى که غنى رييس بانک مرکزى و وزارت ماليه در سفارت آلمان در کابل تا سال 2006 به کارهاى بخش سياسى کار مى کرد.
بخشهاى سياسى در سفارت ها نزاکتهاى محرمانه و را در اختيار خود دارد.
اميد است که اين کار شناس کارکشته دو نظام متقابل دولتهاى آلمان غرب و شرق پيش وجدان اخلاقى خود شرمنده نباشد.چون در چنين شرايط امکان کار کن هاى اجنسى و مخفيانه و جاسوسى يکطرفه و دوطرفه مي رود.
گفته می شود که پس از سقوط دیوار و اتحاد دو کشور آلمان (آلمان شرقی و غربی) ، عضو "دایره دوستان آلمان برای افغانستان" شده است.
روتیگ مرتباً برای روزنامه TAZ می نویسد.

>>>   همی شروفساد ودزدای شمالی همراه هرچه مخلوط شد فسادباران میشود

>>>   به این دلیل است که اوغان ها ....و قوم پرست اند و نسبت به تاریخ و زبان و فرهنگ و دانش فارسی وان ها حسودی می کنند و نمی خواهند که جای غنی را یک تاجیک یا هزاره بگیرد پس دو نماینده اوغان امده و یکی نقش دولت و دیگری نقش مخالف را بازی می کند و اینگونه مردم را مشغول می کنند.

>>>   رئیس کمیسیون انتخابات و رئیس شکایات هردو فاقد ظرفیت و توانایی های لازم برای مدیریت همچو یک پروسه بزرگ هستند.
رئیس دارالانشاء فاقد کمترین فهم و ابتکار در بخش اجرایی و مدیریت زمان و پرسنل است.
انتخاب رئیس دارالانشاء از جانب یک کاندید صد فیصد غلط است.

>>>   نجیب بارور
اصل رقیب آنقدر سر و صدا نمی‌کند که مزدورمنشان شان سر و صدا دارند. درد‌آور‌ است که هم‌قطارت را در صف دشمن ببینی. کسانی که زبونانه از صف برآمدند، امروز ترس آن دارند که اگر ببازند، دیگر هیچ چیزی آبروی از دست رفتهٔ شان را باز نمی‌گرداند. این رسم زمانه است، به اندازهٔ تمام مردها، نامرد و به اندازهٔ تمام مبارزین جهان بزدل وجود دارد. این دو مفهوم در موجودیت یکدیگر معنا می‌یابند، اما مزدورها، دهن‌های کرایی و بزدل‌های صف دیروز ما به حد کمال‌اند. این‌ها کم‌ترین کاری را برای این ننگ تاریخی فروگذاشت نکرده‌اند، چنان‌چه شنیدید یکی از آن‌ها در یک مجلس خصوصی گفته بود حتا حاضر است خواهرش را به نکاح اشرف‌غنی درآورد. با تمام این پوچ‌پرانی و تبلیغات بازرگانی دهن‌های کرایی، مطمئن باشید این‌طرف اراده جدی برای مبارزه و مقابله با جعل‌کاران وجود دارد. ما این‌بار یا میمیریم یا حق و عدالت را به کرسی می‌نشانیم.

>>>   گاو غنی!
یک نفر در پنجشیر که مربوط تیم دولت‌ساز و به نفع این تیم فعالیت می‌کرد، بعد از اینکه متوجه شد، کسی حتا حاضر نیست در آن ولایت پول بگیرد و برای غنی رای بدهد، رفته و از پول کمپاین گاو خریده. حالا آن گاو را مردم محل بنام «گاو غنی» می‌شناسند و معروف شده است😜.
#سید_عبدالله_سیار

>>>   Hamid Rahguzar
معترضين در برابر باز شماري آرا در ولايات، مشاورين رياست اجرائيه و اقارب آنها هستند.

رياست احراييه و حواريون آن به خاطر امتياز طلبي مي خواهند يك روند ملي را به چالش بكشند.
اما شخص داكتر عبدالله به درستي مي داند كه وضعيت ٢٠١٤ تكرار نمي شود، و به چند دليل:

اول اينكه نسل جوان از داكتر عبدالله نا اميد شده اند و هرگز به صداي او لبيك نمي گويند، به جز چهار نفر مزدبگير رياست اجرائيه!
دوم، اينكه محوريت فعلي، محوريت ٢٠١٤ نيست كه موج بزرگ ايجاد كند. اين حالت را عملا در خيمه لوي جرگه ديديم.

نيروي اصلي و متحركي كه به خيابان بيرون مي شوند، تعداد شان در خيمه لوي جرگه انگشت شمار بود.
نسل ميان سال در جاده بيرون نمي شود!

سوم اينكه تيم دولت ساز نسبت به انتخابات ٢٠١٤، يك تيم ملي، همه شمول و متخصص ست!
ديگر اينكه تبارز نسل جوان كه در واقع همان گذار نسلي است، در زمان حاكميت داكتر غني به صورت واضح ديده مي شود.

موضوع ديگر كه خيلي مهم است، داكتر عبدالله و تيم اش در محاسبات جهاني و منطقه اي شامل نيست!

>>>   انتخابات به بن بست نرسیده اراده ای ملت وخواست مردم ویگانه ارمان مردمی که امنیت وارامش است به مشکل برخورده انتخابات انطوری که برنامه ریزی شده به پیش میرود همانطوری که یکی از نویسندگان چندی قبل نوشته بودکه انتخابات نیست بلکه انتی خاکباد است وبه تعبیر ادبیش انتصابات میباشد شما از کسانی که ظرف بیست سال اخیرو قبل تر ازان در زمان حمله ای روسهاودوران مجاهدین بیش از دوملیون افغان را به قتل رسانیده اند ودوبرابر این تعداد را اواره وبی خانمان ساخته اند وعساکری را که محاکم خودشان جنایت کار جنگی فیصله نموده ومجازات نموده نه تنها انها را مورد عفو قرار دادند وزیری خودشان که نمیخواست این لکه ای ننگ عفوجنایت کارجنگی توسط ریس جمهورش را درصف نیروهایش بپذیرداز کار برکنار کردند وسبکدوش ساختنددیگر امیدی از انتخابات ازاد ومنصفانه ودموکراسی وانسانیت وحقوق بشر نداشته باشید بهتر است بگویم انتخابات به بازیچه واستهزا ومسخره گرفته شده واین نهاد ازاده به بازی گرفته شده وکم رنگ گردیده وبکلی رنگ باخته است ان کمپنی المانی که دستگاه بایمتریک را اجاره داده یا از ابتدا عضومهم دستگاه های استخباراتی بوده وازان طریق امده ویا استخبارات اورا مجبورنموده تا به نفع انهاعمل نماید واین کدیگک ارگ هم که مجبور به تقلب گردیده ویا خودرا به کرسی غلامی ارگ چسپانیده همه به اساس یک پلان وبرنامه ای از قبل تعیین شده میباشد اگر جهان ازاد وملت عزیز سیستم تقلبات را کشف وخنثی نمودند ویا عملا در انتخابات اشتراک نکردندوانهای هم که به پای صندوقهای رای رفتند به قوه های قهریه نه گفتندبلا خره چاره ای جز قرمان ترامپ وجانسون ندارندباید هرکه را انها انگشت بگذارند قبول نموده برایش امنا وسلمنا بگویند درین میان تکلیف عبدالله وسایر کاندید های ریاست ارگ چه میشود؟اینها نیز همه جزءی برنامه وشامل همین پروگرام هستند واز قبل نتیجه را میدانند وامده اند ویا اورده شده اند تا تمثیل دموکراسی نمایند وبه چشم ملت خاک بزنند برفرض انتخابات هم ازاد باشد وبرنده ای انتخابات هم از طریق ارای پاک به ارگ برود ان شخص نماینده ومنتخب یک ونیم درصد ملت است زیرا تعداد واقعی اشتراک کنندگان بیش از سه درصد نیست وازین جمله نیز یک ونیم در صدش به دیگران رای داده باقی می ماند ریش ارگ با یک ونیم در صد رای به قصورگلخانه ودلکشا!!! میرود کسی پهلوی اب کول واستاده وکثیف استاد بوداز ملا پرسید ملا صاحب با این اب وضو میشود ویاخیر؟ملا جواب دادنخیر اب مردار وحرام است ووضو به اب پاک باید کرد شوال کننده دست واستین برزدوشروع کرد به وضو گرفتن به این اب کثیف وبه ملا گفت دیدید که وضو شدبعد پرسید ملا صاحب با این وضو نماز میشود ویاخیر؟ملا جواب دادنخیر وضو باید با اب پاک صورت بگیرد سوال کننده پتوی خودرا انداخت وشروع کرد به خواندن نماز وبه ملا گفت دیدی که چطور نماز ادا شد!!!
درنتیجه من مرده وشما زنده دیگر به عبدالله ودوستم ومحقق و... فریب نخورید که اینها امکانات زیاد را میگیرند ودر نهایت به برنامه های اشغالگران انصراف مینمایند واز تبتدا میدانند اگر دوصد درصد رای هم بگیرند انها را ارباب ها به ارگ راه نمیدهند ازین رو به لبخند های ارباب ودلار های کره بند اکتفا مینمایند.
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   محمد نسيم جعفری
بینی یا جهان‌بینی؟
_____
اینکه فضل‌احمد معنوی یا یکی دیگر از اعضای تیم ثبات و همگرایی به بینی هزاره‌ها اهانت کرده یا اینکه صالح با جعل و دروغ، در پی استفاده‌جویی انتخاباتی است، فرقی نمی‌کند؛ زیرا این اهانت از جانب هرکسی باشد، محکوم است و باید پاسخگو باشد.

امروزه، دیگر آن دوران تاریک گذشته است که هزاره‌ها، بینی کوچک و چشم‌های بادامی‌شان را تحقیر به‌حساب بیاورند؛ بلکه از نظر زیبایی‌شناختی به آن، افتخار می‌کنند، ضمن آنکه مهم بینی نیست، بلکه جهان‌بینی است، هزاره‌ها دارای جهان‌بینی بسیار روشن و عالی است که در نتیجه‌ی آن، در ابعاد مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری برای کشور افتخارات بزرگی کسب کرده‌اند.

برعکس، هستند کسانیکه بینی‌شان بزرگ، اما جهان‌بینی‌شان بسیار کوچک است که غیر از خودشان کسی دیگر را نمی‌بینند و تا گلو در لجن‌زار جهالت و تاریکی غرق هستند.

>>>   Haroun Mir
قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی، روایت از گذار سیاسی به نسل جدید وجود داشت، که اما بدبختانه حکومت جبری وحدت ملی مانع آن قرار گرفت.
ولی یکی از دست آورد های انتخابات کنونی، گذار سیاسی از تیکه داران قومی به رهبران که دارای یک دیدگاه و برنامه سیاسی در محور مردم سالاری، دولت سازی، و بخصوص انکشاف اقتصادی می‌باشند، می باشد.
اما طبعا آنهای که در آستانه از دست دادن امتیازات مالی خود قرار دارند، و دیگر متکی به اقتصاد مافیایی و باجگیری از مردم مظلوم این کشور بوده نمی توانند، بدون شک آخرین کو‌شش های خود را انجام می دهند تا کشور و‌ملت را با خود به پرتگاه نابودی سوق بدهند.
این ها به نام ثبات در پی بی ثباتی و‌بنام همگرایی در فکر تجزیه کشور هستند.
این ائتلاف نه بخاطر ارزش ها مشترک بلکه به منظور حفظ امتیازات نا مشروع شان ایجاد گردیده است.
نسل آگاه امروز، خود، توانمندی تحلیل ‌و قضاوت از وضعیت را دارد.

>>>   aie
وزير صاحب، قواى مسلح موتر شخصى شما نيست، بلكه متشكل از فرزندان اين مردم اند. هر سرباز مغز دارد. مغز ان پر از آگاهى و جهان بينى و حب وطن و مردم است. احتياط كن در حكومت اينده روانه پلچرخى نشويد!

>>>   بلی! انتخابات به بنبست رسیده! زیرا موفق یکی ولی کاندیدان زیاد اند و همه موفق شده نمیتواند! غنی برنده واضح است! انوقتها از بین رفته که به شرارت دست دراز کرد!

>>>   Ariaie
محور مباحث و تصاميم در اخرين جلسه تيم دولت ساز چه بوده است.
محور بحث هاى اين جلسه در خصوص اعلان نتائج انتخابات،مديريت سالم ان و جلوگيرى از تظاهرات تيم هاى رقيب و أعمال فشار توسط متحدين بين المللى بالاى تيم هاى رقيب و ذهنيت دهى به انها بوده است.

نتيجه انتخابات؛ با انكه محور اصلي بحث را چگونگى اعلان نتايج انتخابات تشكيل ميداد اما در مجموع در اين خصوص چند دستگى جدي در نظريات و تيورى ها بنظر ميرسيد . گروهى به اعلان برنده شدن تيم از سوى كميسيون تاكيد مينمودند و پيش زمينه هاى عديده يي را براى بستر سازى ان پيشكش نمودند كه به انها بعدا پرداخته خواهد شد ولى عده يي ديگر محافظه كار پيامد اعلان برنده شدن را ناگوار و غير قابل پذیرش به تیم رقیب دانسته و تاکید به ابطال یک قسمت از ارای غیر بایومیتریک که انتخابات را به دور دوم بکشاند نمودند و دلیل شان هم بر مسند اینکه تا دو فصل دیگر امکان برگزاری دور دوم انتخابات نیست و تا انزمان در جهت فروپاشی تیم رقیب کار می‌کنیم و در دور دوم با جذب بخش اعظم از تیم رقیب پیروز قطعی خواهیم شد.

پیش زمینه های اعلان نتایج انتخابات؛ با آنکه پیش زمینه های عدیده ی مطرح شده است اما به نگاشتن چند موردیکه روی آنها توافق صورت گرفته است بسنده می گردد.
۱: به کمیسیون هدایت داده شود تا نتایج را در یکی از روز هایکه نهایت وضعیت جوی ناگوار پیش بینی می‌شود اعلان نمایند تا تیم رقیب توانایی مزاحمت چشمگیر را نداشته باشد.
۲: از طریق چینل ما با یوناما فعالتر دست بکار شویم و ذهنیت شان را نسبت به تیم رقیب مکدر سازیم و به آنها خبر دهید که تیم رقیب با استفاده از نفوذ شان در ارگان های دفاعی و امنیتی و موجودیت افراد مسلح غیر مسول دست به کودتای نظامی میزنند، این کار هم دوستان بین‌المللی را مجبور به همکاری ما میسازد و هم تیم رقیب را منفعل میسازد و پس از رسیدن به قدرت می‌توانیم صفوف ارگان‌های متذکره را هم تصفیه نماییم .
۳: با نشر و پخش این اخبار که گویا تیم رقیب به خشونت متوصل میگردد از نیروهای حمایت قاطع تقاضای کمک نموده و بر فراز شهر های بزرگ طیاره های اردو و همکاران ما را به پرواز در میاریم، این کار در گذشته هم نتیجه مطلوب داشته و رقیب جرات ایجاد بحران را دست می‌دهد.

۴: یکی از مشکل اساسی ما جمع شدن همه اقوام و رهبران سنتی به محور تیم رقیب است، با هر وسیله ممکن باید در بین شان فاصله ایجاد گردد، یک گروه وظیفه بگیرد تا از مسله قومیت و تفاوت ها و کشمکش های مذهبی و غیره را در اذهان عام از طرق مختلف برجسته سازد این خود می‌تواند تاجیکان را نسبت به داکتر عبدالله که درانی است بی اعتبار سازد هم اعتماد هزاره ها را از او بکاهد و پشتون بودن او را مورد سوال قرار دهید تا پشتون ها از او فاصله گیرند.

۵: فهرست ی از قطعات اردو، امنیت و پولیس که تحت فرمان بدون قید و شرط ما اند را ترتیب نموده و از ایشان جهت سرکوب هر نوع گردهمایی استفاده شود.
رو بردارى از داكتر صاحب ذكى

>>>   Haroun Mir
قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۴ میلادی، روایت از گذار سیاسی به نسل جدید وجود داشت، که اما بدبختانه حکومت جبری وحدت ملی مانع آن قرار گرفت.
ولی یکی از دست آورد های انتخابات کنونی، گذار سیاسی از تیکه داران قومی به رهبران که دارای یک دیدگاه و برنامه سیاسی در محور مردم سالاری، دولت سازی، و بخصوص انکشاف اقتصادی می‌باشند، می باشد.
اما طبعا آنهای که در آستانه از دست دادن امتیازات مالی خود قرار دارند، و دیگر متکی به اقتصاد مافیایی و باجگیری از مردم مظلوم این کشور بوده نمی توانند، بدون شک آخرین کو‌شش های خود را انجام می دهند تا کشور و‌ملت را با خود به پرتگاه نابودی سوق بدهند.
این ها به نام ثبات در پی بی ثباتی و‌بنام همگرایی در فکر تجزیه کشور هستند.
این ائتلاف نه بخاطر ارزش ها مشترک بلکه به منظور حفظ امتیازات نا مشروع شان ایجاد گردیده است.
نسل آگاه امروز، خود، توانمندی تحلیل ‌و قضاوت از وضعیت را دارد.

>>>   منابعي:
از يك ماه بديسو رابطه ميان صلاح الدين رباني و داكتر عبدالله به سردي گرداييده است، به همين دليل آقاي رباني در انقره بسر مي برد.

>>>   مذاکرات میان افغانی در چین بار دیگر به تعویق افتید.
طالبان مذاکره با ۲۸ نفری را که دولت افغانستان معرفی کرده است، رد کردند. طالبان گفته اند که این افراد وزیران و مسولان حکومتی هستند.

>>>   هشدار** احتمال فتنه و جنگ خیابانی در افعانستان بسیار بالا رفته است اگر توجه داشته باشید امریکا در طی سالهای اخیر برای کشورهای اسلامی پلان های بسیار مرموز کشتار آشوب اغتشاش کودتا جنگ خیابانی و..
تدارک دیده است در سالهای اخیر این موارد را در ترکیه سوریه عراق لبنان لیبی مصر یمن دیده بودیم حتی متاسفانه ایران که تا حدود بسیاری از این پلان های شوم ایمن بود هفته گزشته آشوبگران صدها میلیارد دالر به این کشور آسیب وارد کرده اند و تعدادی از مردم بی گناه را کشتند محاسبات امنیتی نشان میدهد اتفاقات کشورها سلسله وار و مانند دومینو به هم ارتباط دارد و لیدر این کودتاچیان همه با سرویس های mi6 و موساد ارتباط دارند بناءا کشور ما هم با توجه به حضور امریکا و محصور واقع شدن بین کشورهایی که تنوع قومیتی مشابه دارند ایمن از پروسه تخریب و آشوب نخواهد بود خصوص این که بارها مشاهده شده متاسفانه در سالهای اخیر مخصوصا دوره اشرفغنی افغانستان به بهشت تروربست ها و افراطیان فراری مبدل گشته است اوضاع کشور همانند قبل نیست و یک آتش زیر خاکستر در جریان است مزدوران یهود به اندک بهانه مانند اختلاف در قضیه ریاست جمهوری کافی است تا کشور را به بحران عمیق خانه جنگی مبدل سازد بنابراین درهمچونین شرابط خوب است مغز متعفن دوم عقل خود را بکارگیرد و محترمانه دست از جعل و تقلب بردارد و اوضاع را به سمت جنگ داخلی پیش نبرد در غیر این صورت عواقب شوم ان مستقیما به خود اشرفلنی و تیم فاشیستش برخواهد گشت اگر غنی براین باور است که ترامپ او را یاری خواهد نمود در اشتباه محض است امرکا اتفاقا هیچ برایش موصوع امنیت افغانستان کوچکترین اهمیتی ندارد و همانطور که میدانید او یک شخص تاجر است که از طرفی مشغول مسئله داخلی امریکا و استیضاح خودش میباشد.

>>>   برنده معلوم است هم جامعه جهانی میداند هم مردم که داکتر عبدالله برنده است پس بیایید و برایش تبریکی داده در کنارش بیستید تا وطن اباد شود با تقلب هیچ کاری نمیشود

>>>   از غنی کوچی توقع انتخابات پاک و سالم را نداشته باشید. کسیکه بر اساس تقلب خیانت و به مداخله خارجی بقدرت رسیده باشد هیچگاهی زمینه انتخابات بدون خیانت بدون تقلب و بدون مداخله خارجی را برای ملت فراهم نمیکند، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود و نه آنهائیکه غنی آنها را میخواهد خواهد بودند.

>>>   هزاره نور چشم ما است و متمدن ترین گروه قومی در کشور ما میباشند۰
هزاره و بقیه کل خوب هستند بجز اوغان که انسان شدنی نیست؛ ناصالح گک هم حال تازه اوغان توپ شده و از این خاطر یگان گ۰۰ خوری ها میکند۰

>>>   Rahmatollah Rezaie
ادبیات «فارسی» خانم نورستانی:
اگر 27 میس کردیم، مشکل تخنیکی درملوک بود. یک دفعه سرتیفیکیت‌شان اکسپایر شده بود؛ یک دفعه دیتای‌شان سلو انتقال می‌شد. تقریبا 14 روز ما را درملوک میس کرد...

>>>   تعداد تقلب از تعداد رای دهندگان بیشتر است
تیم ها فکر میکنند هرکس تعداد شکایاتش بیشتر باشد برنده میشود

>>>   انتخابات را عبدالله برده . معلم نور در اخير اوگين كرد.

>>>   خداوند کسی را که بخواهد شرمنده کند مثل عطامحمد نور چنان شرمنده و خجالت زده کرده که اصلا کسی فکر انرا نمیکرد غنی احمدزی را همین عطامحمد نور بی ریشه و بی پشتوانه مردمی خاین و عوام فریب در تمام مجالس و سخنرانی هایش به ان نام های بد خطاب میکرد چنان درمانده و از هر طرف رانده شد که بزیر جل پر کیک . خسک همان شخص بگفته عطامحمد نور بی پشتوانه و عوام فریب قومگرا بی ریشه پر تاب شده فراشتی در امده و فرمانبدار همان شخص گردیده ایجاب میکند که نزدیکان عطامحمد نور از وی بدرسند چه شد که خود را بزیر جل غنی در امدی اا سخنان دیروزت را که در مورد غنی زده بودی فراموش کردی و در ماندگی و بیچاره گی ات به حدی رسید که ناگزیر بزیر جل پر کیک و خسک غنی در ایی و دوستان و همکاران قدیمی ات را که ترا به جاه و جلال رساندند برقاسا فراموش کنی و فرمانبردار غنی احمدزی گردیدی این بهتر نبود که بجاییچنین کار ات با داگتر عبدالله و تیم مردمی و پر قدرتش یکجا میشدی تا هم هم خدا خوش و هم قوم و تبارت ازتو نمی بریدند و هم همان شان و قدرت وتوانت محفوظ میماند سر انجام نتیجه عصبانیت بی جا همین است که بدون تعقل انجام دادی خود را منفور و ذلیل و خوار کردی .

>>>   وقت سلاح گرفتن و شروع به کشتن باید کرد فرهنگ افغانی ما و غیرت افغانی این حکم را میکند که نیاز نیست تفاهم شود، قانون ما از جنگل گرفته شده است. برای ما کافی است که تخلص عدالت داریم.
میر فاروق

>>>   نورستانی چه کرد که شینواری بکند. شینواری اصل تر نسبت به نورستانی هست . شیونواری نسبت به نورستانی وابستیکی های زیاد قومی ونزادی دارد. پس مطمئین باشید.

>>>   درجریان این چهل سال شروشور قوم پشتون یا برادر بزرگ اصالت خویش رابه اثبات رساند، طوریکه همه میدانند احزاب تنظیمی قومی جهادیون شروفساد ودزدان شمالی ده ها مراتبه ائتلاف ساختند صبح باهم جنگیدند شام اعلان کردند سو تفاهم بوده فردا یکدیگر را تکفیر کردند پس فردا برخلاف او ائتلاف را شکستانده با دیگری که تادیروز سخت مخالفش بود پیوست ،اما پشتون ها ردمان با وقار سنگین دوراندیش هیچگاهی یکدیگرا از پای نگرفتند ورسوا نساختند کاریکه شروپساد قبلا وفعلا بارها انجام داده ، مثلا اشرف غنی وکرزی دراصل رابطه خوب ندارند اما حرفی نمیزنند که دیگری را دوزخی معرفی نمایند ، حتی همان طالبان جاهل هیچگاهی برعلیه یکدیگر از طریق رسانه ها علنی سروصداوتخریب ومذمت نکردند گرچه باهم مخالفت های داشتند
همه شنیدند که عطا گفت: طالبان بهتر از دوستم هستند ده روز بعد با همان دوستم ائتلاف کرد ، یکماه پیش همان ایوب سالنگی به گفته جناب پرتو نادری ( دزد تفنگ بدست) کلیپی را از زمری پیکان به اشرف غنی سپرده تا غضبشرا برضد پیکان بجوش آورد ومزد خوش خدمتی این دزد جادی را بدهد وقوماندان امنیه پروانش تعیین کند ،ده ها مثال از گفته های عطا چور برعلیه برادران مرحوم مسعود وبرعکس ، عبدالله قانونی مارشال رفتن وتخریب یکدیگر نزد خلیل زاد این ها همه اعمال های ناپسند مردمان دون صفت است
ر

>>>   وقتی سیاسیون آمریکایی نظر خود را در مورد مسائل و مشکلات داخلی کشور میدهند و قیم مردم وملت شده از دولت دست نشانده خود شان خواهش میکنند همه را به تهوع وا میدارد

>>>   همه تقصیر از خارجی هاست !!!!
درد این وطن از بیگانه ها است، این چون و چرا ندارد !!!!
اگرخارجی ها نمی بودماتاحال درکره زمین نبودیم سال ها پیش به مریخ کوچ میکردیم!!!
ر

>>>   بله دقیقاً پاکستانی ها واقعی تر و شفافتر عمل کردند و ایرانی ها بیشتر تخریبی عمل کردند تا فقط نفاق عمق بگیرد و بازار ایران بزرگتر بماند.
مهاجر در ایران حتی ۴۰ سال زندگی کرده و تا اشتراک در جنگ عراق نیز همکاری و سازندگی ها داشته ولی از میلیون ها نفر حتی یکی هم تابعیت نگرفته ، یک متر زمین یا یک وسیله نقلیه و دکانداری بنام خود نداشته ، با یک همسطح محاسبه شده ، و ... و در داخل افغانستان نیز شاید فقط در دو سال اخیر به اندازه ۴۰ سال پاکستان، از خود هزینه کرده(خصوصاً در جنگ نرم و عدم حسن همجواری)!
موسوی بلخابی

>>>   آنچه به نام انتخابات به خورد مردم از خود بیخبر این سرزمین داده می شود، در حقیقت، انتخابات نه، بلکه نمایشنامهٔ تراژیدی و طوطئه ای است که توسط قدرت های طاغوتی به منظور ریشه دار ساختن استعمار و دوام اشغال براه انداخته شده است. ع و غ نقش رقاصان اصلی و حواریون آن ها نقش رقاصان ضمنی و کومکی را به عهده دارند. تا که این رقاصان و مفعولان در صحنهٔ سایست می چرخند، میدان سیاست افغانستان میدان لهو و لعب، بیدینی و تن پروری خواهد بود.
ای جماعت خوابیده، بیدار شوید!
داود

>>>   ههه انگار نخبگان سیاسی افغانستان پاک ومطهرند هرچه چتلی را خود میکنیم می اندازیم به گردن خارجبها بد تان نیاید تا الاغ باشد الاغ سوار. هم پیدا میشود احمد

>>>   یک عضو حزب ترند سبز بنام رزاق احمدزی در سویدن دزد برآمد او قرضه های از بانک سویدن گرفته ومدد معاش می گفته ، حالا پولیس آن کشور از موضوع آگاهد شده اینهم کاری کرده که نورستانی کرده بود حتی بد تر از او
افغلان های باغیرت! ع.درا درجهان رسوا ساختند

>>>   همی عصمت قانع راببنید بجای تبریک گفتن به جناب اشرف غفنی چی نوشته :
جناب محمد اشرف غنی
کمیسیون اعلان کرد که برنده انتخابات هستید.
اصلا کی شما را قبول میکند؟
دهقانان قریه سرخاب (زادگاهت) به تو رای نداده است، از شش میلیون نفوس کابل بیشتر از شصت هزار رای نداری،
ششصد هزار نفر قوای مسلح نظام و محافظان کشور که به تو رای نداده،
صاحبان آرای میلیونی نظام معارف و تحصیلات عالی، شاگردان معارف، محصلان دانشگاه ها، استادان و کارمندان اداری که اصلا در انتخابات اشتراک نکردند.
دلالان جذب شده به زور پول غارت شده‌ی بیت المال، سودا گران وجدان های خفته، تاجران‌ دین وفروشندگان آرا به قیمت لیلامی مردم، عمده فروشان و دوکانداران پرچون تمام اینها بعد از نقد کردن پول شان تف و لعنت بر تو می فرستد.
طالبان ترا قبول ندارد، حزب جمعیت تورا نمی پذیرد، مردم جنوبی تورا قبول ندارند، شمال کشور تورا نمی پذیرد، شرق تورا با فیر رد میکنند، غرب کشور سایه ات‌ را با توپ میزند، هزاره ها هزاران بار برایت لعنت میگویند،
ازبک ها بالای ... ات خنده هم نمی کنند، ترکمن ها طردت کرده است، نورستانی ها تو را طلاق داده است،
آخر در این وطن با تو کی موافق است که به تو رئیس جمهور بگوید؟
و تو بالای که حکومت خواهید کرد؟
مگر دهلیز های خیالی هوائی را تحت حاکمیت بیاوری.
و تو میخواهی که مردم مجبور شوند و تورا با سر در کثافت دانی تاریخ بیاندازد

>>>   اوج عـــــــدالـــت درجکومت اسلامی :کشورسعودی،حکومت خادم حرمین شریفین ،! همه میدانند که ولیعهد دیکتاتور عربستان دستور کشتن فجیعانه خاشقچی را صادرکرد وبه امر او آن ژورنالست توته توته شد ،چون مورد خشم کشورهای انسانی غربی اروپائی قرار گرفت حالا برای اینکه گویا عدالت را تامین کرده می خواهد جان پنج فرددیگر را هم بگیرد ، محکمه تحت امر ولیعهد پنج فرد رابه اعدام محکوم نموده است ، درکشورها وحکومات اسلامی جان انسان برابر یک موش ارزش ندارد ، به هر تعداد حکومات خو استه باشند می کشند ترور می کنند زندان می اندازند ، چون درین کشورها قانون جنگل برقرار است ،

>>>   مردمك هاى گوسفندى ما را اشغالگران در خوب چيز ها مصروف ساخته اند . مثلأ انتخابات ، مواد مخدر ، سازنده گرى ، رقاصه گرى و غيره مصروفيت هاى بيهوده . مى گويند يكوقتى كه دزدها در خانه اى كه سگ داشت و براى دزدى مى رفتند يك پارچه گوشت را در يك خريطه اى جالى دار براى سگ ها مى انداختند تا أنها ساعت ها مصروف خوردن گوشت شوند و راحت دزدى كنند . اسغالگران هم از همين تتخنيك استفاده نموده اند .

>>>   دولت و مسئولین افغانستان حتی توان اجرای یک انتخابات آزاد بدون تقلب را ندارد،وانگهی مسئولیت ایجاد صلح و ثبات سیاسی اجتماعی کشور افغانستان وظیفهً حاکمان و به عهدهً ماست، پس با انحراف افکار عمومی صلح را از بیگانه تمنا نکنیم. کسانی که بر علیه آمریکا و صلح و امنیت شعار می دهند، در اصل در جبهه طالبان و متحدان ضد آمریکایی طالبان و تروریستها ایستاده و آنانرا نمایندگی و حمایت می کنند.چپیهای ورشکسته و تروریستها و حامیان آن هرجا که نقصان داشته و کم می آورند، به آمریکا می زنند و ضعف و بی مدیرتی و ندانم کاری و بیعملیهای خود را به خارج ربط و نسبت و حواله می دهند. به این شکل هرگز در افغانستان صلح پایدار نخواهد شد. ما باید قبل از همه تکلیف خودمان با خودمان را مشخص کنیم که آیا شاخص و معیار و ترازوی ما برای تشخیص و تفکیک و شناخت دوست و دشمن چیست؟ در کدام جهت و جبهه هستیم؟ آیا در طرف و جرگهً آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و یا در طرف تحجر و ترور و جنگ و عقبماندگی فعالیت کرده و ایستاده ایم؟ اگر این مرز و جبهه بندی برای هر آدم عاقل و سیاسی و مدعی و وطن پرستی مشخص شد، آنوقت می توان علت و چاره دردها و مشکلات کشور را نیز پیدا کرده و حل نمود. پیروز باشید

>>>   از چار چيز بايد حذر كرد، "ديوار شكسته"، "سگ درنده"، "زن سليطه" يا "شلیته" و "همه کارهاى افغانيه"
"همه کارهاى افغانيه" : انتخابات افغانيه اکنون:
زن شليته افغان کرد
چيغ زد و داد وبيداد کرد.
دشنام به غير پشتون کرد
چون تنخواه از امريکا تمنا کرد
نتايج انتخابات بيان کرد
غنى تنخواه گر امريکا را راهبر فغان کرد
وى را با راى هاى قلابى با شليتگى کامياب کرد
مريکا را خوشحال کرد

انتخابات تقلبى و جعلى ( افغانى) ریاست جمهوری افغانستان پس از سه ماه اعلان شد؛ غنی با 923 868 راى (خوب نگاه کنيد کمتر از يک ميليون) برنده است.
فرض کنيم تخمين جمعيت افغانستان با 35 ميليون درست باشد. فرض کنيم 50 در صد شان زيرسن 18 ساله باشد. پس 17,5 ميليون جمعيت افغانستان واجد شرايط راى دادن است . و پشتون يا اوغنى هم اکثريت? حزب گلبدين حکمتيار نيم ميلون جمعيت هوادار دارد. تقلب است. صدها هزار تاجيکان با پدرام بودند.
گلبدين به صدها هزار هوادار داشت. صدها هزار نه تنها تاجيکان با پدرام بودند.
* نام کشور افغانستان - افغان کيست? پشتون
اصطلاح "افغان" به معنای واقعی کلمه به معنای فریاد و ناله، گریه ، تاسف زدن ، افسوس ، زوزه ، وای ، التماس ، ناله کردن ، گول زدن ، شکایت، غالمغال، قيل و قال ، واى ويلا ، داد و بيداد و چيغ ، شيون و هنگامه، غوغا، شور و مشغله، نعره آوازهای بلند پی هم و درهم ، بانگ، هیاهو،واه ويلا و شکايت فغ و فغان و افغان است
پس اين خانه از کل ملتهاى هندوکش است? نى اين "پشتونخانه" است
در انتخاباتی که بودجه آن را بادران خارجی حاکمان"پشتونخانه" می پردازند و نظارت آن را هم همين بادران حاکمان "پشتون " يا افغان ملت فاشيستى می کنند و نتیجه آن راه هم بادران خارجی شان تعیین می کنند، رييس جمهور و همه والى هاى شان راانتصاب مى کنند اين را دموکراسى ناميد? و يا ديکتات باداران اشغالگران حالمان اشغالگر پشتون . اين نظام افغانى را ديکتاتورى مطلق ناميد. قوه چارم دولت آلمان روزنامه هاى آلمان نگاريدند که ايالات متحده امريکا و 49 کشور ديگر ومنجمله آلمان براى سوق دادند افغانستان به سوى دولت قانونى و نظام دموکراسى در کشور افغان ناکام شد. رييس نهاد مذهبى آلمان در سال 2010 گفته بود: " در افغانستان هيچ چيز خوب نيست" اين خانم مورد پيگار قرار گرفت. اکنون پس از ده سال اکثريت مردم آلمان از دولت ناکار آمد افغانستان متنفر است. در سال 2001 که دولت آلمان در جنگ عليه تروريزم و براى آزادى زنها ... نظام دموکراسى وغيره مبارزه مى کند:"
انتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانىانتخابات تقلبى و جعلى و افغانى سرانجام به انتصابات واقعى باداران حاکمان پشتون مى انجامد.
خوشى به "شلیته" و حاکمان پشتون در خانه اشغالى!
همدرى به مردمان اصلى اين خانه تورانى وهندوايرانى
چرا انتخابات افغانستان یک نمایش مسخره است. در کتاب "افغانستان و جهان در قرن ۲۰ و ۲۱ از طرزى نقل و قول مى کند: "پادشاه بزرگ قوم محمد زايى پدر تنخواه كريم است همه قوم جليل كه بر خاندان سنيه أفغانيه منسوب است تنخواه سنيه دادند. تنخواه سنيه اينست كه هر فرد از افراد ذكور اين قوم همين كه از سن طفوليت به سن بلوغ مبلغ چارصد روپيه کابلى همین منوال برای صنف اناثیه سه صد روپيه مقرر شده است.
بلى
براى تورانتبار وهندو سيک جزيه!!!
نفرين بر حاکمان افغان پشتون- پشتون افغان از نسل کش و غارتگر هند تا وتا اوغنى امروز
چه شاه ! چه کم و نيست و چه ديو کرات!
افغان حاکمان افغان جور شدنى نيست
ستان ام مى ستانم! افغان ات به تو زيبنده است افغان براى من زننده ومنحوس وکاذب است
اما اظهارات، رویاها، امیدها و آرزوها واقعیت ها و اقدامات براى چنين آرزوهاى متفاوت در سوى متخاصم حقايق و واقعيتهاى گذشته قرار دارند. تاريخ 19 ساله انتخاباتى افغان ستان باحاکميت باداران اصلى حاکمان افغان يعنى ايالات نتوانست يک انتخابات پاک را به انجام برساند و 19 سال پس از اين ايالات متحده امريکا قادر نخواهد بود يک انتخابات باآروزهاى شروندان ستانم منجمله مردم با نام صادق پشتون ونه کاذب انجام دهد.
1- کشور یا دولت افغانستان به هزارن فرسنگ دور از قانونی بودن و نظام مشروعيت افتاده است.
روش ها و آمادگی های انتخابات بر اساس روش ها، ابزارها و امکانات دولت قانونى و مشروعت دولتى نبودند، بلکه بر مبنای نتایج دلخواه حاکمان قبل از انتخابات و نه بر مبنای حکم شروندان و انداختن کاغذ راى در صندوق يا پيش از پيش ٬ قبل از راىگيرى تعين شده و مى شود. انتخابات يک مانور و خرسکبازى عمل مضحک و خنده آور وهجو و طنزآميز مسخره (farce) است .
2- کشور یا دولت افغانستان مستقل نيست و سر پاى خود استاده نيست نه تنها که استقلال ندارد شريان حياتى اقتصادى و نظامى اش در خرطوم قطره چکان بويژه امريکا بسته است.
3- انتخابات فقط و فقط يک برگ درخت خرما در شرمگاه رييس جمهور است وهمه وبازيها و عمليات و تقلب و دستکارى براى اکثريت سازى و موفقيت حاکمان پشتون اند تا ادعاى کاذب شان مبنى بر اکثريت بودن "پشتون" بدون آمارگيرى واقعيت جلوه کند.
4- انتخابات در جو آمن و جاى آرام امکان پذير است.
«مشروع سازی" به یک پدیدۀ نامشروع موجب می‌شود که نمایندگان آی اس آی و طالبان در صالون‌های بین المللی مورد قبول دیپلومات‌ها قرار بگیرند.
بادار زاده ها که به برده گان پدر وپدرکلان هميت نمى داد وخود مانند چپ و راست اينطرف وآنطرف کش و مش مى شد مانند لاشتک يا پلاستيک در تدارک تالارسازى تروريستهاى طالبان دست کم بازى نکرده است. آنها در کرسى هاى اساسى و عمده دولت و حکومت حاکمان پشتون بالا شده بود حاکمانيکه باداران شان امريکا در قدم اول تهداب مشروعيت بخشيدن طالبان را در سطح بين الملى داد. مگر من که قوم افغان يعنى پشتون نيستم طالبان را برادر وافغان پشتون خواندم و يا رييس جمهور هاى فريادستان
آيا من گفتم که با تروريسم طالبان صلح و صفا کن يا حکومات آمريکا و آلمان? آلمانيکه همين باداربچه ها در آنجا تربيت سياسى شد?
آيا من در قطر براى طالبان دفترساختم يا امريکا با عربهاى وهابى?
بلاخره خلیلزاد و علی احمد جلالی و کرزى و غنى شاه شجاع هاى امريکا طالبان را در قندهار اساس گزارى کردند چون ايشان افغان پشتون اند
کشور حکومت و دولت به نام افغانستان (معنى و مفهوم ناله و فريادستان) مشروعيت ندارد.
نامشروعى و غير قانونى بودن اش پيوند ناگستنى با عدم استقلال اش يعنى عدم استقلال نظامى٬ عدم استقلال سياسى٬ عدم استقلال اقتصادى٬ عدم استقلال سياست خارجى و داخلى استقلال فرهنگى.
چون اين کشور ساختگى يک کشور حايل است و حکومات اش به ساز بيگانگان چه انگليس و چه روس و چه اکنون امريکا مى رقصند.
-سرنگون باد حاکمان نامشروع کوديهاى زنجيرى امريکا
-لغت افغان از ستان حذف شود
اشغالگران فوران از سرزمين رستم و بهمن و اسپنديار و دارا بيرون شوند
اشغالگران فوران غلامان خود را از ستان و شهرستان و دهستان ما با خود ببريد!
علی احمد جلالی و زلمی خلیلزاد وغير لاشه هاى متحرک بيش نيستند.

>>>   انتخابات اصل عمده مردم سالاري است. خارجي و داخلي همه طرفدار مردم سالاري اند . صرف افراد ديكتاتور كه نفع در مردم سالاري ندارند مخالف مردم سالاري اند . تقلب در انتخابات زهر كشنده براي مردم سالاري محسوب ميشود و اين زهر توسط افراد خايين به كشور و خايين به حق مردم برنامه ريزي شده . كميسيون انتخابات را اله دست خود قرار داده اند.
در رژيم هاي مردم سالار كميسيون انتخابات مرجع امانت داري است ولي متاسفانه در افغانستان كميسيون مستقل انتخابات هميشه اله دست دولت بوده است و اين حالت مايوس كننده و بحران زا ميباشد .
سلطان سنجر

>>>   خلیفه نوشته گر ، به خودت و امثل خودت زیاد گفتنی ها دارم .
قسمی بزرگان گفته اند پیش کله خر یاسین خواندن و جواب ابله خاموشیست.
خداوند توها را به راه نیکی حدایت کند .

>>>   غنی بابا مو سفید می گوید من به افغانستان در ایام ‌پیری آمدم فقط زحمت کشیدم ۵۰۰ملیون دلار به فرز ندانم در امریکا روان کردم که دیگر قاب شوی و سک شوی نکنند و برای خود طیاره شخصی، کشتی سیاحتی شخصی و سه چهار آپارتمان ها مجلل خریدند در عکس ها یقین فرزندان قیّوم کوچی و ما هستند در حال استراحت کجاست خیانتم کردم در خاک افغانستان غصب زمین خوب نیست. من مو سفید استم فقد گزافه گوی در تلویزیون ها می کنم این هنر من است که بعضی مردم از حمایت می کنند مانند عمر داود زوی و داوود سلطان زوی اینها نیز دزدان حرف وی هستند. فرزندان اتباع افغانستان گرسنه، یا تشنه یا لج لخت برهنه بی سر پناه باشند به مه چی کوچی ها قوم من از کمون اول تا امروز که عصر 21 است غژدی نشین با پای لج و سرلج زند گی عنعنوی دارند:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است