داماد مشاور غنی در سفارت افغانستان در امریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۸/۱۰/۵ کد خبر: 161534 منبع: پرینت

میر حارث انصاری، داماد شاد محمد سرگند، مشاور بلندپایۀ رییس‌جمهورغنی در امور زیربناها، از سوی سفیر افغانستان در امریکا، هم‌چون کارمند این سفارت گماشته شده‌است.
انصاری برای ترمیم دیوار شرقی سفارت افغانستان در واشنگتن که هزینه ترمیم آن نزدیک به دومیلیون دالر تخمین شده‌است به این سفارت فرستاده شده‌است.

در یکی از این سندها که به تاریخ ۲۰ سنبله سال جاری از سوی رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن نوشته شده‌، آمده‌است که این سفارت برای پشبرد کارهای دیوار شرقی سفارت به «یک تن کارمند واجد شرایط» نیاز دارد و از وزارت خارجۀ افغانستان خواسته‌ شده‌است که حارث انصاری که «از قرار معلوم در این زمینه توانمند می‌باشد... طور خدمتی به این سفارت گماشته شود.»
در این سند، گفته شده‌است که مسایل دیوار شرقی سفارت، بدلیل «کمبود کدر اداری» پیش نرفته است.

در سندی دیگری، وزارت خارجه به تاریخ ۱۳عقرب سال جاری، در پاسخ به این درخواست رویا رحمانی، تقرری حارث انصاری را به سفارت افغانستان در واشنگتن تأیید کرده‌است.
اما از آن‌جایی‌که میرحارث انصاری دیپلومات است و مسلۀ ترمیم شدن دیوار سفارت یک مشکل فنی است چگونه می‌توان این تبدیلی را توجیه کرد؟
منابع، به طلوع‌نیوز می‌گویند که دختر شاد محمد سرگند که همسر میر حارث انصاری است در امریکا زنده‌گی می‌کند و آقای سرگند با این بهانه دامادش را نیز به واشگتن فرستاده‌‎است.
دیده می‌شود که میر حارث انصاری در ماه سرطان سال روان هجری خورشیدی به‌حیث دبیر سوم سفارت افغانستان در مصر گماشته شده‌ بوده‌است، اما منابعی به طلوع‌نیوز می‌گویند که او هرگز به این وظیفه حاضر نشده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفاذت
مشاور غنی
نظرات بینندگان:

>>>   این حکومت، حکومت امتیاز بتی امتیاز بگیر است
خویش خوری و میهمانی قومی از همه بیشتر دراین حکومت جلادار و نمایان است

>>>   منتظر باشید که روزی سرگند هم مانند نورستانی واحد زی به غارت پول مردم امریکا مجرم شناخته شود

>>>   این مشاور شاد محمد سرگنس (سرگند) چقدر در دل اشرف غنی شرین و صاحب قدرت است که هرچه دلش خواسته باشد انرا عملی میکند و غنی هم در مقابلش ارام است قبل یک خانم کم سواد را بحیث سکتر خود مقرر کرده که هرگز به وظیفه حاضر نشده ک کسی چهره مبارکش را ندیده اما معاش ماهوار برایش داده شده و حال که موضوع دیوار سفارت افغانستان در امریکا با مصرف دوملیون داری مطرحه است داماد سرگند فورا بدان جا تعین میشود و قبل ازین هم همین سرگند مشاور غنی هفتادو پینهزار ۷۵۰۰۰ دالر بخاطر گرفتن یک قرارداد به یک نفر قراردادی رسانه یی شده در ظرف یکماه سه خیانت مشاور غنی و انهم در مسایل اقتصادی بر ملا گردیده خدا داند که دیگر چندین خیانت را مرتکب گردیده باشد که هنوز افشا نشده همایون قیومی یکیدیگری از مشاور خاص غنی و سرپرست وزارت مالیه که در یک قضیه چور پول از جانب پارالمان به دادستانی معرفی گردیده و قضایای دیگر اش در خیانت پول ملت تحت غور و بررسی مجلس نمایندگان است با چنین خیانت ها اعتبار مردم در مورد ریس ارگ و مشاوران خاص ان که به خیانت پول رسوا شده و مشاور خاص ان در حکومتداری خوب به اختطاف سرمایه داران و قتل کردن پسر اش در مقابل دانشگاه انهم در محضر عام و روز روشن اعتماد مردم کاملا ازین تیم غنی بکلی از بین رفته و بی اعتمادی مردم را در مقابل غنی و تیم ان افزوده است .

>>>   اشرف کوچی خودش بزرگترین منبع فساد است و حامی زشت ترین جنگ سالارهای چون راکتیار و طالبان جنایتکار است۰ البته تقلب، خیانت های انتخابات، و دزدی های رولا غنی و اجمل غنی، و همچنان جنون قومپرستی این خائن را هم فراموش نکنید۰

>>>   از اين كرده فساد بزرگ ديگر نميشود . غني صاحب كشور را غرق در فساد ساخت و خودش و هفت پشتش را سير كرد . شتر هايش هم فعلا كيله ميخورد .

>>>   بر هرچی کوچی و گوچی است ....
بر هفتاد پشت و اجدادش .....

مردم یک انقلاب جانانه وقتش رسیده
تا کی خم خم در مقابل ظالم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است