چرا هزاره ها هر روز از بدنه حکومت حذف میشوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۹۸/۱۰/۵ کد خبر: 161546 منبع: پرینت

می‌دانید چرا در طول ۱۸ سال گذشته، آمار حضور هزاره‌ها در ادارات دولتی از ۲٪ فراتر نمی‌رود و هر سال پایین‌تر هم می‌آید؟.

چون هیچ هزاره‌ی جدیدی در حکومت استخدام نمی‌شود، از بقیه اقوام افراد جدید وارد حکومت می‌شوند، اما از هزاره‌ها چند نفر محدود مانند، طهماسی و منیره یوسف‌زاده، هر دو ماه یکبار از یک پست به دیگر جابه‌جا می‌شوند و آنگاه هزاره‌ها از تبریک‌بادی، فیسبوک را منفجر می‌کنند.

جدیدا هفت نفر در شورای امنیت ملی منصوب شده‌اند که هیچ یکی از آن‌ها هزاره نیست، تازه جنرال خداداد منفک و یک نفر هزاره کم شده است؛ اما برای ردگم‌کردن، طهماسی را که معاون شورای امنیت بود، به عنوان سرمفتش این شورا جابه‌جا کرده است. حالا می‌بینیم که یک‌عده از خوشحالی، چنان کلاه خود را طرف آسمان، بالا می‌انذارند که تا یک هفته دیگر پس به زمین نمی‌رسد.
______
۱. چرا در کابینه هیچ هزاره‌ای نیست؟
۲. چرا در رهبری نیروهای امنیتی، هیچ هزاره‌ای نیست؟
۳. چرا فرمانده هیچ یک از قول‌اردوها و فرقه‌ها، هزاره نیست؟
۴. چرا در سطح ریاست ادارات دولتی، هیچ هزاره‌ای نیست؟
۵. چند هزاره در بیش از هشتاد سفارتخانه کشور ما در خارج، سفیر هستند؟
۶. چرا در بیش از چهل ریاست اداره محلی میدان وردک، هیچ هزاره‌ای رئیس نیست؟
۷. چند قوماندان امنیه ولایات، هزاره است؟
۸. چرا در ده‌ها ریاست وزارت داخله، هیچ هزاره‌ای نیست؟
۹. چرا در ده‌ها معاونت و ریاست وزارت خارجه، هیچ هزاره‌ای نیست؟.
۱۰. و....

نگارنده: دکتر محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   این ظلم است به ظلم کشورآباد نمیشود

>>>   دلیلش اینست که فعلا نوبت دزد ها ومتقلبین ونا اهلان است ، هرزمانی خقیقت لیاقت اهلیت لاثل واقع گردد آنزمان برنده اصلی هزاره هاست
چقدر جهالت درد جانکاهست ،
چرا به موجودیت قوم شریف هزاره که همه خصوصیات مثبت دروجود شان است وهمیشه افتخار می افرینند فخر نمیکنیم ؟ چرا شکر خداوند را نکنیم که چنین هموطنان خوبی را داریم ،جوانان هزاره را ببینید چقدر لایق با استعداد زحمتکش با ادب متواضع صادق وحلیم هستند ،با عهمه این صفات نیکو باید آنان را احترام که سزاوارشس هستند داشته باشیم ،
فردای که حقیقت اهلیت لیاقت حاکم شود مابه نسبت بیعدالتی وظلم ناروا درنزد این مردم شر یف شرمسار خواهیم بود
و آن روز دیر یازود حتما آمدنیست ،
ر

>>>   باید این سوال رااز کسانی پرسید که از فاشیزم حمایت میکند هزاره ها رهبری شجاع وبادرایت ندارند

>>>   زیرا هزاره را روی دادی،بوی دامادی میدهد.

>>>   زیرا پشتون ها تروریست, قوم گرا, نادان, بیسواد, انتحاری و هم نسبت به شیعیان و هم نسبت به فارسی زبانان دشمنند. اگر تی وی ایران را نگاه کنید در مراسم های مختلف قوم های مختلف را نام برده و عزیز می دارند, کسی نگاه نمی کند که هر کس از چه قومی است,کاشکه شهر های فارسی زبان اوغانستان ما جزو ایران بودند, اینگونه هرات شهری بود پیشرفته همچون اصفهان و مشهد و شیراز اینگونه خبری از ترور و انتحاری نبود اینگونه لازم نبود که بخواهیم اسم خراسان را بیاوریم متهم به قوم پرستی شویم,میدانم ارزوی دور و درازی است اما کاش حداقل هرات دوباره به زیر بیرق ایران رود, اینگونه لازم نیست اسم دانشگاه ها را به پوپو تغییر دهیم.

>>>   فاشیسم قومی از استعداد هزاره ها به خصوص می ترسند.

>>>   بخاطر كه هزاره ها هم فارسيوان اند.

>>>   هزاره در مقام خوب قرار دارد اما چاقروده ها هزاره نیستند و باید حذف شوند!

>>>   به این دلیل که نسیم خان تئوری پرداز جاغوری در ساختار حضور ندارد.

>>>   حكومت هاي فعلي و يا دوره هاي هژده سال گذشته ثبوت اكثريت و أقليت نبوده و نيستند، چون همه قدرت ، ثروت و اداره ها تقسيم گرو هاي چند دزد رهزن شده است ، و ملت خود را در آن نمي بيند، و البته بعد از آوردن طالب اين تشكيلات تغير جدي ميابند، كه اين تنها خواست امريكا نه بلكه خواست تمام كمك كننده هاي جهان و اكثريت مردم افغانستان است، و اين راه بران رهبر نما چهل سال گذشته دارند كه جهان را به افلاس برسانند، و يگانه كارد بران برايشان همان طالبان حكم به فرمان است، كه اينها را يا زنده و يا مرده از صحنه قدرت و سياست دور نمايند و يك حكومت مختصر و كم مصرف مانند دوره اول شان بميان آرند كه در آن امنيت حاكم شود و قدرت به اداره آنها و اراده امريكا و دوستان شان باشد، و اين حكومت هاي پنديده و دو سره و چند رئاسته گليم شان جمع شده و مردم گوسفندي ما به زنده گي عادي پنجاه سال قبل بر گشته و منتظر عشر و زكات و يا كوپون دولتي باشند، مگر در امن بهتر. نه هزاره اكثريت باشد و نه عطاء محمد شاه مزار، نه غني متفكر دوم جهان و نه داكترجبارخيل زنكه باز فيلسوف جهان .

>>>   سلام به همه،
لطفاً به مردم معلومات دروغ ندهید. بخاطریکه منحیث یک غیرپشتون شاهد هستم که حداقل یک معاون لوی سارنوال (دادستان کل افغانستان) آقای علامه، چندین رئیس (حکیمی در مرکز عدلی، فصیحی رئیس انستیوت، فیضاض خدمات، خانم، امیری رئیس تنفیذ احکام، محمودی رئیس در بخش نظارت برمحلات سلب آزادی، و ... مشاورین مقام لوی سارنوالی (آقای سروش، غلامی...) در مرکز و در ولایات از جمله روئسا و کارمندان عالیرتبه در لوی سارنوالی هستند.
با احترام
.ا.د.م


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است