عبدالله: در برابر حکومت برآمده از تقلب خواهیم ایستاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۸/۱۰/۶ کد خبر: 161550 منبع: پرینت

شماری از چهره‌های سیاسی و جهادی کشور که در نشستی در غرب کابل شرکت کرده بودند، هشدار دادند که در برابر هرگونه تقلب و حکومت برآمده از رأی تقلبی خواهند ایستاد.

این نشست که از سوی حزب وحدت اسلامی افغانستان برگزار شده بود، در آن، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، احمد ضیا مسعود، معاون نخست حزب جمعیت اسلامی و شمار دیگری از سران احزاب پیوند ملی، افغان ملت، وحدت اسلامی مردم افغانستان و حزب جنبش ملی افغانستان شرکت کرده بودند.

به گزارش طلوع، عبدالله عبدالله در سخنرانی‌اش در این نشست تأکید کرد که از آرای پاک مردم دفاع خواهد کرد: «با اطمینان و قاطعیت این اطمینان را می‌دهم که از رأی مردم افغانستان پاسداری می‌کنم.»

احمد ضیا مسعود نیز گفت: «یک حکومت برخاسته از آرای مردم بوجود بیاید که آن حکومت، یک ساختار سیاسی مردم را در کشور بوجود آورد.»

محمد کریم خلیلی، نیز گفت که روند صلح افغانستان باید از انحصار بیرون شود و به گفتۀ او جریان‌های سیاسی طرف گفت‌وگوهای صلح با طالبان استند نه حکومت کنونی: «صلح یک پروسۀ دولتی نیست؛ با دولت نمی‌نشینند طالبان - به خصوص این دولت و این رییس‌جمهور! تا این لحظه هم ننشسته. پروسۀ ملی است نمی‌تواند ارگ این را در انحصار خود قرار بدهد و هرگز با روحیه انحصار ما به صلح نمی‌رسیم.»

آقای خلیلی در بخش دیگری از سخنانش، از نقش نیروهای امنیتی در برخی از رویدادها ابراز نگرانی کرد: «مجاهدین خوب تجربه دارند که اردویی را که در خدمت بیگانه قرار بگیرد و در خدمت استبداد قرار بگیرد، سرانجامش چه خواهد بود. خود شما، با عساکر و وابسته‌گان اردویی که در خدمت رژیم خلق و پرچم بود مبارزه کردید می‌دانید هر اردویی‌که در برابر مردم و خواست مردم بگیرد سرانجامش چه خواهد بود؛ تباهی!»

در همین حال، گلبدین حکمتیار، ادامۀ حضور نیروهای خارجی و حکومت کنونی را از علت‌های اصلی دست نیافتن به صلح در کشور دانست: «این حکومت، ادامه کند جنگ پایان نخواهد یافت؛ تشکیل حکومت قابل قبول برای همه اطراف صلح بدون این ممکن نیست.»

اظهارات این چهره‌های سیاسی و جهادی در حالی ابراز می‌شوند که به بربنیاد نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری، محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بلندترین آرا را گرفته‌اند.

اما عبدالله عبدالله و شمار دیگری از نامزدان این انتخابات ادعا دارند که در انتخابات تقلب شده‌است و باید کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی شکایت‌ها دربارۀ تقلب‌ها به‌گونۀ جدی بررسی کند.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی که می‌گوید که ۱۶هزار و ۵۰۰ شکایت را ثبت کرده‌است، امرروز روند بررسی این شکایت‌ها را آغاز کرد.

چهره‌های سیاسی، هشدار می‌دهند که اجازه نخواهند داد تا کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی بی بررسی درست شکایت‌ها نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
تقلب
نظرات بینندگان:

>>>   اینها پول میخواند پول زیرا میدانند واز اول هم میدانستند که محرم رازارگ ریاست جمهوری نیستند گرچه شامل لیست های سیاه وسفید شده اند ولی تا هنوز به رتبه ای قطب واقطاب نرسیده اند ولی کرزی وغنی بلی اینها از مراحل متعددی امتحان وتجربه گذشته اندوباور ارباب را کسب نموده واعتماد صد درصدی رابدست اورده اند تا انجا رسیدن فاصله ای زیادی را باید طی نمود واز کوره راههای فراوان باید گذشت طریق دلبری یک هزار نیرنگ میخواهد اینها بجای خود .اقای صالح ودانش هنوز خیلی زود است که به جایگاه وپایگاه ان دوبزرگوار <کرزی وغنی >برسند گرچه اقای حکمتیار به دستور مستقیم ویاغیر مستقیم انها خون نزدیک به یک ملیون مسلمان را ریختانده وعبدالله هم هیچ نه دوسه صدهزار بچه ای جهاد ومقاومت را از کار برکنار نموده وکنار زده است اما اینها همه به تنهای کافی نیست <ولن ترضی عنک الیهود ولن نصاری حتی تتبع ملتهم>

هرگز یهود ونصاری از توراضی نمیشوند تا از ملت انها پیروی نکنی مگر ملت انها چیست ؟ نصرانیت ویهودیت است هرگز انها خود از مقدسات دینی چیزی نمیدانند ومعتقد هم نیستند ملت انها تسلط وسیطره ومنافع انهاست این همه سعی وتلاش وتب وتاپ انها صرف به همین منظور میباشد

یا هو
تبنگچی

>>>   استاده شدن در مقابل تقلب جنایت و خیانت غیرت و توانمندی میخواهد من چنین غیرت و توان مندی را در وجود عبدالله نمی بینم

>>>   عبدالله عبدالله ترا به آنچه باور داری قسم است که اگر قدرت را معامله کرده ای جانانه اعتراف کن و دلیلش را هم برای مردم بگو که یا تسلیم زر شده ای یا تسلیم زور به مراتب بهتر از این است که تمام مردم افغانستان را از روز گار بیندازید

>>>   با همين تيپ زنانه ات؟ اگر تو جرات ميداشتي حالا چند تا بيانيه پرشور و با صلابت ميدادي. حيف مردم كه پشت تو استادند و به تو راي دادند. اگر اينبار مثل مرد استاده شده از حق خودت و حق مردم در برابر تقلب دفاع نكني از سياست بكلي خارج شده به گودال فراموشي خواهي شتافت.

>>>   آیا به گپ عبدالله هم کسی باور می کند؟
آیا عبدالله هم صاحب اراده استوار است؟
آزموده را آزمودن خطاست.

>>>   جناب داکتر عبدالله در حکومت که منحیث رئیس اجرایوی انتخاب شده بود نیز در مقابل دولت ایستاده بود و هیچگاه از خیانت های خویش را کم نساخت.

>>>   آقای عبدالله حالا ارزش خویشرا کاملاً از دست داده و مانند مریض روانی اینسو و آنسو دویده و گریان میکند.
آیا در طول هجده سالیکه شما دزدان شمالی باهم در یک خوان میخوردید و می نوشیدید؟ سیر نشدید؟ شرم است برای ما که از شما سخن میگوئیم.

>>>   عبدالله ، عطا ، صالح ، احمد ضيا مسعود !
شما چهار نفر نام مسعود بزرگوار را فروختيد. كاش قهرمان ملي يا مارشال مرحومي در قيد حيات ميبودند و يك يك قفاق جانانه به صورت شما بيغرت ها حواله ميكردند.
سلطان سنجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است