چرا در کشور های اسلامی جنگ است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۸    ۱۳۹۸/۱۰/۸ کد خبر: 161585 منبع: پرینت

سوالی که تا کنون نتوانستم همه جانبه برایش جوابی پیدا کنم اگر جواب درستی دارید احترامانه از شما میخواهم با من نیز شریک سازید.
1-چرا در کشور های اسلامی مانند عراق، سوریه، لبنان، بحرین، افغانستان، یمن و یک تعداد از دیگر کشور های اسلامی جنگ است؟
2-چرا در کشور های غیر اسلامی جنگ نیست؟

3- چرا تعدادی زیادی بنام اسلام و دفاع از دین اسلام کشته میشوند؟
در سال های اخیر مسلمانانی که در کشور های مختلف بشمول افغانستان بنام دین و اسلام کشته شده اند نسبت به کسانی که در مرض سرطان، توبر، کلوز، ملاریا و یا امراض دیگر جان های خود را از دست داده زیادتر اند.

4-چرا خون های نا حق تنها بنام دین و اسلام ریخته می شود. هر دو طرف الله اکبر میگویند؟
آیا معنی الله اکبر به اینطرف و آنطرف فرق دارد که ندارد، گرچه میدانم دین بدون معرفت مشکل زا است آیا آنهایی که بنام خدا و بنام اسلام آدم میشکند از معرفت دینی و اسلامی بهره ای نبرده اند.

در مورد کشور های دیگر چیزی نمیدانم اما در مورد افغانستان اینقدر میدانم که مجاهدین پس از پیروزی و به قدرت رسیدن در افغانستان نتوانستند نتایج ثمره اصلی جهاد را بگیرند و هرگز با شعار که در دوران جهاد میدادند عمل نکردند هدف جهادگران که در شعار در دوران جهاد برقراری حکومت اسلامی ناب و نمونه ای بود هرگز تحقق نیافت، به عقیده من زیادتر به این دلیل بود که رویکرد رهبران و سران مجاهدین با رسیدن به قدرت یک شبه تغییر کرد تعدادی زیادی از اینها در گیر مادیات شدند و به جای شعار های دوران جهاد از دنیا متأثر گردیدند و عوض قدرت مطلق لایزال الهی از قدرتهای غربی و یا شرقی چه استعمار گر چه غیر استعمار در مادیات و تصائب قدرت لذت بردند.

فکر میکنم بطور نسبی بخاطر ادامه جنگ در افغانستان که ریشه در کجا داشت و دارد مختصر جوابی نوشتم اما بطور کل انتظار جواب و رهنمایی های شما عزیزان هستم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشورهای اسلامی
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کسی نشان داد که درتمام کشور های اسلامی جهان یک حکومت مردمی عادل خادم که هم مردم از او راضی باشند وهم از طریق انتخابات واقعی بمیان آمده باشد وبرای مردمش خدمتی کرده باشد نشان دهد
با آنکه جکومات کمونستی واخواتنیستی درظاهر هخیلی متفاوت مخالف یکدیگر هستند اما درعمل هیچ تفاوتی درکردار شان موجود نیستبرای اینکه متن طولانی نگردد صرف یک مثال:
- وقتی درحکومت کمونستی رهبرحریف را خواست از بین ببرد بالشت را دردهانش گذاشته روجش را از وجودش خارج میسازد وبعد از طر یق رسانه ها اعلان میشود که مریض بود مرد ، خلاص ،
-زمانیکه درحکومت اسلامی زنده بودن حریف رابه ضرر خود دانست سرش را زیر آب میکند بعد اعلان میکند سکته قلب کرد!
درهردو حکومت مردم واقعیت را میدانند اما از ترس جان خود حرفی برای گفتن ندارند وگویا اعلان رادیو ویا تلویزیون را باوردارند که عین حقیقت است!
ر

>>>   5 - چرا درکشورهای اسلامی حکومت خودش دزد است واز خود می دزدد:

عضو کمیسیون مالی مجلس نمایندگان می گوید که وزارت مالیه افغانستان به عواید فرعی رجوع کرده و از منابع فرعی پول جمع‌آوری کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایند‌گان گفته است که باقی‌داری وزارت مالیه از معاش کارمندان دولت و نبود پول فزیکی در کدهای مالی می‌باشد و انتقال پول در این وزارت به گونه غیرقانونی صورت می‌گیرد.
این در حالیست که پیش از این نیز یک بار هفت میلیارد و بار دیگر، پانزده میلیارد افغانی از پول‌های بانک مرکزی به وزارت مالیه منتقل شده است.
در همین حال صدیق احمد عثمانی عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایند‌گان افزوده است که این اخذ پول بر اساس قانون صورت نگرفته است، و به عواید فرعی رجوع کرده.
عبدالرووف انعامی عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایند‌گان نیز گفته است که اگر دولت به پول نیاز دارد باید از راه‌های قانونی اقدام به جمع‌آوری پول کنند.
رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در پارلمان نیز گفته است که خزانه حکومت خالی شده و به شکست مالی رو به رو شده است به این دلیل معاش کارمندان داده نشده.

>>>   افغان های متخصص ویران سازی بعد از تخریب وطن خود حالا مشغول بخاک برابر ساختن سوریه هستند

>>>   به این خاطر است که سعودی در واقع خاندانی یهودی است و دالر های نفتی را برای پرورش وهابی گری و افراطی گری هزینه کرده و به جان جهان اسلام می اندازند تا اسرائیل در امن و امان باشد.

>>>   سعيدی عزيزم
قرار اقرار قسميکه در مورد کشور های ديگر چيزی نميدانيد در مورد کشور خود هم چيزی نميدانيد ، اگر بچشم بينا بنگريم و با عقل سليم بسنجيم جنگ کنوني جنگ امريکا و افغانستان است و امريکائيها الله اکبر نميگويند بلکه ميخواهند صدای الله اکبر را خاموش کنند ، که نميتوانند .

>>>   محترم سعیدی صاحب!
اسلام علیکم

محترما! عین سوال بنده هم داشت که از چندین تن که اګاه امور بودند پریسیدم که بالا اخره یک چیز پیداکردم که به شما هم شریک میسازم.

جهان اسالم را که در روی نقشه جغرافیهء ملاحظه کنید مبینید که همه ثروت جهان به ممالک اسلامی تعلق ګرفته مخصوصاً نفت که انرژی جهان است و تا به امروز متبادلی که خوبتر و ارزان تر باشد دریافت نشده یعنی جاګزین ندارد. این از یک طرف واز طرف دیګر قرن بیست و یک (۲۱) قرن رسانس مسلمانان است به این معنی که مسلمانان بیدار شده و علم و فناوری رایاد ګرفته مانند کشور پاکستان، آیران، عراق، سوریه ، لیبیا، مصر و غیره، پاکستان بم اتم را ساخت ایران دست به تکنالوژی زده که غرب را ترسانده، لیبیا تکنالوژی اتومی خودرا به وعده های دروغګین از بین برد و سوریه را در جنګ داخلی مصروف ساخت.

وقتیکه بیبینید امریکا و غربی ها پشت ایران را ګرفته از خاطر همان دلیل است که ایران علم عصر را بدست اورده که غربی ها و غیر مسلم هیچ وقت ان را نمیخواهد. غربی ها میخواهد به اسرائیل منطقه را امن کند. و در اخر میخواهد بالای ثروت نفت و انرژی اسای مرکزی لنګر انداز ګردد. پس ۳ چیز سبب جنګ در ممالک اسلامی شده:
۱- بیداری و دسترسی به فناوری
علوم ساینسی.
۲- تاء مین امنیت اسرائیل.
۳- تسلط بالای منابع انرژی اسیای
مرکزی.

>>>   جواب سوال اول:
این جنگ ها همه جنگ هایی پلان شده توسط وهابی های مفسد الارض، صهیونیزم و غربی هایی جنایتکار است. تنها جرم مردمان این سرزمین ها بی سوادی و کم دانشی است که گوش به چرندیات ملایان خرافاتی و یا وهابی میدهند.

جواب سوال دوم:
زیرا مایه فساد خود این مفسدین و کافران اند.

جواب سوال سوم:
اگر تاریخ وهابیت و امتزاج آنرا با آل سعود توسط انگلیس بخوانید درمی یابید که بعد ازین اتحاد نامقدس و بقدرت رسیدن این دو گروه خبیث تمام پیروان مذاهب مختلف فقه یی اسلام در آن شبه جزیره مجبور به قبول شهادت و یا قبولی وهابیت بودند. قتل عام مسلمانان این خطه هرگز ازلوح تاریخ عربستان گم شدنی نیست. خوب حالا نوبت مسلمانان کشور هایی دیگر است.

جواب سوال چارم:
تاریخ کشتار هایی دستجمعی مسلمانان دیگر جای هیچ رابطه بین وهابیت و "الله اکبر" نمی گذارد. استفاده ملایان وهابی ازین کلمه تنها فریب مردم است.
"مجاهدین پس از پیروزی و به قدرت رسیدن در افغانستان نتوانستند نتایج ثمره اصلی جهاد را بگیرند" شاید درینجا اشتباه می کنید انها میوه هایی وهابیت و صهیونیزم اند و وظایف سپرده شده یی خود را با قتل عام مظلومان به وجهه حسن انجام دادند. هزاره ها درین پروسه بخاطر نفرت وهابیسم و صهیونیزم از تشیع زیاد تر قربانی دادند.
هوشیاری و بیداری مذاهب مختلف مانند تسنن، تشیع، اسماعلیه و...(که قرن ها با صلح و صفا درین سرزمین زنده گی کرده اند) شاید به مشت آهنین در برابر این مفسدین تبدیل شود.
آزاده

>>>   چون یهود و نثارا می خواهد مسلمانان را ضعیف بسازد

>>>   ضمن تشکر وسپاس فراوان از محترم صاحب احمد سعیدی ازخاطر به بحث ومباحثه گذاشتن این موضوع ./کشته شدن وکشتار مسلمانان موضوعی است که ریشه در تاریخ دارد و دلایل زیادی در ادوارمختلف علت وسبب ان است.جنگهای صلیبی در قرون گذشته؛دستبرد وسرقت تجارب وکتابهای علمی دانشمندان مسلمان بعلت پیشرفت ودرجه بالای مطالعات مسلمانان؛به استعمارواستثمار کشیدن مسلمانان؛کشور گشایی وافزایش محدوده مستعمراتی ؛ودر قرون جدید ومعاصر بهر برداری از ذخائر عظیم زیر زمینی ؛بخصوص نفت وگاز وتسلط بر نقاط جئو استراتژیک از عوامل اصلی کشتار مسلمانان است.برای اینکه علت کشتار وتقابل با مسلمانان از دید وافکار مردم جهان وبخصوص ازادیخواهان ومنتقدین داخل کشور استعمار کنندگان موجه وهدفی غیر از تسلط بر ذخائر زیرزمینی نشان داده شود قدرتهای شیطانی بوسیله نظریه پردازان واندیشکده های خود این تهاجم به مسلمانان را تئوریزه کردند.
بطور مثال در سال 1990 نظریه برخورد تمدنها یا جنگ تمدنها توسط ساموئل هانتیگتون بیان شد وی استاد علوم سیاسی دانشگاه هاروارد بود که درسال 2018 در گذشت..وی در این نظریه میگوید بعداز فروپاشی شوروی وپایان جنگ سرد تنها تمدنی که با تمدن غرب دراینده درگیر وبه جنگ وجدل خواهد بود تمدن اسلام است:؛این نظریه هانتیگتون وروی کار امدن نئو محافظه کاران واوانجلیستها در امریکا یکی از مهمترین عوامل حمله به کشور ما وعراق است.جنرال موشهدایان وزیر دفاع ونخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شریف در همان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران میگوید این انقلاب زلزله ای است که جهان را درگیر وامواج ان بهدهمه دنیا میرسد .سال بعد این انقلاب صدام عامل امریکاییها به ایران حمله کرد. 70 فیصد نفت وگاز دو منبع انژی وحیاتی در اقتصاد جهانی توسط کشورهای مسلمان که اکثراین کشورها در اسیای جنوب غربی که گاهی میدل ایست یا خاورمیانه نامیده میشود تولید میگردد.تنگه ها وکانالها یا نقاط استراتژیک جهان بشمول کانال سوئز ؛باب المندب؛هرمز در دست مسلمانان است.امروز آمریکا وکشور های هم فکرش برای رسیدن به این منابع با طرفندها وحیله های بسیار سعی در دوشیدن این کشوره دارند.سوال:ایا امریکا وانگلیس با نماز خواندن وقران خواندن ما مشکل دارند؟؟ایا باحج رفتن مامشکل داردبا روزه ما مشکل دارد؟نه خوب وهابی های سعودی که خیلی نماز می خوانند؛حج هم کنار خانه انهاست هروقت بخواهند حج هم میروند .چرا امریکا با عربستان سعودی مشکلی ندارد؟چرا مسلمانان بیدفاع روهنگیا در تایلند به زنانشان تجاوز مبشوو وانها را بودایی های افراطی زنده زنده میسوزانند ؟ تقابل با مسلمانان وکشتار انها بدلیل داشتن ذخایر نفت ؛ایستادن در برابر زورگویی های انها؛تسلط بر نقاط استراتژیک؛تحکیم عمق استراتژیک ؛رقابت با سایر کشورهای قدرتمند است ؛حمایت از صهیونیزم جهانی وتقویت وحمایت از اسرائیل که یک کشور مسلمان بنام فلسطین را اشغال کرده اند.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   چون مسلمانان جاهل هستند و زود باور به خاطر پیسه وطن خود را می فروشند.reza

>>>   سلام! جواب به سوال جناب سعیدی بسیار طولانی است. اما باید گفت یگانه مشکل کشور های اسلامی عدم شناخت مردم از رهبریت واحد هدایت شده است. همین عدم شناخت مردم از رهبر هدایت شده باعث شده که از صدر اسلام باینطرف اندیشه بر مردم حاکم شود و مردم را از راه درست به گز راهه ببرد ‌هیچ کس از عوام ‌حتی خواص ( مگر خواص خواص) متوجه نشوند. اگر به قرآن مراجعه شود خیلی واضح گفته؛ از کسانی که از شما پاداشی نمی خواهند وخود [نیز] بر راه راست قرار دارند، پیروی کنید.یسن آیه ۲۱ عدم شناخت مردم از چنین رهبری از صدر اسلام تا حال باعث شده که مسلمانان به حالت تفرقه زندگی کنند و هر روز یکی بر آنان حاکم باشد وبه هر قیمتی که خواست ایشانرا بفروشد.
سهیل.

>>>   سلام دوستان ممیخواهم درین مورد نظر خویشرا شریک تان سازم
1- هیج وقت کافر بخاطر منافع شخصی خود منافع ملی را معامله نمیکند
2- اکثر مسلمان معنی واقعی اسلام را نمیداند واط اسلام سو،استفاده صورت میگرد
3- مسلمانان زیاد تر توجه شان به گذشته تاریخ است در حالیکه کافر ها به اینده مینگرند
3- سطح بیسوادی در ممالک اسلامی نظربه کشور های کفری زیاد است
4-یک تعداد از مسلمانان در مقابل زن و پول ضعیف استند
خلاصه همجو مسایل دیگر هیج وقت یک کافر نامده که جنگ را بر پا کند این خود مسلمانان لست که در مقابل پول موقف در وطن جنگ میکند
احمد از کابل

>>>   کسانیکه تظاهر به دین داری دارند فقط به آسانی جواب می‌دهند
۱- علت مصیبت و بدبختی را به گردن خدا می اندازند، یعنی کار خدا است میگویند
۲- علت مصیبت و بدبختی مسلمانان را کار شیطان میدانند
۳ - علت این مصیبت و بدبختی مسلمانان را به گردن دیگران می اندازند
یعنی کار بیگانه هاست میگویند،یک آدم با عقل و با منطق وجود ندارد که بگوید ،این همه مصیبت و بدبختی نتییجهٔ ( نیت بد، اعمال بد و اخلاق بد ) خود شان است. زیرا یک بیان مبارکه است که می‌گوید. اصلاح عالم از نیات نیک، اخلاق نیکو و اعمال طیبهٔ طاهره بوده است، تا درک این حقیقت چندین قرن ضرورت است
بابه لاله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است