خبرنگاران: دولت افغانستان پاسخگو نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۸/۱۰/۹ کد خبر: 161588 منبع: پرینت

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر خبرنگاران از پاسخگویی دولت افغانستان و دسترسی آزاد به اطلاعات ناراضی هستند.
نتایج نظرسنجی دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد در افغانستان موسوم به «نی» از خبرنگاران سراسر افغانستان نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها از پاسخگویی دولت بویژه در نهادهای امنیتی و دفاعی و دسترسی به اطلاعات راضی نیستند.

در این نظرسنجی با 250 خبرنگار در کابل و 24 ولایت دیگر افغانستان گفت‌وگو شده است و براساس آن 50.8 درصد خبرنگاران می‌گویند که از پاسخگویی سخنگویان دولت راضی نیستند، 47.6 درصد خبرنگاران از آن ابراز رضایت می‌کنند و 1.6 درصد دیگر نیز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

براساس تازه‌ترین نظرسنجی نهاد نی، بیشترین نارضایتی‌ها مربوط به سخنگویان نهادهای امنیتی و دفاعی، دادگاه‌ها، گمرک، وزارت بهداشت، ریاست اراضی، شهرداری و آموزش و پرورش است.
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که 39.2 درصد شرکت‌کنندگان می‌گویند که وزارت‌های کشور، دفاع و نهاد امنیت ملی به تماس‌های آن‌ها پاسخ نمی‌دهند و سخنگویان این ادارات به آسانی قابل دسترس نیستند.

«عبدالمجیب خلوتگر» رئیس اجرایی نی دلیل عدم پاسخگویی دولت به خبرنگاران بویژه در بخش‌های امنیتی را ناکامی‌های حکومت در این زمینه‌ها دانست و تاکید کرد دولت باید واقعیت را در اختیار مردم قرار دهد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خبرنکاران
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش کشور میداشتیم خیر بود که مسولین ان پاسخگو نبودند وایکاش مسولین میداشتیم خیربودسرکش وطغیانگر میبودند متاسفانه از بسیار سالها بدینسو کشور ما استقلال وازادی خود رااز دست داده وکارمندان این دیارنماینده های اجانب هستند وبه نفع دیگران وبرای حفظ منافع اجانب دست اندر کار اند این نظر سنجی ها وهمه پرسی ها همه جهت اغفال اذهان عامه ای هموطنان وجهانیان به راه انداخته میشود تا دیگران قانع شوند که اینجا اشغا ل وتجاوز صورت نگرفته وافغانستان همان کشور سی سال قبل است هرچنددولت های خود کامه ومستبد بودند اما از استقلال نسبی برخوردار وبهره مندبوداما کنون که هیچ چیز نداریم نه کشور ونه دولت ونه دولت مدار ودرد اورتر این که این همه کم بودی ونیستی ها رابه انظار عامه کامل جلوه میدهند
تبنگچی

>>>   عجب، من فکر میکردم که بعد از داوود خان ما از داشتن دولت محروم بوده ایم و یا شاید هم از تعریف جدید دولت بی خبرم.
آزاده

>>>   اول برويد طالبان را پاسخگو بسازيد بعد دولت را . دولت زياد شما را وقت داده و پاسخ هم در بسياري موارد داده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است