ظریفه؛ شهرداری در میدان «خشم و خطر»
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۷    ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ کد خبر: 161620 منبع: پرینت

ظریفه غفاری در ماه جوزای 1397 پس از سپری کردن امتحان رقابتی به‌حیث شهردار ولایت میدان وردک مقرر شد.
وقتی برای احراز کرسی شهرداری به میدان شهر رسید، مخالفت‌ها با او آغاز شد. بهانه‌های مختلف وجود داشت و از جمله این‌که او یک زن است و نمی‌تواند شهرداری را مدیریت کند. ظریفه هشت ماه تلاش کرد تا حق خود را بگیرد. او برای گرفتن حقش هیچ کرسی بدیل را نپذیرفت. سرانجام در ماه حوت همان سال به کارش در میدان «خشم و خطر» آغاز کرد.

کار در شهرداری میدان شهر همانگونه که با مخالفت آغاز شد، خالی از چالش نیز نبود. او اما تلاش کرد و زحمت کشید تا وظیفه‌اش را به‌خوبی به پیش ببرد. به گفته‌ی خودش در سال 2019 با مافیا، زورمندان و غاضبان در جنگ بوده ولی شکست را قبول نکرده است. در پایان سال مالی 1398 درآمد شهرداری میدان وردک افزایش یافت. در سال مالی 97 عواید این شهرداری 14 میلیون و 818 هزار و 361 افغانی بوده اما امسال به 76 میلیون و 483 هزار و 851 رسیده است. افزایش عواید شهرداری نشان می‌دهد که کارکرد او بهتر از هر شهردار مرد در گذشته بوده است.

ظریفه غفاری شب گذشته درحالی که ممکن والی و فرمانده پولیس میدان وردک در خواب بودند و یا در خانه‌ی گرم به سر می‌بردند، به شاهراه آمد و کوتلی را که در میدان شهر در نتیجه برف‌باری مسدود شده بود، باز کرد. این کار او با استقبال گسترده مواجه شده است. رفتن در شاهراه در شب برای باز کردن جاده، آنهم در ولایتی ناامنی مانند میدان وردک، کار ساده‌ای نیست و شجاعت بسیار می‌طلبد. رفتن در جاده‌ی پرخطر شبانه نشان می‌دهد که او نه تنها یک مدیر خوب است بلکه یک مسئول شجاع نیز است.

در مقایسه با ظریفه غفاری، بسیاری از مقام‌های دیگر حتا در کابل برای رفتن به دفتر شان جاده‌ها را مسدود می‌کنند و یا در جایی که زندگی می‌کنند، کوچه‌ها را مسدود کرده‌اند. کاش تمامی مقام‌های دولتی مانند ظریفه غفاری شجاع و مسئولیت‌پذیر می‌بودند. اگر مانند او چند مقام دیگر در حکومت وجود می‌داشت، امروز این‌قدر بدبخت و بیچاره نبودیم.

کابلِ پایتخت را نگاه کنید. بیش از هشت هزار نفر در نتیجه آلودگی هوا در یک هفته بیمار شده و هفده نفر دیگر جان باخته اما شهردار کابل تقدیرنامه دریافت کرده است. من نمی‌فهمم شهردار کابل چگونه با وجدانش کنار می‌آید که توانسته در چنین وضعیتی این تقدیرنامه را به‌دست بگیرد.
چند نفر در کابل شهردار را دیده‌اند که برای باز کردن کوچه‌ای، چهارراهی و یا آب‌رو بیرون شده باشد؟ یا چوقت شهردار کابل را در سال‌های اخیر دیده‌اید که برای حل راه‌بندان در عمل کار کرده باشد؟ البته غیر از ساختن متروبس در فیسبوکش. مدیریت زباله‌ها را هیچ حساب نکنید.

در حکومت وحدت ملی کار همینگونه بوده است. گاهی علی‌خان خوب کار کرده و حاصلش را مخکش خورده است و گاهی ظریفه غفاری میلیون‌ها افغانی جمع کرده به خزانه ملت واریز کرده و مسوول کود 91 آن‌را خرج دسترخوان یوسف نورستانی، سلطان‌زوی و امرخیل کرده است.

نویسنده: الیاس نواندیش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ظریفه غفاری
شهردار
نظرات بینندگان:

>>>   ظریفه غفاری
موفق باشی و با برنامه

>>>   افرین به این خواهر قهرمان وطن پرست و مردم دوست

>>>   درین جای شک نیست که هر مسؤل دولتی که مقرر میشود،یا از زیر دل علاقه به کار دارد و مسؤلیت پذیر است و با وجدان بیدار و با پشت کار و دانش کار و تجربه کار،کوشش میکند که وظیفه خویش را به وجه احسن انجام دهد.
اما هستند کسانی که بخاطر جیب خود و خورد و برد.با رشوه و واسطه به یک پوست مقرر میشوند و آنها در پهلوی آن که سؤاستفاده خویش را میکنند،بخاطر نشان دادن لیاقت خود در کار،یگان کار های اداره خویش را نیز انجام میدهند تا ازین طریق نزد مسؤلین و مردم برای خود کریدت جذب کنند.
مه خدای ناخواسته به ایشان تهمت سؤ استفاده را نمی رنم.
اما کار یک اداره شهر داری.تنها به جمع آوری عواید و باز کردن یک شاهراه خلاصه نمیشود.
خدا کند که توانایی لازم را در جامعه مرد سالار افغانستان،غرض پیشبرد کار های خویش داشته باشد.
و اینطور نشود که او بخاطر مبارزه جنسیتی خویش در مقابل مردان،چوکی را رها نکند و مردان نیز بخاطر مبارزه جنسیتی خویش بر علیه وی.مانع پیشرفت در کار های وی شوند و در نتیجه او نتواند درین مبارزه جنسیتی،وظایف خویش را بصورت احسن انجام دهد و اًنطوری که شاید و باید،به مردم خدمت نماید.

>>>   موفق باشه ولی مراقب ترریست

>>>   زنده باد ظریفه غفاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است