منطقه در خطر جنگ میان ایران و امریکا
رویارویی ایران با امریکا در تمام منطقه خواهد بود. از این لحاظ این جنگ نه با جنگ ایران ـ عراق شباهت خواهد داشت و نه با جنگ امریکا با صدام. یک جنگ منطقوی خواهد بود که افغانستان نیز در امان نخواهد ماند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ کد خبر: 161624 منبع: پرینت

عکس العمل ها در باره کشته شدن قاسم سلیمانی در جهان و در ایران زیاد است. برای من این حادثه المناک که عمال امریکا در منطقه، از اسراییل تا وهابی های عرب و نوکران امریکا در افغانستان را از یکطرف و تروریست های داعش و القاعده را از طرف دیگر، شاد ساخت، در سه نقطه خلاصه میشود:

۱ ـ در گذشته امریکا، بزرگترین قدرت استعماری تیپ نوین، امپریالیسم، برای چور و چپاول کشورها، مطیع ساختن آنها دست به جنگ و کودتا ها میزد. در قرن ۲۱ امریکا به بهانه مبارزه علیه تروریسم که اکثر اوقات خودش آنرا ایجاد کرده (بن لادن مامور امریکا برای جمع کردن داوطلبان عرب برای جنگیدن در افغانستان برضد حریف وی شوروی بود و طالبان کسانی اند که از درون گروه های مجاهدین مورد حمایت امریکا ظهور کردند و داعش توسط عربستان با حمایت امریکا از درون القاعده ساخته شد) ولی امروز خودش دست به تروریسم دولتی میزند. عمل تروریستی در یک کشور مستقل علیه شهروندان آن کشور و سلیمانی که بطور قانونی از این کشور بازدید میکرد تجاوز به حاکمیت ملی عراق و نقض قواعد بین المللی است.

۲ ـ مسلم است که قاسم سلیمانی بحیث فرمانده سپاه قدس ایران، بخش برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای حفظ منافع دولت خود در منطقه عمل میکرد و این منافع گاهی عملآ حتی با منافع امریکا (زمانی که تصمیم گرفت که داعش را سرکوب کند زیرا آهسته آهسته منافع امریکا را در عربستان سعودی تهدید میکرد) در عراق همسویی داشت. اما قاسم سلیمانی با القاعده و داعش و آپاندیس های سلفی شان مبارزه میکرد و میخواست آنها را از سوریه، عراق، لبنان و دیگر بخشهای منطقه ریشه کن کند و این عمل وی قابل تقدیر بود و آنرا ماهرانه و شجاعانه انجام میداد.

۳ ـ ترسم از این است که ایران دست به انتقام سخت بگفته خامنه ای علیه امریکا بزند. لازم نیست دور برود. ده ها پایگاه نظامی امریکا دور و بر ایران وجود دارد. حتی ۵۰۰۰ سرباز امریکایی در عراق مستقر است و ایران نشان داده که افزارهای نظامی (موشکهای دور و کوتاه پرواز) در اختیار دارد. اما عمل انتقامی ایران اگر به کشته شدن سربازان امریکایی منجر شود برای ترامپ که در سال انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد و برای انتخاب مجدد کاندید است غیر قابل تحمل است. اگر او به جواب متقابل دست نزند یقینآ انتخابات را خواهد باخت.

از سوی دیگر ایران که زیر تحریم های شدید امریکا شاهد ویرانی هر روز بیشتر اقتصاد خود است (در دوسال ایران ۲۰۰ میلیارد دالر از این بابت ضرر دیده است). در داخلی ایران جبهه محافظه کاران، اصولگرایان و بویژه سپاه پاسداران تقویت شده اند. اینها حداقل در شعار از یک جنگ با امریکا ترسی ندارند. میدانند که امریکا در یک جنگ با ایران بیشتر به بمباران هوایی دست خواهد زد و شهامت پیاده کردن نیرو را ندارد. برعکس اگر قوای هوایی ایران نمیتواند با برتری نیروی هوایی امریکا رقابت کند، ایران در بخش تولید موشک های مدرن پیشرفت قابل ملاحظه نموده و بسیاری از پایگاه ها، مانند برخی از تآسیسات اتومی در درون کوه ها جاکاری شده و از گزند حملات هوایی دشمن تا حدی محفوظ اند.

رویارویی ایران با امریکا در تمام منطقه خواهد بود. از این لحاظ این جنگ نه با جنگ ایران ـ عراق شباهت خواهد داشت و نه با جنگ امریکا با صدام. یک جنگ منطقوی خواهد بود که افغانستان نیز در امان نخواهد ماند.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
قاسم سلیمانی
نظرات بینندگان:

>>>   هر گونه تنش و جنگ در منطقه شدیدا به زیان کشور ماست.
حامد علمی

>>>   هیچ جنگی به سود ما نیست، مخصوصن‌ جنگ‌های نیابتی،

در مورد مساله‌ی پیش آمده میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده‌ی امریکا که یکی همسایه‌ی ما و دیگری، از بزرگ‌ترین کشورهای کمک کننده‌ی ماست، بهتر است بی‌طرف بمانیم و یا هم سعی کنیم تا در نقش یک میانجی که خیر هردو طرف را می‌خواهد، ظاهر شویم.

مداخله‌ی بی‌رویه، بی‌جا‌‌ برای ما که یک کشور فقیر، ویران و نا توان هستیم، کشنده است. از جانب دیگر، طرف واقع شدن و یا گرفتن یکی از طرف های درگیر برای ما جایگاه همان گندم “آرد در میان دو سنگ” را خواهد داد که از هر لحاظ مناسب حال ما و کشور ما نیست.

این هم یک واقعیت انکار نا پذیر است که ایرانی‌ها همسایه‌ی ما هستند و کمک های شایانی در زمان جهاد و چه در دوره‌ی مقاومت به ملت ما کرده اند، امریکایی ها اما بزرگ‌ترین کمک کننده‌ی حال حاضر ما هستند و در گذر این ۱۹ سال پسین هم بوده اند.

بهرحال، نقش ما باید معنای همان مثل معروف فارسی (هم لعل بدست آید و هم دل یار نرنجد) را بر بتابد، نه کمتر و نه هم چیزی بیشتر از آن.

پس در نتیجه: ما طرف‌دار هیچ جنگی نباید باشیم، زیرا تبعات منفی این پدیده‌ بصورت حتم دامن گیرما هم خواهد شد. از جانبی‌‌هم، بدی ها و زشتی های جنگ و ویرانی را هیچ کشور و ملتی بهتر و بیشتر از ما نمی‌فهد و درک نمی‌کند.

مرتضی‌_جلالی

>>>   یک ضرب المثل یونانی هست که می گوید خداوند هرگاه بخواهد جان مردی را بگیرد ابتدا عقلش را از او می ستاند. بی شک ایران این اقدام آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت اما شهادت سردار سلیمانی آزمونی است برای محک غیرت و قدرت جمهوری اسلامی از شخص رهبر ایران گرفته تا صدر و ذیل نیروهای نظامی ایران اعم از سپاه و ارتش و بسیج و...
آیا این اقدام آمریکا نشانه همان زوال عقل است که نابودی ابدی آمریکا و پایان استیلای حیوان صفتانه فرهنگ نژاد منحوس "موی زرد" بر جهان را در پی خواهد داشت؟ همه چیز بستگی به غیرت مسئولین جمهوری اسلامی دارد که تا چه اندازه اهل خطر کردن هستند.
پ.ن: تعبیر تند فوق درباره آن مردمان صرفا اقدامی واکنشی است. متفکران بزرگ نژاد موی زرد، نامهایی به بزرگی کانت، هیوم جان لاک و...با تمام جلال و جبروت و نام و آوازه و فیگورهای انسانی شان تعابیری مشابه همین تعبیر را در مورد بشر غیراروپایی به کار برده اند.
مدافعان مشرقی و وطنی فرهنگ و ایده های آن سرزمین سراسر ظلمانی خودباختگان و بیچارگانی بیش نیستند که در چاه قیروان غربت غربی فروافتاده اند و بر گوشها و چشم ها و قلبهایشان مهری فروکوفته شده که دیگر صدای وجود و هدهد زمانه را نمی شنوند و ازین سبب نه از ماهیت نور آگاهی دارند و نه از چیستی ظلمت و به اقتفای آن در غفلت تام و تمام از خود و جهان به سر می برند و شایسته همان زندگی حیوانی ای هستند که خود برگزیده اند.
خلیل صدرا

>>>   آمریکا با ترور سردار سلیمانی ثابت کرد تنها حامی تروریسم بین الملل در منطقه و جهان است
نوید

>>>   گفته میشود که قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد سپاه ایران در حمله هوایی به دستور رئیس جمهور آمریکا در بغداد عراق کشته شده است،از نظر آمریکایی ها سلیمانی مانع بزرگی برای اهداف آمریکا در منطقه بود،آنها او و حتی سپاه پاسداران را یک گروه تروریستی خطرناک حساب میکردند.اگر یک فرد تبعه ایران توسط نیروهای آمریکایی و در کشوری به نام عراق کشته میشد از منظر حقوق بین الملل حساب رسیدگی به آن فرق میکرد ولی حالا قضیه چیز دیگری است،سرزمین عراق دیر زمانیست که جولانگاه آمریکا و ایران است، ایران جنگ های بیرون از مرزها با رهبری سلیمانی را دفاع از مردم کشورهای عراق،سوریه ،یمن و مبتنی بر پاسداری از منافع ملی کشورشان میداند و آمریکا آن را مداخله و جنگ افروزی، چیزی که واضح است هر دو کشور به دنبال منافع خود در منطقه اند و این حمله دوام جنگی است که از دیر زمان شروع شده و در کشورها و مناطق مختلف جریان داشته است،این که چه تاثیری بر منطقه دارد طبیعی است؛ هزاران جنگجوی تحت امر سلیمانی که سالها با او رزمیده اند،دولت ایران که سپر بزرگ دفاعی اش را از دست داده دست به اقداماتی ولی محتاطانه با در نظر گرفتن ترس از عواقب آن خواهد زد؛ ولی هرگز برای بقا و منافع بزرگ ایران کاری بزرگ و آنی انجام نخواهند داد،دولت ایران منافع ملی اش را بر هر چیز مقدم میشمارد،نمونه های زیادی در تصامیم ایران داریم ، قاسم سلیمانی چیزی جز تبعیت از دستورات رهبری را انجام نمیداد،کاری که هر کسی از سپاه و یا غیر سپاه گماشته شود انجام میدهد،به هر صورت و ختم کلام این ادامه تقابل گذشته است که با شدت بیشتری انجام شد و به گواه تاریخ ادامه نیز خواهد داشت، مردم ما که این روزها خود را از هر زمان دیگری به صلح نزدیک احساس میکنند، باید متوجه باشند که هر روز در گوشه و کنار دیارمان سرداران گمنام پاسدار سرزمین ما شهید می شوند و این قدر غم داریم که فرصت فکر کردن به کشمکش دیگران نیست. ریختن خون به هر بهانه ای که باشد خوشایند نیست ولی باید متوجه باشند که کشته شدن سلیمانی هدفمند،محاسبه شده و طوریکه که در اعلامیه آمریکا گفته شده به دستور رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است و هیچ چیزی مبهم نیست. وحدت ملی ،انسجام سیاسی برای رفتن به سوی مذاکرات صلح،تلفیق دیدگاه های بزرگان کشور در مسائل بزرگ ملی ، گشودن گره ای از مشکلات سرزمین ما و پاسداری از این سرزمین دردمند مقدم بر همه چیز است.
غلام ربانی برهانی

>>>   اداره محترم و مستقل فیس بوک پستهای مربوط به شهادت سردار سلیمانی را بلاک می کند.
لاف آزادی بیان و احترام به حقوق شهروندی می زنند،اما به اشکال مختلف در کشور خود و خارج از جغرافیای خود مانند سگ هار پاچه می گیرند.
سیدامید میری

>>>   حوادث و اتفاقات بدي در منطقه رخ داده است اميد وارم رهبران سياسي كشورها، اوضاع را تحت مديريت قرار دهند . خواست ما ، كاهش تنشها و تقابل است البته اختلافات سياسي بين ايران و آمريكا و متحدان شان عميق است و به اساني حل نمي شود ولي اختلافات سياسي راه حل سياسي دارد . اما موقف در قبال رويدادها مرتبط به دولتها را حكومت افغانستان مي گيرد.
بهر حال در ادامه بحث هاي قبلي و جمع بندي حوادث ١٣٩٨" ٢٠١٩" مي خواهم در مورد انتخابات و در مورد صلح و موضوعات ديگر، صحبت نمايم. در نوشته قبلي به موانع صلح اشاره كردم. و در اين كامنت به يك مشكل ديگر اشاره مي كنم و آن موقف طالبان است. طالبان با وضع شروط در مذاكرات بين الافغاني، مشكل ايجاد كرد. حكومت با انحصار طلبي و نداشتن عزم و اراده بنياد گفتگوهاي بين الافغاني را ضعيف كرد اما طالبان با گذاشتن شرط. اين حرف كه با حكومت افغانستان مذاكره نمي كند و حكومت را دست نشانده مي داند، مشكل حل نمي شود. حكومت جزء از راه حل است چنانچه طالبان اگر جزء از مشكلات است و جزء از راه حل مي باشد.گرچه در پايان سال ٢٠١٩ موقف طالبان كمي معتدل شد و گفت كه نمايند گان حكومت اعضاي تيم مذاكره كننده مي تواند باشد اما موضوع شفاف نيست و موقف طالبان مشكل و مانع در مسير مذاكرات بين الافغاني گفته شده است. ادامه دارد ...
محمد ناطقی

>>>   آمریکا و جاسوسان همکارشان انتقام شکست داعش را از قاسم سلیمانی گرفتند !

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی بخاطر این کشته شد که سلیمانی گلیم قدرت و اقتدار جنایتکارانه گروه تروریستی داعش پرورده کشورهای جنایتکار غربی را از سوریه و عراق برچیده بود.
مگر داعش پرورده کشورهای جنایتکار غربی نبود که ۷ سال تمام سبب ویرانی و بدبختی دو کشور رو به توسعه اسلامی خاورمیانه( عراق و سوریه ) شده بودند....

با دست بکارشدن قاسم سلیمانی و ائتلاف نظامی آسیایی رویارویی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق این دو کشور از شّر هیولای داعش و پشتیبانان غربی و عربی سلفی شان رهایی یافتند و مردمان این دو کشور نفس آزادی و آرامش را می کشند که تازه موج تبهکاری آمریکایی در عراق آغاز یافته است و خداوند خیر مسلمانان را پیش بیاورد و از شّر هیولاهای تروریزم دولت کلان شیطانی حفط شان کند !
بها بقایی

>>>   نابود کننده داعش توسط بالگرد های امریکایی امریکایی در فرودگاه بغداد جام شهادت رو نوشید

>>>   محمد اکرام اندیشمند·
جنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران با حملۀ هوایی امریکا در فرودگاه بغداد کشته شد. وزارت دفاع امریکا این خبر را تایید کرد و گفت که این حمله بدستور مستقیم دونالد ترامپ صورت گرفت.
آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران سه روز را عزای عمومی اعلان کرد و اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از امریکا انتقام سخت خواهد گرفت.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز گفت که امریکا قیمت این جنایت خود را می پردازد.
صدراعظم عراق به آغاز یک جنگ بزرگ و خطرناک در منطقه هشدار داد.
جسد قاسم سلیمانی به شفاخانه ای در بغداد انتقال یافت و هنوز به تهران منتقل نشده است.
واکنش عملی جمهوری اسلامی ایران در برابر امریکا مبنی بر انتقام سختی که از آن سخن می گوید، چه خواهد بود؟
بستن تنگی هرمز و حمله بر نیروهای امریکا در منطقه؟
در یک جنگ احتمالی ایران و امریکا آیا روسیه بدفاع از ایران می پردازد؟
حمایت مسکو از تهران در هر گونه جنگ احتمالی با امریکا منتفی است و روس ها در سوریه نشان دادند که در برابر حملات فزاینده و مرگبار اسرائیل بر ضد نیروهای ایرانی سکوت می کنند. روس ها در جنگ احتمالی میان ایران و امریکا بیشتر از لفاظی پیش نمی روند.
به نظر نمی رسد که مقامات جمهوری اسلامی ایران و شخص خامنه ای متناسب به هشدارهای لفظی خودشان از لحاظ نظامی کار قابل ملاحظه ای انجام بدهند. هم امریکایی ها و هم جمهوری اسلامی ایران می دانند که چگونه منافع خود را حفظ کنند و یکی از دیگری در جهت این منافع استفاده کنند.
ادامۀ حیات جمهوری اسلامی ایران برای سلطۀ امریکا بر عرب های نفت دار خاور میانه و غارت ثروت آن ها با فروش اسلحۀ امریکایی برای واشنگتن مهم است. و جمهوری اسلامی ایران می داند که وارد شدن به یک جنگ تمام عیار با امریکا به مثابۀ خودکشی خواهد بود.

>>>   ازهرزاویه ای اگر نگاه کنیم کشته شدن سردارقاسم سلیمانی یکی از شاخص ترین و برجسته ترین نظامی ایران توسط امریکایی ها ، زنگ خطری بی ثباتی بیشتر در منطقه ازجمله افغتنستان را به صدا در آورده است.
امیدواریم حلقات حاکم بر ارگ کابل ، احزاب ، گروه ها وافراد همفکرشان درببرون ازحکومت ، زیر تٲثیر تب تیز "ایران ستیزی" معمول شان دست به هذیان گویی های غیر مسوولانه نزنند !
بیاد داشته باشیم که در هنگام مصیبت لبخند تمسخرآمیز زدن به جانب مقابل هیچگاهی ازحافظهٔ طرف زدوده شدنی نیست !
نورمحمد خرمی

>>>   به تاریخ ۲ نوامبر سال ۲۰۱۸ سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران با انتشار تصویری در اینستاگرام در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چنین نوشته بود: قمار باز! من حریف تو هستم!
شما برای ما خط و نشان می‌کشید؟ ایران را نمی‌خواهد، نیروهای مسلح ایران را نمی‌خواهد؛ من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز! بدان در آن جایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم. در هر کجا که تصور نمی کنید ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین(علیه‌السلام)هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا! ما منتظریم؛ ما مرد این میدان برای شما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم. بنابراین نباید به ملت ایران اهانت بکنید، نباید به رئیس جمهور ما اهانت بکنید، باید بدانید که چه می‌گویید. از پیشینیان خودتان بپرسید. از تجربۀ آنها بهره ببرید. یقینا در داخل آمریکا کسانی هستند و موسسات مطالعاتی فراوانی هستند که این ها را مطالعه می‌کنند، به او گوشزد می‌کنند و به او یادآوری می‌کنند.

>>>   ترور قاسم سلیمانی توسط نیرو های نظامی امریکایی در سرزمینِ یک کشور مستقل ، قبل از هر چیز دیگر نقض ِ حاکمیت ملی کشور عراق و زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل است !
رسول فدایی

>>>   با ترور قاسم سلیمانی، جنگ‌های نیابتی شدید خواهد شد. این فرمانده نام‌دار ایرانی، برای شخص خامنه‌ای و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارزش والای داشت. با این حساب ایران‌ها دست‌روی‌دست نخواهند گذاشت؛ از طریق جنگ‌های نیابتی حتما عمل باالمثل انجام خواهند داد. این فرمانده قدرت‌مند و استراتژی‌ساز بیشتر در کشورهای عراق و سوریه برای مهار داعش استفاده می‌شد. پیش از این بیشتر از بیست‌بار آمریکایی‌ها برای ترور قاسم سلیمانی اقدام نموده بودند. ولی این‌بار هدف‌شان را نابود کردند و ترامپ سزای چنین کاری را خواهد پرداخت.
البته یک‌ نکته دیگر را نباید فراموش کرد که ترور این فرمانده جنگ خاورمیانه را عمیق‌تر و پیچیده‌تر نموده و جنگ‌های این منطقه سال‌های سال دوام خواهد کرد.
سید رحمت الله هاشمی

>>>   تحلیل تمیم عاصی ازپسا مرگ قاسم سلیمانی به واقعیت نزدیک است
مرگ قاسم سلیمانی ۵ پیامد عمده را برای افغانستان خواهد داشت:
۱. شکست پروسه صلح و یا در نهایت ادامه جنگ از طرف شاخه طالبان تحت حمایت ایران.
۲. تشدید خشونت ها در افغانستان خصوصا در مناطق غرب و جنوبغرب افغانستان.
۳. حملات هدفمند استخباراتی و نیابتی بالای امریکا و تاسیسات و پایگاه های این کشور در خاک افغانستان.
۴. تشدید بازی های منفی از طرف گروه های تحت الحمایه ایران در افغانستان.
۵. تشدید خشونت ها علیه امریکا بخاطر تسریع خروج نیرو های این کشور از افغانستان.
مرگ سردار سلیمانی یک انکشاف بزرگ سیاسی-نظامی برای منطقه است و افغانها باید یک سیاست زیرکانه سیاسی-نظامی منطقوی را به پیش بگیرند

>>>   افعان پیپر بسیار نامرد هستی اگر اکنون تصاویر حضور شهید مجاهد سرلشکر قاسم سلیمانی بهمراه شهید احمدشاه مسعود در افعانستان و جمعی از یارانش را پخش و منتشر نکنی بهر حال او علاوه بر جهاد سرسخت علیه داعش و گروه های تروریستی امریکایی در عراق و سوریه و لبنان و.. مدت زیادی نیاز در جهاد علیه روس ها در افغانستان زحمت کشیده است و برخی از یارانش در افعانستان در جهاد علیه شوروی به شهادت رسیدند شایسته است بعنوان کشور همسایه این زحمات ارج گزاری شود لطفا تصویر جمعی این دو مجاهد بزرگ را اکنون منتشرکن
یعقوب خان هرات

>>>   بسم الله القاصم الجبارين

>>>   شوربختانه امریکا در پی نابودی شیعه ها در خاورمیانه است. اگر جنگ بین امریکا و ایران در عراق آغاز شود، بدون شک امریکا حداقل پانزده ملیون شیعه را قتل عام می کند. شاید ترامپ جتی از بم اتم علیه شیعیان در عراق و حتی ایران استفاده کند.

ترامپ سگ هار است. من مخالف جنگ و مخالف کشته شدن انسان هستم. کشته شدن سرلشکر قاسم سلیمانی دشمنی آشتی ناپذیری بین امریکا و اهل تشیع ایجاد کرده است. آیا روسیه هم با کشته شدن سرلشکر قاسم سلیمانی با دانلد ترامپ همآهنگی اطلاعاتی داشته است؟

اگر عیسی مسیح هم در خاور میانه ظهور کند و علیه استکبار جهانی سخن گوید، من باورمندم که امریکا او را تروریست گفته ترور می کند. این است عیسویت جاری در امریکای قرن بیست و یکم.

>>>   آمریکا نه حامی افغانستان است و نه کمک به افغانستان کرده است

>>>   خدا شاهد است بعنوان یک جوان هراتی اهل سنت با شنیدن این خبر اشک در چشمهایم جمع شد جرم این سروار مبارزه با تروریست های امریکا بود.
من فکر میکنم در ایران ده ها سلیمانی وجود دارد که راه او را ادامه میدهند.
حامد

>>>   گمان نکنید که شهدا مرده اند.
از قطره قطره خون حاج قاسم سلیمانی این سردار رشید اسلام و ایران لشکر ها خواهد جوشید ایرانی ها اختلافات را کنار خواهند گذاشت و متحد تر از همیشه خواهند شد.
الان ایران متحد شده, اصلا نمیتونید تصور کنید, من تبریزی هستم, وقتی بری تو خیابون هزاران هزار نفر تو خیابون دارن مرگ بر امریکا می گن از هر تیپ و سلیقه و تفکر سیاسی و پوششی.واقعا معلومه ترامپ احمقه, احمق

>>>   مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا(احزاب /23) مؤمنان با خدا عهد بستند که در برخورد با دشمنان از صحنه کارزار نگریزند. از میان آنان مردانى بودند که به آنچه با خدا بر سر آن پیمان بستند صادقانه وفا کردند. پس برخى از آنان با مردن یا کشته شدن در راه خدا، اجل خود را به پایان بردند و برخى از آنان این را انتظار مى برند و در پیمان و مواضع خود هیچ تغییر و تبدیلى ایجاد نکرده اند. انا لله و انا الیه الراجعون شهادت سردار رشید اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی را به امام عصر ،حجت حق مهدی موعود روحی له الفدا و نائب حقش آیت الله خامنه ای و تمام حق جویان جهان تسلیت باد. سردار سرفراز اسلام حاج قاسم سلیمانی عمری در راه جهاد با نمادهای شیطان در جهان امروز سپری نمود و هر چند ضایعه فقدان وجود ایشان برای سپاه اسلام و جبهه ی مقاومت سنگین بوده و خواهد بود ولی شهادت این سردار اسلام بدست خبیث ترین بازوان شیطان در جهان کنونی؛ به حق ، مزد سالها جهاد ایشان بود و سپاه شیطان سرانجام این سردار رشید سپاه اسلام را نه در صحنه ی جنگ بلکه در عملیاتی مذبوحانه و بزدلانه در شهر بغداد ترور کرد
سید علوی_تبریز

>>>   پیام سید حسن نصرالله به مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی
بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (الأحزاب/٢٣)
اینک برادر عزیز و فرمانده بزرگ، حاج قاسم سلیمانی به غایت آمال و گرانسنگ‌ترین آرزویش رسید و به مدال رفیع شهادت دست یافت و به حق، به سیدالشهدای خط مقاومت بدل شد.

من به مناسبت این شهادت و سپس فقدان این فرمانده شجاع و پیش‌گام و الگو و اسوه و پدر مهربان همه‌ی مقاومان و مجاهدان منطقه‌مان گرم‌ترین تبریک‌ها و سپس صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها را به پیشگاه سرور و اماممان، صاحب الزمان(عج) و حضرت امام آیت الله العظمی خامنه‌ای(دام ظله) و مراجع عظیم الشأن و برادران عزیز مسئول در جمهوری اسلامی به‌ویژه فرماندهی سپاه پاسداران و فرد فرد ملت عظیم و مقاوم ایران و به‌ویژه خانواده‌ی محترم و مجاهد حاج قاسم عرض می‌کنم.

شهادت گوارای وجودش. من در این شهادت عظیم و این عاقبت خیر در مکتب حسین و زینب(ع) به او رشک می‌برم.

ما صحنه و وضعیت را این‌گونه می‌بینیم. اینک ما مانده‌ایم، راه او را ادامه خواهیم داد و شبانه‌روز برای تحقق اهدافش خواهیم کوشید و پرچمش را در همه‌ی میدان‌ها و عرصه‌ها و جبهه‌ها بر دوش خواهیم داشت.

پیروزی‌های خط مقاومت به برکت خون پاک وی افزایش خواهد یافت، همان‌سان که پیش از این با حضور دائمی و جهاد خستگی‌ناپذیر او گسترش یافته بود. همچنین قصاص عادلانه از قاتلان جنایت‌پیشه‌ی وی که پلیدترین اشرار جهان هستند مسئولیت و امانت و وظیفه‌ای بر عهده‌ی همه‌ی مقاومان و مجاهدان جهان است.

این قاتلان امریکایی ان‌شاءالله نخواهند توانست به هیچ کدام از اهدافشان از این جنایت عظیم دست یابند. و بالعکس، همه‌ی اهداف حاج قاسم به واسطه‌ی عظمت روح و خونش به دست برادران و فرزندان و شاگردان و مقاومان و مجاهدان همه‌ی ملت‌های امت محقق خواهد شد؛ ملت‌هایی که زیر بار ذلت مستکبران و زورگویان نمی‌روند و در مقابل ایشان زانو نمی‌زنند.

برای فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه) و همه‌ی مجاهدان عزیزی که با او به شهادت رسیدند به‌ویژه برادر و فرمانده بزرگ، شهید ابومهدی مهندس(رضوان الله تعالی علیهم جمیعا) بزرگی و عزت و رفعت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.

سید حسن نصرالله
جمعه ۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۰م.
۷ جمادی الاولی ۱۴۴۱هـ.

>>>   نظر دهنده دوم واقعا خیلی نامردید موقعی که همه تنهاتون گذاشتن و راهتون نمیدادن ما با اینکه خودمون هم اول انقلابمون بود ازتون حمایت کردیم وپذیراتون بودیم اینم بگم هیچ منتی نیست ولی این درسته که مارو با آمریکایی که کلی جنایت کرد تو افغانستان وبه بهانه 11سپتامبر به شما حمله کرد حالا هم کلی از ثروت افغانستان میدزده و از مرزهای شما استفاده نیکنه وکشورتون رو با پایگاهاش تو خطر انداخته که یه پولی بده بهتون که اونم یک هزارم ثروت کشورتون نیست باشه عیب نداره شماهم پا پس بکشید هم دین ها وهم خون های خودتون رو به آمریکایی ها بفروشید

>>>   سید حسینی مزاری: شهادت سردار سلیمانی جبن و کوچکی آمریکا را آشکار و زمینه های اقتدار جبهه ضد آمریکایی را فراهم تر کرد
حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رییس عمومی مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری آوا در پی ترور حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس ایران توسط امریکایی ها گفت تعهد می سپارم که در جبهه جنگ نرم علیه استکبار امریکایی بیش از گذشته استوار باشم.
جنرال اسماعیل قاآنی جانشین قاسم سلیمانی شد
امام خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، در حکمی، جنرال اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران منصوب و تاکیدکرد که ماموریت وی همان ماموریت قاسم سلیمانی است.
آواپرس

>>>   ✨رهبر انصارالله یمن و رهبران حماس و مقاومت شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند
عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن شهادت مجاهد بزرگ، حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس از روسای حشد شعبی عراق را تسلیت گفت.

>>>   انا لله و انا الیه راجعون.
یکبار دیگر نقشه های شوم قدرت طلبی واستعمارگری با دقت خاص وبا در نظر داشت شرائط روز وبن بست سازی ها در مذاکرات به اصطلاح بین الافغانی و نتایج تا این دم موهوم آن بیانگر آن است که این پروژه کاملا طرح شده و پلان شده بوده نتایجش هم آشکار خواهد شد .

>>>   جعفریان:
🔴 حاج قاسم به آرزویش رسید، مبادا سست شوید..

⭕️ چون خبر شهادت مالک اشتر به امیر المؤمنین علیه السّلام رسید بسیار اندوهگین و افسرده خاطر شد گریست و بر منبر تشریف برده فرمود: "ما از خدا هستیم و بسوى او باز مى گردیم، و ستایش خداوندى را سزا است که پروردگار جهانیان است، بار خدایا من مصیبت اشتر را نزد تو بشمار مى آورم، زیرا مرگ او از سوگهاى روزگار است، خدا مالک را رحمت فرماید که بعهد خود وفاء نمود، و مدّتش را بپایان رسانید، و پروردگارش را ملاقات کرد، با اینکه ما تعهّد نموده ایم که پس از مصیبت رسول خدا-  صلّى اللّه علیه و آله بر هر مصیبتى شکیبا باشیم، زیرا آن بزرگترین مصیبتها بود. خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند مرگ تو اى مالک، جهانى را ویران و جهانى را شاد مى سازد یعنى اهل شام را خوشنود و عراق را خراب مى گرداند، بر مردى مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاورى مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسى هست، آیا زنان از نزد طفلى بر مى خیزند که مانند مالک شود". 

🔹خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی توسط بالگردهای آمریکایی در عراق، یعنی اینکه راهبردها و راهکارهای آمریکا در منطقه جواب نداده و آنها مجبور شده‌اند دست به این جنایت هولناک بزنند.

🔸چرا؟ چون راه زمینی ایران از قائمیه تا ابوکمال باز شده و دسترسی ایران به مرزهای فلسطین اشغالی بطور کامل برای انتقال نیرو و تجهیزات برای نابودی اسرائیل مهیا شده است.
امروز اگر حاج قاسم و ابوالمهدی به آرزوی خود رسیده‌اند اما جبهه مقاومت را به جایی رسانده‌اند که بتواند نبرد را با نیروهای تازه نفس ادامه دهد.

نگران نباشید، امروز اگر خبر شهادت مالک اشتر سیدعلی خامنه ای رسید اما بدانیم که این جبهه هزاران مالک دارد و تیغ تدبیر سیدعلی هنوز هست. مبادا محزون شوید، مبادا ناامید شوید، مبادا سست شوید. خون حاج قاسم مایه حیات اسلام خواهد بود کمااینکه خون حمزه سیدالشهدا اسلام را حیات بخشید. خون حاج قاسم و ابوالمهدی عزیز، قلوب ایرانیان و عراقی‌ها و میلیون‌ها عاشق اهل بیت و دلبسته به اسلام را در راه مقاومت محکم خواهد کرد. مبادا مبادا ناامید شوید.

جبهه مقاومت اسلامی از این بعد، با اقتدار و انگیزه بیشتری علیه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وارد عمل می‌شود. یقین بدانید آمریکایی‌ها دیگر به آخر خط رسیده‌اند و بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. آمریکایی‌ها من بعد نه در خلیج فارس که در هیچ کجای عالم دیگر امنیت نخواهند داشت.

امیرحسین

>>>   امریکا غلطی کرده میتواند یانه ؟؟

>>>   فرانسه به اتباعش در ایران هشدار داده، انگلیس هشدار امنیتی به پایگاه هایش در منطقه داده است.

سفارت آمریکا در بغداد تخلیه شده است، سناتورهای آمریکایی به ترامپ انتقاد کردند که چرا بدون مجوز سنا این کار را کردی
آقا چه خبره مگه؟؟ هنوز آقا چیزی نفرموده که، فقط یک بسم الله الرحمن الرحیم گفته است.

سرلشکر جعفری از فرماندهان سپاه ایران:
پاسخ آمریکا را در خاک امریکا میدهیم.
🔹پاسخ ایران، یکبار و یکجا و یکروز نخواهد بود.

🔹 انتقام سخت با مشارکت جبهه مقاومت منطقه (حشد،حماس، انصارالله و حزب الله) و حتی گروه‌های خودجوش در خاک آمریکا، رقم می‌خورد.

>>>   خبرنگار نیویورک تایمز: مردم آمریکا از ایران معذرت‌خواهی می‌کنند!
🔹«رز مک‌گان» نویسنده روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در این پیام‌ها می‌نویسد: ایران عزیز، آمریکا به کشور و پرچم و مردم شما بی‌احترامی کرد. ۵۲ درصد آمریکایی‌ها متواضعانه از شما عذرخواهی می‌کنند. ما خواهان صلح با شما هستیم. ما در دست این رژیم تروریستی گروگان گرفته شده‌ایم. ما نمی‌دانیم چطور از اینجا فرار کنیم.

>>>   مرگ خیلی حقیرتر از آن است که پایان‌بخش چنین بزرگ‌مردانی باشد

بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ بشریت تازه با چکیدن این خون پاک جان تازه‌ای گرفته است

اگر از یاد تو جانم نهراسید ببخش
زندگی پیش من ای مرگ حقیر است حقیر

رودم و دریاست پایانم، ز پایانم نمی ترسم
مرگ می‌داند سرانجامم سرآغاز من است

پرتگاهم را شکستم، دست‌هایم را مگیر
خویشتن را سر بریدم عشق اعجاز من است

بزرگمردی که تمام عمر و انرژی و توان و جان و مال و تعلقات و دلبستگی‌ها و هستی خود را برای انسان و انسانیت گذاشت و بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناختند
مسیحی و مسلمان و شیعه و سنی برای او تفاوتی نداشت و برای انسان و انسانیت می‌جنگید و کودکان آواره‌ی خاورمیانه را عزیزتر از کودکان خود به آغوش می‌کشید
آرمان از تهران

>>>   _ اعلام آمادگی یمن برای پاسخ به آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی

توفیق الحمیری، مشاور وزیر اطلاع رسانی یمن گفت محور مقاومت از جمله یمن برای پاسخ به تجاوزگری آشکار آمریکا و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی آمادگی دارد.

بدون تردید، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن از مدت‌ها پیش ضمن اعلام آمادگی، گفت ما از طرف‌های موثر در محور مقاومت هستیم و آمریکا باید پیامد‌های تجاوزگری آشکار و علنی خود را بپذیرد.

این کار بسیار خطرناک بود. امکان ندارد عراق تحت اشغال و حضور نظامی آمریکا بماند. بهای خون شهدا کمتر از آزادسازی عراق از اشغال آمریکا نیست.
آمریکا در منطقه در معرض تهدید است. همگان باید از این موضوع آگاه باشند. از این تجاوزگری آمریکا نخواهیم گذشت.

>>>   رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان شهادت سردار سلیمانی را به ملت ایران تسلیت گفت

🔹 از وقوع حادثه‌‌ای جمعه در بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهان وی گردید متأسف هستیم. این رخ‌داد را برای خانواده‌ی سردار سلیمانی، حکومت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.

🔹جمهوری اسلامی ایران یکی از همسایگان و متحدان کشور ما است. در دوران جهاد و مقاومت در کنار مردم ما ایستاد. در مرحله‌ی بازسازی در سالیان پسین از ثبات، استقرار و بازسازی حمایت کرد و سال‌ها است از ملیون‌ها مهاجر ما میزبانی می‌کند.

ایالات متحده‌ی امریکا نیز از متحدان استراتیژیک افغانستان است(!) و در سالیان پسین در مبارزه با دهشت‌افگنی، تأمین ثبات، بازسازی و حکومت‌داری ما را یاری کرده است(؟!)

افغانستان به عنوان یکی از قربانیان دهشت‌افگنی و خشونت خواهان تنش‌زدایی در روابط منطقه‌یی و بین‌المللی می‌باشد و امیدوار است حوادث اخیر بالای وضعیت و همکاری دوستان و متحدان کشور ما در افغانستان تأثیر منفی نگذارد.

عبدالله عبدالله ییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان

>>>   پیام جمعیت اسلامی افغانستان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی

شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، مایه اندوه و تأثر عمیق است.

انا لله و انا الیه راجعون
جمعیت اسلامی افغانستان، به خانواده شهید سردار سلیمانی، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می نماید.

شهید سردار قاسم سلیمانی از چهره های نامدار ضد گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در سطح منطقه و جهان شمرده میشد و از ترور و شهادت اینگونه چهره ها، جز گروه های افراطگرای تکفیری که دشمن مشترک همهٔ ما اند، هیچ فرد، گروه و کشور دیگری سود نخواهد برد.

با توجه به روابط پر تنش جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا که اولی همسایه دارای روابط راهبردی ‌و دومی متحد راهبردی افغانستان شمرده می‌شوند، بالاگیری منازعه و تنش بیشتر از این میان این دو کشور، مایه نگرانی عمیق جمعیت اسلامی افغانستان است، زیرا افزایش تنش در منطقه، به سود افراط گرایی ستیزه جو و دشمنان صلح و ثبات خواهد بود.

کابل- ۱۳ جدی ۱۳۹۸ خورشیدی

>>>   واکنش‌ها به شهادت سردار سلیمانی در افغانستان؛

کرزی: شهادت قاسم سلیمانی خلاف موازین بین المللی و صلح در منطقه است/
خلیلی: شهادت حاج قاسم خلاف مقصد صلح خواهی جهانی و نظم پذیری بین المللی است

🔹 ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و «حاج ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشدالشعبی عراق توسط امریکایی‌ها، واکنش تُندی را میان سیاسیون و شهروندان افغانستان در پی داشت.

🔹 خبرگزاری آوا - کابل: در پی ترور سردار قاسم سلیمان؛ سیاسیون کشور با صدور اعلامیه‌ عملکرد نیروهای امریکایی را «محکوم» کرده و آن‌را خلاف موازین بین‌المللی و صلح و ثبات در منطقه خوانده اند.

🔹 حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور با صدور اعلامیه‌ای، گفته است که او حمله هوایي نیروهای امریکایی بر میدان هوایی بغداد که در نتیجه آن سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسیده را شدیداً تقبیح کرده ‌و آن را خلاف اصول و موازین بین المللی و صلح و ثبات در منطقه می‌داند.

🔹 کرزی هشدار داده است که این اقدام موجب افزایش تنش‌ها و خصومت‌های بیشتر در منطقه ما شده و به ثبات و صلح بیش از پیش آسیب می‌رساند.

🔹 او شهید سلیمانی را شخصیت با وقار و خواستار صلح و ثبات در افغانستان توصیف کرده و از بارگاه خداوند برایش بهشت برین استدعا کرده است.

🔹 کرزی همچنان گفته است: "جمهوری اسلامی ایران با وجود حضور نظامی ایالات متحده امریکا در افغانستان با کشور ما روابط حسنه داشته و در امر باز‌سازی کشور ما همکاری صمیمانه داشته است".

🔹 محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح و رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز با صدور پیامی گفته که شهادت این سردار نامدار به افزایش تنش ها در سطح منطقه و جهان دامن خواهد زد و این اقدامی است که خلاف مقصد صلح خواهی جهانی و نظم‌پذیری بین المللی شمرده می‌شود.

>>>   سلیمانی حذف نشد، بلکه تکثیر شد سردار سلیمانی خار چشم استکبار و عاملی شجاع در برابر اشغال، تجاوز و سلطه غیر مشروع امریکا برای دفاع از ملت های مظلوم منطقه و مسلمانان تحت سلطه و ستم بود. شکی نیست که نقش او در سازماندهی یک محور فراگیر و قدرتمند از مقاومت بی بدیل اسلامی علیه استکبار و ایادی مزدور آن مانند داعش و سایر جریان های تکفیری ساخته دست امریکایی ها و صهیونیست ها برجسته و بی بدیل بود. بنابراین بدیهی است که او هدفی مهم برای تروریست های امریکایی باشد. با این حال، امریکایی های اشغالگر با ترور او هرگز احساس امنیت نخواهند کرد. آنها نباید تصور کنند که سردار شهید قاسم سلیمانی را حذف کرده اند؛ بلکه به زودی تجربه خواهند کرد که او با شهادتش تکثیر شده است؛ زیرا سلیمانی های زیادی از قطره قطره خون آن سرباز جان بر کف اسلام و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی خواهند رویید و منطقه را به جهنمی سوزان و مرگبار برای امریکایی ها و مزدوران شان بدل خواهند کرد.

هیچ کس نباید تصور کند که با ترور سلیمانی کمر مقاومت اسلامی در منطقه شکسته است و این نیروها در مسیر نابودی و فروپاشی قرار گرفته اند. امریکایی ها و مزدوران سرسپرده شان این رویا را به گور خواهند برد؛ زیرا مرگ برای فرماندهانی مانند حاج قاسم سلیمانی و همه کسانی که به شیوه او عمل می کنند و در مسیر روشن مکتب سرخ حسینی قرار دارند، پایان راه نیست؛ بلکه آغاز یک فصل بی کران و ابدی از پیروزی و رهایی و رستگاری از شر اهریمنان زمان است. برای بازماندگان سلیمانی هم مبارزه با استکبار و اهریمن بزرگ، مصمم تر از همیشه ادامه خواهد یافت؛ زیرا آنها اینک شهیدی به نام قاسم سلیمانی را تقدیم اسلام کرده اند که راهش روشن است و آرمان هایش مشخص. مجاهدان راه اسلام می دانند که سردار سلیمانی را چه کسی کشت و از این پس، بدون هیچ درنگ و تردیدی در جبهه حق علیه باطل در برابر نماد بارز باطل حضور خواهند یافت و خواهند جنگید. این تجربه ای است که در پی حمله هوایی اخیر امریکا بر پایگاه های کتائب حزب الله عراق نیز دیده شد. آن رویداد عراقی ها را علیه استکبار متحد کرد. آنها بی هیچ هراسی، بر لانه جاسوسی امریکا در بغداد یورش بردند و نام متبرک سردار شهید قاسم سلیمانی را با اقتدار بر دیوار آن نوشتند: قائدنا سلیمانی.


>>>   بسم رب الشهدا و الصدیقین
چند بیتی عرض ادب به ساحت مقدس سردار شهید قاسم سلیمانی ؛ابومهدی مهندس و یاران عزیزشان که غریبانه جام شهادت را نوشیدند.

مسیر رودِ خروشان به دامن دریاست
به خون خویش طپیدن سرورِ این دنیاست

بدون دست؛علمدار؛دیدنی تر شد
لباسِ سرخِ شهادت به قامتت زیباست

به روی دوش شهیدان تنت شب جمعه
کنارِ علقمه مهمانِ حضرت زهراست

ز فاو تا به حلب ؛زینبیه تا به عراق
حضور ِ سبز تو شانه به شانهٔ شهداست

سلام بر تنِ پاکِ تو و «ابومهدی»
که عاشقانه در آغوشِ سیدالشهداست

کسی که در پی الگو برای ایثار است
حیات تا به شهادت نتیجه اش اینجاست

زمان زندگی ات فاتحانه جنگیدی
شهادت تو سرآغاز مرگ آمریکاست

تقاص خون تو را صهیونیسم پس بدهد
به گور میبرد این آرزو «علی تنهاست»

نوشته روی عَلَم «قاسم سلیمانی»
به روی شانهٔ او پرچم علی بالاست

زکربلای چهار و شلمچه جا ماندی
ولی قرار تو بادوستان تو ؛دی ماست

کسی که فاطمی جام وصل می نوشد
میانِ شعله اگر دست و پا زند ؛ گویاست_

خاکسار با تسلیت و تبریک به امت اسلام

>>>   آیت‌الله سیدکاظم_حائری مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق م، خون آمریکایی‌ها را در عراق حلال اعلام کرد |
در پی شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس با صدور بیانیه‌ای، فتوای حرمت به حضور نیروهای تروریست آمریکایی و هم‌پیمانانشان در عراق دادند.
وی تاکید کرد: «باقی نگه داشتن نیروهای آمریکایی و متحدان آن حرام است و باید برای حفظ خاک کشور و حرمت آن، اقدام جدی انجام داد»
•|پایگاه رصد تحولات منطقه و جهان اسلام|•

>>>   بیانیه حزب رفاه ملی افغانستان در پی حمله تروریستی امریکا به فرودگاه بغداد
حزب رفاه ملی افغانستان حمله ترورستی امریکا به فرودگاه بین المللی بغداد و به شهادت رساندن جنرال سرلشکر قاسم سلیمانی را محکوم می‌نماید و آنرا جنایت آشکار علیه امت اسلامی، مسلمانان جهان و کشورهای اسلامی می‌داند.
بدون شک اقدام تروریستی امریکا در به شهادت رساندن جنرال قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق در میدان هوایی ملکی بغداد از سوی امریکا خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق بارز تروریسم دولتی تلقی می‌گردد.
حزب رفاه ملی افغانستان معتقد است امریکا خود عامل بی‌ثباتی و عدم برقراری صلح در افغانستان، عراق و منطقه است. در واقع امریکا بحران را در کشورهای منطقه به ویژه افغانستان و عراق مدیریت می‌کند.
حزب رفاه ملی افغانستان یکبار دیگر خواهان خروج بی‌قید و شرط امریکا از افغانستان می‌باشد.

>>>   🌐سید حسن نصرالله: ‎ قصاص قاتلان سردار سلیمانی مسئولیت همه مجاهدان است
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون نیروهای حشد شعبی عراق را تسلیت گفت.
وی در این بیانیه تاکید کرد: من به این شهادت عظیم و این عاقبت غبطه می‌خورم.
دبیرکل حزب الله لبنان در این بیانیه بر قصاص قاتلان سردار سلیمانی تاکید کرد و آن را مسئولیت همه مجاهدان راه مقاومت دانست.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: قصاص عادلانه از قاتلان و جنایتکاران که بدترین شرارتها را در این دنیا انجام می‌دهند و مسئول خون این شهید هستند، را دنبال می کنیم و این موضوع یک امانت و مسئولیت قرار داده شده بر دوش تمامی عناصر مقاومت و مجاهدان در امتداد دنیا است.

>>>   ▪️فاطمیون در خط مقدم انتقام سخت از آمریکا خواهد بود
پیام رسمی لشکر فاطمیون در پیوند با شهادت حاج قاسم سلیمانی بدین شرح اعلام میگردد:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
سوره مبارکه الأحزاب آیه 23

شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام، دلسوزان بشریت، امام عصر(عج) و نایب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای است که بدین واسطه شهادت ایشان را خدمت عموم امت اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.
دشمن بدگمان و بداندیش انسانیت و بشریت و اربابان تروریسم، این سردار رشید سپاه اسلام را مانعی در برابر تحقق خواسته‌های نامشروع خود در منطقه پنداشته و در سال‌های گذشته تمام همت خود را برای از میان برداشتن ایشان به کار بستند و در نهایت شامگاه گذشته نقشه پلید خود را عملیاتی کردند و حاج قاسم سلیمانی عزیز را به شهادت رساندند.

بی‌شک زین‌پس درخت پربار و مثمر جبهه مقاومت در سراسر جهان اسلام با خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی آبیاری خواهد شد و تنومندتر، مثمرتر و پربارتر از قبل سایه‌اش را بر سر امت اسلام خواهد گستراند.
رزمندگان جبهه مقاومت راه سپهبد سلیمانی و آرمان او که همان راه و آرمان خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز است را مستحکم‌تر از گذشته ادامه خواهند داد و لحظه‌ای در این مسیر متوقف نخواهند شد و این راه از مسیر اصلی‌اش حتی به اندازه ذره‌ای به انحراف نخواهد رفت.

فرماندهان، رزمندگان و دلبستگان فاطمیون در جای‌جای امت اسلامی اعلام می‌دارد بیدارتر، قوی‌تر، محکم‌تر و مقتدرتر از گذشته در مسیر ترسیم شده از سوی امام خامنه‌ای عزیز و فرماندهی شهید سپهبد قاسم سلیمانی حرکت خواهد کرد و به عنوان بازوی ولایت پرچمداری نوین در جبهه مقاومت برای برافراشته نگاه داشتن پرچم انقلاب اسلامی خواهد بود.
فاطمیون در خط مقدمِ انتقامِ سختِ شهادت سردار قاسم سلیمانی از آمریکا و تروریسم دولتی او خواهد بود و تروریست‌های آمریکایی در منطقه را آرام نخواهد گذاشت.

والسلام علیکم.
فرماندهان، رزمندگان، خانواده شهدا و ایثارگران یگان فاطمیون

>>>   گروههای مقاومت بحرین اعلام کردند: منافع آمریکا در بحرین هدف مشروعی برای ما هستند و ما نیز نقشی در گرفتن انتقام خون شهدا خواهیم داشت.

>>>   بخدا قسم انتقام خواهیمگرفت نه در خاورمیانه بلکه در خاک امریکا
ن.ج.ا.ق۳۲

>>>   فردا ۱۴ جدی مراسم تشییع این سردار شهید اسلام و سردار ابومهدی المهندس و ۸ شهید سردار ایرانی و عراقی در بغداد و سپس در کربلا و نجف برگزار خواهد شد سپس پیکر پاک ایشان به تهران منتقل خواهد شد و تشییع خواهد شد و رهبر انقلاب اسلامی بر ایشان نماز را خواهند خواند و سپس در زادگاه وی کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.
همچنین گروه های مجاهد یمنی اعلام کردند ما آماده هستیم هرگونه انتقام خون این شهید را در وقت لازم انجام دهیم.
رحیمی سرباز فاطمیون از سوریه

>>>   رئیس کمیته روابط خارجی سنای روسیه: تلافی ایران طولی نخواهد کشید کنستانتین کاساچف گفت:این وضعیت بسیار جدی است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را میان آمریکایی‌ها و فعالان افراطی شیعه ایجاد کند.
شهادت سردار قاسم سلیمانی «بدترین سناریو» بود که نشانگر انتقامی از سوی آمریکایی‌ها به خاطر «حملات اخیر به سفارت آمریکا در بغداد» است.
تلافی از سوی ایران طولی نخواهد کشید؛شروع جنگ‌ها آسان اما پایان بخشیدن به آن‌ها سخت است.

>>>   ایران باید هر چه سریعتر به بمب اتمی و دیگر جنگ افزارهای اتمی دست یابد .
اگر ایران بمب اتمی بسازد آمریکا خواهد فهمید تحریم ها و تهدیدها و ترورها و توهین هایی که در حق ملت ریشه دار ایران (که دو تمدن از چهار تمدن بزرگ و دامنه دار تاریخ یعنی : ایران هخامنشی و تمدن ایران و اسلام را پی افکنده است ) بیهوده بوده و او نمی تواند ایران را نمی تواند خوار و خفیف و ذلیل کند . ساخت بمب اتمی توسط ایران به افزایش عظمت مسلمین مدد می رساند .
اگر ایران بمب اتمی داشته باشد آمریکا نمی تواند ایران را بیش از این تحقیر کند . به هر حال به قول یک ضرب المثل انگلیسی : اگر صلح می خواهی باید برای جنگ آماده گردی .

>>>   سناتور کریس مورفی با اشاره به هشدار وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی در عراق برای خروج فوری از این کشور گفت: پمپئو می گوید آمریکایی ها در منطقه اکنون در امنیت بیشتری هستند!مشخص است که اینطور نیست. ما فورا در حال خارج کردن همه آمریکایی از عراق هستیم. دولت در این لحظه حساس، باید مراقب آنچه انجام داده و پیامدهایش باشد. این شروع خوبی نیست!

>>>   جنگ زشت وبد است خدا جنگ را از وطن ما واز تمامجهان نابود کند تداوم این جنگ درمنطقه سبب خرابی مملکت وکشتار مردم ماست.

>>>   ایران انتقام سختی می گیرد

>>>   باید ایران از این فرصت استفاده کرده و برد موشک هایش را قاره پیما کند تا زهر چشمی باشد برای ترامپ

>>>   در هفت سال گذشته طبق نظر سنجی سازمان امار ایران سردار سلیمانی در صدر محبوب ترین فرد از نگاه ایرانیان است. قطعا این جنایت امریکا مردم ایران را متحد تر دربرابر خصم و دشمن می کند.
یاسوج/ایران

>>>   حنیف اتمر: شهید قاسم سلیمانی در بهبود امنیت و تقویت صلح در افغانستان نقش اساسی داشت
مشاور سابق امنیت ملی افغانستان شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تسلیت گفت.
اتمر تاکید کرد در دوره خدمتش به‌عنوان مشاور امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، همکاری‌های دو دولت در جهت بهبود امنیت و تقویت روند صلح با حمایت جدی شهید سردار سلیمانی گسترش یافت.

پیام تسلیت و همدردی حزب اسلامی متحد افغانستان به مناسب شهادت سردار قاسم سلیمانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
سوګمندانه اطلاع حاصل نمودم که “سردار بزرګ و پر افتخار اسلام، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی" در اثر حمله ناجوانمردانه دشمنان اسلام، جان را به جان آفرین سپرد و جام شهادت را نوشید.
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
بدون شک "شهید حاج قاسم سلیمانی" نمونه‌ی بارزی از مخلصین اسلام بود که عمر خویش را در راه خدا گذرانید و بر سر عهدی که با خدا بسته بود صادقانه ایستاد.
بالتأکید که راه و مبارزه او در مقابله با طواغیت متوقف نخواهد شد و وارثین بیشماری در تقویت این صف کمر همت خواهند بست.
بدینوسیله، به نمایندګی از حزب اسلامی متحد افغانستان شهادت سردار رشید اسلام را به محضر مقام معظم رهبری حضرت آية الله خامنه ای و ملت شهید پرور جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض مینمایم.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
بااحترام
الحاج انجنیر وحیدالله سباوون
رهبر حزب اسلامي متحد افغانستان

>>>   از جامعه شیعیان و سادات افعانستان به عموم ملت ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن و رزمندگان اسلام خصوصا لشکر مقدس فاطمیون و مستضعفان جهان تسلیت و تبریک میگویم. این اقدام تروریستی دولت امریکا تنش های منطقه ای را افزایش خواهد داد و دولت امریکا را د بین ملتهای منطقه منفور تر خواهد کرد امریکا باید منتطر پاسخ سخت باشد.
سید حسینعلی بامیانی

>>>   مقامات سپاه ایران اعلام میکنند: انتقام خون این سردار شهید نه یک بار بلکه به دفعات و در سراسر جهان اسلام تکرار خواهد شد.
مطمینا شادی لحظه ای آمریکایی‌ها و صهیونیست ها دیری نخواهد پایید که به عزا تبدیل شود، سپاه پاسداران، مردم و جبهه مقاومت در طول و عرض جهان اسلام انتقام خون این شهید سرافراز را که به چیزی جز سرافرازی و سربلندی ملت ایران، امت اسلام و آزادی قدس نمی اندیشید خواهند گرفت.
س.ج.ا۳۲

>>>   عبداللطیف پدرام شهادت سردار سلیمانی را این چنین تسلیت گفت:رژیم‌ آمریکا منبع شرارت‌های بسیاری در جهان ومنطقه‌ ما بوده و حمله‌ تروریستی به جان سردار قاسم سلیمانی برخلاف قوانین بین المللی است.
این اقدام آمریکا نمونه‌ آشکار تروریسم دولتی است، که ترامپ در راس آن قرار دارد.
پدارم با بیان اینکه سردار سلیمانی با فرمانده احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان روابط نزدیک و مرتبط داشت، تصریح کرد: مبارزه و مقاومت در برابر سلطه طلبی آمریکا حق مسلم دولت‌ها و کشورهای منطقه است.

>>>   به گزارش راشاتودی خبرگزاری روسیه: وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که درپی شهادت قاسم سلیمانی پیام هایی را بین ایران و امریکا مخابره کرده است، وی اعلام کرد: آمریکا از طریق این کشور پیامی را به ایران منتقل کرده و تهران نیز موضع خود درباره ترور سردار قاسم سلیمانی را نیز به نماینده سوئیس در ایران اعلام کرده است.
انتقال این پیام‌ها پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. همچنین وزارت خارجه سوئیس اعلام کرد که نماینده این کشور در تهران از موضع ایران درباره ترور سردار سلیمانی نیز مطلع شده است. ایران گزینه خویشتن داری را شدیدا نفی کرده و اعلام کرده است همچنان در پی انتقام شدید و پاسخ سرسخت خواهد بود.

>>>   در پی شهادت سردار اسلام سرلشکر قاسم سلیمانی توسط آمریکا جمع زیادی از مردم هند در کشمیر و کارگیل و احمداباد و جمعی از مردم پاکستان در شهر های لاهور و کویته و پاراچنار تظاهرات ضد امریکایی برگزار کردند و به ملت ایران و دنیای اسلام اعلام تسلیت کردند. همچنان دنیای اسلام در شوک بزرگ فرو رفته است و برخی کشورهای اسلامی با محکومیت این واقعه سعی در آرام کردن اوضاع دارند. در داخل امریکا نیزبرخی احزاب از ایران تقاصای خویشتن داری کرده و اعلام کردند اقدام ترامپ تکرار یک خطای محاسباتی و احمقانه بوده است.
ایران اعلام کرده هرگز خویشتن داری نخواهد کرد و درپی انتقامی سرسخت و متعدد خواهد بود.

>>>   ارگ ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای گفته است که جمهوری اسلامی افغانستان با آگاهی از حادثات اخیر در عراق از احتمال افزایش خشونت در منطقه نگران است.

در این بیانیه حکومت بدون اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی(!) توسط امریکایی ها در بغداد، گفته شده: از همسایه بزرگ خویش جمهوری اسلامی ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده امریکا که شریک ستراتژیک و بنیادین افغانستان است تمنا داریم که از افزایش تنش ها جلوگیری نموده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفتگو حل نمایند.

در بیانیه تاکید شده که دولت جمهوری اسلامی افغانستان به ملت شریف افغانستان و تمامی همسایه های خود اطمینان میدهد که خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمیگیرد.
در ادامه بیانیه آمده است که جمهوری اسلامی افغانستان تحولات منطقه را با دقت تعقیب نموده و متعهد به حفظ و گسترش روابط حسنه‌ی دو جانبه و چندین جانبه خویش با تمامی کشورهای منطقه و جهان می‌باشد.
این در حالیست که از آغاز صبح امروز جمعه و پس از انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران توسط امریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد عراق شخصیت های ملی و سیاسی کشورمان با انتشار بیانه های مختلف واکنش های زیادی داشتند و این حرکت امریکایی ها را به شدت نکوهش کردند.

اشرفغنی با نوع واکنش خود به این مساله نشان داد همچنان بعنوان یک سرباز امریکایی در جبهه ترامپ قرار دارد.
محمدعاصف یوسفزی -مهاجر ایران

>>>   فیضی اوغلو رییس کانون وکلای داددگستری ترکیه با صدور اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه ترور یاد شده در ارتباط نزدیک با ترکیه است گفت: قتل سردار سلیمانی با موشکهای آمریکایی در عراق وضعیت موجود خاورمیانه را بیش از پیش مغشوش خواهد کرد و ترکیه نیز از این مساله تاثیر خواهد پذیرفت.
فیضی اوغلو با تاکید بر اینکه حفظ معادلات موجود در منطقه خاورمیانه برای هرکس که خواهان صلح است بیش از پیش دشوار خواهد شد، گفت: آمریکا که با در نظر گرفتن معادلات سیاست داخلی، اقدام به این کار کرده و منطقه را با مخاطرات غیرقابل پیش بینی مواجه کرده است.

>>>   اگرسلیمانی شهید نمی شد نگران بودیم
ولا تهنوا ولا تحزنوا ....
مگر می شد قاسم سلیمانی در رختخواب یا در بستر بیماری بمیرد
مگر می شد کسی که ولی امر برایش دعای خیر شهادت کرده است ،شهید نشود
قاسم سلیمانی شهید نمی شد ،می مرد ،مگر می شد خبر درگذشت قاسم سلیمانی را به دلیل فلان عارضه از تلویزیون می شنیدیم .
شهید نشدن قاسم سلیمانی باورش سخت بود ،نه شهادتش
اگر قاسم سلیمانی شهید نمی شد ، مزد و پاداش این همه مجاهدت چه می شد ؟؟
قاسم سلیمانی بارها گفته بود ،کوه به کوه و بیابان به بیابان و کشور به کشور دنبال شهادت است ،آری صبح جمعه، در سرزمین کربلا ،از دست شقی ترین دشمنان خدا ،با نهایت قساوت ،به شهادت رسیدن حق قاسم سلیمانی بود
ما رایت الا جمیلا

>>>   ساکنان شهر ابوجا پایتخت نیجریا در پیوند با شهادت قاسم سلیمانی از دقایقی پیش تظاهرات ضد آمریکایی خود را شروع کردند.

>>>   وقتی میبینم دشمنان اسلام مخصوصا آمریکای جهانخوار از شهادت سلیمانی اعلام شادی میکند با عقل و احساس خود درمی یابم که حتما یک مرد خدا از دنیا رفته است. دشمن دشمن تو دوست تو و دوست دشمنت دشمن توست. عزت شاهبندر سیاستمدار عراقی درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی میگوید: وقتی سگ و کفتارها را می‌بینی که خوشحالی می‌کنند، بدان که یک شیر مرده!
اشکباران تسلیت خود را تقدیم برادران هم زبان ایرانی میکنم و احساس غم شریکی با مردم مسلمان منطقه دارم.
فرهاد از هرات

>>>   ادامه واکنش ها به ترور فرماندهان مقاومت ایران و عراق:

محمد محقق معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در پیوند با خبر شهادت سردار سلیمانی گفت:
وجود سردار سليمانى به عنوان يك عنصر اعتدالگرا براى ايران اسلامى و نهضت جهانى اسلام در مقابله با تروريزم بين المللى و افراط گرايى، القاعده و داعش غنيمت بزرگ بود و شهادت ايشان بدون شك ضايعه جبران ناپذير است، خداوند او را رحمت كند و در جوار رضوان خودش پذيرا گردد .
محقق گفته که حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان در حوادث منطقه و جهانى طرفدار عدم تشنج ورويارويى بوده زيرا حوادث ناگوار و خشونت بار در منطقه در پروگرام ثبات سازى وصلح در كشور ما تأثيرات منفى خواهد داشت و جهان را نيز نا امن تر خواهد ساخت، اميدواريم شاهد جهانى عارى از جنگ و خشونت باشيم .

امیر محمد اسماعیل خان رهبر جهادی و امیر سابق هرات نیز در پی شهادت قاسم سلیمانی گفته است: سردار شهید سلیمانی در طول دوران جهاد و مقاومت مردم افغانستان، در برابر تهاجمات گوناگون به خصوص اشغال کشور توسط اتحاد شوروی، همواره از مبارزان و مجاهدان کشور ما حمایت به عمل آورده و از بذل هیچ تلاشی دریغ نکرد.
وی گفته ما شهادت این راد مرد بزرگمنش و با متانت را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، به خصوص به خانواده معظمش تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خدای تعالی برای شهید علو درجات و برای بازماندگانش صبر جمیل استدعا داریم.

>>>   حزب وحدت اسلامی مربوط به هزاره است و حزب جمعیت اسلامی هم مربوط به تاجیک است. تسلیت این دو حزب خوب معلوم است بعلت سابقه دوستی و همکاری جهادی با سردار سلیمانی و سپاه ایران در پشتیبانی این دو حزب در دوران جهاد با روس بوده است.
سلیمانی یک شخصیت سپاه ایرانی بود که همکاری نزدیک با فرماندهان جهادی شمال چون احمد مسعود و مارشال فهیم و عبدالله عبدالله داشت و از حاکمیت جبهه شمال یعنی تاجیک و هزاره حمایت میکرد.
پس افغان های اصیل ما همچون باباغنی هیچ دلیل منطقی بر خود نمیبینند ترور سلیمانی را تسلیت بگویند.
اگرچه بعصی پشتونهای شیعه در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان برای سلیمانی مراسم سوگواری برگزار کردند و بر حمایت او تظاهرات کردند.اما این ربطی به افغان ها ندارد و ما قوماندهان و شاهان افغان خود را تجلیل و تکریم میکنیم و بر دیگران تسلیت و غم شریکی نداریم سیاست داکتر غنی بسیار خوب بوده است که بر خلاف سایر شخصیت های تاجیک و هزاره هیچ گونه تسلیت بکار نبرد و هم اینکه موجب خشم قوای امریکایی در کشور نشد.
احمد استانکزی

>>>   جنبش نظامی نجبای عراق اعلام کرد: «قافله جهادی که این دو شهید بزرگ آن را فرماندهی کردند، با هجرتشان متوقف نخواهد شد؛ چرا که هدف آن در راستای زوال پایگاه‌های شوم شما و دست‌نشانده‌ی شما اسرائیل، ثابت خواهد بود؛ خون این دو شهید بزرگ، آتشی در دل‌مان را شعله‌ور کرد که جز با به‌خاک کشیدن بینی‌تان بر زمین آرام نخواهد گرفت».

نجباء عراق تأکید کرد: «چگونگی و زمان پاسخ به آمریکا را ما تعیین می‌کنیم و شما جز جهنمی که ما برایتان مهیا می‌کنیم، راهی نخواهید داشت. از این رو موشک‌ها آماده شده و سلاح‌ها مسلح شده و نیروها در آماده باش به سر می‌برند تا فرمان صادر شود و جهنمی برایتان به پا کنیم که سربازهای اشغالگرتان قبل از دوزخ در آن گداخته شوند».

این جنبش عراقی گفت زمانی که شهید سلیمانی در میان ما بود دسیسه‌های شوم شما را ناکام گذاشتیم اما اینک پس از شهادت او زمان از بین بردن فتنه‌گر فرا رسیده است.

النجباء عراق با بیان اینکه خون شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس کابوسی برای آمریکا خواهد بود، خطاب به مقامات این کشور گفت: «شما اشتباه کردید و این اشتباه برایتان گران تمام می‌شود. شما جنگی را انتخاب کردید که انتهای آن به دست شما نیست بلکه آغاز آن پایان شما خواهد بود».

>>>   در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، جامعه روحانیت امامیه هرات پیامی تسلیتی منتشر کرد.
متن پیام جامعه روحانیت امامیه هرات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه و تمامی مسلمانها و آزادگان جهان تسلیت عرض می‌نماییم.

بدون شک جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این سرداران سرافراز، نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.

حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت‌های آزاده بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از مظلومین دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.

جامعه روحانیت امامیه هرات، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز، بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد جبهه مقاومت به همت مجاهدین قهرمان و جان برکف اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.

۱۳۹۸/۱۰/۱۳
جامعه روحانیت امامیه هرات

>>>   فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران و جانشین سردار سلیمانی، سردار قاآنی در جملات بسیار کوتاهی گفته است: ((کمی صبر کنید و با چشمان خود بقایای اجساد شیطان بزرگ را در خاورمیانه خواهید دید.))

>>>   ‏🔴 ‎گردان‌های حشدالشعبی علیه آمریکا اعلان جنگ کردند. برخی از منابع محلی میگویند: تعدادی از نفرات این گردان‌ها در حال حرکت بسمت پایگاه‌های آمریکا در عراق هستند.
به نقل از منابع خبری عراق:
🔹سپاه پاسداران ؛ پایگاه های موشکی ایران در حالت آماده باش جنگی هستند /مطالعات عراق

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه ایران گفته است: بزودی شادی مقطعی صهیونیست ها را به عزا تبدیل خواهیم کرد.

در ساعات پایانی امشب جمعه ۱۳ جدی -جمعی از مردم ایران در فرودگاه مهرآباد تهران تجمع کرده و از مسئولین این کشور جهت فرستادن نیروهای داوطلب برای مبارزه علیه پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه درخواست خروج کردند!

🔻فرمانده نظامی حزب‌الله عراق خواستار ثبت‌نام برای انجام عملیات شهادت‌طلبانه شد!
ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق گفت: دعوت می‌کنم تا مجالی برای ثبت‌نام مشتاقان شهادت به منظور انجام عملیات شهادت‌طلبانه علیه نیروهای تجاوزگر باز شود.

🔺نیروی واکنش سریع آمریکا از تیپ 82 هوابرد وارد کویت شد، ارتش آمریکا در حالت آماده باش است
رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک افسر آمریکایی عالی رتبه اعلام کردند ارتش آمریکا در حالت آماده باش قرار گرفته است.

🔹مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از اتفاقات جاری اعلام کرد:
چرخه کنونی خشونت در عراق باید پیش از خارج شدن از کنترل، متوقف شود.
اتحادیه اروپا از همه بازیگران درگیر و آن دسته از شرکای آنها که می‌توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند، می‌خواهد که حداکثر خویشت نداری را در دستور کار قرار داده و در این برهه حساس، مسئولیت‌پذیری خود را نشان دهند، اتحادیه اروپا آماده است تا تعاملات خود با همه طرف‌ها را به‌منظور کمک به کاهش تنش‌ها و معکوس کردن روند درگیری ها ادامه دهد.

>>>   💢 ماموریت جدیدی که خداوند به سلیمانی داد.

صبح همه اهل شهر در بهت فرو رفتند ، مادرم ضجه میزد ، پدرم آرام و قرار نداشت ، اینجا همه مدیونت هستند اما ...
اما در نظرم گذشت برای تو که تمام عمرت را برای خدا بودی حیف میشد اگر همچون مردم عادی در بستر خواب آن جان عزیزت را به جان آفرین بسپاری ...
اما در نظرم گذشت حیف میشد اگر با تفنگ یک داعشی لاط قداره بند جان میدادی ...
حیف میشدی سردار ...

ولی تو چنان در راه خدا مخلص بودی که خدا سناریویی عظیم برایت نوشت...
آری حقیقت این است که مردان خدا هرچقدر که در مدت حیاتشان برکت میبخشند هزار برابرش را پس از شهادت هدیه میدهند...
سید و سالار شهیدان را میبینم که فقط چند دهه حیات مادی داشت و کرامت میکرد ولی پس از شهادتش چندصد سال است که بر قلبها حکومت میکند و دلیل قیام منجی برای اصلاح امور بشر شده است.

بله سردار ... تو در زمان حیات تا کارت با بعثی ها و دواعش تمام شد خداوند خونت را به جان بزرگترین اشقیای عالم از آمریکای جنایتکار بگیر تا صهیونیستهای خونخوار می اندازد و این ماموریت جدید توست ...
چقدر داری بزرگی میکنی و چه معامله ای با خدا کردی که اینچنین روی تو حساب کرده است؟

دلم میخواهد ضجه بزنم اما گریه کنت زیادند سردار ... صدای ناله ی یتیمان دمشق می آید .. صدای شیون زنان ایزدی .. فغان پیر و جوان کرد .. و هق هق بی امان یک امت ... همه مدیون تو ایم سردار ...

یا للعجب .. درست در اوج فتنه ها و آشوبها چه آبی بر آتش کینه های ساخت یهود و وهابیت و چه آتشی بر جان آمریکا شدی .. یا للعجب .. اصلا خدا برای همین نگهت داشته بود...

سردار برای ماموریت جدیدت دعا میکنیم و از خدا میخواهیم که ما را یاری دهد تا سناریویی که برایت نوشته را به سرانجام برسانیم که بدون تردید به فرج امام عصر ارواحنا فداه منجر خواهد شدـ

حمیدی اصفهان

>>>   🔴 موج وحشت آمریکایی‌ها را فراگرفته است و امریکا اعلام کرده سربازان امریکایی شب ها را بیدارباش سپری کنند.
🔹هشتگ توییتری Dear Iran در امریکا در حال ترند شدن است.
کاربران زیادی نوشتند:
ایران عزیز؛ لطفا به ایالت‌های آبی رنگ کاری نداشته باش، ما بی‌گناه هستیم. چون به ترامپ رای ندادیم!

>>>   به رسم حاج قاسم ۲ بار انتقام میگیریم.
از آنجا که سردار رشید اسلام قاسم سایمانی بی نظیر بود قطعا انتقام وی هم بی نظیر خواهد بود و در تاریخ ثبت خواهد شد.

جنایت تروریستی آمریکا در بامداد جمعه و در فرودگاه بین‌المللی بغداد، قطعا با دو تلافی عاجل (قریب‌الوقوع) و آجل (آینده و میان‌مدت) روبه‌رو خواهد شد. انتقام خون این شهید والامقام، فقط با هلاکت چند ده نظامی یا انهدام چند پایگاه و ناو آمریکایی و حتی هلاکت رئیس‌پنتاگون یا ترامپ گرفته نمی‌شود؛ همچنانکه گرفتن انتقام خون اباعبدالله الحسین(ع) فقط با قیام و انتقام مختار ثقفی از ابن زیاد و شمر و حرمله و عمرسعد تمام نشد.

در زیارت اربعین امام حسین(ع) به پروردگار متعال عرض می‌کنیم «و بَذلَ مُهجَتـَهُ فیکَ لیَستـَنقـِذَ عِبادکَ مِنَ الجَهالهًْ وَ حَیرَهًْ الضـَلالهًْْ؛ و جانش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی، سرگردانی گمراهی نجات دهد». از خون مبارک امام حسین(ع) که همچنان تازه و جوشان است، حاج قاسم سلیمانی‌ها نو به نو روییده و بالیده و به ثمر نشسته‌اند. این جنبش و رویش همچنان ادامه خواهد یافت؛ بسیج مردمی، به همت حاج قاسم‌ها، اکنون در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و یمن تکثیر شده و به آینه دق آمریکا و اسرائیل بدل گشته است. سلیمانی فرمانده استراتژیستی بود که ورق را به ضرر دشمن در جنگ‌اشغالگرانه آمریکا علیه عراق و جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها علیه حزب‌الله برگرداند.

ترامپ و مارک اسپر وزیر دفاع او از امروز، حتی در رختخواب خود نیز احساس آسودگی نخواهند کرد. نظامیان آمریکایی بی‌شماری اکنون تابوت خود را بر دوش می‌کشند.

>>>   ریچارد هاس، رئیس ‌شورای روابط خارجی آمریکا: ایران به فشارهای اقتصادی آمریکا، به شکلی نظامی پاسخ داده است. اکنون به‌نظر می‌رسد ما نیز فشار نظامی را به این ترکیب اضافه کرده‌ایم. ما می‌توانیم انتظار حملات ایران را داشته باشیم. هیچ ابتکار دیپلماتیکی با هدف تعدیل رفتار ایران نیز وجود ندارد. این بسیار بد و حتی فاجعه بار است که دولت ترامپ که قصد داشته حضور آمریکا را در خاورمیانه کم کند، مجموعه اقداماتی را شروع کند که ما را بیشتر در این منطقه بکشاند آن هم در شرایطی که ما با چالش‌هایی از جانب چین، کره شمالی در آسیا و روسیه در اروپا مواجه هستیم.

- جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا: آمریکایی‌ها در منطقه در خطر هستند. به هیچ وجه فکر نمی‌کنم ایران واکنشی نشان ندهد. ما اوضاع را به شدت مختل کردیم.

- مشاور مرکل: ایران از جایی که آمریکا انتظارش را ندارد پاسخ خواهد داد. ترور فرمانده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبر شبه‌نظامیان عراق، احتمالاً اقدام تلافی‌جویانه‌ ایران را در پی داشته باشد اما نه لزوماً در جایی که آمریکا انتظارش را دارد. از نظر سیاسی و استراتژیک، این اقدام ایران می‌تواند موقعیت آمریکا در عراق را به خطر بیاندازد و یا حتی حضور آنها را به پایان برساند.

- شموئیل کاردلیو تحلیلگر نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: ایرانی‌ها بسیار هوشمند و استراتژیک هستند. دهه‌ها هنر نبرد در سایه را آموخته‌اند و از جایی حمله می‌کنند و ضربه می‌زنند که حتی به فکر ما هم نخواهد رسید.

- نشریه پولیتیکو: حتی اعلام گمانه‌زنی‌های اولیه در مورد خبر ترور ژنرال قاسم سلیمانی، مخصوصاً اینکه چنین اتفاقی در خاک عراق رخ داده باشد، امواج شوک را در همه جهان منتشر کرد. ژنرال پترائوس به دولت آمریکا هشدار داده از این پس باید منتظر واکنش خطرناک در عراق، و احتمالاً در سوریه و حتی سایر منطقه باشد. «نگرانی فوری من این است که واکنش ایران چیست؟» این را یک مقام دولتی آمریکا گفته و اضافه کرده «ما هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار داریم. من فکر نمی‌کنم آنها بر ترور یکی از بزرگانشان چشم ببندند». ترامپ با ترور قاسم سلیمانی، مرتکب قمار بزرگی شد. این می‌تواند امنیت نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه و فراتر، به مخاطره بیندازد.

>>>   هيچ جنگي صورت نخواهد گرفت چون امريكا در آستانه انتخابات قرار دارد بعيد بنظر ميرسد كه ترامپ علاقه مند جنگ ديگري باشد و تلاشش اين است كه جنگ عراق و سوريه و افغانستان را خاتمه دهد تا چانسش بردش در انتخابات اينده امريكا افزايش يابد.
از طرف ديگر ايران هم با مشكلات اقتصادي و تحريم و تظاهرات و ناخوشنودي مردمش دست و گريبان است و توانايي جنگ را ندارد بنابرين هيچ خبري نيست جز اخطار هاي انترنتي و رسانه اي. و اين مسايل بالاي اوضاع جمهوري اسلامي افغانستان هيچ تأثيري ندارد.
سلطان سنجر

>>>   با احترام به نظر دوست ما !
ما کشور فقیر ناتوان نیستیم ما همه چیز داشتیم و داریم فقط چیزی که نداریم تعهد به وحدت یکپارچگی هم پذیری همزیستی.
تا که این فرهنگ کثیف سنتی برتری جوی توسط یک عده از مزدوران و تیکه داران قومی ای انگیزه را در بین ملت عام شریف این سرزمین دامن بزنند و یک سلسله محرومیت ها باعث شود که تعدادی هم عقده مندانه بخاطر بدست اوردن و یا بقای داشتن قدرت خود در جمع این تیکه داران بپیوندند.در حالیکه نفاق افگن ها و غارت گران جهانی بواسطه همین تا اینجا رسیده و توسط سناریوی همین ها به اهداف و منافع خویش کار میکنند.
همسایه سه نوع است سه نوع حق دارد.
۱همسایه خویش مسلمان سه حق
۲همسایه مسلمان دو حق
۳نه مسلمان نه خویش صرف همسایه یک حق .
خدا ما را توفیق بدهد که به حق همه احترام داشته باشیم
والله دیگران را هم هدایت کند تا از اعمال خرابکاران خویش در این سرزمین دست بکشند.

>>>   آمریکا اگر فکر میکند حاج قاسم را کشت اشتباه میکند با شهادت او ده ها حاج قاسم در سرزمین اسلام متولد خواهد شد و راه او را ادامه خواهند داد و انتقام او را از امریکای جهانخوار خواهند کشید.

>>>   حنیف اتمر گفنه است: بمناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده شادروان، دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده و از ایزد متعال برای ایشان بهشت برین استدعا می‌کنم.

>>>   شیر بیشه‌ها بودی حضرت سلیمانی
رحمت خدا بودی حضرت سلیمانی
در مجاهدت ماندی پایدار و پابرجا
تو امید ما بودی حضرت سلیمانی
این بهشت دل گشته موج موج طوفانی
معدن دعا بودی حضرت سلیمانی
ای شهید پاینده مثل مهر تابنده
از جهان رها بودی حضرت سلیمانی
دل به یاد تو گریان دیده‌ام پر از باران
این سحر کجا بودی حضرت سلیمانی
مثل مالک اشتر یاور علی گشتی
پشت مرتضی بودی حضرت سلیمانی
در تاسی از قاسم پاره پاره تن گشتی
قاسم وفا بودی حضرت سلیمانی
جان جان جان بودی در کجا نهان بودی
جان کربلا بودی حضرت سلیمانی

علی حیدری_هندوستان

>>>   💢 پیام پسر احمد شاه مسعود ( قهرمان ملی افغانستان) به مناسبت شهادت سردار سلیمانی:
«چو شیر مردان بمیرند، جامه ها باید درید
کی نشینیم تا دگر شیری چنین آید پدید»
وی همچنین عکسی از سرداران شهید قاسم سلیمانی و شهید احمدشاه مسعود همراه مجاهدین تاجیک منتشر کرد.
حاج قاسم ملت های منطقه خونخواه تو هستند...

>>>   افغان پیپر حق مطلب را انجام بدار این شهید مجاهد که توسط امریکا خبیثانه بشهادت رسید سالها در دوران جهاد با روس در جهاد مقدس افغانستان همراه مجاهدین جبهه شمال مشارکت داشت انصاف داشته باش و از این سردار بطور مناسب تکریم کن.

>>>   قاسم سلیمانی بزرگترین فرمانده ی اسلام در زمان معاصر بود که حالا دیگر این دنیا نیست . باید تمام مسلمانان جهان به اعتراض برخیزند وگرنه امریکایی ها هر روز مارا میکشند و مانند سردار سلیمانی که بزرگترین مبارز روبروی تروریسم بود برچسب تروریست میچسبانند . این اتفاق نه فقط امتهانی برای ایران بلکه امتهانی برای تمام مسلمانان جهان به شمار میرود . سلیمانی سردار خلف اسلام بود

>>>   آقای نبیل یک واکنش دو پهلو و احمقانه به ترور سردار شهید سلیمانی داشت بهتر است بداند انتقام این سردار بزرگ فقط بدست ایران نخواهد بود ما شیر مردان فاطمی دشمنان کینه توز این سردار مجاهد و نوکران ایشان را خوب خواهیم شناخت و در فرصت مناسب تادیب خواهیم کرد و حق انتقام بر ما محفوظ خواهد بود اقدام امریکا اعلان جنگ بر کل مجاهدین اسلام و شیعیان پیرو راه امام حسین علیه السلام بود و دشمنان باید بداند تا ابد خون حضرت حسین در رگ های ما جاری است.
دایکندی ملاحیدر

>>>   بخدا قسم آمریکا و نوکرانش چنان پاسخی دریافت خواهند کرد که در قرن ۱۴ هجری در تاریخ جهان اسلام ثابت خواهد شد به همه مزدوران آمریکا هشدار می‌دهیم بخدا قسم شوخی نخواهیم داشت و انتقامی سخت و مسلم و پرتکرار خواهیم داشت آمریکای جهان خوار بخدا قسم بلرزه خواهید شد چنان که مردم دنیا پیام قدرت ایران را دریافت کند.
پژمان صدرزاده کرمانشاه

>>>   ای تیغ! سرسنگین مشو با ما سبکسرها
دست از دل ما برمدارید آی خنجرها!
رودیم و أشهد گفتن ما بر لب دریاست
ننگ است ما را مرگ در مرداب بسترها
پیشانی ما خط به خط، خط مقدم بود
ما را سری دادند سرگردان سنگرها
آهسته در گوشم کسی گفت:اسم شب «صبح» است!
ناگاه روشن شد دو عالم از منورها
مشت اسیران زمین را باز خواهد کرد
سنگی که می‌افتد به دنبال کبوترها
خواب غریبی دیده‌ام، خواب ستاره… ماه
خوابی برایم دیده‌اید آیا برادرها؟!

وقت سحر آورد به کف جام بلا را
نوشید ز لب‌های عطش کرب بلا را
بر اینه جعفر طیار درخشید
آورد به زیر پر خود، ارض و سما را
اه این خبر داغ گل انداخته در باغ
بلبل تو بخوان نغمه لاحول ولا را
نی‌ها که پر از ناله هجرند سرودند
بر لب بنشانید همان شور و نوا را
تا قدس فقط چند قدم مانده بخوانید
یک بار دگر یاد امام و شهدا را ...
ما روشنیم از مهر و ماه زینب
از پرتو نور نگاه زینب
سردارهای ما سپاه زینب
عالم فدای بارگاه زینب
با قدرت ما خصم آشنا نیست
قاسم سلیمانی یکی دو تا نیست.
خالقی از زنجان قهرمان

>>>   امریکا از خط قرمز عبور کرد
امروز یا جمهوری اسلامی پاسخ درخور به امریکا میدهد یا باید باقی مانده ان را موزه ها جستجو کرد
شاید تصور امریکا از ایران هم مثل تصوراتشان از عراق و افعانستان است
اما ما مردم ایران سر کشور با کسی تعارف نداریم و مرگ را در مقابل ذلت انتخاب میکنیم
شما منافع خودتان را نظر میگیرید و ما هم همچنین پس گله ای از حوادث پیش رو نباید داشته باشید
همه سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم

>>>   📹 از امروز فصلِ جدیدی از تاریخ آغاز می‌شود!
اروپاییان میگویند شهادت ژنرال سلیمانی به حدی مسئله ساز میشود که تاریخ را به دو بخش تقسیم می کند .. دوران قبل از شهادت ژنرال و دوران پس از شهادت او.

>>>   برادر افغان استانکزی جان اگر تو چیزی از برادری و هم زبانی و همسایگی نمیدانی!؟ ما میشناسیم حتی مردم عرب خاورمیانه از سوگ او گریستند چون او بمعنی واقعی کلمه یک انسان بود و انسانیت و شرف را دوست داشت او در نگاه به انسان ها نگاه کرد و فارس و عرب و ترک و تاجیک و افغان نداشت و در سراسر جهان اسلام با دشمنان جنگید او حتی برای کلمه انسانیت برایش مسیحی و ایزدی و آشوری هم اهمیت داشت متاسف هستم که در دنیا انسان هایی مانند شما این چنین قوم پرستانه فکر میکنند او در همین منطقه دوستان زیادی از عرب و کرد و ترک و لر و هزاره و تاجیک بلوچ و پشتون داشت اما هیچ گاه به ایشان نگاه قومیتی نداشت و دوستانه و دلاورانه و متواضعانه کنار انها با استکبار جنگید انتطار ندارم عمق شخصیت ایشان را درک کنی فقط انتظار داشتم کمی انصاف داشتید.
خالقی از زنجان قهرمان

>>>   هيچ خبري نيست . در شهادت برهان الدين رباني در افغانستان هم همه گفتند كه انتقام از طالبان ميكيريم تا فعلا كسي انتقام گرفته نتوانست و ان شهيد به فراموشي سپرده شد. اين هم چند روز در انترنت غوغا ميكند و بعد فراموش ميشود و بعد دوباره ايران به طالبان افغاني و شعيه هاي عراقي پناه ميبرد.

>>>   جهان و خاورمیانه در انتظار یک رویداد بزرگ است.کشتن سردار سلیمانی بزرگترین اشتباه تاریخی آمریکا و ترامپ خواهد بود و تنها کافی است که ایران یک موشک به سوی تل اویو یا یکی از متحدان آمریکا در منطقه پرتاب کند واین جرقه ای خواهد بود برای به آتش کشیدن جهان...خدا کند که این اتفاق نیفتد!

>>>   فنا فی‌الله شد اما بقا دارد سلیمانی
مقام قدس در قُرب خدا دارد سلیمانی

شهید فی سبیل الله، عزیز جان روح الله
بلی در قلب حزب الله جا دارد سلیمانی

ز جان باید سلامش کرد اطاعت از امامش کرد
مرام عاشقی چون اولیا دارد سلیمانی

به رضوان کرد کاشانه به دنیا بود بیگانه
که میثاق وفا با آشنا دارد سلیمانی

بحق تسلیم مولا بود بلی سردار دلها بود
ارادت بر علی المرتضیا دارد سلیمانی

همای رحمت ایزد به اوج آسمان پر زد
خوش آوازه چو پرواز هما دارد سلیمانی

بُو‌َد آن کشته‌ی توحید همیشه زنده و جاوید
به گوش جان سرود دلربا دارد سلیمانی

سپاه قدس را فرمانده لایق، بلی عاشق
نشان باشکوه مرحبا دارد سلیمانی

عراق وشام از او ایمن نشد تسلیم اهریمن
پیام نور بر اهل وفا دارد سلیمانی

برادر استقامت پیشه‌ی مردان حق باشد
که ثابت کرد شور کربلا دارد سلیمانی

>>>   استادلطیف پدرام: هر چه باشد و هر چه بشود از مرگ سرداران خراسان به دست"یانکی ها"شادمان نمی‌شوم
آن گاه که اهریمن ای از جنس و مثل"ترامپ" قاه قاه می‌خندد معنا و پیامش این است که، در یک جایی از این جهان آزادی خواهی و عدالت طلبی زخمی و سوگوار شده است.
سردار سلیمانی، برای منطقه‌ی ما تهدید نبود؛ در برابر و در مقابل سلطه گری، افزون طلبی و استراتیژی های رذیلانه‌ی آمریکا، یکی از درخشان ترین و محکم ترین سپر های دفاعی و امنیتی بود.

>>>   هيچ جنگي نميشود چون ايران توان جنگ با امريكا را ندارد و غير از لاف و پتاق و چند تصوير گرافيك خيالي از ادوات جنگي چيزي ديگري ندارد كه با ان جنگ كند. چند روز تظاهرات و سر و صدا ميكند بعدا خاموش مينشيند . خيال تان جمع باشد .
لمر اچكزي

>>>   گردان‌های حزب‌الله عراق از نیروهای امنیتی خواستند هنگام سخنرانی سیدحسن نصرالله حداقل یک کیلومتر از پایگاه‌های نظامی آمریکا دور شوند.
گفته مبشود شاید اولین انتقام در خاک عراق واقع خواهد شد.
32nabjahadiii

>>>   لمر اچکزی صبر داشته باش لالاجان؟
مشکل تو آن است که حضرت حسین علیه السلام را شناخت نداری ورنه خوب خواهی دانست چه خواهد شد.

>>>   لمر بچیم توچی میدانی وقتی ایران میگوید بسم الله
یعنی تازه آغاز ماجرا خواهد بود.

>>>   سلام.
ژنرال دلها که هر روز آرزوی شهادت را میکرد تا به یاران ابدی خویش بپیوندد این پیام را به ما داد این دنیا فانی است و چه قدر زیباست با افتخار بمیریم برای خدا و برای از بین بردن ظلم و ستم ستمگران زمان . راهش جاودانه و روحش شاد .

>>>   اگر جنگ شود ایران دست بالا دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است