غنی اجازه گرفت بعد توییت کرد
وقتی فضای افغانستان بطور کامل در اختیار نیروهای نظامی آمریکایی قرار دارد چگونه اشرف غنی ادعا می کند که از فضا و خاک افغانستان هیچ کشوری مورد حمله قرار نمی گیرد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۹    ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ کد خبر: 161639 منبع: پرینت

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای در واکنش به ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در حمله آمریکا، از "احتمال افزایش خشونت در منطقه" ابراز نگرانی کرده است.
در این بیانیه ای که اشرف غنی در صفحه توییتر خود منتشر کرده از ایران به عنوان "همسایه بزرگ... با مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده" و از آمریکا با عنوان "شریک استراتژیک و بنیادین افغانستان" یاد شده و از هر دو طرف خواسته شده که از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنند.
دولت افغانستان اطمینان داده که خاک این کشور "در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد."
غنی همچنین از مکالمه تلفنی که در این مورد با مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا داشته سخن گفته و نوشته است که در این صحبت بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشور ثالث تاکید شده است.
وزیر خارجه آمریکا نیز در توییتر درباره این مکالمه نوشت: "با اشرف غنی در مورد تصمیم دونالد ترامپ برای کشتن قاسم سلیمانی جهت حفاظت از آمریکایی‌هایی که زندگی شان در خطر بود، صحبت کردم. اقدامات رژیم ایران، منشا بی‌ثباتی در سراسر منطقه است. آمریکا از مردم و منافع خود محافظت می‌کند."

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) طرز نگارش بیانیه جناب غنی بگونه ای نیست که از افزایش خشونت در منطقه نگران باشد بل نگران تصامیم امریکایی ها در افغانستان است که به ضرر وی و تیم حاکم ارگ تمام شود.
اشرف غنی قبل از اینکه در صفحه توییتر اش چیزی راجع به ترور فرمانده سپاه قدس ایران بنویسد، از وزیر خارجه آمریکا کسب تکلیف می کند و اجازه می گیرد که راجع به این موضوع ابراز نظر کند.

در صحبت تلفنی اشرف غنی با مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به صراحت از وی خواسته شده است تا تکلیف غنی در موضعگیری ترور قاسم سلیمانی مشخص شود و مایک پومپئو به اشرف غنی می گوید اجازه دارد بگوید فعلا از خاک افغانستان عملیاتی علیه ایران انجام نمی شود.

اینکه فعلا از خاک افغانستان عملیاتی علیه ایران انجام نمی شود به معنای این نیست که هرگز آمریکا از خاک افغانستان علیه ایران استفاده نمی کند بل به این معنی است که تا ضرورت احساس نشود این کار انجام نخواهد شد اما در صورت ضرورت حتما آمریکایی ها از خاک و فضای افغانستان علیه ایران استفاده خواهند کرد.

همانگونه که آمریکایی ها به عراقی ها وعده سپرده بودند که از خاک این کشور علیه هیچ کشور دیگری استفاده نخواهند کرد اما برخلاف تمامی موازین بین المللی و قوانین بشری در جهان، در فرودگاه کشور عراق، میهمانان رسمی دعوت شده عراق را هدف موشک های هواپیماهای جنگی خود قرار دادند.
برهمگان معلوم و واضح است که این عملیات هوایی در خاک کشور عراق آنهم در فرودگاه این کشور، خالف تمامی موازین دیپلوماتیک و سیاسی می باشد.

اگر ادعای آمریکایی ها در راستای مبارزه با داعش در عراق و سوریه واقعی بوده است، چرا تنها فرمانده اصلی که باعث شکست داعش در عراق و سوریه بود را مورد هدف قرار دادند؟ امروزه مردمان عراق و سوریه سردار قاسم سلیمانی را مدافع اصلی شان در مبارزه با داعش میدانند و بزرگترین دلیل شکست داعش در کشورهای شان این فرمانده را می شناسند.

امروز مردمان عراق و سوریه تها دلیل حمله آمریکایی ها بر سلیمانی را بخاطر مبارزه جدی و پیگر اش با داعش ذکر می کنند. زیرا وی مانع پیاده شدن اهداف آمریکا در این کشورها شده بود که همانا ایجاد و تقویت داعش بوده است.

سران آمریکایی بارها اعتراف کرده اند که ایجاد کننده اصلی طالبان و بعدا داعش در منطقه حکومت های وقت آمریکا بوده است و در این مسیر هرآن کسی که مانع این هدف شان شده است را تروریست نامیدند در حالیکه خودشان به وجود آورنده و تجهیز کننده اصلی تروریست ها در منطقه بوده و هستند.

اینک بر همه ثابت شده است که رییس جمهور آمریکا بر هیچ عهد و قراردادی پایبند نیست و در مواقع مختلف بدون درنظر گرفتن موازین بین المللی و حقوق انسانی تصامیم دیوانه وار می گیرد و بجای کمک به ایجاد ثبات در جهان، تمامی منطقه با بی ثبات کرده است.

با این وجود، بر هیچ سخن و یا قراردادی از جانب ترامپ و در کل آمریکایی ها نمی شود اطمینان کرد زیرا در عهد شکنی و دروغ یکه تاز جهان شده اند و در ادامه این روند به جناب غنی هم که براساس وعده نه چندان محکم وزیر خارجه آمریکا توییت کرده است نمی شود اعتماد کرد.

وقتی فضای افغانستان بطور کامل در اختیار نیروهای نظامی آمریکایی قرار دارد چگونه اشرف غنی ادعا می کند که از فضا و خاک افغانستان هیچ کشوری مورد حمله قرار نمی گیرد؟

تا حالا چندین مراتب مناطق قبایلی پاکستان برای کوچ دادن پشتون های آن طرف خط دیورند به داخل افغانستان و انتقال آنان به مناطق امن شمال و غرب کشور، توسط هواپیماهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفته است و جالب اینجا است که پاکستان نسبت به این حملات هیچ واکنشی نشان نداده و آمریکایی ها این حملات را در بایکوت خبری انجام داده اند.

بنابر این همانگونه که مناطق قبایلی پاکستان توسط هواپیماهای آمریکایی برخاسته از پایگاه نظامی بگرام افغانستان مورد حمله هوایی قرار گرفت ممکن است مناطق دیگری از کشورهای همسایه توسط همین هواپیماها مورد حمله قرار گیرد و ارگ افغانستان همچنان نظاره گر باشد و هیچ کاری از دستش برنیاید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
توییت
ایران
سلیمانی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   تسلیت ....
وقتي ما دو فرهنگ مشترك و در همسايه گي يكديگر قرار داريم نبايد به خود مهر جاسوس زدن را بزنيم حالا كه قاسم سليماني يكي از فرمانده هاي ارشد سپاه ايران در عراق توسط آمريكايي ها كشته شده است.

تعدادي از سياسيون و حتي مردمان عادي افغانستان ناراحتي و حتي پيام هاي تسليت بخاطر كشته شدن اين فرمانده ارشد نظام ایران داشتند اين به اين معني نيست كه همه جاسوس هستند يك كشور هم دین هم مذهب و همسايه ما افغان ها است.

یادمان باشد کشور ٱمریکا اكنون كه در افغانستان حضور دارند بخاطر صلح و امنيت مردم اين كشور نيست بلكه به بخاطر نفع و اهداف شخصي خود در افغانستان مانده اند، آنها میلیون ها دالر هزينه كردند تا اينكه بتوانند در آسيا ميانه حضور داشته باشند و هر كاري كه خواسته باشند انجام بدهند همانطور كه در خاك افغانستان، سوريه، عراق ووووو حضور دارند و باعث بدبختي و قتل هزاران انسان بيگناه شده اند.
اگر امروز از عراق شروع کرده و جناب قاسم سليماني فرمانده ارشد سپاه جمهوري اسلامي ايران را کشته شک نکنین که حملات شان و ترور فرمانده های فدا کار دیگری را به قتل خواهند رساند گرچه همواره رهبران وسیاست مدران راستین مارا به گونه ترفندهای سیاسی مختلف به قتل رسانده اند واین؟تاریخ باوقاحت؟تمام تکرارمیشود...

این حمله و ترورجناب سلیمانی تاثيرات منفي در افغانستان خواهد داشت و موضوع صلح را در افغانستان پيچيده تر خواهد كرد همانطور سازمان هاي استخباراتي و جاسوسي ايران براي نيروگيري در منطقه بر ضد آمريكايي ها بيشتر فعال مي شوند، آنها از هر طريق كه شود انتقام خون قاسم سليماني فرمانده شان را از آمريكايي ها خواهند گرفت.

افغانستان به عنوان یکی از قربانیان دهشت افگنی وخشونت،خواهان تنش زدایی درروابط منطقه یی و بین المللی می باشد و امیدواریم که حوادث اخیر بالای کشور افغانستان که همسایه نزدیک و بین این دو ابر قدرت قرار دارد صدمه وارد نشود و از راه گفتگو و صلح به مشکلات شان بپردازد در غیر صورت نباید افغانستان به میدان تاخت و تاز تبدیل شود .......

تسلیت گفتن ب معنای جاسوس بودن نیست فقط بدلیل انسانیت مان هست که بابت حرمت به رهبر نظامی شان کشور ایران که کشور همسایه مان که زبان و فرهنگ شان با کشورافغانستان مشترک هست و وظیفه خود دانسته وباید تسلیت بگوییم
وازبیان این سخنان هدف ام موضع گیری نست بلکه به شعورانسانی خودم ارج گـذاشته ام
ودرنهایت ــآرزومندم که بزرگان مابهتراز قاسم سلیمانی باتدبیرواندیشه برای منافع کشورمان درمنطقه وجهان قداعلم نمایند.که امروز بزرگترین چالش و نگرانی ماهمانا نداشتن رهبران و سیاسیون با تدبیر هست نمونه زنده ٱن انتحابات های دهه اخیر .....

تسلیت ...
آمنه آسنا

>>>   از پا لیسی مدبرانی محترم ریس جمهور در قبال حادثه حما یت میگردد.
یوسف از کابل

>>>   ایران با عنوان دفاع از خود، در بیرون مرزهایش و ایجاد کمربند امنیتی متعدد برای حفاظت از خود در سالهای اخیر از هر فرصتی بعنوان یک استراتژیک راهبردی استفاده نموده است. دوران پس از صدام و انقلاب مردم سوریه بهترین زمان و بستر مناسب استراتژیک را برای ایران فراهم ساخت. تا ایران بتواند در عراق و سوریه جایگاه نفوذ نظامی خود را تعریف کند. هم اکنون بدون در نظر گرفتن میلیشیاهای حزب الله لبنان، ایران نزدیک به یکصد هزار نیروی مسلح و جنگجو در سوریه و عراق را در اختیار دارد. برایند جنگ ایران و عراق، پرورش تئوریسین های جنگ میدانی و تجربی برای نیروهای مسلح ایران بخصوص سپاه پاسداران را در پی داشت. ظهور فرماندهان گمنام ولی با مهارت های فرا اکادمیک محاربه ای نظیر قاسم سلیمانی یکی از دستاوردهای جنگ ایران و عراق بود. اینک ایران کمربندهای متعدد امنیتی را برای خود ایجاد کرده است. بعضی از این نیرو ها سابقه ای نزدیک به چهل سال را دارا می باشند. در این مورد می توان حزب الله لبنان و سپاه بدر را نام برد. در زمان جنگ ایران و عراق چند محور جنگی از جمله محور کردستان در اختیار سپاه بدر بود و از همان محور بود که بغداد زیر موشک های ایران قرار می گرفت. سپاه بدر در آخرین روزهای جنگ ایران و عراق در مقابل ارتش آزادیبخش ایران (مجاهدین خلق) علمیات موفق مرصاد را انجام داد. لذا اکنون این نیرو ها تجربه و سابقه جنگ ایران و عراق و همینطور جنگ داخلی در مقابل داعش را در کارنامه خود دارند. آمریکا با حضور در سوریه و عراق شناخت درستی از این نیرو ها پیدا کرده است. به همین خاطر نقطه قوت و ضعف استراتژیک نظامیان وابسته به ایران را موشکافی کرده است. بنابراین حذف فیزیکی رهبران و تئوریسین های نظامی آنها نظیر قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس یکی از نقاط ضعف این نیروهاست. زیرا این نیرو ها بدون فرماندهان ارشد خود توان، قدرت مانور عملیاتی بسیار پایینی دارند. در این نیرو ها، فرماندهان ارشد همه قدرتها را در اختیار دارند و تقریبا خاصیت خدایی به خود گرفته اند. بنابراین با کشته شدن فرماندهانشان یک بی نظمی و سردرگمی گیج کننده ای در این اردوها اتفاق خواهد افتاد. زیرا حتی نزدیکان این فرماندهان نمی دانند چه تصمیمی بگیرند. ایران برای دوباره به دست گرفتن وضعیت و شرایط و برگرداندن به شرایط و وضعیت گذشته مجبور است. هزینه های سنگینی را متقبل شود. لذا رویارویی نیروهای وابسته به ایران در مقابل آمریکا با توجه به وضعیت موجود نوعی خودکشی مطلق بوده. لذا ایران خود می داند که نیاز به زمان دارد.
دکتر ناظر احمدی

>>>   راحل موسوی
1. شهادت جنرال قاسم سلیمانی، مخصوصاً از این جهت بسیار مهم است که تمهیدی برای تحولات پایانی تاریخ است. خون او آخرین گسل‌های تاریخ را به حرکت درخواهد آورد.
2. در انتخابات 2016 امریکا، من طرفدار پیروزی ترامپ بودم؛ زیرا احساس می‌کردم ظرفیت او برای کلید زدن پروژه‌های پایانی تاریخ، بسیار بالا است. ترور جنرال سلیمانی به دستور ترامپ، نشان داد که تشخیص و تصویر من از او چندان هم پربی‌راه نبوده است.
3. چه می‌دانم شاید ترور جنرال سلیمانی، یکی از مصادیق «قتل نفس زکیه» باشد که بخشی از علائم قطعی ظهور است.
4. سرنوشت عراق، با ناآرامی‌های بی‌پایان سیاسی گره خورده است؛ زیرا همیشه پاک‌ترین خون‌ها در این سرزمین، به زمین می‌ریزد.
5. سال 2020 با ترور شهید سلیمانی آغاز شد و این نشانۀ آمیختگی این سال، با بزرگ‌ترین جابه‌جایی‌های سیاسی ـ امنیتی در جهان خواهد بود.
5. روزهای سختی در انتظار جهان است.

>>>   پایگاه هوایی امریکا لحظات قبل درعین الاسد بغداد مورد اصابت چندین موشک بالیستک قرارگرفت.
اولین ضربه حشدالشعبی عراق پس از ترور قاسم سلیمانی و مهدی المهندس معاون حشد الشعبی.
️ منابع خبری غیر رسمی عراق از وقوع انفجارهای شدید در پایگاه هوایی ایالات متحده در «عین الاسد» عراق خبر داده اند
این پایگاه غیرقانونی میزبان هزاران نظامی امریکایی و صدها تن از عناصر و فرماندهان داعش است.
داوود فرزام

>>>   مه هم کدام مشکلی ندارم با کشته شدن سلیمانی ولی سفر سلیمانی رسمی بوده گفته می‌شود چون با طیاره مسافربری آمده بوده و می‌رفته است حالا ایالات متحده آمده تا با ترورزیم بجنگد و خود را پلیس جهانی می‌گوید وقتی شما یک مقام رسمی کشور را در یک کشور سوم می‌کوشید این خودش چی نام دارد ترور و تروریزم و کشور ما و مردم ما سالهاست با این ترور و. تروریزم سرکار دارد و هرکسی که آزاده است چیزی برای گفتن دارد خوب ایرانیان رستم را برای خود می‌دانند چرا چون فرهنگ یکیست حالا تعداد اندکی اگر بر کشته شدن سلیمانی آه کردن به نطر من نباید انگ لودگی زده شوند یا حق
احمد شکیب افشار

>>>   مرگ سلیمانی شاید ضایعه برای مردم خودش باشد اما ما چه نقص و نفع میبریم ؟
مردم ما مرا به تعجب وا داشته است
از یکطرف پول آمریکا را میگیرند و از جان و سر و ننگ وناموس شان هم تیر هستند در غلامی آمریکا
از طرف دیگر برای ترورسلیمانی توسط همان آمریکا که پولش را میگیرند اشک تمساح میریزند
یکی نیست ازین مردم بپرسد که اگر واقعن شما مردم اینقدر مسلمان صادق و آزادی خواه هستید که بدون در نظر داشت خط و مرز برای دیگران قهرمان سازی میکنید پس چرا دالر های آمریکا چشم تانرا کور و گوش هایتانرا کر کرده ؟ چرا در برابر تجاوز آمریکا بخاک خودتان خاموش هستید ؟
چرا ما همیشه دایه ای مهربان تر از مادر برای دیگران هستیم اما برای خود حتی کوچکترین مهربانی هم نداریم من هیچ سُر این مردم را ندانستم که درکدام دین ودر کدام مذهب هستند
امیدوارم که نوشته ای مرا دال بر اسلام ستیزی نکنید و مرا بی بهانه تکفیر نکنید چون نوشته ای من متوجه مردم خودماست که همیشه برای دیگران گلوپاره کردیم اما برای خودما درخواب هستیم .
فریده فروغ

>>>   وقتی ترامپ بدون اجازه وارد افغانستان شده و بدون اجازه مانند اینکه افغاسنتان ملک و حیاط خلوت امریکاست وارد بگرام شده و غنی در صف سربازان امریکایی قرار می گیرد چگونه و با چه استدلالی غنی و ارگ اعلام کرده به هیچ کشوری اجازه نمی دهد از اسمان افغانستان استفاده کند؟ اسمان افغانستان که متعلق به امریکاست و ایران حق دارد در صورت جنگ و تجاوز امریکا, پایگاه های امریکایی را بمباران کند.

>>>   غنی یک نوگر بدون چون وچرا برای امریکا می با شد واین مقاله حق مطتب را گفته است و نویشته است ودرست هم همین است که غنی بیش از این خود را رسوا نسازند

>>>   متحد امریکا، پیرو قاسم سلیمانی !
من دوستی در لیست دوستان فسبوکی ام دارم که برای خودش نام و نشانی دارد، و پیروان و خوانندگانی. ایشان در یک پست شان در مورد قاسم سلیمانی چنین نوشته اند:
"انسان و جهان، مدیون و ممنون ایثار و پیکار اسطوره و ستاره مقاومت است: زیرا خطرناکترین دشمن انسان و جهان (داعش) را او نابود کرد !"
این دوست فسبوکی اما در عین حال، یکی از طرفداران تیم دولت ساز است، و چند روز قبل در یک نامه ای سرگشاده، بعد از دعا و سلام گرم به اشرف غنی، نوشته بود:
" شما را قاطع‌ترین فرد و شایسته‌ترین گزینه برای مهار جزیره‌های قدرت و ملوک الطوایفی چهل ساله و سرکوبِ دار و دسته‌های زورگو و غارتگر و استقرارِ نظم و قانون و بسطِ حاکمیت مرکزی در سراسر کشور می‌دانم."
آدم می ماند که این اعجوبه های افغانی ما، چگونه حساب و کتاب می کنند، چطور با این همه تناقض در موضع گیری ها و سخنان شان کنار می آیند، و واقعا با چه انگیزه هایی می نویسند، و سخن می گویند. قاسم سلیمانی را ببین و اشرف را. یکی کل هویتش ریشه در مخالف با امریکا و غرب دارد، و دیگری پرورده ای تام و تمام نهادهای آموزشی و سیاسی امریکا است، و فعلا هم با زور نظامی، اقتصادی و سیاسی امریکا در افغانستان حکومت می کند.
عبدالله وطندار

>>>   نابود کننده داعش توسط بالگرد های امریکایی امریکایی در فرودگاه بغداد جام شهادت رو نوشید

>>>   آمریکا بااین کارش نشان داد که تروریست بزرگ خودش است کمر به کشتن همه بزرگان و رهروان اسلام بسته است کشتن قاسم سلیمانی در حین سفر رسمی در میدان هوایی بین المللی عراق خلاف همه نورم های بین المللی است ایرانیها هم حق دارند که جواب بلمثل بدهند و هیچ آمریکایی حق اعتراض ندارد این حمله نامردانه ملا تروریستی است و باید سازمان ملل متحد از شخص ترامپ ریس جمهور آمریکا باز جویی کند در غیر اینصورت هیچ شخصی در هیچ جای دنیا از دست ترامپ و تروریستهای همدستش در امان نخواهد باید این موضوع به سازمان ملل راجع شود...
حمیدخان

>>>   دونالد ترامپ با رژیم ایران خود را در گیر می سازد ولی گوز غنی احمدزی افغان در کابل میرود؟
دونالد ترامپ ذهنیت ها را از مشکلات داخلی خویش مبنی بر محاکمه و برطرفی از مقام ریاست جمهوری از طرف دموکرات ها به ایران معطوف می سازد.
عبدالله حمید

>>>   بسم الله قاصمالجبارین
خدا آن ملتی را سر وری داد
که تقدیرش به دست خویش بنوشت
به آن ملت سرو کاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت

همه عدالت خواهان و امنیت طلبان وطن باید از هیچ کوششی در استقلال کشور شان دریغ نورزند ، و هرچه سریعتر وطن را از لوث و جود امریکای سلطه طلب و استعمار گر ، مستکبر نجات بدهند.
تا اینکه طعم شیرین عدالت و امنیت و استقلال را بچشند.

>>>   🔴 موج وحشت آمریکایی‌ها را فراگرفته است و امریکا اعلام کرده سربازان امریکایی شب ها را بیدارباش سپری کنند.
🔹هشتگ توییتری Dear Iran در امریکا در حال ترند شدن است.
کاربران زیادی نوشتند:
ایران عزیز؛ لطفا به ایالت‌های آبی رنگ کاری نداشته باش، ما بی‌گناه هستیم. چون به ترامپ رای ندادیم!

>>>   ریچارد هاس، رئیس ‌شورای روابط خارجی آمریکا: ایران به فشارهای اقتصادی آمریکا، به شکلی نظامی پاسخ داده است. اکنون به‌نظر می‌رسد ما نیز فشار نظامی را به این ترکیب اضافه کرده‌ایم. ما می‌توانیم انتظار حملات ایران را داشته باشیم. هیچ ابتکار دیپلماتیکی با هدف تعدیل رفتار ایران نیز وجود ندارد. این بسیار بد و حتی فاجعه بار است که دولت ترامپ که قصد داشته حضور آمریکا را در خاورمیانه کم کند، مجموعه اقداماتی را شروع کند که ما را بیشتر در این منطقه بکشاند آن هم در شرایطی که ما با چالش‌هایی از جانب چین، کره شمالی در آسیا و روسیه در اروپا مواجه هستیم.

- جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا: آمریکایی‌ها در منطقه در خطر هستند. به هیچ وجه فکر نمی‌کنم ایران واکنشی نشان ندهد. ما اوضاع را به شدت مختل کردیم.

- مشاور مرکل: ایران از جایی که آمریکا انتظارش را ندارد پاسخ خواهد داد. ترور فرمانده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبر شبه‌نظامیان عراق، احتمالاً اقدام تلافی‌جویانه‌ ایران را در پی داشته باشد اما نه لزوماً در جایی که آمریکا انتظارش را دارد. از نظر سیاسی و استراتژیک، این اقدام ایران می‌تواند موقعیت آمریکا در عراق را به خطر بیاندازد و یا حتی حضور آنها را به پایان برساند.

- شموئیل کاردلیو تحلیلگر نظامی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی: ایرانی‌ها بسیار هوشمند و استراتژیک هستند. دهه‌ها هنر نبرد در سایه را آموخته‌اند و از جایی حمله می‌کنند و ضربه می‌زنند که حتی به فکر ما هم نخواهد رسید.

- نشریه پولیتیکو: حتی اعلام گمانه‌زنی‌های اولیه در مورد خبر ترور ژنرال قاسم سلیمانی، مخصوصاً اینکه چنین اتفاقی در خاک عراق رخ داده باشد، امواج شوک را در همه جهان منتشر کرد. ژنرال پترائوس به دولت آمریکا هشدار داده از این پس باید منتظر واکنش خطرناک در عراق، و احتمالاً در سوریه و حتی سایر منطقه باشد. «نگرانی فوری من این است که واکنش ایران چیست؟» این را یک مقام دولتی آمریکا گفته و اضافه کرده «ما هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار داریم. من فکر نمی‌کنم آنها بر ترور یکی از بزرگانشان چشم ببندند». ترامپ با ترور قاسم سلیمانی، مرتکب قمار بزرگی شد. این می‌تواند امنیت نیروهای آمریکایی را در خاورمیانه و فراتر، به مخاطره بیندازد.

>>>   💢 پیام پسر احمد شاه مسعود ( قهرمان ملی افغانستان) به مناسبت شهادت سردار سلیمانی:
«چو شیر مردان بمیرند، جامه ها باید درید
کی نشینیم تا دگر شیری چنین آید پدید»
وی همچنین عکسی از سرداران شهید قاسم سلیمانی و شهید احمدشاه مسعود همراه مجاهدین تاجیک منتشر کرد.
حاج قاسم ملت های منطقه خونخواه تو هستند...

>>>   آقای نبیل یک واکنش دو پهلو و احمقانه به ترور سردار شهید سلیمانی داشت بهتر است بداند انتقام این سردار بزرگ فقط بدست ایران نخواهد بود ما شیر مردان فاطمی دشمنان کینه توز این سردار مجاهد و نوکران ایشان را خوب خواهیم شناخت و در فرصت مناسب تادیب خواهیم کرد و حق انتقام بر ما محفوظ خواهد بود اقدام امریکا اعلان جنگ بر کل مجاهدین اسلام و شیعیان پیرو راه امام حسین علیه السلام بود و دشمنان باید بداند تا ابد خون حضرت حسین در رگ های ما جاری است.
دایکندی ملاحیدر

>>>   امریکا از خط قرمز عبور کرد
امروز یا جمهوری اسلامی پاسخ درخور به امریکا میدهد یا باید باقی مانده ان را موزه ها جستجو کرد
شاید تصور امریکا از ایران هم مثل تصوراتشان از عراق و افعانستان است
اما ما مردم ایران سر کشور با کسی تعارف نداریم و مرگ را در مقابل ذلت انتخاب میکنیم
شما منافع خودتان را نظر میگیرید و ما هم همچنین پس گله ای از حوادث پیش رو نباید داشته باشید
همه سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم
بخدا قسم از امروز فصلِ جدیدی از تاریخ آغاز می‌شود!
اروپاییان میگویند شهادت ژنرال سلیمانی به حدی مسئله ساز میشود که تاریخ را به دو بخش تقسیم می کند .. دوران قبل از شهادت ژنرال و دوران پس از شهادت او.

>>>   بخدا قسم آمریکا و نوکرانش چنان پاسخی دریافت خواهند کرد که در قرن ۱۴ هجری در تاریخ جهان اسلام ثابت خواهد شد به همه مزدوران آمریکا هشدار می‌دهیم بخدا قسم شوخی نخواهیم داشت و انتقامی سخت و مسلم و پرتکرار خواهیم داشت آمریکای جهان خوار بخدا قسم بلرزه خواهید شد چنان که مردم دنیا پیام قدرت ایران را دریافت کند.
پژمان صدرزاده کرمانشاه

>>>   آقای اشرف غنی خوب گوش کن ما مردم غیرت هستیم بخدا قسم واکنش ما محدود و مقطعی نخواهد ماند و تکرار خواهد داشت ما در انتقام خاک جهان اسلام با امریکا برایمان هیچ تفاوت نخواهد داشت تکلیف خود را خوب مشخص کن بخدا قسم نوکر و ارباب را با هم خواهیم سوزانید دنیا خواهد فهمید ملتی که شاگرد اباعبدالله است با هیچ کس سر شرف خود شوخی ندارد.
کیوان بختیاری بسیجی لرستان

>>>   رئیس کمیته روابط خارجی سنای روسیه: تلافی ایران طولی نخواهد کشید کنستانتین کاساچف گفت:این وضعیت بسیار جدی است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را میان آمریکایی‌ها و فعالان افراطی شیعه ایجاد کند.
شهادت سردار قاسم سلیمانی «بدترین سناریو» بود که نشانگر انتقامی از سوی آمریکایی‌ها به خاطر «حملات اخیر به سفارت آمریکا در بغداد» است.
تلافی از سوی ایران طولی نخواهد کشید؛شروع جنگ‌ها آسان اما پایان بخشیدن به آن‌ها سخت است.

>>>   عبداللطیف پدرام شهادت سردار سلیمانی را این چنین تسلیت گفت:رژیم‌ آمریکا منبع شرارت‌های بسیاری در جهان ومنطقه‌ ما بوده و حمله‌ تروریستی به جان سردار قاسم سلیمانی برخلاف قوانین بین المللی است.
این اقدام آمریکا نمونه‌ آشکار تروریسم دولتی است، که ترامپ در راس آن قرار دارد.
پدارم با بیان اینکه سردار سلیمانی با فرمانده احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان روابط نزدیک و مرتبط داشت، تصریح کرد: مبارزه و مقاومت در برابر سلطه طلبی آمریکا حق مسلم دولت‌ها و کشورهای منطقه است.

>>>   ایران انتقام خواهد گرفت

>>>   در پی شهادت سردار اسلام سرلشکر قاسم سلیمانی توسط آمریکا جمع زیادی از مردم هند در کشمیر و کارگیل و احمداباد و جمعی از مردم پاکستان در شهر های لاهور و کویته و پاراچنار تظاهرات ضد امریکایی برگزار کردند و به ملت ایران و دنیای اسلام اعلام تسلیت کردند. همچنان دنیای اسلام در شوک بزرگ فرو رفته است و برخی کشورهای اسلامی با محکومیت این واقعه سعی در آرام کردن اوضاع دارند. در داخل امریکا نیزبرخی احزاب از ایران تقاصای خویشتن داری کرده و اعلام کردند اقدام ترامپ تکرار یک خطای محاسباتی و احمقانه بوده است.
ایران اعلام کرده هرگز خویشتن داری نخواهد کرد و درپی انتقامی سرسخت و متعدد خواهد بود.

>>>   🔰 خبرفوری
گردان‌های حزب‌الله عراق: تمامی نیروهای امنیتی عراق از عصر یکشنبه باید تا شعاع یک کیلومتری از پایگاه‌های آمریکایی دور شوند

>>>   «نصیر مجاب» نویسنده افغانستانی نیز در واکنش به این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بزرگ جنرال قاسم سلیمانی؛ مردی که در راه باورهایش، گام های استوار داشت. او مانع بزرگ و جدی بر سر راه دشمنان بود.

>>>   ترور سردار سلیمانی بزرگترین و تلخ ترین خبره جامعه ی ما بود اگر اهل فهم باشیم . ان روزنه امید هم نابود شد
انتقام خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی را خواهیم گرفت به بدترین شکل ممکن

>>>   جناب دكتر ناظر احمدى !
گمان ميكنم روشنفكر باشيد اما نه از نوع شيعه. با رعايت ادب و احترام به نظر جناب عالى بايد بگويم : اولا اگر منصفانه و بدون گرايش هاى وهابى گرى به تاريخ تشيع نگاه كنيد خواهيد ديد كه شيعه هيچگاه به بزرگان و سرداران دينى خود مقام خدايى نداده است و نخواهد داد. ثانيا : شيعه در طول تاريخ خود سرداران و علمدارانى به مراتب بزرگتر و مقدس تر از سردار سليمانى را از دست داده است مثل سردار مالك اشتر نخعى و سردار و سردار ابوالفضل العباس. اين ضايعه نه تنها باعث سستى و نابودى شيعه نشده است بلكه شيعه را مقاوم تر و پرانگيزه تر و يا به گفته خودمان شيعه را غيرتى تر كرده است و خواهد كرد.
ثالثا: ما گر ز سر بريده مى ترسيديم / در مجلس عاشقان نمى رقصيديم
رابعا: حتما خبر داريد كه سياهى لشكر شيعه را اكثرا زنان و كودكان نابالغ و حتى شير خواره ، تشكيل داده است و خواهد داد.
خامساً: پس از شهادت سردار شيعه امام حسين و علمدار شيعه ابوالفضل العباس، خواهرش بى بى زينب وظيفه سردارى و علمدارى شيعه را بر عهده گرفت
عاشورا در كربلا مى ماند اگر زينب نبود / سر نى در نينوا مى ماند اگر زينب نبود
و آخر دعوانا : مادر كلانم خدا بيامرز هميشه مى گفت :
شيعه شير داره. على وارى پير داره
ريحانه حسينى از سويدن

>>>   سلام خدمت همه هموطنان افغانستانی خودم
تاریخ چقدر زود فراموش می شود
ما همه از یاد برده ایم که افغانستان روزگاری جزو خاک ایران بوده است و با توطئه و فریب انگلیس از خاک ایران جدا شد.
امروز بعد از گذشت سالها جدایی از وطن مادری ما هنوز به عنوان کشوری حائل اسیر قدرت طلبی عربها و پاکستانیها و آمریکایی ها هستیم.
با وجود سیاستمدارانی که کارشان فقط خوش رقصی برای گردنکشان و بدخواهان وطن است ما هرگز روی خوشبختی و سعادت را نخواهیم دید برادران.
به امید روزی که مردم ما آگاه گردند و دوباره به وطن مادری خود ایران بپیوندند.
سردار از بامیان

>>>   تسلیت می گویم به مردم کشور همسایه به خاطر از دست دادن سرداری که مانند اشرف غنی قهرمان حرافی نبود و برای کشورش و مردمش جان خود بر کف دست داشت و با هیچ رشوه و وعده ای کنار نمی آمد.
مانند سیاستمداران ما نبود که خود را به دالارهای آمریکایی می فروشند و خائنانه مقابل کشور متجاوزی چون پاکستان سرخم می کنند و استقلال کشور و مردم را در سرک ها به فروش رسانیده و از خون این مردم نجیب گرفتار در باتلاق انتحاری طالبان ارتزاق می کنند. خداوند به خانواده اش صبر عنایت کند.
رحیم فروتن

>>>   ترور سران اقوام، نخبگان، روشنگران و شخصیتهای ملی و ضد اشغالگری در افغانستان سال هاست که توسط مزدوران امریکا و افراطیون و آی اس آی پاکستان انجام شده است و اشرف غنی در حال حاضر در رأس این ترورهای دولتی میباشد. باید به اشغالگری و تروریسم زیر هر نام و عنوان پایان داده شود. طالبان و داعش آلات این ترورها میباشند که در دست دولت کابل و اشغالگران است.
آزاده کابل

>>>   🔸تهران به کاروان اماراتی و عمانی که به ایران آمده بود اعلام کرد هیچ علاقه‌ای به میانجی‌گری ندارد، و هیات عمانی بدون ملاقات رسمی تهران را ترک کرد.
تهران گفته است واکنش مقطعی و گذرا نخواهد داشت بلکه واکنشی خواهد داشت که در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد و معادلات منطقوی را تبدیل خواهد کرد.
اولین ساعات امروز آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید عراق در حرم حضرت علی علیه السلام در نجف بر پیکر حاج قاسم و سایر شهدا اقامه نماز کردند و فرزند آیت الله سیستانی نیز در مراسم حضور یافت صبح امروز از طریق پرواز پیکر شهدا وارد اهواز شد.
حسینعلی بامیانی

>>>   علی علیزاده نوشت:
چهل سال پیش تمام جهان دور صدام جمع شد. شوروی تانک داد، فرانسه هواپیما، انگلیس بمب، آمریکا نقشه‌ ماهواره‌ای، آلمان بمب شیمیایی و سعودی صدها میلیارد دلار پول. همه جمع شدند و از صدام حمایت کردند تا پرچم عراق کابوس ایران شود. تا پرچم عراق و پرچم ایران روی تابوتهای کسانی سربازانی قرار گیرد که روی هم تیغ کشیده‌اند.
حالا این دو پرچم با هم میرقصند. روی دست مردم عراق.
‏مسیر آمده را اگر خوب نگاه کنی اصلا بخواهی هم نمیتوانی نگران آینده باشی!

>>>   تا آنجا که من میشناسم ژنرال قاسم سلیمانی با این که مرد نظامی بود اما بسیار معتدل و خوش اخلاق بود نه تنها ایران و عراق و لبنان و یمن بلکه او در سراسر جهان اسلام دلهایی پاک خداجو با خود دارد که جز با انتقام او راضی شده نمیتوانند و قلبشان پر از نفرت شیطان شده است تازه آغاز ماجرا شروع شده است.
حجت کابلی فاطمیون۳۱۳

>>>   روایت مسعود بارزانی رییس فدرال کردستان از نجات شهر اربیل از داعش:
«اربیل چگونه نجات یافت».
خبرنگار زمان تی وی ترکیه از مسعود بارزانی پرسید: ما می دانیم که اربیل به دست داعش در حال سقوط بود چه اتفاقی افتاد که داعش نتوانست وارد شهر شود؟
مسعود بارزانی درجواب می گوید بله داعش به دروازه های اربیل رسیده بود و بیم آن میرفت که شهر به زودی اشغال شود. پس ازحملات داعش با آمریکایی ها، ترک ها، انگلیس، فرانسه وحتی عربستان تماس گرفتم که همه مقامات این کشورها درجواب گفتند که فعلا هیچ کمکی نمیتوانند بکنند!
بارزانی می گوید: من فورا با مقامات ایرانی تماس گرفتم و به آنها صریحا گفتم که شهر درحال سقوط است اگر نمی توانید کمکی کنید ما شهر را تخلیه می کنیم. لذا مقامات ایرانی فورا شماره تماس قاسم سلیمانی را به من دادند و گفتند حاج قاسم نماینده تام الختیار ما در امور مبارزه با داعش است.
لذا فورا با حاج قاسم تماس گرفتم و اوضاع رادقیقا شرح دادم.

حاج قاسم به من گفت: من فردا صبح بعد از نماز صبح اربیل هستم. به اوگفتم فردا دیر است همین حالا بیایید.
حاجی گفت: کاک مسعود فقط امشب شهر را نگهدار.
بارزانی در ادامه می گوید: فردا صبح حاج قاسم در فرودگاه اربیل بود. من به استقبالش رفتم حاجی با ۵۰ نفر از نیروهای مخصوصش آمده بود. آنها سریعا به محل درگیری رفتند و نیروهای پیشمرگه را سازماندهی دوباره کردند و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت. در ضمن کمک های تسلیحاتی ایران نیز برای ما رسید.
بارزانی می گوید:حاج قاسم چند نفر از نیروهایش را جهت مشاوره نظامی در اربیل گذاشت و خودش به کربلا بازگشت.
بارزانی می گوید ما بعدها یک فرمانده داعش را اسیر کردیم و از او پرسیدیم چگونه شد شما که در حال فتح اربیل بودید به یک باره عقب نشستید؟ این اسیر داعشی بما گفت: نفوذیهای ما در اربیل به ما خبر دادند قاسم سلیمانی در اربیل است لذا روحیه افراد ما بهم ریخت و عقب نشستیم.
مردم غیور کرد بدون هیچ جناح بندی سیاسی و مذهبی قدر این بزرگمرد را شناخت چون به مردم به قوم و مذهب نگاه نمیکرد.

>>>   بخدا قسم ما حتی بعد از انتقام نیز از خون آمریکایی ها سیر نخواهیم شد امریکا بد بازی را شروع کرده است.

>>>   عجب منطقی!
با طیاره از 1000 کیلومتر دورترمیاید و دریک کشور دیگر و بمباردمیکند ومیکشد و نامش را هم مقابله باترورمیگوید.
امریکایی ها خیلی خ ر استند وجواب خواهند گرفت

>>>   💢 بی تابی یمانیون برای انتقام خون سردار.
مقام یمنی:‌ تأخیر در پاسخ به آمریکا به سود ایران نیست

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:
ایران با توجه به امکاناتی که دارد از پاسخ (به ترور شهید سلیمانی) ناتوان نیست اما تأخیر در این پاسخ به نفع ایران نیست و حوصله به خرج دادن در پاسخ کمکی به این کشور نمی‌کند.
کسی که اولویت‌ها را درک می‌کند اهمیت حرکت عملی سریع و مسؤولانه به دور از جنگ لفظی را می‌داند.

صلح را انسان‌های ضعیف نمی‌سازند و پیروزی را دست‌های لرزان به دست نمی‌آورند.

✍ ما این بی تابی را از روی دلسوزی عمیق یمانیون میدانیم و به برادران یمانی خود اطمینان میدهیم که انتقام حتمی است ولی انتقام سریع به صورت مقطعی است و ما دنبال انتقام سخت هستیم که مسلتزم اندکی صبر است.

>>>   سخنگوی الحشد‌ الشعبی:
🔹آمریکا باید بداند که ما در منازعه بزرگ با آن قرار داریم.
🔹ما خواهان هدف قرار دادن مواضع آمریکا در سراسر جهان حتی تل‌آویو هستیم و از آن انتقام خواهیم گرفت.
🔹امروز ما منتظر تصمیم پارلمان عراق درباره خروج نظامیان آمریکایی هستیم و در غیر این صورت انتقام خواهیم گرفت.

>>>   📹 تجمع مردم و شخصیت های ترکیه در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی
🔹اقشار مختلف مردم و شخصیت های سیاسی و دینی ترکیه با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول به مقام رفیع شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش ادای احترام کردند.
✍حاج قاسم ملت اسلام خون خواه تو هستند و بخدا قسم بر عهدی که با خدا بستیم انتقام بسیار سخت خواهیم گرفت و زانوی امریکا را بلرزه خواهیم افکند.

>>>   خبر ها حاکی است موج خشم جدیدی کشمیر را فراگرفته است و قیام ها دوباره شروع شده است دقایقی قبل از ظهر برای بار دوم مردم کشور در حمایت سرداران اسلام به خیابان ها ریختند دولت هند سعی در سرکوب انها دارد اما تصاویر پیداست گروه های مردمی بسیار خشمگین هستند.
G&k

>>>   💬 بازیگر سرشناس آمریکایی: رئیس جمهور آمریکا تروریست است
مورگان فریمن:
🔹دونالد ترامپ یک تروریست، کودک آزار، نژادپرست، دروغگو و جنایتکار است؛ او رئیس جمهور من نیست.
✍ خون تو خون آزادگان جهان را جوش آورده...

>>>   🔴معنای پرچمهای سرخ قبایل عرب چیست؟
در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی و ابو مهدی المهندس قبایل عرب خوزستان و عراق پرچم های سرخ عشیره و قبیله خود را بهمراه آورده اند!
وقتی قبایل عرب خوزستان علم و پرچم عشیره و قبیله خود را بلند میکنند این پیام را میدهند که ما آماده ایم و با تمام توان و قدرت و شرف و نفرات خود به میدان آمده ایم...‌.
جزئیات بیشتر از خبرهای مرتبط با شهادت سردار سلیمانی در پایگاه تحولات جهان اسلام منتشر خواهد شد..

>>>   هکرهای ایرانی وب‌سایت دولتی آمریکا را هک کردند
روزنامه انگلیسی «گاردین»:
🔹گروهی از هکرهای ایرانی با نفوذ به یکی از وب‌سایت‌های دولتی آمریکا متعهد شدند که انتقام خون سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای حمله تروریستی واشنگتن را بگیرند.
🔹وب‌سایت «FDLP» که نشریه‌های دولت فدرال را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد، روز گذشته با صفحه‌ای تحت عنوان «هکرهای ایرانی!» جایگزین شد و در آن پیامی از آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران و پرچم ایران، به نمایش درآمد.
🔹در صفحه هک شده این وب‌سایت آمریکایی، تصویری از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار داده شده بود که مشتی از سوی ایران به صورت وی روانه شده و موشک‌هایی نیز در نزدیکی او به پرواز درآمده بودند.
32nabjahadiii

>>>   علامه شهنشاه نقوی روحانی برجسته پاکستان: اگر دولت اسلام آباد علیه آمریکا اقدام نکند، آتش به اختیار مواضع امریکا را هدفگیری میکنیم وی در ضمن انتقاد از سکوت مبهم دولت در قبال شهادت سردار سلیمانی آمریکایی ها را به انتقام در خاک پاکستان تهدید کرد.
✍ ملت های منطقه منتقم تو هستند.

>>>   Karim Pakzad
برای فهم عواقب ترور قاسم سلیمانی، چهار پیست برای کسانی که میخواهند بیشتر تحقیق کنند وبدانند :
۱ ـ دونالد ترامپ : " ما قصد براه انداختن جنگ را نداریم، حمله ما دفاعی بود".
۲ ـ مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران : " هدف ما صرفا انتقام است و قصد جنگ نداریم".
۳ ـ اصلاح طلبان ایران : " دردام جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی" نیافتیم و "برای ممانعت از بروز جنگ تلاش کنیم".
۴ ـ چند ساعتی بعد از ترور سلیمانی سفارت سویس که حافظ منافع امریکا در ایران است نامه از طرف مقامات امریکایی را به وزارت خارجه ایران سپرد. آگاه از نتایج وخیم عمل تروریهت خود، امریکا، بگفته مقامات ایرانی امریکا در این نامه از ایران خواست تا واکنش "متناسب " به حمله امریکا نشان بدهد.

>>>   Mesbah Herati
و من قتل مظلوما فقد حعلنا لوليه سلطانا .
بدون ترديد سبب و موجبات شهادت سردار سليماني و شهادت صدها هزار انسان بي گناه ديگر ، حضور صدها هزار نيرو و قوت ها و ساز و برگ جنگي و نظامي كشورهاي دور و نزديك بيگانه در خاور ميانه ( عراق ، سوريه ، بحرين ، إمارات ، قطر و افغانستان ) و ده ها كشور ديگر اسلامي مي باشد.
هرگاه كشور هاي بيگانه براي حضور خويش در اين مناطق دليلي داشته باشند، يقينا كشور جمهوري اسلامي ايران هم به همان دلايل ، حضور خود را در اين سرزمين ها توجيه ميكند .
و در نتيجه ان ؛ كشتار بي شمار مردم اين سرزمين ها و غارت سرمايه و ثروت انها به دست بيگانگان ، چپاول وغارت ميگردد ، و سبب فقر و أوارگي مردم بيشماري مي شود .
تا كنون به اثر اين مداخلات غير قانوني صدها هزار از مردم بيگناه عراق سوريه بحرين و يمن به اثر مداخلات بيگانگان كشته شده اند ايا تا حال به خود انديشيده ايم كه ، كي بايد جواب اين همه خون ريزي ها و ظلم و فجائع و خسارات را بپردازد ؟
به همان اندازه كه شهادت سردار سليماني و همراهان مظلوم وي خسارت شمرده مي شود و درد اور مي باشد ،
بايد كشتار بي گناهان و اوارگي ميلوني و كشتار مردم مظلوم اين مناطق و كشور هاي موصوف هم ، وجدان هاي بيدار حكومت ها و مردم جهان را تكان دهد ، و زعماء و علماء و روشنفكران و خود مردم مظلوم اين كشور ها دست بكار گردند و براي استقلال كشور هاي خويش چاره اي بيانديشند .

>>>   🔸افغانستان
اشرف غنی در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
🔹این پیام بدون تسلیت و سراسر استیصال اشرف غنی، گویای چند موضوع است:
۱- جیره خواری اشرف غنی از آمریکا
۲- کینه داشتن از سردار حاج قاسم سلیمانی
۳- هراس از حمله ایران به پایگاههای آمریکا در افغانستان

آیا وقت آن نشده که مردم مسلمان افغانستان یک بار برای همیشه مجاهدت فرموده و اشغالگران خارجی و مزدوران را از خاک افغانستان بیرون کنند؟
بخدا قسم ما نوکر شیطان بزرگ را خوب خواهیم شناخت و پیام خود را تکرار خواهیم کرد.
بخدا قسم ارباب و نوکر با هم خواهند سوخت.

>>>   مخالفان و موافقان قاسم سلیمانی!
=====================
ترور قاسم سلیمانی واکنش دو طیف را در بر داشت اولی کسانی هستند در غرب زندگی می کنند و یا در سایه نعمت آن دولت ها در خاورمیانه جایگاهی برای خود یافته اند و در کنار آنها مخالفان نظام ایران نیز قرار دارد که از ترور قاسم سلیمانی استقبال کرده اند و به اضافه آنها کشورهای عربی مانند عربستان، بحرین، امارات و اردن کشته شدن آن را گامی در جهت تزلزل پایه های نظام ایران در عراق، سوریه، یمن دانسته اند ابراز خرسندی کرده اند.
در افغانستان نیز تقریباً داستان مشابه وجود دارد مخالفان و موافقانی هستند تعدادی به دلیل تجهیز و ارسال جنگ جویان گروه فاطمیون به سوریه از کشته شدن آن استقبال کرده اند و عده ای به دلیل اینکه تحت تاثیر رسانه های غربی قرار دارند و یا در آن کشورها زندگی می کنند از سر اجبار از این ترور استقبال می کنند و برای آن دلیل نادرست می آورند.

گروه دومی مخالفان استعمارگران هستند که از هر مبارزه ای بر علیه اشغال گری آنها استقبال می کنند و کسانی هم از موافقان نظام تهران هستند که از کشته شدن قاسم سلیمانی متاثر شده اند...

ما به اختلاف نظر هر دو گروه نمی پردازیم به اصل موضوع می نگریم« جنگ داخلی سوریه، بحران قومی و مذهبی عراق، تنش قومی در افغانستان، جنگ یمن، اغتشاشات بحرین، درگیری های لیبی، فشارها بر ترکیه، تحریم های ایران، سرنگونی حکومت مرسی در مصر، باج خواهی از عربستان همه اینها برنامه ریزی شده و حساب شده توسط بازیگران بزرگ غربی در راستای بحران دایمی و تجزیه کشورهای اسلامی پیش می رود.»
این بحران ها و جنگ های مذهبی و قومی که همه ای مردمان منطقه را درگیر کرده است لجام اش در دست بیگانگان است من متاسفم که حال ما مسلمانان چنین است!
ما نباید از کشته شدن مسلمانان در سوریه توسط بمب افکن های سوخو- و از کشته شدن مسلمانان در یمن توسط بمب افکن های اف ۱۶ شادمانی کنیم و برای مرگ هیچ مسلمان یا غیر مسلمانی که در کشورهای منطقه زندگی می کنند به ویژه اینکه توسط استعمارگران غربی کشته می شوند جشن بگیریم و ابراز شادمانی کنیم چونکه علی رغم تمامی مشکلات فرهنگ و تاریخ مشترک داریم، ما باید راه حل پایان این جنگ های خانمانسوز را جستجو کنیم و از کشته شدن هر انسان متاثر گردیم.
Gol Amir

>>>   محمد اکرام اندیشمند
محمدسرور دانش معاون رئیس جمهور غنی برخلاف اعلامیۀ ارگ و رئیس جمهور در مورد قتل جنرال قاسم سلیمانی توسط امریکا، امروز این اقدام امریکا را "برخورد خشن و خارج از قواعد بین المللی" خواند. او قاسم سلیمانی را چهرۀ برجستۀ مبارزه با داعش معرفی کرد.

>>>   Omar Zia
تاریخ تکرار میشود، د ر ۲۰۰۳ عراق توجه دنیا را از افغنستان به خود جلب کرد، ۱۷ سال بعد باز هم عراق است که علاقه دنیا را بار دوم دزدی میکند. و مثل ۱۷ سال قبل طالب ، مجاهد و غنی همه به قدرت وجنایات خود ادمه میدهند.

>>>   1-کشته شدن سردار سلیمانی یعنی پایان دخالت های امریکا در خاور میانه و کشه شدن سربازانش
- 2 آگاهی یافتن مردم از غارت و چپاول بدست غربی ها تمام خواهدشد
- خون شهدا بی دلیل ریخته نمی شود و پایان حکومت ننگین اسراییل رو به پایان است
و روزی را خواهیم دید که امریکایی ها با خفت از کشور های مسلمان بیرون انداخته می شوند
دولت دست نشانده افغانستان ( اشرف غنی )که اجازه هیچ تصمیمی ندارد چگونه می تواند از حق مردمش در برابر قلدری امریکای ها در افغانستان دفاع کند چه رسد به دفاع از مردم ایران

>>>   اگرایثاروپیکار سلیمانی نبود، اینک داعش بر نیمی ازدنیای‌اسلام واسرائیل بر نیم دیگر مسلط بود و امریکا خود را خدای مسلمانان می‌خواند!
مسیح

>>>   Hafiz Ravand
هم میزنند وهم احوالدار صدا میکنند ! امریکای جهانخوار وزور گوی چند سال پیش عراق امن را اشغال و صدام حسین را اعدام کرد تازمینه حضور ایران در ابعاد گوناگون آن مساعد گردد که مساعد گردید . حالا پیشقراول این حضور را که سردار قاسیم سلیمانی باشد کشت تازمینه خروج قطعی اش مساعد گردیده ، عراق پاک پی در قلمرو ایران قرار بگیرد . اما از اشغال عراق تا اکنون فریاد سر میدهد که حضور ونفوذ ایران در خاور میانه گسترده و خطرناک برای منافع امریکا وکشور های منطقه است که ، به قول معروف امریکایی ها :(( هم میزنند و هم احوالدار صدا میکنند )) .

>>>   Noor M Khurrami
کس نیست که به پریزیدنت ترامپ بفهماند که آقای ترامپ !
اگر خودت سوادی ازتاریخ نداری ؛ ازدانشمندان امریکا یی بپرس تا برایت تفهیم کنند که آنچه بنام "فرهنگ ایرانی" نامیده می شود تنها متعلق به "ایران اسلامی" کنونی نیست ! چه بسا که ایدیولوگ های "جمهوری اسلامی ایران" بخشهای ازین "فرهنگ " را که شما اخطار بر تخریب نماد هایی از آنرا صادر کرده اید ؛ در ضدیت با ایدیولوژی خود قلمداد می کنند !

>>>   پارلمان عراق تمام قراردادهای نظامی با امریکا را ملغی کرد و خواهان خروج فوری تمام نیروهای خارجی (امریکا و دیگر اعضای ایتلاف) شد.

اعضای پارلمان عراق و حکومت عراق تجاوز به حاکمیت ملی عراق را غیر قابل قبول دانست. امریکا با سیاست احمقانه و قلدری خود، با بی احترامی به تمام قواعد بین المللی آنچه را که جستجو میکرد : تضعیف نفوذ ایران در عراق، به شکست مذبوحانه باید تن دهد و بپذیرد که نفوذ ایران در عراق چند برابر شود.

این وضعیت نمیتواند در افغانستان بدون اثر باشد. امریکا افغانستان را مستعمره خود میداند، هیچ احترامی به رییس دولت و قشر سیاسی و حاکمیت ملی آن، اگر هم در وفاداری با او رقابت کنند، ندارد.

فکر میکنید که اعلامیه اشرف غنی "خاک افغانستان علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمیگرد" کدام ارزشی نزد ترامپ دارد. حتی اگر بپذیریم که دولتمردان افغانستان آنقدر هوشیاری دارند که چنین حرفی را بزنند، ولی آنها توان مخالفت با امریکا را در صورتی که نیروهای نضامی آن از زمین یا هوای افغانستان علیه ایران استفاده کند، دارند؟
نه از حکومتی که با ۷ صد هزار رای انتخاب شود بگذرید و بسوی ایجاد یک حکومت موقت فراگیر با پایگاه قوی مردمی بروید.

کریم پاکزاد

>>>   اشرف غنی ادعا می کند که از فضا و خاک افغانستان هیچ کشوری مورد حمله قرار نمی گیرد؟
درین صورت پایگاه امریکا بخاطر چه منظور است؟
Zekrulhak Fazlehak

>>>   Abdul Fatah Hamdard
نه فضا و نه خاک افغانستان در اختیار غنی است.فقط عوام فریبی . مردم کشور خوب آگاه اند که این ها صلاحیت رفتن به تشناب را بدون مجوز آمریکا ندارند ایا ایرانی ها نمی دانند؟

>>>   Aref Rashed Ommid
از غنى پرسيده شود كه از ارقام نظاميان امريكاىى ها و كارمندان CIA در افغانستان اطلاع دقيق دارد كه چقدر است و روزانه چند پرواز حمل و نقل پرسونل و تجهيزات امريكاىى ها در افغانستان صورت مى گيرد.
من باور كامل دارم كه غنى قطعا نمى داند .
و اينكه امريكا با طالبان نمى جنگد و درگير جنگ نيست چندين قرارگاه نظامى اش به چه هدف است.
از فير راكت هاى كروز نيمه شب امريكاىى ها از ميدان شندند جلوگيرى كرده خواهد توانست . و هم بمباردمان هواپيما af35 ان .

>>>   Yaqin Ali
مسئله ایران و آمریکا به کنار، اما و اگرهای بسیار در مورد ارتش و پلیس افغانستان وجود دارد! در همین اواخر به خانه قیصاری از زمین و هوا حمله شد! و یا سربازان در دشت خدا رها شدند که ذره ذره قصابی شوند! اگر نیروهای آمریکایی واقعا صادق می‌بودند، با آن همه تجهیزات پیشرفته، آیا جولانگاهی برای طالبان و داعش در افغانستان وجود می‌داشت!

>>>   Enayat Mosleh
بیست سال است که تعلیم میده ارتش وپولیسی که دربیست سال تعلیمش چیزی یاد نگیره در صد سال هم نمیگیره روس در نه سال ارتش قدرتمندی را جاگذاشت که چند سال پس از خروج روسها در مقابل ده تنطیم مجاهدان که سه چهار آن از طالبان امروزی قوی تر بودند مقاومت نمود آخر هم در اثر اختلافات درونی قومی زبانی میان نجیب وجناح کارمل از هم پاشید،پس بهتره راه حل دیگری سنجیده شود،ایران از گذشته با امریکا دشمنی داشته ومنافع همدیگررا در هرجا زده اند،اینکه ایران با دولت ودولت مردان روابط حسته دارد میخواهند نشان بدهند که با مردم افغانستان مشکلی ندارند بلکه با امریکا دشمن اند.

>>>   اشرف غنی فقط لاف می زند در اصلا امریکا صاحبا افغانستان است بدون امریکا خرج نان خود را ندارد و نعاش لولیس و اردو را داده نمیتواند .

>>>   پارلمان عراق رای به خروج کامل نیروهای امریکایی از عراق داد.
آقای غنی و پارلمان کشور خوب است از غیرت عراق درس بگیرد عراق دیر از افغانستان اشغال شد و زودتر از ما آزاد شد.

>>>   ⭕ ما همه قاسم سلیمانی هستیم
«ما همه قاسم سلیمانی هستیم» این فریادی است که طی سه روز گذشته از عراق و ایران تا سراسر خاور میانه طنین انداز شده است. این خدمت بزرگی بود که حماقت ترامپ به محور مقاومت اسلامی کرد.

او با شهادت جنرال قاسم سلیمانی؛ سردار فداکار اسلام، خون او را در امتداد زمان جاری کرد و اهداف والای آن شهید زنده و ارزنده را فراتر از مرزهایی برد که او و نیروهای متعهدش حضور داشتند و دارند.

ترامپ یک قاسم سلیمانی را ترور کرد تا میلیون قاسم سلیمانی دیگر برویند. قاسم سلیمانی هایی که از قوه به فعل بدل شده اند و اکنون هر کدام به مثابه دینامیتی آماده انفجار، منتظر فرمان فرمانده کل قوا برای نابودی سلطه امریکا هستند.

>>>   شنیده ها حاکی است اشرف غنی بالاخره از خر شیطان پیاده شد و تسلیت خود را به ملت ایران اعلام کرد.

>>>   ممنون از همه برادران و خواهران افغانستانی که با ملت ایران همدردی کردند. امیدواریم که دولت افغانستان به هیچ وجه به آمریکا اجازه ندهد که از اسمان و خاک این کشور علیه ایران استفاده کنند.

>>>   باید تمام نیروهای نظامی امریکا از آسیا خارج شوند تا صلح و امنیت و رفاه برای مردم آسیا تأمین شود. نیروهای نظامی امریکا آسیا را به آتش کشیده اند. هیج فرد هوشیار آسیایی نیروهای نظامی امریکا نمی خواهد. اگر به رضا خود بیرون نشوند بدانند که مردم آنها را بزور از کشورها و سرزمینهای خود اخراج میکنند.
حاجی خلیل کابل

>>>   تشویش نکو بی اجازه تویت کرده است

>>>   در همه چیز معامله وسازش ممکن بود حال بر سر این که چگونه بزن وبکجا بزن وچه چیز را نزن و... حال روی این مساله بحث شروع گردیده وبلاخره این که نزن که میزنم!!!
وقتی دشمنی می نمای دیگر از دشمن گلایه نیست که چگونه عکس العمل نشان میدهد در قانون جنگ است هرچه از دستت میاید انجام میدهیوهرچه بتواند انجام میدهد وانهایکه در راه مبارزه گام می نهند دیگر از ابتدا خودرا قربانی راهی منتخبش نموده دیگران برای او تکلیف مسیر نکنندمن وشما که دنیارا اختیارمفضل نموده ایمباشیم اینجا وانهایکه زندگی دایمی وجاویدتان اخرت رابرگزیده اند به کس نمیگوید که به من ضرر مرسان وطوری عمل مینماید که دست دشمن را باز میگذارد واز او توقع رحم والطاف را ندارد وباز توکه هرطوری دلت بود عمل نمودی دیگر منتظر عکس العمل باش پیش از پیشبرایدشمنت تعیین تکلیف منما میگویند از تفنگ خالی دوطرف میترسد صاحب تفنگ ودشمن نه چندان تلخ باش که از تو سیر شوند == ونه چندان شیرین باش که برتودلیر شوند
شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   مردم افغانستان نیز باید یک دست و یک صدا شده و آمریکا را از کشور ما بیرون کنند.
آمریکا منشأ فتنه و شر در تمام دنیا است هرجا پا گذاشته است آنجا را به نا آرامی و تبدیل نموده و آدم کشی و دزدی و شبکه مافیایی را ترویج و تثبیت نموده است. اشرف غنی هم باید بداند که تو برای آمریکابه اندازه یک مگس ارزش نداری تو بدون اجازه آمریکا آب دماغش را نمی تواند بالا بکشد و انگهی می گوید که به آمریکا اجازه نمی دهد از خاک افغانستان به کشور ایران حمله کند. تو که همه چیزت ؛ پولت ، قدرتت، اسلح ات حتی زندگی ات از آمریکا است و هیچ شرم و حیا هم نداری، همه مردم به این سخنت می خندند و تو را مسخره می کنند. حادثه بگرام که ترامپ با تو مانند یک نوکر رفتار کرد گواه روشن بر این است. تو آبروی مردم افغانستان را برده ای و حیثیت و شخصیت افغانستان را در زیر چکمه های نجس آمریکا پایمال نموده ای و عزت را از مردم ما گرفته ای. ببین نصرالله چه می گوید که ارزش کفش سرار سلیمانی بالاتر و از ترامپ و همه اردوی آمریکا است. این را عزت و شرافت می گوید. تو شرافت و حیثیت خود را به لیلام گذاشته ای و در برابر نوکران آمریکا حتی سر خود را خم نموده و در برابر آنان چاپلوسی می کنی.

>>>   Nooralhaq Nasimi
چرا آمر ستار غوربندي نماينده شهيد مسعود در دره غوربند امروز دركابل ترور شد؟
قتل هاي زنجيري
مخالفت آمر ستار با طالبان در غوربند
از بين بردن طالبان توسط آمر ستار در غوربند
مانع شدن نفوذ طالبان در بدنام ساختن و نا امني ها در غوربند

>>>   🔸حیرت خبرنگاران خارجی از استقبال مردم از مراسم شهدای مقاومت

📲 خبرنگار نیویورک تایمز: دریایی بیکران از مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافته‌اند
🔹 من همیشه راهپیمایی‌های چند هزار نفره در ایران را شاهد بوده‌ و آنها را پوشش خبری داده‌ام.
🔹 زمانی که جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچ‌گاه این گونه نبوده است.
🔹 اکنون میلیونی آمده‌اند.
🔹 آنها همه به میل خود آمده‌اند.
🔹 دریایی بیکران از مردم از ساعت شش صبح به محل آمده‌اند.
🔹 در طول ۲۵ سال فعالیت در ایران تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام.

📲خبرنگار المانیتور:
🔹 من تاکنون چنین چیزی در ایران ندیده‌ام
🔹 حتی مراسم‌های مذهبی این‌گونه (مردم) را جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است.

📲خبرنگار ام‌اس‌ان‌بی‌سی :
🔹 دستور ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی دارد نتیجه عکس می‌دهد.
🔹 اجازه دهید که یادآوری کنم او چقدر خطرناک است.

>>>   عبدالمهدی نخست وزیر عراق برای بار سوم‌جواب تلفن ترامپ را نداد !
به این می‌گویند عزت و غرور!

>>>   سلام بر برادرانم در افغانستان.
سلام بر روح بلند سپهبد
‌سلام بر همه سرداران شهید اسلام از ایران و افغان. سلام بر سردار شهید احمر شاه مسعود. و همه شهدای سرزمین عزیز افغانستان.
یاد داشت های عزیزان را خواندم از همدردی بسیاری از شما بزرگواران با ملت ایران به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی خرسند شدم.
خداوند از همه برادران افغانیم راضی باشد.
ارادتمند شما.
حسن رحیمی روشن.
همدان

>>>   تا امریکا هست طالبان هست
دلیل حضور امریکا همین طالبان است کدام عاقلی دلیل وجود خودش را نابود میکند؟؟؟ بیست سال گذشت و امریکا طالبان را شکست نداد
چون زنده بودن طالبان کمک میکند به حضور و اشغال و غارت افغانستان توسط امریکا
ای کاش نمایندگان افغانستان کمی غیرت را از نمایندگان عراق یاد میگرفتند که حکم به اخراج امریکا داد.

>>>   اینطور بنظر میرسد که امریکای اشغالگر عراق و افغانستان را خریده است!
میگوید در صورتی بیرون میشوم که پرداخت هایم را پس بدهید.

>>>   علی شاه حکیمی
معلوم میشود که آمریکا ازجنگ ویتنام درس نگرفته است واین ثابت شده که خشم مردم خشم خداست به نفعش است که هرچه زودتر افغانستان ومنطقه راترک کند درغیر آن شاید دراین آتش بریان شود
مردم ما ازوی دعوت نکردند این خودش بودکه به بهانه القاعده وطالب لشکرکشی کر ده است

>>>   Hamid Nadim Shakiby
این که دو نیم میلیون انسان بیگناه را که درین بیست سال کشته و تمام سرزمین عراق و افغانستان و سوریه را تخریب کرده اند، خسارت جانی و مالی را نه پرداخته طلب کار هم است!!

>>>   🔻یمن: جنایت علیه فرمانده سلیمانی، جنایت علیه ما بود
وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن:
🔹شهید سلیمانی نقش بسیار بزرگی در مقابله با تروریسم جهانی داشت.
🔹ملت یمن این جنایت آمریکا را جنایتی علیه خود می‌داند.
🔹از خون این دو فرمانده و شهید «الصماد» هزاران فرمانده خواهد رویید.
ecom

>>>   خبرنگار فرانسوی لوفیگارو در صفحه توییتر خود درباره تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت:
بزرگترین تشییع قرن بعد از آیت الله خمینی را دیدم.
پانوشت:به اعتراف خبرنگاران منصف بعد از تشییع ۱۰ میلییونی امام خمینی رح این تشییع در تهران حدود ۴ تا ۵ میلیون برآورد میشد!

>>>   افغانستان باید از چنگال خونین امریکا، ارگ غنی، طالب آی اس آی و داعش امریکانی و سعودی نجات داده شود. یک راه وجود دارد استقلال و آزادی کامل از همه اشغالگران و مزدوران شان.

>>>   این حرف را به فاطمیون میزنم. شما که خدمت کردید به ایران و ارتش و نظام ان چه چیزی دست شما را گرفت؟ مگر نخواندید ۲۰ هزار از عودت کننده ها به افغانستان عضو فاطمیون بود؟ ایران حتی یک اقامت معمولی به شما نداد. اگر برای دین بود بدانید داعش هم برای دین میکشت.

دوست من ساکن روسیه است و انجا مشغول تحصیل هست.
در روسیه خارجیها یا مهاجرها میتوانند در ارتش روسیه خدمت کنند. در صورتی که شما در روسیه و ارتش ان خدمت کنید حقوق هر یک نفر بالای ۴۵۰ دلار است. یک قرارداد استخدام ۵ ساله با ارتش روسیه میبندید و از همان روز همه ی هزینه های شما با ارتش و دولت روسیه است. دیگه مشکل اقامت ندارید چون اقامت شما تبدیل به اقامت دایمی میشود. بعد از شش ماه اگر دارای عیال باشید به شما خانه یا اپارتمان دولتی نزدیک پایگاه خدمت میدهد تا خانواده و عیال شما در خیابان نماند. بعد از سه سال خدمت شما میتوانید مشمول برنامه ی ۲۰ ساله ی وام مخصوص ارتش شوید که به شما وام برای خانه خریدن میدهد تا خانه برای خودتان داشته باشید. تا زمانی که شما عضو ارتش هستید قسط این وام را ارتش روسیه پرداخت میکند. بعد بیست سال خدمت هم صاحب خانه شدید هم درامد دارید هم بازنشستگی دارید.
اگر پنج سال مشغول خدمت باشید به شما تابعیت روسیه داده میشود.
یک مهاجر در روسیه به بالاترین درجات نظامی میرسد. تنها درجه ایی که نمیتواند برسد جنرال هست. در صورتی که تابعیت افغانستانی یا تابعیت اول خود را پس بدهید حتی میتوانید جنرال شوید.
حالا فاطمیونی که رفتند و جنگیدن حتی صاحب اقامت هم نشدن برین یکم با خود فکر کنید. فکر کنید و بقیه مردم را هم باخبر کنید تا گول ایران و ایرانی را نخورد.

>>>   بشیر شیرین سخن
همسایه همسایه است بیگانه بیگانه
ملت ایران باملت افغانستان چندین وجه مشترک دارند یک مشترکات دینی و مذهبی دوم مشترکات زبانی
سوم مشترکات همجواری
چهارم چهل سال میشود کشور وملت ایران مهماندار مهاجرین افغان بودند وهستند بدین ملحوظ آمریکا جنایت انجام داده اگراوضاع وخیم گردد ما متضرر خواهیم شد مرگ سلیمانی عواقب ناگوار درپی دارد

>>>   آیا روزی نمایندگان شورای ملی افغانستان هم شهامت و جرئت نمایندگان پارلمان عراق رابرعلیه اشغالگران آمریکایی پیدا خواهند نمود ؟

>>>   Shafiq Poya
آمریکایی ها پس از فیصله پارلمان عراق مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از خاک این کشور؛ خواهان پرداخت مصارف پایگاه های شان از سوی حکومت عراق گردیده اند. به باور شما اگر روزی آمریکایی از افغانستان خارج شوند، پول پایگاه های شان را از حکومت افغانستان طلب نمی کنند؟ یاد داشت های تاریخی نشان میدهد که آمریکایی ها در هر کشوری که حضور پیدا کردند، دنبال منافع خود شان استند، تا منافع کشور های هم پیمان شان. به نظر شما شهادت سلیمانی چی تاثیر روی سیاست های ایران در برابر افغانستان خواهد داشت؟ فکر نمی کنید وضعیت امنیتی بدتر از این شود؟

>>>   واکنش تند دونالد ترامپ:
. شدیدترین تحریم‌ها را علیه عراق اعمال می‌کنیم

>>>   Yama Ahadyar
امریکایی ها بسیار انسانهای پست هستن چندین کشور را از جمله افغانستان اشغال نموده اند در تمام امورات مملکت ها مداخله مینمایند حتی ریس جمهور دست نشانده خود را هم تحویل نمی گیرند چنانچه با آمدن ترامپ در بگرام غنی را در بین عساکر خود تیله نمود یعنی که از جمله عساکر هستی شرم و غیرت نمانده اگر یک ریس جمهور با عزت و قوی میداشتیم این توهین ترامپ را قبول نمی کرد چه کنیم که اکنون وطن ما اشغال شده

>>>   اردشیر زاهدی سنی بیش از نود سال دارد و از زُمره دیپلمات های مؤثر قبل از انقلاب بود علاوه بر اینکه نسبتی نزدیک از نظر فامیلی با آقای محمد رضا پهلوی داشت ، نیز سالها در سمت وزیر امور خارجه ، به مرحوم خدمت کرد و هم یکی از مشاورین و هواخواهان نزدیک ایشان بود و هست ،در اخبار شنیدم به تازگی آرشیوی ناب و بی همتا و پربار از اسناد و مکاتبات دوران تصدی خویش در وزارت امورخارجه را به دانشگاه استنفورد هدیه نموده ...ایشان شخصیتی صریح و روشن دارد و سلیس و صریح سخن می گوید ، امروز صبح طی مصاحبه ای مختصر و مؤجز با بنگاه بی . بی . سی نظری واسع و سنجیده در مورد سردار سلیمانی داد و او را سربازی وطن پرست و ژنرالی نابغه و همتراز با ژنرال مونتگمری و ژنرال رومل و فرماندهان نظامی برجستۀ قرن بیستم قلمداد نموده و ترور او را اقدامی جنون انگیز و نابخردانه توصیف نمود ... تردیدی در این نیست که سردار سلیمانی یک نظامی وطن پرست و از جان گذشته ونابغه و مؤثر و نیز حتی برجسته تر از ژنرالهای یاد شده بود .

>>>   دفتر یادبود سردار سپهبد، شهید قاسم سلیمانی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز گشایش یافت.
کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و عبدالغفور لیوال، سفیر کشور در جمهوری اسلامی ایران، امروز دوشنبه (16 جدی) در مراسم نماز جنازه و تشییع پیکر شهید جنرال قاسم سلیمانی و همراهانش شرکت کردند.

>>>   یک نفر ادم ..... که میگوید ایران به فاطمیون اقامت نداد اولا این دروغ بزرگ است که بنا به صلاح اطلاعاتی جواب نمیدهم اما شما خیلی جاهل هستید نمیدانید رزمندگان ما برای دنیا نه بلکه برای آخرت و دین و مقدسات خود جهاد میکنند فرمانده ما شهیدحاج قاسم دلیر بارها با ما دیدار داشت و در کنار ما غذا میخورد و بدون لباس ضد گلوله بود کجا در نیا پیدا توانید کرد که یک جنرال این طور خصوصیاتی داشته باشد او عاشق سیدالشهدا و شهادت بود و به آرزوی خود رسید و ما بخدا قسم تا طالب خون او نشویم آرام نیستیم خدایا بر ما هم منت گزار و شهادت را نصیب ما فرما و ما مردمی دنیا پرست که نمیدانند حضرت امام حسین علیه السلام و زینب کبری کیست محشور نفرما.
جعبر بامیانی طالب شهادت از گردان های فاطمیون

>>>   فوری /استعفای رئیس دفتر وزیر دفاع آمریکا
شبکه خبری فاکس نیوز از استعفای رئیس دفتر مارک اسپر،‌ وزیر دفاع آمریکا خبر داد.
رئیس کارکنان پنتاگون هم از سمت خود کناره‌گیری می‌کند
منابع خبری دوشنبه شب از کناره‌گیری رئیس دفتر وزارت دفاع آمریکا از سمتش خبر دادند.اخیرا دستکم ۶ نفر از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا، هریک به بهانه‌ای، از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

>>>   آمریکا وارد هر جایی شده است ویرانی و اختلاف یه ارمغان آورده.
حضور آمریکا در هیچ کشوری سبب آزادی دموکراسی ویا توسعه نشده است.
کهن جامه خویش پیراستن.
به از جامه عاریت خواستن.
به امید خدا مجلس ملی افغانستان. به زودی اخراج آمریکایی هارا از سرزمین عزیز افغانستان تصویب کند.
برادر شما
حسن رحیمی روشن
ایران.
همدان

>>>   نمیخواهم یک ملت را توهین نمایم ایرانی ها بسیار برازندگی های دارند که خیلی هاندارند وصاحب تمدن وتاریخ درخشان بودند وهستند مردم باهوش وفراست واز مستفیدین از علم ودانش با این همه مانند دیگران ساده دل وخوش باور ومعتقد به چیز های ظاهرا خرافی ومزخرفات میباشند یک دوست ایرانی داشتم برایش گفتم شما ملت هوشیار وبیدار هستید! جواب داد بلی اما بعضا به اندازه ای از ما استفاده وبهره برداری میکنند وبه ارزش های معنوی غیر مستدل معتقد هستیم که هیچ قومی به پایه ای مانمی رسدیکی دومثال هم اورد که نمیخواهم درینجا ان راتکرار نمایم اگر راستش را می پرسی برای شهید سلیمانی بسیار متاثر گردیدم وقلبا محزون شدم اما گریه ای ساختگی نمیکنم ودرروحش دعا مینمایم وبتوی خودرا جهت تبرک به تابوت تابناکش مساس نمیدهم اگر توانستم انتقام اورا از قاتلینش میگیرم ولی از روی ریاوسمعه اعلان نمیکنم زیرا مرد انست که نگوید وبکند ونامرد انست که بگوید وانجام ندهد...
شاهرخ از دبی

>>>   مرگ یا کشتن یک قهرمان مردمی واقعاً می تواند کوهها را حرکت دهد.
حمله تروریستی آمریکا در یک کشور مستقل، 170 نماینده مجلس ظاهر شده تصمیم گرفتند که دولت عراق باید تمام نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.
آتش امريکا برگذشت به روى خودش خورد !

نخست وزیر عراق رئیس جمهور آمریكا را متهم كرد كه از سردار سلیمانی خواهش نموده بود كه در فرودگاه عراق برای گفتگو با عربستان حضور یابد.
پارلمان عراق خواستار اخراج نیروهای ایالات متحده آمریکایی شد
قاسم سلیمانی در زمان حيات می خواست نیروهای ایالات متحده را از عراق بیرون کند. این آرزو ممکن شد مرگ وی این آرزو اش را به واقعیت نزديکتر ساخت:

نخست وزیر عبدالمهدی بعداً گفت که سلیمانی نیز به بغداد آمده بود تا با وی در مورد تلاش های میانجیگری بین عربستان سعودی و ایران صحبت کند.
وی این درخواست های میانجیگری را به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا انجام داد.
عبدالمهدی همچنین اظهار داشت كه وى از سوى ایالات متحد آمریكا فریب را داده شده و احساس مايوسى نموده است
علی رغم عصبانیت و ناامیدی ، نخست وزیر عراق در این قطعنامه زمان خروج نيروهاى آمريکايى را خالی گذاشته است!
حاکمان دولتها سياسيتمدارى مى کنند و يک غار نجات برى فرار خود شکاف مى کنند.
کشفها عراق و عجم - عراق عجم - عجم عراق و عجم و عراق پرتاب شود بالاى گوره بچه ها

>>>   وقتی امریکا بالای عراق غر و فش کنان بتازد که اگر ما از عراق خارج شویم حکومت عراق را تحت شدیدترین تعذیرات قرار میدهیم و عراق که خود کفاست از ترس خاموش شد حکومت و نظام اوغانستان همه غلام و حتی سگ دربار امریکا هستند به هیچ چیز خود نمیتوانند از کشور که اینهارا از خاک روبه های امریکا جمع کرده به کرسی نشاند کجا بدون امر امریکا رفتار کرده میتوانند در شان و شوکت اوغان غیرت و شرم وجود ندارد میداشت اینهارا هیچ متجاوز استفاده نمیکرد ما شاهد هر تجاوز خارجی در خاک خود هستیم که همیشه از اوغان بخاطر رسیدن به اهداف خود استفاده نموده اند اگر اوغان نمیداشتیم ما هم یک کشور پر قدرت میبودیم اما چی کنیم داشتن اوغان در خاک ما همانند داشتن دانه سرطان است.

>>>   مجلس ایران با فريادهای "الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" طرح سه فوريت طرح ضد آمريكايی در مجلس را تصویب کرد.
جزییات این طرح:
🔹اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیون یورویی جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه
🔹 قرار گرفتن کلیه اعضای پنتاگون و وابستگانشان در لیست گروه های تروریستی
🔹الزام وزارت ارشاد برای ساخت فیلم های ضد آمریکایی

>>>   Rasoul Abdi
کوچک‌ترین واکنش غیر معمول از طرف ایران بهانه‌ی خوبی بدست آمریکا خواهد داد و طبیعتا به قیمت نابود شدن ایران تمام خواهد شد، حتی از طرف هم‌باورانش در کشورهای دیگر، از جمله در افغانستان.
از ماه‌ها بدینن‌سو فضای دور و بر ایران و نقاط مورد هدف ایران تحت فشار شدید امنیتی قرار دارد و آمریکا همه چیز را زیر ذره‌بین قرار داده است. کشورهایی که ایران سابقه‌ی دخالت سیاسی و نظامی دارد و حضور نیروهای دیپلوماتیک و نظامی آمریکا نیز فعال است، از افغانستان و پاکستان گرفته تا عراق و و سوریه و کشورهای حوزه‌ی خلیج عربی از جمله مناطق آسیب پذیری است که می‌تواند میدان انتقام‌گیری ایران باشد.
بر ما لازم است که چنین فرصت را در اختیار کسی قرار ندهیم.

>>>   زریر عباسی :
از شبکه اطلاع رسانی افغانستان انتظار می رود به صورت یک رسانه برای همه فارسی زبانها عمل کند. از پوشش دادن به اخبار سردار سلیمانی سپاسگزارم اما شما رحلت آیت الله محقق کابلی را خوب پوشش ندادید و یا از شب یلدا چیز درخوری نگفتید ایکاش تقویم برجی افغانستان به تقویم ایرانی تبدیل می شد. ان شاء الله رسم الخط سریلیک تاجیکستان هم به فارسی برگردانده شود تا سه کشور فارسی زبان امکان مفاهمه بیشتر داشته باشند و افغانستان هم پل ارتباطی بین ایران و تاجیکستان باشد .

>>>   صدر خطاب به ترامپ: خانه‌ات از لانه عنکبوت ضعیفتر و سلاحت از نیش پشه ضعیف‌تر است
🔹مقتدی صدر در توییت‌هایی خطاب به ترامپ: ای فرزند عشرت‌کده و قمارخانه‌ها و باشگاه‌های شبانه،‌ آیا ملتی را به گرسنگی تهدید می‌کنی؟
🔹آیا گمان می‌کنی پول‌های حجاز (کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس)،‌ خیانتکاران و زرادخانه‌های جنگی به نفع تو خواهند بود؟
🔹اگر تسلیم شوید ما دانش‌آموزان صلح هستیم و اگر جنگ کنید ما دانش‌آموزان جنگیم
🔹خانه تو از خانه عنکبوت سست‌تر و سلاحت از نیش پشه ضعیف‌تر است

>>>   امروز زمین وفضای افغانستان دراختیار امریکایی ها قرار دارد.آنهاهرکاری بخواهند میتوانند.ضروت به اجازه نیست بادار از مزدور اجازه میگیرد؟

>>>   خدا نعلت کند غلامان امریکا وچرکستان وزنده باد ملت غیور ورزمنده افغانستان

>>>   موقف افغانستان در رویارویی آمریکا و ایران
ایرانی‌ها با هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در عراق، حیثیت و اقتدار ابرقدرت جهان را زیرپرسش بُردند؛ سوای اینکه تلفات و خسارات آن چقدر باشد.
اگر به نیابت از این دو کشور، جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسراییل را بررسی کنیم؛ آمریکا و ایران مرحله به مرحله پیش می‌روند.
حزب‌الله لبنان از نزدیک‌ترین شهر اسراییل به خاکش، موشک‌باران را شروع کرد و به شهر حیفا رساند. اسراییل نیز حملات خود را مرحله به مرحله عمیق‌تر می‌کرد.
حال اگر آمریکا بخواهد این حملات را از افغانستان پاسخ دهد؛ ممکن است پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان نیز مورد هدف ایرانی‌ها باشند.
در چنین شرایطی بر دستگاه دیپلماسی ما لازم است تا با رای زنی‌های سریع از آمریکا بخواهد تا از خاک افغانستان علیه ایران استفاده نکند و ایرانی‌ها نیز پایگاه‌های موجود آمریکا در کشور را هدف قرار ندهند.
ما سال‌هاست قربانی تروریزم هستیم و هر برخورد در خاک افغانستان می‌تواند هراس‌افگنان را تقویت کند.
جواد بیات

>>>   به قول همزبانان ايرانى مان نميدانم اين افغان پيپر كدام ورى است؟
مراسم رحلت آية الله محقق را اصلا آن طورى كه شايسته و بايسته است ، پوشش نداد. شايد هم مثل من و خيلى هاى ديگر از اين كه جسد شريف ايشان را به افغانستان انتقال ندادند ، دلخور و ناراحت است.
چندى پيش يك پير مرد محترم اينجا فوت كرد طبق وصيت خودش جنازه اش را به افغانستان منتقل كردند اما ... !!! ؟؟؟
ريحانه حسينى از سويدن

>>>   Angelica Babak
جنگ را ایران با امریکا می‌کند
اینجا اوغان ها کم است سکته کنند 😮
بس است وطنفروشی و چور و چپاول ،
بگذارید یکطرفه شود .
ما در این جنگ چیزی نداریم که از دست بدهیم .
ما تباه شده ها هستیم ، بدون آنهم هر روز کشته ، چور و چپاول می شویم .
حتا به حیث یک کشور درجهان آبرو برای مان نمانده ،
پس شما چرا از این جنگ متاثر هستید ؟
انسانها هر روز دارند زیر چکمه های امریکا خورد می شوند .
غرور ، تکبر و یکه تازی هایش در جهان به اوجش رسیده ..
ایران خوب یا بد باشد به جایش ، ما می خواهیم یک غول دیگر پیدا شود که شاخ های امریکا را اگر شکستانده نمی تواند اقلن ببندد . ..
پشک موش را خورد ، پشک را سگ خورد ، سگ را مار خورد و همینطور تا بد ها همدیگر را نخورند ما خوراک همه آنها خواهیم بود .....

>>>   ....خیلی ترسو و بیغیرت هستند و وطن ما را به امریکا فروخته اند.

>>>   این سخن غنی که افغانستان اجازه نمی دهد از خاکش برای حمله بر ضد کشور دیگر استفاده شود، بک حرف کاملا مفت است. چون غنی خودش خوب میداند که چنین اختیاری ندارد و همه چیز دست اربابش است. اصلا یک کشور تحت اشغال یک کشور استعمار گر مانند آمریکا از خودش اراده ای ندارد. مگر آمریکایی ها برای آمدند به افغانستان و حمله کردن به نقاط دلخواه خودشان در افغانستان از غنی اجازه می گیرد. وقتی خود آقای غنی برای رفتن پیش ترامپ در فرودگاه بگرام مورد بازرسی قرار می گیرد، میتواند از جمله آمریکا از خاک افغانستان به یک کشور دیگر مانع شود. تا زمانی که آقای غنی مزدور است و افغانستان تحت اشغال آمریکاست همه چیز دست آمریکاست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است