برچسب‌زدن کار سختی نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۲    ۱۳۹۸/۱۰/۱۴ کد خبر: 161643 منبع: پرینت

واکنش‌ها به ترور سرلشکر قاسم سلیمانی در غرب و شرق متفاوت است.
عده‌ای حتی در امریکا، این‌کار رییس جمهور ترامپ را محکوم کردند و آن را برای آینده‌ی منطقه خطرناک خواندند؛ اما هیچ‌کس هیچ‌کس را به جاسوسی و جیره‌خواری برای این کشور یا آن کشور متهم نکرد. هرکس نظرش را ابراز کرد، چه موافق چه مخالف! اما اینجا در کشور ما این‌که چرا یک‌عده به خود اجازه می‌دهند که تا فردی می‌رود تا در مورد مسایل منطقه ابراز نظر کند، او را به جاسوسی و جیره‌خواری متهم نمایند، سوالی است که با منطق علمی نمی‌توان برایش پاسخی پیدا کرد. چنین کاری اگر از آدم‌های کم‌سواد سر زند، قابل بحث نیست؛ اما فاجعه زمانی است که به اصطلاح دانشمندان و دانشگاهیان خیلی به راحتی اتهام می‌بندند!
مثلاً وزیر خارجه‌ی روسیه هم ترور سلیمانی را تسلیت گفت و او را مردی توصیف کرد که برای منافع کشورش مبارزه کرده است. حالا بیاییم بگوییم وزیر خارجه‌ی روسیه مثلاً جاسوس و جیره‌خوار ایران است؟!

راستش کسی نباید حق ابراز نظر در مورد مسایلی را که می‌تواند بر روی سرنوشت آنان تأثیر داشته باشد، از شهروندان بگیرد.
از حق نگذریم تا به حال شده که از خود سوال کرده باشید که چه کشوری به اندازه‌ی امریکا در منطقه و جهان جنگ‌افروزی کرده است؟ آیا می‌دانید که از روزی که امریکا به عراق تجاوز کرده چه تعدادی از انسان‌ها در آن کشور به کام مرگ فرستاده شده‌اند؟ در افغانستان چه؟ آیا همین امریکا با راه‌انداختن بازی موش و گربه، همه روزه موجب قتل ده‌ها و صدها انسان نیست؟
آن وقت چرا تا کسی زبان به ابراز نظر می‌گشاید، بر او برچسب جاسوسی و اجیری می‌زنید؟! برچسب‌زدن کار سختی نیست! دیگران هم می‌توانند بر شما برچسب جاسوسی و اجیری برای مثلاً امریکا و پاکستان و فلان و بهمان کشور را بزنند!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
آمریکا
ایران
سلیمانی
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از دزدای شمالی داود کلکانی جاسوس عربستان است ازین هم منکر هستی ؟؟

>>>   یکی از دزدان مشهور کود ۹۱ اشرفو دیوانه ،خاین ، وطن فروش ، مزدور ، فاشیست ، متقلب ، مغز متعفن قرن بیست و یک ، قوم پرست و دزد بیت المال است ، کی منکر است ها ؟

>>>   "هوالجمیل"
امان از این تهمت زنی ها که چند سالی است رایج شده و دقیقتر بگویم از زمان ظهور اشرف غنی که اتفاقا از طایفه طالبان است؛ شدیدتر شد، چرا که این قوم همه قدرت در این کشور را برای خود و پشتون تبارها می خواهد.
ویکی از راههای جلوگیری از ورود اقوام دیگرو بخصوص هزاره ها به تشکیلات دولتی؛ همین برچسب طرفداری از ایران است! به محض اینکه بدانند از ایران آمده ای و یا در ایران تحصیلات دانشگاهی داشته ای، متهم می شوی به جاسوسی برای ایران! در صورتیکه همگان می دانند آنان که در ایران درس خوانده یاحرفه ای فرا گرفته اند جایگاه بالاتری نسبت به کشورهایی چون پاکستان دارند...
واین اغراق نیست. کافی است به ورزشکاران و هنرمندانی که در کشور ایران بالنده شده اند بنگرید تا به وضوح در یابید که فاصله از کجا تا به کجاست؟!
خود من قربانی این برچسب زنی بودم. من که در ایران به دنیا آمدم و در ایران رشته فلمسازی را به سختی قبول شدم؛ پس از ساختن چند فلم مستند و داستانی و شرکت در جشنواره های داخل ایران و کسب رتبه های برتر به فکر افتادم در کشورعزیزم و برای مردم خودم فلم بسازم.
اما اشتباه می کردم! با آنکه وضعیت خوبی در ایران داشتم و حتی چند کارگاه و کلاس فلم سازی را اداره می کردم همه را رها کردم و به افغانستان رفتم با هزار امید و آرزو! اما خیلی زود متوجه نگاه های معنی دار شدم و حسادت همکاران که به هر کاری از من ایراد می گرفتند به خاطر لهجه ام که طبعا ایرانی بود مورد تمسخر واقع شدم با آنکه برایشان گفته بودم که متولد ایران هستم و چه بلاهایی که به سرم نیامد تا اینکه یکی از دوستان برایم گفت: تا فرصت است از اینجا برو! که در این ملک تنها چند قوم حق زندگی دارند! ودیگران باید غلامشان باشند!.
با چشمانی گریان از عشق به وطن؛ دوباره مهاجر شدم و به ایران برگشتم؛ اما هنوز قلبم برای وطنم می تپد! افسوس از اتهام و برچسب زنی و قوم پرستی و حسادت!
افسوس وهزار افسوس!
میلاد رضایی --- ایران-کرج

>>>   مشخص هست چرا در افغانستان به لطف چند میلیون مهاجر افغان مقیم ایران با ایران دشمنی زیاد است و به این خاطر اینگونه میگویند فقط کاش کسانیکه قاچاقی و میلیونی به ایران آمدند این را هم میگفتند که ایران هم از سال ۵۷ درگیر بحران و تنش شد که با این حال به افغانها بیشتر از بقیه مهاجران (عراقی ،پاکستانی و ...) تابعیت داد اما ایزان به بیش از یک میلیون مهاجر افغان نه توان دادن تابعیت دارد یخاطر تحریم و تنشهای ۴۰ ساله نه اصلا کشور مهاجر پذیری است بیشتر مهاجران افغان قاچاقی وارد ایران شدند و فاقد هرگونه مدارک شناسایی هستند انتخاب غلط مهاجران افغان برای مهاجرت که بارها ازبکها و تاجیکهای افغانستان را هم در ایران دیدم در حالیکه ازبکها ازبکستان را دارند با اکثریت ازبک تاجیکها تاجیکستان را دارند با اکثریت تاجیک ترکمن ها ترکمنستان را دارند با اکثریت ترکمن قاچاقی به ایران در بحران مهاجرت میکنند و بعد هم بنا میگذارند به فحش و بد و بیراه که اگر اروپا یا استرالیا رفته بودن وضع بهتری داشتند ! خب از اول مگر نمیدانستید ایران اروپا یا استرالیا نیست ایران ۸ سال جنگ و ۴۰ سال تحریم داشته مثل این است که یک سوری به عراق مهاجرت کند و بعد از عراق بنالد ! سوریها به آلمان و ترکیه مهاجرت میکنند اما افغانها حتی همین امسال هم به ایران مهاجرت کردند که در یک تصادف کامیون حامل آنها چند نفرشان کشته شدند ، ایران اروپاست که مهاجرت میکنید ؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است