ترامپ شعار نمی دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۲    ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ کد خبر: 161680 منبع: پرینت

رهبران قبلی امریکا، اهداف و خواسته ها شان را در قالب شعارهای خوشایند و فریبنده بیان می کردند، و به خورد مردم منطقه ما می دادند. مثلا، اگر عراق را بمباران می کردند، زیربناهایش را نابود می کردند، و نهادهای دولتی- سیاسی اش را در هم می کوبیدند تا هرگز نتواند دوباره قدرت و سلطه ای امریکا را به چالش بکشد، لااقل می گفتند، مردم عراق و منطقه و جهان را از شر یک دیکتاتور دیوانه و سلا حهای خطرناکش خلاص می کنیم، و به هدف ایجاد یک نظم سیاسی بهتر، نیاز داریم آن کشور را اشغال کنیم. می گفتند، برای شما دموکرسی و آزادی می آوریم، حقوق بشر تان را بهبود می بخشیم، نهادسازی می کنیم، و بدبختی و درد و رنج تان را کاهش می دهیم.

حالا اما ترامپ، راست و پوست کنده، اصل و خلاصه ای خبر را بیان می کند. واقعیت خواسته ها و لااقل بخشی از خواسته های ترسناک امریکا در این منطقه را به صورت لخت و ترسناک و زننده بیان می کند، و خمی هم به ابرویش نمی آورد. به کشورهای عربی ظاهرا متحدش بدون هیچ شرمی می گوید خیلی پول دارید، و باید آن را با ما تقسیم کنید. به سعودی ها، اماراتی ها، قطری ها و کویتی ها و ... می گوید اگر می خواهید از شما دفاع کنم، اول پولش را بدهید. می گوید نفت سوریه مال ما است، و هیچ کسی حق ندارد به آن دست بزند. انتقاد می کند که چرا رهبران قبل از خودش، نفت عراق را نگرفتند، و این را نشانه ای حماقت شان می داند. در افغانستان، در طول سخنرانی اش، بدون هیچ توجهی به حساسیت های اجتماعی-فرهنگی مردم کشور میزبان، رییس جمهور را نیم ساعت مثل یک بادیگارد شخصی، در میان نظامیان و روبروی دوربین ها، پشت سرش استاد می کند. لامذهب، بدون تعارف تحقیر می کند، و اصلا متوجه هم نمی شود.

نزدیک به دو دهه است که در عراق برای ایجاد دموکرسی می جنگند، و مردم عراق را تباه کردند. وقتی پارلمان منتخب عراق رای می دهد که نیروهای امریکایی از خاک عراق بیرون شوند، ترومپ می گوید کور خوانده اید. اول پول پایگاهی را که ساخته ایم پس بدهید، و تازه بعد از آن استخوان تان را زیر فشار سنگین ترین تحریم ها خورد خواهم کرد. تعداد زیادی از ایرانی های لیبرال، دل به "عمو ترامپ" بسته بودند که برای شان آزادی و دموکرسی بیاورد. ترومپ می گوید، میراث فرهنگی تان را نابود می کنم!

ترامپ تند می گوید و تلخ، اما واقعیت ها را بیان می کند. او شعارها را کنار گذاشته است. اصلا از این تویت تا آن تویت، وقتی برای آن پیچیده کاری ها ندارد. نمی گوید ملت سازی می کنیم. نمی گوید حقوق بشر را تامین می کنیم. می گوید می زنیم، می بریم، می کشیم، خراب می کنیم. اهداف و خواسته ها را بیان می کند، به سادگی، به روشنی و بدون تعارف. سخنان او تلخ است اما واقعی.
حالا زندگی و انتخاب های ما را ببین، قمچین طالب یا تحقیر ترامپ!

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
شعار
نظرات بینندگان:

>>>   طالب غلام از غلام امریکا شده یعنی غلام دستگاه جهنمی ای اس ای را بگردن انداخته و بدستور ای اس ای و نظامیان پاکستان طبق پلان انها حرکت میکند چگونه و بکدام منطق مردم ما حاکمیت طالبان را بپذیرند در حالیکه یکبار تجربه هم شده اند اول نباید که نوکری کسی را بخود قبول کنیم اما از روی ناچاری و نا گزیری ایا بهتر نخواهد بود که زیر دست کسی روید که سر بادار طالبان بادار است و اجیر خور هم حال زمان گذشتهنیست که کسی حاکمیت جاسوسان و غلامان ای اس ای چون طالبان به هیچوجه قابل قبول نبوده ونیست جز مشت کوچکی که نیم فیصد را نیستند دیگر بیشتر از ۹۹٪ مردم ما برخلاف حاکمیت امارت خود ساخته و بافته پاکستان بزیر نام طالبان هستند و برضد انها مبارزه میکنند .

>>>   از ترامپ هیچکدامیک از کارهایی که گفت بعید نیست ترامپ بعنوان یک چهره مطرح اقتصادی در آمریکا بارها به زنان آمریکایی تجاوز کرد حداقل ۲۱ زن از ترامپ بخاطر تجاوز شکایت کردند قدس را هم بعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت از معاهده آب و هوایی پاریس هم خارج شد

>>>   درود بر تو عبدالله وطندار
ای کاش مسئولین افغان هم گوش شنوایی داشتند و فهم می کردند که هرگز آمریکای جهانخوار برایشان دایه مهربان نمی شود.مزدوران آمریکا و مزدوران (آی‌ اس‌ آی) در کشورمان تنها برای تجزیه و غارت منابع وطن عزیزمان کار می کنند اما کور خوانده اند این مردم هوشیار هستند و فریب شما دال خورها را نمی خورند.
زنده باد افغانستان

>>>   بلی؛ خوب نوشتی آقای وطندارت، همین است چهره واقعی استکبار، تا زمانیکه مردم ظلم پذیر باشند مستکبران بی شرمانه جولان می کند.

>>>   ایران هم شعار نمیدهد.

>>>   غنی هم شعار نمیدهد.
راست و درست نوکر آمریکا است و برای اثبات این امر بی بی گل را فرستاد تا دل سنگ ترامپ را کمی سنگ تر کند اگر نرم تر ممکن نیست.

>>>   سخنان محترم وطندار جالب وشنیدنی است ؛همه مواردی که گفتید صحیح است اما علت وچرایی انرا نگفتید؛این رفتار دولتمردان امریکا وکدام فرقی نمیکند جمهوریخواه باشد یا دمکرات .همه این رفتارها از قلدری وگردن کلفتی او بدلیل باج خواهی ها؛بدلیل وجود مزدوران وسرسپردگان ودالر بگیران وچوکی پرستان است که آمریکا را آمریکا کرده است. امریکا بدلایل زیاد با بدست اوردن نقطه ضعف مثلا با کمره تصویر گرفتن از یک سفیر یا وزیر یک کشور درحال سکس با یک فاحشه انرا بعنوان سند ارائه میکند وشخص را میترساند تا مجری اوامر امریکا در کشورش باشد.
در باره ایران گفتید درست است افراد لیبرال ویا نقطه ضعف دار ومنفعل هستند که همطراز انقلاب اسلامی نیستند ودر ظاهر بخاطر چوکی وپول نمایش با انقلاب را میدهند ولی درباطن یا نفوذی وخائن هستند یا احمق هستند ومن فکر میکنم حمله جنایتکاران امریکا به کاروان جنرال قاسم سلیمانی وابوالمهدی مهندس در غرب بغداد وبه شهادت رساندن انها نتیجه وادادگی وضعفی بود که همین لیبرالهای ایران از خود نشان دادند که امریکا جرات کند دست به این جنایت بزند وتمام قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد.امام خمینی رحمت الله علیه گفته بود که ما از دست حکومت شاهنشاهی پهلوی راحت شدیم ولی محال است از دست این لیبرالها اسوده شویم.دلیل مهم دیگری که امریکا را امریکا کرده است از خاطر اینست که کسی تا حال جرات نکرده جلوی او به ایستد این برای اولین بار درتاریخ بعد از جنگ جهانی است که نیروهای نظامی ایران (ارتش وسپاه پاسداران) با فیر کردن بامب های نقطه زن دوربرد پایگاه امریکاییها را در غرب بغدا کوبید .تا اینجا چه درزمان بوش پسر دیوانه چه در زمان اوباما وترامپ درهرنقطه ای که امریکا منافعی دارد با کشتن مردم بیدفاع انها را به خاک وخون میاندازد و کسی جلویش استاد نکرده .این شهادت جنرال سلیمانی باعث شد که امریکا گور خود را از منطقه جنوب غرب اسیا گم کند واین کار شروع شده وتا قبل از انتخابا 2021 امریکا یا کامل رفته است یا حضورش خیلی ضعیف میشود..//
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است