کیس در هلند و رسیدگی ویژه درون فرودگاهی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۲    ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ کد خبر: 161681 منبع: پرینت

کیس در هلند و رسیدگی ویژه درون فرودگاهی هلند:
ابتدا کارمندان پولیس مرزی هویت شما را تعیین می کنند و آن راثبت می کنند، آنها شما رابازرسی می کنند و از شما عکس بردای و انگشت نگاری خواهند کرد و تقاضای پناهندگی تان را کتبا دریافت میکنند.
بعد از معرفی و ثبت، شما را به مرکز کمپ بسته برای اقامت درنزدیکیهای فرودگاه اسخیپل Schiphol می برند. در تمام زمان رسیدگی به پرونده اجازه ندارید این مرکز را ترک کنید.

به شما شش روز وقت داده می شود که استراحت کنید و خودتان را آماده کنید. این مدت زمان را دوران استراحت و آماده سازی می نامند.
بنابر درخواست خودتان میتوانید وکیل بگیرید و یا تقاضای وکیل رایگان کنید.
(دفاعیات شما باید از قبل آماده باشد و فرصت آماده سازی ندارید و وکیل شما هیچ اقدامی در این زمینه نخواهد کرد.اشتباهی که بسیاری از افراد انجام میدهند بنابراین حتما با برنامه ریزی و مشاوره صحیح اقدام کنید)
بعد از زمان آسایش و آمادگی، روند رسیدگی به تقاضای پناهندگی شما شروع میشود و تمامی مراحل در همان ساختمان صورت میگیرد.

مصاحبه کیس راه:
کارمند ind در مورد هویت، ملیت و مسیر راه با شما مصاحبه خواهد کرد. در این مصاحبه در رابطه با دلیل تقاضای پناهندگی از شما سوال نخواهد شد.

مرور کیس راه:
روز بعد کارمند IND از شما سوال های زیادی درباره کیس راه با جزییات بیشتری میپرسد و کنترل میکند که آیا شما حقیقت را عنوان کردید یا خیر هرگونه اشتباه در این مصاحبه تاثیرات بسیار مخربی دارد.

مصاحبه کیس خطر (اصلی):
در این مصاحبه دلایل پناهندگی و عاملیت فرار شما به صورت کامل پرسیده خواهد شد. مترجم نیز حضور دارد. اگر شما خواستید می توانید درخواست کنیدکه یک کارمند از سازمان کمک به مهاجرین VWN در مصاحبه اصلی کنارتان باشد. (تاکید میکنم وکیل هیچ دخل و تصرفی در دفاعیات شما نخواهد داشت) انتهای جلسه و یا بعد از ان شما یک کپی از مصاحبه اصلی دریافت خواهید کرد.

اصلاح مصاحبه اصلی:
در این مصاحبه مطالب مصاحبه اصلی چک و اصلاح میشود و باز یک مترجم حرفهای شما را برایتان ترجمه خواهد کرد. اگر در مصاحبه شما کمبودی باشد یا اشتباهی بود آن را اصلاح کرده و از طریق نامه به IND می فرستید.
پروسه مرزی در اصل هشت روز طول خواهد کشید این زمان هشت روز تاحد اکثر 28 روز قابل تمدید است.
اگر باز هم ind.زمان بیشتر برای تصمیم گیری در مورد تقاضای پناهندگی شما احتیاج داشته باشد شما را به کمپ باز منتقل خواهند کرد.

طبق قوانین هلند اگر یکی از شرایط زیر شامل حال شما شود می توانید اجازه اقامت بگیرید (قبولی):
✅پناهنده کنوانسیونی باشید
✅شما دلیل اساسی برای ترس از حکم مرگ یا اعدام، شکنجه یا موارد غیر انسانی دیگر یا رفتاری که موجب هتک آبروی شما بشود را درکشورتان داشته باشید(حمایت فرعی)
✅شما دلیل اساسی برای ترس دارید که قربانی خشونت تصادفی و اتفاقی از درگیری های مسلحانه در کشورتان شوید. (مواردی مثل اتباع سوریه)
(اینجا است که بارها به عزیزان تاکید میکنم پناهجویان کشورهایی مثل ایران و افغانستان را با اتباع سوری مقایسه نکنید.
اینکه عده ای میگویند آیا اتباع سوری هم نیازمند دانستن قوانین هستند؟ و آیا به کیس خطر احتیاج دارند؟ صحبتی کاملا نا آگاهانه است.
چون روند رسیدگی به پرونده انها بر طبق قوانین کاملا متفاوت است)

درصورتی که رد شوید فرصت اعتراض خواهید داشت و اگر باز هم پذیرفته نشد اخراج خواهید شد. مگر اینکه با دلایل جدید پرونده تازه ای را مطرح کنید.

فرشته شیرین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هلند
مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   سوری ها ،عراقی ها، افغانها و اریتره ای ها بیشترین سهمیه اسپانسری خصوصی پناهندگان در کانادا را داشته اند
آمار ورود پناهندگان به کانادا از روش اسپانسری خصوصی
عراقی : نزدیک به ٢٨ هزار پناهنده از ١٩٨٨ تا ٢٠١٨
افغان : بیش از ٢۶ هزار پناهنده از ١٩٨٨ تا ٢٠١٨
اریتره ای : بیش از ١٧ هزار پناهنده از سال ٢٠٠۴ تا ٢٠١٨
ایرانی : بیش از ٩ هزار پناهنده از سال ١٩٨٢ تا ٢٠١۸
بیش از نیمی از پناهندگان سوری که در کانادا اسکان داده شده اند از روش اسپانسری خصوصی وارد کانادا شده اند. (بیشترین سهمیه)
فرشته شیرین

>>>   آیا ازکابل کیس قبول میشود ؟ازکدام طریق اقدام شود؟
عبید.قلعه خ.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است