آزمایش موشکی ایران فرودگاه کابل را راکد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۵    ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ کد خبر: 161684 منبع: پرینت

یک اطلاعیه داخلی امنیتی سازمان ملل‌متحد در کابل که در اختیار رادیو آزادی قرار گرفته بیانگر گزارش‌های‌ست که "آزمایش موشکی ایران" پروازهای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل را به گونه موقت متوقف کرده‌است.

منبعی‌که این اطلاعیه را در اختیار رادیو آزادی قرار داده و به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهد از وی نام برده شود، می‌گوید که این پیام امنیتی از سوی "مرکز هماهنگی حالت بحران" سازمان ملل به تمام کارمندان این سازمان در افغانستان فرستاده شده‌است.
بر بنیاد این پیام، با آن‌که تا به حال هدف این موشک آزمایشی معلوم نیست، اما تمام پروازهای میدان هوایی حامد کرزی به گونۀ موقت متوقف شد.

یک مقام آگاه حکومت افغانستان به رادیو آزادی گفت که پس از چاشت امروز برای "چند دقیقه محدود" پروازها متوقف شدند. این مقام به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهد از او نام برده شود.
این پیام همچنان می‌افزاید که بر اساس گزارش‌ها آزمایش موشکی باعث شد که برخی نمایندگی‌های دیپلماتیک در منطقه سبز کابل در حالت اضطراری قرار گرفتند.
یک منبع دیپلماتیک غربی در کابل به رادیو آزادی تأیید کرد که "زنگ‌های خطر" سفارت آن‌ها به صدا در آمد، اما "اتفاقی خاصی نیفتاد."

در این پیام همچنان آمده است در حالی که هیچ گزارشی مبنی بر شلیک موشک به سوی افغانستان وجود ندارد، اما بخش امنیت سازمان ملل متحد از تمام کارمندانش خواسته است که در حالت آماده‌باش و منتظر رهنمایی‌های بعدی امنیتی این سازمان باشند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، یوناما، از شریک ساختن اطلاعات مربوط به این موضوع با رادیوی آزادی خودداری کرد.
در همین حال وزارت ترانسپورت افغانستان متوقف شدن موقت پروازهای میدان هوایی حامد کرزی را رد می‌کند.
از سوی دیگر نهادهای امنیتی از جمله وزارت امور داخله حاضر نشدند که در این باره با رادیوی آزادی گفت‌وگو کنند. شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید "در این مورد معلومات وجود ندارد."

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موشکی ایران
فرودگاه کابل
نظرات بینندگان:

>>>   ایران هیچوقت به افغانستان موشک شلیک نکرد حتی وقتی آمریکا خواست به افغانستان حمله کند و مدام دیپلماتهای اروپایی بخصوص جک استراو وزیر خارجه وقت انگلیس را به ایران میفرستاد ایران قبول نکرد به آمریکا پایگاه نظامی بدهد برای حمله به افغانستان و گفت قربانی حملات آمریکا فقط مردم مظلوم افغانستان هستند اگر قبول کرده بود و پایگاه نظامی داده بود به آمریکا برای حمله به افغانستان تمام تحریمهای اقتصادی ایران برداشته میشد اما اینکار را نکرد آمریکا از پاکستان درخواست کرد و پاکستان قبول کرد برای آمریکا راحت تر بود نیروهای نظامیش را از خلیج فارس وارد خاک ایران کند و از ایران به افغانستان حمله کند اما ایران قبول نکرد از آنجایی که سازمان ملل آلت دست آمریکاست آمریکا میخواهد از این طریق وانمود کند ایران قصد حمله به افغانستان را دارد

>>>   آزمایش نبود برادر موشک هایی قرار بود از طرف ایران به سوی پایگاه عین الاسد در استان انبار عراق؛ مقر نظامیان امریکا شلیک شود برای همین به همه کشورهای همسایه اخطار داده شد. بهتر این است که کشور ما در این جنگ نابرابر شرکت نکرده و بهانه به دست امریکا و ایران ندهد

>>>   تاکنون آلمان ایتالیا لتونی، اسلوونی و کرواسی اعلام کردند نیروهای خود را از عراق خارج می‌کنند.

>>>   ایران از مرزهای غربیش آنهم فقط به پایگاههای آمریکا در خاک عراق حمله میکند اصلا کاری به افغانستان ندارد

>>>   ايران اگر توانايي ميداشت و مرد بود انتقام ٣٨ ديپلوماتش را كه در بلخ توسط طالبان به رگبار بسته شد ميگرفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است