آمر ستار و پاداش ده هزار رأى به غنى
هيچ حكومت جابر، خونريز و سفاكى، حتىٰ با مخالفانش اينگونه معامله نميكند كه بدون كسب اجازه و با زورگويى وارد حريم خصوصى كسى شوند و بدون معرفى خود و پرس و پال از طرف، اورا به رگبار ببندند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۷    ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ کد خبر: 161685 منبع: پرینت

آمر ستار غوربندى، عضو فعال جناح امرالله صالح در تيم دولت ساز بود كه از مناطق تحت نفوذ وى حدوداً ده هزار رأى به نفع غنى و تيم دولت ساز به صندوق هاى انتخابات واريز شده است.

من آمر ستار غوربندى را نمى شناسم و جمعيتى بودنش هم برايم مهم نيست. اينكه در انتخابات جانب كدام تيم سياسى را گرفته بود هم برايم ارزش ندارد. اما بعنوان يك انسان كه اينگونه بقتل رسيد، قابل دقت و مكث است.

هيچ حكومت جابر، خونريز و سفاكى، حتىٰ با مخالفانش اينگونه معامله نميكند كه بدون كسب اجازه و با زورگويى وارد حريم خصوصى كسى شوند و بدون معرفى خود و پرس و پال از طرف، اورا به رگبار ببندند. نه تنها خودش را كه همراهان و اهل خانه او را هم تيرباران كنند، بقيه را لت و كوب و اجساد را هم با خود ببرند.

رژيم خون آشام نورمحمد تره كى و حفيظ الله امين كه به قساوت معروفند، مخالفان سياسى و اعتقادى شانرا دستگير نموده ، در زندان اعدام مى نمودند. نه در خانه هاى شان و در مقابل چشم زنان و كودكان شان. حتىٰ طالبان تروريست و بيرحم نيز حريم خصوصى مخالفان شانرا محترم مى شمردند.

آيت الله الاعظمىٰ سيد سرور واعظ از علماى برجسته اهل تشيع و امام مسجد جامع كارته سخى بود. رژيم تره كى كه در زمان حاكميت شان به خون علما تشنه بود، اقدام به دستگيرى او نمود. پسر آقاى واعظ ميگفت، هنگاميكه كارمندان دستگاه استخبارات اگسا بقصد دستگيرى پدرش آمدند. ايشان قصد تجديد وضو براى نماز شام را داشت. با لحنى آرام و خونسرد به كارمندان اگسا گفت كه بايد وضو بگيرد و لباسش را مرتب كند، بعداً ميتوانند اورا با خود ببرند. حتىٰ همان جانيان خونريز خلقى كه نه خدا را مى شناختند و نه حرمت خلق او را، حدود نيم ساعت انتظار كشيدند تا آن روحانى سالخورده وضو گرفت و آماده رفتن با آنها شد. هرچند آقاى واعظ را شهيد نمودند، اما با حرمت او را از منزلش بردند. آنها هم ميتوانستند او را در همان جا تيرباران كنند، اما نكردند.

حالا رژيم غنى در حضور جامعه جهانى و در محضر رسانه هاى داخلى و خارجى و با ادعاى دموكراسى و قانونيت، يكى از متحدان سياسى و مخلصان درگاه ارگ را كه پسرش را هم در جريان كمپاين هاى انتخاباتى به نفع تيم دولت ساز قربانى داده، اينگونه مغاير قانون و با قساوت مى كشند.

وای به روز مردم عادى و مخالفان شان، اگر با چنين اتفاقى مواجه شوند.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمر ستار
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   از قربان علی بیهسودی بشنو لالا منصوری.
روزگار همه بقچه برداران غلام بچه های اشرف غنی بدتر از روز سیاه آمر ستار غوربندی است. پول وعده داده برایش پنجاه دالر در بدل هر رای بود. او کابل آمده بود که پنجد و نیم ملیون دالر عاید تقلب آرای اشرف غنی را از امرالله صالح بگیرد. اما طبق اطلاعات ما او به امر شخص خود امرالله صالح کشته شد. افراد ویژه هم پنجشیری های ریاست امنیت ملی افغانستان بودند که تحت هدایت و امر شخص خود امرالله صالح عملیات مخفی در کابل انجام می دهند. هنوز سرآغاز دوباره گرم شدن قتل های زنجیره یی است. نوبت بعدی داکتر عبدالل، صلاح الدین، عطا محمد نور، ... است. خدا خیر پیش کند. همه سران جهادی و مقاومت شربت شهادت نوشیده اند. اما امرالله صالح بر اساس طب وقایوی واکسین ضد شهادت به رگ زده است.

>>>   از قربان علی بیهسودی بشنو لالا منصوری.
روزگار همه بقچه برداران غلام بچه های اشرف غنی بدتر از روز سیاه آمر ستار غوربندی است. پول وعده داده برایش پنجاه دالر در بدل هر رای بود. او کابل آمده بود که پنجد و نیم ملیون دالر عاید تقلب آرای اشرف غنی را از امرالله صالح بگیرد. اما طبق اطلاعات ما او به امر شخص خود امرالله صالح کشته شد. افراد ویژه هم پنجشیری های ریاست امنیت ملی افغانستان بودند که تحت هدایت و امر شخص خود امرالله صالح عملیات مخفی در کابل انجام می دهند. هنوز سرآغاز دوباره گرم شدن قتل های زنجیره یی است. نوبت بعدی داکتر عبدالل، صلاح الدین، عطا محمد نور، ... است. خدا خیر پیش کند. همه سران جهادی و مقاومت شربت شهادت نوشیده اند. اما امرالله صالح بر اساس طب وقایوی واکسین ضد شهادت به رگ زده است.

>>>   همه ميدانند كه كار گروپ صالح است و در اخير هم مسؤليت آن را بالاي گلبدين و باندش مي اندازند.

>>>   اگر این نظر که نقل و قول از قربانعلی بیهسودی کرده درست باشد امرالله صالح جنات بزرگ را مرتکب گردیده و سر اغاز نابودی خود امرالله ناصالح است و بجهالت خودش قبر خود را کنده است و ویروس مرگ را بخود ترزیق کرده است .

>>>   من یک غوربندی وهمسایه ستار معدوم هستم، ستار فرزند ملک غفور ساکن و متولد منطقه فرنجل غوربند، واز تبار هزاره های سنی ولسوالی تاله وبرفک ولایت بغلان است. پدرش ملک غفور از دزدان و راهزنان زمان ظاهرشاه بود، پس از انقلاب نیز ملک غفور همان حرفه را در قالب مجاهدین جمعیتی انجام داد، زمان جهاد قدرت زیادی در منطقه نداشت و اغلب در حال جنگ وفرار با نیروهای گلبدین بود، در سال 74پس از شکست گلبدین توسط طالبان در چهار آسیاب و تضعیف حزب اسلامی دره غوربند به دست نیروهای مسعود افتاد و ملک غفور در منطقه فرنجل حاکم شد، و درهمان سال بازار قطار خاک و کل باغات ٱن که متعلق به هزاره های شیعه و سادات بود را به تاراج برد، و پس از شکست طالبان دوباره حاکم شدند، ملک غفور حدود پانزده سال است که مرده ولی چند پسر داشت، یکی ملا جبار با عقیده ای شدیدا وهابی و مرتبط با طالبان و منافع خانوادگی و قدرت محلی را در صورت حمله طالبان حفظ میکند، دومی بنام آمر ستار که آدم به ظاهر ریش سفید و موجه و همکار دولت و فرمانده نظم عامه، و برادر دیگر بنام نعیم، رسما راهزن، قلدر و همراه داشتن ده ها نفر مسلح همراه با اسلحه سبک وسنگین مستقر در دره فرنجل، از ماشینهای عبوری به زور پول میگیرد، در مناطق شیعه نشین همجوار اگر کسی زمین بفروشد باید درصدی را به او بدهد، هیچ تصمیم محلی بدون اجازه او امکان پذیر نیست و...خدارا هزار مرتبه شکر که کشته شد وبه سزای اعمالش رسید، انشا الله که برادر وهابی اش جبار و نعیم راهزن هم به جزای اعمالش برسد.اینکه اشرف انگیزه اش از قتل ستار راهزن رضای خدا نیست، مشخص است اما برای مردم منطقه نتیجه عملیات عالی است. الهم اشغل الظالمین بالظالمین
سید غوربندی

>>>   اعلاميه اهالي ٤ولسوالي غوربند در پيوند به شهادت آمر عبدالستار غوربندي
١٣٩٨/١٠/١٦
امنيت ملي افغانستان دلائل هجوم شبانه به منزل مسكوني و شهيد ساختن آمر ستار غوربندي و همراهان او را توضيح دهد.
مردم افغانستان بايد اطمينان حاصل كنند كه تروريزم دولتي در حال شكل‌گيري نيست.

با تأسف و اندوه فراوان اطلاع حاصل کرديم که آمر عبدالستار از شخصيت‌هاي بانفوذ و خدمت‌گزار غوربند ولايت پروان همراه با پسر، خواهرزاده و چندتن ديگر از اقاربش، بنابر گزارش طلوع‌نيوز ديشب در نتيجه حملۂ نيروهاي امنيت ملي به منزل مسكوني يكي ديگر از شخصيت‌هاي متنفذ غوربند، به شهادت رسيده است.
شهيد آمر عبدالستار، نامدارترين فرمانده جهاد و مقاومت در حوزه غوربند بود. او در دوران جهاد، نقش برازنده در شكست شوروي داشت و در دوران مقاومت، از فرماندهان نزديك و مورد اعتماد قهرمان ملي كشور شهيد احمدشاه مسعود بود كه رهبري جبهات غوربند را به عهده داشت.
در لوي‌جرگه قانون اساسي، او با بلندترين راي از ولايت پروان، به لوي‌جرگه راه‌يافت و از مردم نمايندگي كرد.
شهيد آمر عبدالستار سال‌هايي ولسوال غوربند و از سال ٢٠٠١ بدينسو به شيوه‌هاي مختلف مشغول خدمت به مردم غوربند بود و نزد اهالي ٤ولسوالي غوربند، محبوبيت و جايگاه بسيار بلند و ويژه داشت. او در كنار ايستادگي هميشگي در برابر گروه‌هاي تروريست، در حل منازعات مردم غوربند همواره نقش كليدي داشت و ديشب نيز مشغول حل منازعه‌اي بود.
در انتخابات رياست جمهوري ١٣٩٨، او از اعضاي ارشد تيم دولت‌ساز به رهبري دكتور محمداشرف‌غني بود و از جناب امرالله صالح با قاطعيت حمايت كرد.
در حمله انتحاري‌اي‌كه در جريان كمپاين تيم دولت‌ساز در ولايت پروان رخ داد، اكثريت شهدا، افراد وابسته به شهيد آمر عبدالستار غوربندي بودند.
عبدالحي غفوري، فرزند جوان شهيد آمر عبدالستار كه تازه از پوهنحي حقوق دانشگاه كابل فارغ شده بود، در جريان كمپاين به تيم دولت‌ساز، در خيرخانه كابل توسط افراد ناشناس تيرباران شد.
رييس جمهورغني در همان روز، طي تماس تلفوني، به آمر ستار شهادت فرزندش را تسليت گفت و در جريان افتتاح قصر جبل السراج، از آمر ستار به خاطر ايستادگي و قرباني‌هايي كه پرداخت، به صورت خاص تشكري كرد.
محترم امرالله صالح معاون اول تيم دولت‌ساز نيز، چندبار از آمرستار غوربندی به خاطر قرباني‌هايش تشكري كرد و از از او به نيكويي ياد نمود. با اينهمه اما؛
ديشب نيروهاي امنيت ملي در حاليكه آمرستار در خانه حاجي عبدالحفيظ-يكي از متنفذين غوربند- براي حل منازعه‌اي مهمان بود، ساعت ٩شب با پامال كردن تمام موازين حقوقي و قانوني، وارد خانه مسكوني‌شده، شروع به تيراندازي نموده، آمرستار، همراهانش و حاجی حفیظ میزبان ‌و مالک خانه را به صورت مستقيم هدف قرارداده و همه را شهيد نمودند.
مردم غوربند در پيوند به رويداد تلخ ديشب، روي موارد ذيل تاكيد مي نمايند:
1. مطابق اطلاعي كه ما داريم، رييس جمهوري اسلامي افغانستان و آقاي امرالله صالح گفته اند كه در جريان حمله ديشب قرار نداشتند. رياست امنيت ملي جواب بدهد كه حمله به دستور كي و از سوي چه كساني انجام شده است؟
2. لحظاتي پس از حمله، تصاوير جنازه شهيد آمرستار، در صفحات يكي از احزاب سياسي به نشر رسيد و اعضا و حاميان آن حزب، ابراز خشنودي كردند. رياست امنيت ملي جواب بدهد كه جريان چي بوده است.
3. نيروهاي امنيت ملي، مطابق كدام قانون شب‌هنگام وارد خانه مسكوني مي‌شوند و مستقيم به تيراندازي مي‌پردازند؟
4. اگر آمر ستار شهيد متهم بود، چرا نيروهاي امنيت ملي او را بازداشت نكردند؟ چرا مستقيم او را هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رسانيدند؟
5. شهيد آمر عبدالستار، در كابل بود. او اگر متهم مي‌بود، آزادانه در كابل راه نمي‌‌گشت و زندگي نمي‌‌کرد. امنيت ملي جواب بدهد كه دليل انجام عمليات نظامي عليه او چي بود؟
6. نيروهاي امنيت ملي در چارچوب نظام و دولت فعالیت دارند از همین‌رو، مردم توقع ندارند نيروهاي امنيت ملي شبيه تروريستان عمل كنند، شب‌هنگام وارد خانه مسكوني شوند و به ترور افراد بپردازند. اهالي غوربند محاكمه صحرايي ديشب و تير اندازي نيروهاي امنيت ملي را محكوم مي‌نمایند و از رهبري دولت جمهوري اسلامي افغانستان مي‌خواهند عاملان حمله ديشب به مردم معرفي و محاكمه شوند.
7. استقلال نيروهاي امنيت ملي بايد حفظ شود. مردم افغانستان حق دارند اطمينان حاصل كنند كه از نيروهاي امنيتي افغانستان استفاده حزبي، شخصي و جناحي صورت نمي‌گيرد و تروريزم دولتي در حال شكل‌گيري نيست. مردم غوربند از رهبري دولت جمهوري اسلامي افغانستان توقع دارند با ارائه وضاحت لازم در باره حمله ديشب و مجازات عاملان آن، جلو رفتارهاي غيرقانوني برخي قطعات و نيروهاي امنيت ملي را بگيرد و نگذارد نيروهاي امنيتي مورد استفاده ابزاري و شخصي قرار گيرند.
و ما علينا الي البلاغ المبين
اهالي غوربند

>>>   Fazel Kohistani
همینکه از تیم اشرف غنی پشتیبانی می‌کرد پاداشش همین بود که گرفت . این چطور یک مقاومت کرا بود مه همسنگر خود را رها کرده از یک خاین ووطن فروش پشتیبانی می‌کند
جزای قروت آب کرم

>>>   Ahmad Hakimi
میدانید چرا هر بزرگ تاجیک که کشته میشد آب از جایش تکان نمیخورد .نه تظاهرات میشد وه نه راها میبنده.واگر همین ترور ها در دیگر اقوام صورت بگیرد راها بسته میشود..خلاصه بنظر بنده تاجیک ها در هنگام صاحب قدرت استند به مردم خود توجه نمیکنند آیا درست گفتم؟؟؟

>>>   ‏‎Shahwali Safi‎‏
با تاسف فراوان از تحلیل و ارزیابی وضعیت موجود امنیتی شهر کابل چنین استنباط میگردد که بروز واقعات جنایی بطور روز افزون شهروندان عزیز را نگران ساخته و در شبکه های اجتماعی نیز بطور پی هم انتشار می یابد با وجود اینکه شیوه ها و تکتیک های فعالیت جنایت پیشه گان کماکان مشابه و قسما تکراری میباشد متاسفانه اکثرا ما به دنبال واقعات میرویم نه در سطح وقایه و جلوگیری از واقعات ؟ از آنجای که تامین امن و نظم عامه ، ارائه خدمات موثر و مثمر امنیتی برای مردم جز مکلفیت های قانونی نیروی های امنیتی کشور میباشد با حفظ اینکه پولیس ملی کشور با این اصل متعهد و عملا آماده هر نوع قربانی نیز هستند اما مستلزم دقت لازم متصدیان امور میباشد و ایجاب مینماید تا به تدوین نقشه راه موثر و کارا در جهت وقایه، جلوگیری و مجادله به جرائم برویت پلان عمل بطور مدبرانه به استعمال و سوق اداره معقول نیرو های کشفی و اوپراتیفی مبادرت ورزند در این جا خاطر نشان میگردد اینکه قبل بر این بنابر دلایل موجه پوسته های امنیتی ثابت از شهر جمع آوری گردید اما همزمان پلان بدیل آن نیز مطرح بود تا به تحقق بلا انحراف آن از بروز خلا های امنیتی جلوگیری بعمل میآمد ، البته روی محرمیت موضوع به مفردات پالیسی و بدیل آن را لازم به تذکر نمیدانیم راز موفقیت پولیس در کسب اعتماد مردم جهت همکاری در خصوصی وقایه و جلوگیری از جرایم حائض اهمیت میباشد .
( به امید تامین امن نظم عامه در کشور ) ....

>>>   Nooralhaq Nasimi
فردوس کاووش مدیر مسول روزنامه ۸صبح در مورد قتل آمر ستار غوربندی توسط نیروهای امنیت ملی در خیرخانه کابل:
"حتا امین و استالین هم کسی را در خانه‌اش نکشته بودند. شخصی که کشته شده، در ساحه‌ی طالب زنده‌گی نمی‌کرد که شب نیروهای مسلح به خانه‌اش وارد شوند و با مهمانش بر او گلوله‌باری کنند. قانون اساسی حکم می‌کند که حالت اصلی، بی‌گناهی است‌. هیچ نیرویی حق ندارد کسی را در خانه‌اش بکشد. استالین و استالینیست وطنی که امین بود این قدر حیا داشتند که کسی را با مهمانش در خانه‌اش نکشند. امپراتور روم در قرن پنج و شش میلادی به جلادانش توصیه می‌کرد که کسی را بدون محاکمه گردن نزنند.‌ مگر جمهوریتی که از آن دفاع می‌کنیم و سربازان ما بخاطر آن کشته می‌شوند، وحشی‌تر از گلادیاتورها است؟ مگر ما در جنگل به سر می‌بریم که بدون محاکمه مردم را می‌کشند؟ این اعدام بدون محاکمه نیست؟ این موضوع باید جدا بررسی شود."

>>>   اقای منصوری!
پس از خواندن نوشته جنابعالی یکبار دیگر معتقد شدم که واقعا اعضای حزب دیموکراتیک مردمان با فهم٫بادانش٫باتربیه وبا نزاکت بودند.
ولی کم کاری کردند.اگر گلیم همه ملاهاراجمع میکردند٫امروز من وتو زیاد خوشبخت میبودیم.
رسولی

>>>   ترور آمرستار، تازه ترین هدیه دکترغنی به آی اس آی بود
مصطفی معاون شهری امنیت، پلان ترور را آماده کرد و اجمل عابدی آن را عملی ساخت.
ادارۀ امنیت ملی افغانستان از ماهیت اصلی اش جد اشده و به شعبات ارتباطی کشورهای منطقه به خصوص پاکستان مبدل شده است. از نظر امنیتی، پاکستان و ایران و روسیه هیچ مانعی در نفوذ و مدیریت امور افغانستان ندارند. ضیاء سراج دربرنامه های کلان و ترورهای دولتی که روی اجندای قومی طراحی می شود؛ نقشی ندارد.
گزارش تازه بار دیگر بیان می دارد که ترور آمرستار از سوی مصطفی معاون شهری امنیت آماده شد و از سوی اجمل عابدی تطبیق گردیده است.
اجمل عابد تابعیت کانادا را دارد. او دریک عملیات اپراتیفی پیچیده ناگهان از امنیت ملی افغانستان سر در آورد و معاون اپراتیفی ریاست عمومی امنیت گزینش یافت. ماموریت این بخش حذف نیروهای ضد پاکستان و طالبان است. اجمل در پشاور پاکستان یک کورس انگلیسی را اداره می کرد و از جمله فعالان حزب حکمتیار بود. سپس اپرات آی اس آی در ایالت پشتونخوا او را برای کار در بخش افغانستان جذب کردند. در مرحله نخست، میجر طارق کارمند آی اس آی ساحه فعالیت وی را حوزه شرق تعیین کرد که ماموریتش گردآوری گزارش های سری امنیتی از حوزه شرق بود. او در زمان طالبان سفر های چندی به کابل انجام داده بود. با روی کار آمدن گروه غنی در سال 2014 شخص غنی با انتصاب وی به حیث معاون امنیت ملی ( حساس ترین ارگان حراست از افغانستان) موافقت کرد.
گزارشنامه افغانستان

>>>   همه اش کار غنی است.
هیچ سرباز امنیت ملی بدون اجازه غنی از جایش تکان نمی خورد.

کشتن آمر ستار دو نفع برای غنی دارد
۱ از بین بردن یک تاجیک سرشناس و در تقابل قرار دادن حزب و جمعیت چون غنی خواهان زوال این دو حزب به خصوص بخش غیر پشتون آنها است.

۲ تضعیف وجهه آقای صالح در بین تاجیک ها و جمعیتی های هم راه اش تا در آینده وقتی صالح را ممنوعاالدخول ارگ و ممنوع الخروج کشور اعلام میکند کسی در کنارش نماند نا به غنی ضربه بزند .
مگر غنی نمیداند که تقدیر الهی در قبال تدبیر غنی چه است.

>>>   غنی خود نوکرISI است

>>>   تاجیک هزاره اوزبیک و همه اقوام غیر پشتون باید بدانند که ارگ در پی حذف کامل شان از ساختار دولت و حتی در پی راندن شان از نقشهای اجتماعی شان است
بیدار شوید.

>>>   تا کلمرغ رئیس جمهور است قتل عام تاجیکان ، هزاره ها و اوزبیکها جریان خواهد داشت
داعش را برای قتل عام هزاره ساخته است
طالب را برای قتل عام تاجیکها
و امنیت را برای کشتار بزرگان شان....
مردم ما هوشیار شده اینها از نسل نادر غدار استند در یک دست قرآن گرفته عذر پیشه میکنند با دست دیگر با شمشیر سر میزنند
انس حقانی پشتون به در قتل هزاران انسان بیگناه دست دارد آزاد میشود و آمرستار بیگناه به جرم تاجیک بودن کشته میشود
رامین امین تخارستانی

>>>   قاتل آمر ستار خود شخص غنی است هیچ امکان ندارد بدون امر غنی این عملیات بزرگ انجام شود که تا 5 کیلومتر راه در اطراف محاصره شده باشد غنی بالای خود عریضه میکنند.
صاحب خان

>>>   غنی قاتل هزاران انسان این کشور است امرالله صالح دلقک هم جاسوس انگلیس است
محبوب فراهی

>>>   مردم سیر و پودینه نیرنگ های شیطانی ارگ غنی و امرالله ناصالح را میدانند هم میکشند هم زاری زاری میکنند و کله پت می اندازند
....بر غنی وطنفروش
سالم پکتیاوال

>>>   نوبت امرالله صالح هم میرسد سزای تمام غیر پشتونهای تیم جعل کار و متقلب ارگ از آمر ستار بدتر است چون آنها از سرنوشت ضیا مسعود جنرال دوستم استاد خلیلی و سید منصور نادری عبرت نگرفتند.
خالد بره کی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است