دموکراسی تنها انتخابات نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ کد خبر: 161701 منبع: پرینت

دموکراسی تنها انتخابات نیست. میتواند دیوهایی مانند ترامپ را هم به قدرت برساند.

در این مورد بارها نوشته ام که انتخابات اگر شفاف وعادلانه باشد یکی از افزار های دموکراسی است. ولی دموکراسی به انتخابات خلاصه نمیشود و شخص منتخب حق ندارد که هر چه دلش خواست انجام دهد و قوانین کشور یا قواعد بین المللی را زیرپا بگذارد، بویژه که رییس جمهور یک کشور قدرتمند باشد.
در دموکراسی قدرت زیاد مسوولیت زیاد را بدنبال دارد نه یکه تازی.

انتخابات میتواند فردی مانند ترامپ در امریکا یا مودی در هندوستان را به قدرت برساند. شما عکس العمل نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا را در مورد موشک باران پایگاه های امریکا در عراق توسط سپاه پاسداران ایران بخوانید و یاوه گویی ها و اعمال خطرناک ترامپ را با آن مقایسه کنید:
"نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشته است که وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کند. او خواهان پایان دادن به اقدامات تحریک‌آمیز بی‌دلیل از سوی دولت آمریکا شده و از ایران خواسته خشونت را متوقف کند. او نشته آمریکا و جهان تاب تحمل جنگ را ندارند."

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دموکراسی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر اين است كه بگوييم دموكراسى تنها انتخابات جعلى نيست.
ح ع

>>>   دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم.
مگر این واژه مانند همه چیز هایی دیگر توسط غارتگران غربی سوءتفهیم شده است که در فرهنگ آنها دموکراسی یعنی آزادی دست غارتگران برای اتثمار و چپاول، دزدی سرمایه ملی توسط ارستوکراتان، استعمار و غارتگری ملل دیگر و در نهایت سرکوب جنبش های مردمی.
چقدر این "افزار های دموکراسی" خودت برای خواست هایی برحق مردم فرانسه پاسخگو است؟؟!!
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است