آمریکا و لیسه نظامی برای دخترکان افغان! (1)
بسیاری از زنان و دخترکان کم سن و بی تجربه و حتی غیر مسلکی در مدارج بالای حکومتی بصورت کاملا غیر حرفه ای منصوب شده اند که این انتصاب ها ظاهرا دلیلی بجز "زن بودن شان" نمی تواند داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ کد خبر: 161712 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) آمریکایی ها تصمیم دارند تا لیسه عالی آموزشی امنیتی ویژه خانم ها در دانشگاه مارشال فهیم در کابل ایجاد نمایند.
"هندرسون" معاون انکشافی بخش سیستیکای ماموریت حمایت قاطع، به دیدار اشرف غنی رفت و این موضوع را به اطلاع وی رسانید.
اشرف غنی نیز بدون هرگونه ملاحظه ای ایجاد این لیسه را تایید کرد و آمریکایی ها را در برنامه ریزی و ایجاد این لیسه آزاد گذاشت.
هندرسون گفت که هدف از ایجاد این مرکز آموزشی امنیتی، تشویق و ترغیب زنان و دختران افغان برای حضور در ساختار نهادهای امنیتی و دفاعی می‌باشد.

هرچند اشرف غنی از خود اختیاری ندارد و هرگز نمی تواند در مقابل طرح های خارجی ها بخصوص آمریکایی ها مخالفت کند اما در حال حاضر ایجاد لیسه نظامی برای خانم ها آنهم با مربیان آموزشی آمریکایی به صلاح امنیت روانی جامعه ما نیست.
در ادامه غنی، با ستایش از طرح ایجاد این مرکز آموزشی امنیتی گفت که مدرن سازی نظام آموزشی و فراهم آوری زمینه‌های آموزشی در مرکز و ولایات برای دختران افغان، از اولویت‌های حکومت شمرده می‌شود و در چند سال اخیر شاهد ایجاد مکاتب مسلکی در کشور بوده ایم که دختران افغان توانسته اند، به گونه‌ی تخصصی آموزش ببینند.
غنی تاکید کرد که عدم دسترسی دختران به تعلیم، چالش عمده فرا راه نظام آموزشی کشور بوده که با ایجاد مکاتب مسلکی دخترانه زمینه برای رشد و تقویت زنان فراهم خواهد شد.

اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکایی ها و تایید جناب غنی در موقعیتی که از زنان در تمامی ساختارهای حکومتی بصورت سمبلیک و بیشتر برای استفاده جنسی افراد استفاده شده است، به صلاح نیست که لیسه نظامی مخصوص خانم ها آنهم با مربیان آمریکایی ایجاد شود.

برهمگان واضح است که بسیاری از زنان و دخترکان کم سن و بی تجربه و حتی غیر مسلکی در مدارج بالای حکومتی بصورت کاملا غیر حرفه ای منصوب شده اند که این انتصاب ها ظاهرا دلیلی بجز "زن بودن شان" نمی تواند داشته باشد.

داده‌های کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نشان می‌دهد که زنان شاغل در دولت افغانستان چیزی در حدود سی درصد کل کارمندان محلی دولت را تشکیل می‌دهند.
انتصاب هایی مانند معاون سیاسی وزیر دفاع، معاون وزیر داخله، معاونت مشاور در امنیت ملی، معاون وزارت‌ اقتصاد، معاون وزارت‌ بهداشت و...

در کنار اینکه رییس کمیسیون انتخابات، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی، رییس کمیسیون حقوق بشر، عضو کمیسیون نظارت بر قانون اساسی، وزرای امور زنان و اطلاعات و اطلاعات و فرهنگ و معادن که دونفر شان برکنار شده اند، از منصوبان اشرف غنی هستند.

انتصاب زنان در مشاغل کلیدی دولت، بخصوص در مناصب امنیتی و اداری تخصصی، از جمله انتقادهای تندی است که بر جناب اشرف غنی وارد شده اما از آنجایی که شخص ایشان پاسخگوی هیچ چیزی در این مملکت نیست، به این موارد نیز هیچ پاسخی نداده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لیسه نظامی
دخترکان افغان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی به دستور بی بی گل شبکه فحشا در داخل ارگ ایجاد کرد و در نتیجه آبروی ملت را برباد داد.
تا شروع بهار نه غنی خواهد بود و نه بی بی گل

>>>   اشرف غنی یک آدم لاییک وبی دین است ازاو چه انتظاری دارید راه چاره این است که دست اووحامیانش رااز حکومت ومملکت وحاکمیت کوتاه کنیم.

>>>   غنی پخپل سر و ازاد و مافوق قانون است به هیچکسی پاسخگو نبوده ونیست بدوان اسپکت را غنی جان .

>>>   یک موضوع را شما باید به شکل جدی درک کنید!
دنیای تخنیک و تکنالوژی به شدت در حال پیشرفت است.
شما نمیتوانید دیگر با شعار های کهنه جهاد و جهاد بازی و تجلیل از روز شهدا و نعره تکبیر و الله اکبر وغیره،جهان را زیر سلطه حکومت ها و دولت های قرون وسطی نگهدارید و به پیش ببرید.
جهان نو به نسل جدید ضرورت دارد و این نسل عبارت از نسل جوان و تعلیم یافته و تحصیل کرده قرن بیست و یکم میباشد که چه زن باشند و چه مرد.مکلفیت دارند که این کشور را از بحران بی سوادی و فقر و عقب مانده گی بیرون کنند.
تا بحال دو مرتبه درین راه کوشش صورت گرفت که یک مرتبه در دوران امان الله خان بود و مرتبه دیگر بعد از انقلاب و یا کودتای کمونستی و یا دموکراتیک و یا هر چیز دیگر که مینامید،متاسفانه در هردو دوره این کوشش و تلاش ها به موفقعیت نگرایید.
حالا این آخرین چانس افغانستان است و بگذارید که روند پیشرفت و ترقی از شهر های افغانستان،به طرف قریه جات افغانستان ادامه پیدا کند و مردم ازین فقر و بدبختی نجات پیدا کنند.
به هر کارمند طبقه اناث به چشم یک موجود جنسی ننگرید و بگذارید که در عرصه های مختلف آنها برای کشور شان مصدر خدمت شوند.

چرا در انتخاب رییس کمیسیون انتخابات و رییس کمیسیون شکایات های انتخاباتی که سن و سال بزرگتر دارند و مطابق سن و سال اشرف غنی هستند و هردوی شان خانم هستند.این پروپاگند را نمی کنید،اما در مورد معاون وزیر دفاع و کارمندان امنیتی خانم و دانشگاه امنیتی برای طبقه اناث این پروپاگند را میکنید؟
چرا برای خانم های اعضای پارلمان که سی فیصد آنها خانم هستند،این پروپاگند را نمی کنید که راجع به عرصه امنیتی میکنید؟
همین حالا اگر شما در تلویزیون یک وکیل پارلمان زن را در پارلمان ببینید که در پهلوی یک وکیل پارلمان مرد نشسته است و مشغول صحبت اند و در جریان صحبت میخندند،فکر میکنید که شاید روی کدام موضوع خنده دار با هم صحبت کردند و در دل تان چیز بد نمی گردد و به آن عادت کردید و واقعاً هم همینطور است و اًنها روی کدام موضوع عاشقانه باهم حرف نمیزنند،بلکه روی موضوعات کاری پارلمان حرف میزنند.
بنأ به همین منوال شما باید با کار کردن طبقه اناث در دیگر عرصه ها نیز عادت کنید و به آنها به چشم بد و یا به سؤ ظن نگاه نکنید و بگذارید که اًنها نیز مثل مادر ها و خواهر هایتان در پهلوی پدران و برادران تان در جامعه خوکت کنند و این کشور را ازین جنگ و فقر و بدبختی بیرون کنند.

>>>   واقعا از این خبر شوکه شدم‌٬ درسال های قبل امریکایی ها بودجه برای مکتب حربی پسران نمی دادو استدلال میکردند که حربی شونحی با ید لغو گردد٬چون کاربرد ندارد٬ تا بالاخره وزارت دفاع موفق شد ترکها را قناعت بدهند ومکتب وحمایه کنند. وهمچنان تعداد اکثر فارغین حربی شونحی بی شرنوشت می ماند.
ایجاد مکتب حربی دخترانه هیچ گونه فلسفه منطقی ندارد.

>>>   ظاهرا این ها با هدف عروسک انتخاب شده اند متاسف هستیم کجاست غیرت خراسانی؟ کجاست غیرت تاجیکی و افغانی؟

>>>   غـــــــیرت وجـهـــــالت مانند زمین وآسمان متفاوت هستند ، ما اگر بر استی غیرت داریم تریاک کشت نکنیم دزدی نکنیم فسادنکنیم از وطن خود خود ما دفاع کنیم ،
اشتراک زنان درامور زندگی ربطی به غیرت نمدارد بلکه منع کردنش نشان از جهالت دارد
ر

>>>   روشنفكر عزيز معاصر !
تو هم يك موضوع را بسيار جدى درك كن. من زنى از همين ديار هستم و اگر تو هم زن هستى :
ما دل به غم تو بسته داريم اى دوست // درد تو به جان خسته داريم اى دوست
گفتى كه به دلشكستگان نزديكم // ما نيز دل شكسته داريم اى دوست
و اما بعد: يكى از راه هاى درآمد يا به گفته خودمان پيداگرى امريكا ( فاحشه پرورى ) است. نمونه اش ده ها تن مانند كيم كارداشيان كه به شيوخ عرب كرايه ميدهد. ما در موسيقى زنان شريف و نجيب و پيشكسوتى مثل استاد مهوش داريم اما ديدى كه از رئيس جمهور امريكا گرفته تا فرمانده ناتو خانم آريانا سعيد را عَلَم كردند و پرچم كردند حتى در امور كشورى و لشكرى ما.
تنها چيزى كه ملت هاى مسلمان را در برابر تجاوز استعمارگران به ايستادگى و پايمردى وا ميداشت ، احساس مسلمانى و غيرت اسلامى بود و خواهد بود. اما امان الله خان با دستپاچگى و خود باختگى در برابر فرهنگ غرب ، اين احساس مقدس ما را جريحه دار كرد.
اى كاش امان الله خان به جاى بر داشتن چادر از سر زنان و كشيدن تنبان از پاى زنان ، ما را با همان فرهنگ و رسم و رواج هاى اسلامى و افغانى مان به مكتب مى فرستاد.
با احترام :
خاله چادرى دار

>>>   هدف امریکای اشغالگر شستشوی مغزی دختران و استفاده از احساسات پاک شان برای اهداف استعماری است تا افغانستان را غارت کند. به امریکا هیجکس اعتماد کرده نمیتواند. دولت امریکا به هیچ قانون و پیمانی پابند نیست و هدفش چور و چپاول ملتهاست و ایجاد کردن بحران توسط داعش و گروه های افراطی

>>>   نویسنده عالیقدر کود ۴!
راست عرض کنم مشتاق نظریات عالمانه ودقیق جناب عالی هستم.
من هم بی نهایت علاقه مند پیشرفت وترقی خانمها وسهم مساوی شان درهمه امورهستم ٫باانهم فکر میکنم ایجادلیسه نظامی خانم ها مخصوصا در شرایط فعلی حساسیت براگیز٫نمایشی وقبل ازوقت خواهدبود.
عاقل

>>>   اگر صلاحیت اعراب ترورست وپاکستانی هاباشد اینان رابه مدارس ملائی می فرستد وبعد انتحاری فارغ میدهد حالا کدامش بهتر است ؟
ر

>>>   هرکه میخواهد میتواند به خواهر و دخترش اجازه شامل شدن به همچو یک مکتب را بدهد اما به یاد داشته باشید که هر کشوری ملزم به پیروی از قوانین خودش است و هر شهروندی مجبور است تا از قوانین مملکت خود پیروی کند .
شما که در زندان های زنانه امنیت جنسی را برقرار کرده نمی توانید آیا در مکاتب شبا روزی دخترانه قادر به همچو کاری خواهید بود؟
دا گز و دا میدان
یک تحقیق جامع از وضعیت سربازان و افسران زن در نیرو های امنیتی راهگشای خواهد بود.

>>>   در حالیکه ما از روی حماقت همدیگر را میدرانیم نخبگانی در گوشه ای از جهان پلان حکومت جهانی وتاراج وغارت مارا میریزند

>>>   چطور افغانها اجازه میدن که مربیان امریکایی بر دخترانشان مربی شوند؟!

>>>   اشرف غنی به غلامی امریکا حکومت میکند
به دستور امریکا ارگان های نظامی را فاحشه خانه میسازد به امید روزی که اشرف غنی به مرض مهلک مبتلا شده نابود شود تا ملت شریف ما ازدست این فاسد ها رهایی یابند.
هارون
افغان

>>>   زنان و دختران افغانستان باید آموزش های لازم را ببینند .چرا آموزش از لازمه زندگی امروزی است اما در سایۀ کدام منطق ؟ آیا در سایه منطق آمریکای ها ؟ آسرائیل ؟ و...؟ آموزش در سایه منطق این کشور ها، آموزش سکس و فحشا و ولنگاری جنسی است و بس . در کشور اسلامی افغانستان زنان باید در سایه منطق دین اسلام انواع آموزش هارا ببینند،به دانش روز مجهز شوند، در ارگان های مهم حکومتی مشارکت کنند، در دانشگاه ها کرسی استادی را از خود نمایند و به صورت شرعی هم ازدواج کنندو بچه حلال زاده تحویل جامعه دهند.انشاء الله.

>>>   کجاست غیرت خراسانی؟ کجاست غیرت تاجیکی و افغانی؟
وقتی دست افغانستان همیشه به گدائی دراز است آنوقت غیرت کجاست؟؟ وقتی درتمام جهان فقیرترین بیبسواد ترین عقب مانده ترین هستی غیرت کجاست؟؟
تا جهالت نابود نشودروز ما همین است،وتا فرق غیرت وجهالت را همه بدانند معلوم نیست جند قرن دیگررا دربرخواهد گرفت
ر

>>>   تا بی بی گل ....و مریم .... باشد از افغانستان فاحشه استان و یک روسپی استان جور میشود مطمئن باشید غیرت افغانها را آب برد .

>>>   با سلام ودرود
والسلام علی عبادالله الصالحین
امیداین شکسته ای مارا نیز ازنشر نیندازید.

منتظر نظرات عزیزانیم

تا بکی این قوم را وحشت برابر ک کند * ملت بیچاره را یک چند افسر ک کند
گاه طالب گاه غالب ک خود قالب زند * تا وطن را پیشروی غیر فرفر ک کند
هر کناری یک قومندان کرده دندان تیزتر * عاقبت جنرال را جنجال عسکر ک کند
قاضیان کشور ما خ مالی میکنند * راه گیران را مگر خود شخص داور ک کند
دوستم گر با محقق ناگهان دشمن شود * ازبک وهزاره را طالب برابر ک کند
ای وروره, ماته گوره,دلته راشه, راکه لاس * ورنه پاکستانیت با زور دالر ک کند
هر کسی بر خلق خود خیانت میکند * هفت پشتش را بگو سگ ک کند خر ک کند
میخ ک طالبان گر بشکند این اتحاد * پنجشیری را بسان تیر پنچر ک کند
چیست اصل کار روشنفکر جزکون پاره گی * این لعین را مولوی در پشت منبر ک کند
گرچنین کار سیاسی در وطن یابد دوام * میرسد روزی که شوهر را سیاه سر ک کند
رهبر از ترس قومندان ریش لرزان گشته است * خرکو.. را بین دریور را کلینر ک کند
خارجی گرروی خوش دارد دلیل لطف نیست * بی خبر آهسته واز پشت نیکر ک کند
لشکر ناپاک پاکستان سپاه جهل را * دمبدم درهرکجا سنگر به سنگر ک کند
چیست معنی نبرد وحد تی وجنبشی * کس کجا دیده برادر را برادر ک کند
رفت ایامی که میگا... مادون را رئیس * هست هنگامی که آمر را سکرتر ک کند
تا معاش دولتی ازپول ناچل میرسد * مفلسی مامور را دفتر به دفتر ک کند
از سر تاجک اگر تاج غرور را افگنند * مادر فرهنگ را تاریخ از سر ک کند
تا تف اشعار نیز ج ل ق بلاغت میزند * شاعر بیدرد را میرزا قلندر ک کند
گرنه افزایند به شعرم چند بیتی شاعران * این چنین نامرد را هر فرد کشور ک کند
گرنسازد پنج کاپی هرکه خواند این سرورد * مردم افغانستان اورا خشک یا تر ک کند
گر چنین باشد تعصب پروری در بین ما * تاجک وپشتون را بیگانه یکسر ک کند
می هراسند شاعران از ظلم وجور دوستان * می نداند دشمن با حال ابتر ک کند
تاجک وپشتون وازبک گرنباشند متحد * اجنبی ایشانرا یک یک به نمبر ک کند
ای هزاره گر بیرار دیگر افغانان نه ئی * عاقبت ایرانی ات از حد فزون تر ک کند
گر نباشد اخوت دینی میان مسلمان * کافران این قوم غافل را سراسر ک کند
ای قومندان حریص هرزه دالر شناس * هفت جدت را نه تنها سگ بلکه هرنرخر ک کند
رهبرانی راکه سرتا پا خر بیگانه اند * خرنه تنها بلکه هرجنس مذکر ک کند
اختلاف از بس به هر جا سرزده از بخت بد * ... را گاه وبیگاه آقای ... ک کند
چاودری گرمیل ک کردن کرده واویلا مکن * شخص وا افتاده را هر چاق ولاغر ک کند
این چنین افتاده ای را شب مهتابیی * هر مسلمان و یهود وگبر وکافر ک کند
قصه کوتاه این چنین قوم وافتاده را * هر که دارد میل ک کردن برادر ک کند
طفلک بیچاره گفت این چند سخن از ترس وخوف * نی که آن بیچاره را افراد کشور ک کند

حلاج

>>>   فرد حلاج نام عجب شعر ناهمگونی گفته است که معلوم است خود فارسی زبان نیست بلکه عرور و تعصب افغانی دارد و دوست دارد همه اقوام را افغان نام کند این کار حماقت است با دو سه تا شعر افغان شده نمیشویم افغان نبودیم نیستیم و نخواهیم شد اگر افغانیت صفت خوب است ارزانی خودتان باشد ما که از افغانیت جز تعصب جعل تقلب کشتار انتحار چور و چپاول و ظلم سر دیگر اقوام و غصب زمینشان نمیشناسیم. افغان های تمامیت خواه همان حزب پشتونیزم هستند هدف ایشان وضاحت دارد هویت زدایی سایر اقوام و حذف مظاهر فرهنگی و تاریخی خراسانی و سیستانی ایرانی و تورانی و جعل قواعد پشتونیسم بالای ملت

>>>   محترم آقای که از حلاج بیچاره انتقاد کرده ای واو را احمق خطاب کرده اید بیچاره حلاج کی وکجا گفته که من تعصب افغانی دارم بیچاره از درد روزگار شکایت نموده است وبس.وحال آنکه خوتان متصب آتشی هستید پشتون/هزاره / تاجیک و.... همه از همین سرزمین هستیم وخداوند متعال میفرماید.
ان اکرمکم عندالله اتقاکم.
بهتر بود اسم تان تانرا گرچه مستعار هم که هست ذکر مینودید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است