تو سلیمانی را می‌شناختی، چرا محافظ‌کاری می‌کنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۲    ۱۳۹۸/۱۰/۲۰ کد خبر: 161727 منبع: پرینت

درد ما...
یکی گفت که تو قاسم سلیمانی را می‌شناختی، چرا محافظ‌کاری می‌کنی و مقامات معنوی او را بازگو نمی‌کنی؟
گفتم چند نفر در فضای مجازی، اهل نماز شب هستند؟
چند نفر در فیس‌بوک اهل ناله‌های سحرگاهی و صاحب بکاء هستند؟
چند نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی تحت نظر استاد اخلاق قرار دارند؟
چند نفر در فضای مجازی، اهل چله‌نشینی و اهل اعتکاف هستند؟
گفت که نمی‌دانم شاید هیچ و یا خیلی اندک.
گفتم این دلیل بازگو نکردن مقامات معنوی قاسم سلیمانی است زیرا گفتن از چیزی که برای همه قابل درک نیست، بهتر است که در فضای مجازی و عمومی مطرح نشود.

سپس گفتم که اگر بگویم سلیمانی در فقه پیرو مکتب "قبح عقاب بلابیان" در حکمت و فلسفه پیرو مکتب "صدرالمتالهین" و در عرفان پیرو سبک "عرفان عملی" مبتنی سیروسلوک بود، چند نفر در فضای مجازی این اصطلاحات را درک می‌کنند؟
گفت که شاید هیچ و یا اندک.
گفتم اگر بگویم که قاسم سلیمانی، به درجه‌ای از اجتهاد رسیده بود که همپایه‌ی یک مدرس درس خارج بود، آیا چنین سخنی را می‌پذیری؟
گفت که پذیرفتنش سخت است.

در ادامه گفتم که آمریکا مدعی است ۱۳۰ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است که بخشی از آن، وارد چرخه معیشت از جمله سفره افغان‌ها شده است. اگر این سخن راست باشد، دشوار است که استفاده‌کنندگان دالرهای‌های آمریکایی، تحمل شنیدن خوبی‌های دشمن آمریکا را داشته باشند.
افزون بر این، دموکراسی آمریکایی، در کنار مزایای اندکش، دگراندیشی دینی، دین‌گریزی و خداناباوری را نیز برای افغانستان به ارمغان آورده است. آیا تفکر حاکم بر افغانستان اجازه می‌دهد که از کرامت و بزرگواری دشمن آمریکا حرف زد؟
گفت که نخیر.

سپس گفتم که ارگان‌های ایرانی مرتبط با مهاجران افغانستانی مثل دفتر امور اتباع، نیروی انتظامی و غیره، چنان افغان‌ها را به خاطر رفتارهای ناپسند خود، نسبت به ایران و ایرانی بدبین کرده‌اند که من هرچه از مقامات و محاسن قاسم سلیمانی بگویم، کمتر کسی باور می‌کند.
همچنین ناسیونالیست ایرانی که مبتنی بر غرور کاذب است نیز باعث بدبینی هم‌تباران و هم‌زبانان ایرانی‌ها شده است که اگر بگویم قاسم سلیمانی برای نجات جان انسان‌ها و جامعه بشریت کار می‌کرد، کمتر کسی آن را قبول خواهد کرد زیرا ایرانی‌ها در ذهن ملت‌ها و همسایگان‌شان، به خودپرستی، خودپسندی و خودخواهی شهره شده‌اند.
این است درد ما...

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلیمانی
محافظه کاری
نظرات بینندگان:

>>>   سلیمانی برای وطن خود جان داد و ما برای بیگانگان وطن میدهیم

>>>   آقای مرادی!
در این که ادیبید و مطالبی را مطالعه کرده اید، تردیدی ندارم. ولی اگر کمی واضح تر می نویشتید، بهتر می بود.
هموطن شما
داود

>>>   يك چيز مهم كه در قسمت دشمني افغانستان با ايران از ان ياد نكرده ايد اين است كه علت واقعي و بنيادي بدبيني أفغاني ها با ايراني ها در قسمت تاريخ و فرهنگ است. افغانها ميدانند كه ايران امروزي يا همان فارس هفتاد و پنج سال پيش تاريخ درخشان و علماي مشهور در دنيا ندارد از همين جهت ايران علما ، شعرا و دانشمندان مشهور افغانستان و تاريخ شهنشاهان و جهانگشايان افغانستان و حتي يگانه پيامبر فارسي زبان افغانستان يعني زردشت را بخاطر همزبان بودن شان با ايران و بخاطر مهم جلوه دادن و اعتبار بخشيدن به ايران در سطح دنيا دزديده و به اسم خود نوشته و زبان هاي مختلف دنيا كتاب چاپ نموده . قبلا كه انترنت در دنيا وجود نداشت افغانها چندان متوجه قضيه نبودند چون نميدانستند كه ايران به اين سطح فرهنگ و تاريخ افغانستان را دزديده باشد ولي فعلا افغانها كاملا متوجه شده اند. و اين موضوع تاريخ دزدي ايران دليل عمده بد بيني افغانها با ايراني ها است. شاييد قبول كنيد شاييد نكنيد به من ربط ندارد ولي تا جاي كه من ميدانم دليل عمده همين است كه نوشتم. مسايل مهاجرت و غيره چندان تاثير در اين بد بيني ندارد چون افغانستان در تمام كشور هاي دنيا مهاجر دارد و هر كشور قانون مهاجرتي خود را دارند. همچنان از ٤٥ ميليون افغان شايد دو ميليون ان به ايران مهاجر شده باشد و از برخورد ايراني ها نسبت به ايران نفرت پيدا كرده باشد ولي ٤٣ ميليون باقي مانده دلائل ديگر دارند. از مداخله ايران در افغانستان گرفته تا دزدي تاريخ و فرهنگ و مسايل اب هاي افغانستان كه بصورت رايگان به ايران سرازير ميشود و غيره
سهراب رستمي

>>>   سلام احسنت برشما،اما آیا مردم مسلمان افغان این آیه رانخوانده اند که(من کان یریدالعزة فلله العزة جمیعا)اگرکسی خواهان عزت است ازذات اقدس خدابخواهد که همه عزت ازآن خداست، خب سردارسلیمانی هم که دیدیم چه عزتی نزدمردم دنیا داشت همه دنیا چه مسلمان چه غیرمسلمان به احترامش قیام کردند وبرقاتلش لعن فرستادند، آیا این عزت به واسطه فضایل شهیدسلیمانی نبوده که خداوند به ایشان هدیه داده؟ پس اگربه قول قرآن برقلب ها وگوش هایمان مهرنباشد وبرچشم هایمان پرده ای ازغفلت درک فضایل شهیدسلیمانی بسیار آسان است

>>>   قاسم را فقظ خدا می شناخت.

>>>   این ها را قبول ندارم هر کشوری برای خود غرور ملی دارد غرور و غیرت دینی و اسلامی هم دارد در مورد نام ایران عرور و غیرت فراتر از مرزهای سیاسی و بلکه در جعرافیای ایران باستانی و فرهنگی نمود می یابد که تا حدود زیادی حوزه افعانستان را هم شامل میشود سلیمانی محبوب دل ها بود صدها هزار بلکه میلیون ها انسان آزاده از ایران و عراق و سوریه و یمن و لبنان و بحرین تا کشمیر پاکستان هندوستان نیجریه ترکیه و حتی مالزی روسیه و اروپا برایش به پا خواستند و به او ابراز علاقه کردند و هیچ نگفتند او ایرانی بود! این حرف ها یعنی چه ناسیونالبست ایرانی ؟! آیا میخواهید سکوت مردم افغانستان را توجیه کنید؟! در حالیکه به گفته بسیاری از شخصیت ها مقامات و احزاب افغانستان او گردن افغانستانی ها هم بالخصوص حق داشت چرا که گروه های تاجیک و هزاره را در دوران جهاد با روس حمایت میکرد. او به انسان ها دید قومی نداشت در فراقش عرب و ترک و فارس و کرد و لر و تاجیک و هزاره و پشتون و هندی گریستند.

اگر پشتون هستید به شما خبر دهم اگر قوم پرستی شما مانع شد از دلاوری او بگویید پشتونهای پاکستان نه تنها یکبار بلکه چند بار در حمایت او در شهرهای پاکستان تظاهرات کردند و اگر هزاره و تاجیک هستید به شما خبر دهم باز هم هزاره ها و تاجیکان ایران و پاکستان در حمایت او شدند در تشییع پیکرش در شهرهای ایران بسیاری پرچم های افغانستان مشهود بود در عراق و یمن جمعیت هوادارانش غوقا بود طوری که خبرگزاری های عرب از تعجب گفتند انگار قیامت شده است!

اتفاقا معلوم شد افغانی های داخل افغانستان غیرت دینی کم دارند و سکولار شده اند.
ایرانی دوست دار ملت های آزاده
افعان پیپر لطفا منتشر کن

>>>   خیلی درست گفتید آقای مرادی. معرفی شهید سلیمانی را در خلال بیان بی طرفانه و مطابق حقایق وضع سیاسی و اجتماعی کشور خیلی زیبا بیان کردید.

>>>   در ایران اصلا ناسیونالیست ایرانی وجود ندارد نویسنده محترم چرا مهاجران ارمنی ، پاکستانی ، عراقی و ...انقدر نالان از ایران نیستند مثل مهاجران افغان ؟
چرا مهاجران افغان علیرغم ادعای نژادپرستی ایرانیها و سختی در ایران ، ایران را ترک نمیکنند و به افغانستان برنمیگردند ؟
چرا تاجیکهای افغانستان بجای ایران به تاجیکستان نمیروند ؟
چرا ازبکهای افغانستان بجای ایران به ازبکستان نمیروند؟
چرا ترکمنهای افغانستان بجای ایران به ترکمنستان نمیروند ؟
چرا انقدر طلبکار ایران هستید ؟ ایرانیها بدند چرا به افغانستان یا کشور دیگری نمیروید ؟
ایران اروپاست که مهاجرت میکنید ؟ نمیدانید که از سال ۵۷ درگیر بحران و تنش با آمریکا و غرب شده ؟
چرا یکبار برای همیشه این داستان را تمام نمیکنید و فراخوان برای برگشت مهاجران افغان از ایران نمیدهید؟
چرا به طور کامل جنایات و تجاوزات مهاجران افغان در ایران را سانسور میکنید ؟ آخرین مورد تجاوز گروهی ۷ مرد افغان به زن تهرانی بود همین امسال .
از مهاجران افغان بخواهید ایران را ترک کنند من اگر افغان بودم هرگز به ایران مهاجرت نمیکردم چون ایران کشوری در بحران است
مردم سوریه و لیبی که درگیر جنگ هستند با وجود ۲۰ کشور عربی به ترکیه و اروپا مهاجرت میکنند همزبانی و هم دینی را بهانه مهاجرت و تحمیل خود به کشورهای عربی نمیکنند چون میدانند در کشورهای عربی آینده ای ندارند اما افغانها ۴۰ سال مستمر به ایران مهاجرت میکنند فحش هم میدهند و طلبکار هم هستند ایران در تحریم هست حق نقل و انتقال پول نفت خودش را ندارد مشکل دارد تا همینجا هم که به ۱ میلیون مهاجر افغان تابعیت ایرانی داد زیاد بود بیشتر از این نمیتواند بفهمید لطفا

>>>   اگر مردم این توصیف ها وباز گوی حقایق در موردسلمیانی <رح> را قبول میکنند ویاخیراوبه لقاءالله پیوست روحش شاد ویادش گرامی بادچون تنها مانند محمد مرادی وعده ای انگشت شمار دیگر ازین فضایل وکمالات خبر بودند وحتی نشنیده بودیم که همین الان باخواندن این مطالب اخلاص وارادت ما در مورد ان بزرگوار تاریخ به مراتب اقزایش یافت و این هردل عزیز در دل ما بیشتر جاه خوش نمودحال که ما هر قدر ازان شخصیت نامدار ستایش نمایم ویا بدخواهانش خاکم به دهن به هر اندازه ای مذمت نمایند در مقام ومنزلش فزونی وکاهشی رخ نخواهد داد اما اینهای که ماندند ودعوی انتقام خون وخون بهای اورا میخواند بگیرندایا راست میگویند ودرست نشسته اند؟ ایکاش کج می نشستند وراست میگفتند متاسفانه هیچ کدام ان نیست در ۲۷ موشک حال از هرنوع ان که بود بینی کسی خون نشدایکاش نشودولی با شلیک یک موشک ۱۷۶ انسان جانهای خود رااز دست دادند وهزار ها نفر را سوگوار وعزادار ساختند کسی به شوخی بالای نعش فرزند واقربایش که درین حادثه کشته شده استاد گردیده وصدا میزند عزیزم برخیز موشک بالای طیاره ای شما اشتباها فیر شده وجانب مقابل چون توانای سخن گفتن را نداشت وگرنه میگفت پدر جان چه اشتباهی ویا عمدی حال که ما مردیم فردای قیامت انتقام خودرا خواهیم گرفت چه درین دنیاازعدالت سراغی نیست وقیامت واخرت هم به همین منظوربرپا میگرددتا انهایکه در دنیا دستشان به ظالمان نمی رسد در اخرت خداوند عادل به دادشان برسد این اوکراین وکانادا وسویدن و... ظاهرا از قضیه ای ما پیگیری مینمایندبا گرفتن یک مشت پول وقیمت طیاره وبیمه وسگورته .دیگر مارا ازیاد میکشندواین جنگ وموشک پراگنی ها هم واقعی نبود که کسی از وارخطای ما را هدف قرار داده باشد
شیخعلی بلخابی سرپلی

>>>   سلیمانی تا زمانی که زنده بود در ایران هم شناخته شده نبود. قدرش را نمی شناختند. وجودش برای منافع کشور تهدید محسوب می شد ولی با مرگش در یک لحظه فضای عمومی استحاله شد. همه از ترس از توطئه ی خارجی و لطمه به غرور ملی پشت او متحد شدند به گریه افتادند

>>>   کسی که نوشتی ایران نام کضور امروزی افغانستان بود, تو فقط یک تصویر دیدی و ذوق برت داشته, در اون روزنامه نوشته بود که ایران از کشور های اروپایی خواسته بود که به جای کلمه پرشین که از زمان جنگ ایران با روم باب شده بود در اوپا از همان کلمه ایران استفاده شود, می خواهید باور نکنید؟ خوب سکه های اوایل دوران قاجار یعنی دویست سال پیش از انکه حتی رضا شاه بدنیا بیاید روی سکه به فارسی نوشته شده بود ممالک ایران و به انگلیسی نوشته بود پرشیا, من کتمان نمی کنم که شما نمی توانی هود را ایرانی بنامی چراکه تمام مردمان بلخ هرات و غزنه روزگاری خود را ایرانی می نامیدند همانگونه که مردمان شیراز و اصفهان و ری و کاشان و تبریز و نیشابور خود را ایرانی می نامیدند اما الان افغان ها (پشتو) بر شما مسلط هستند و نام خود را بر کشورتان گذاشته اند دلیل نمی شود فکر کنی ایران امروزی نام کشور شما را دزدیده!

>>>   نخست گپی دارم با ایرج رستمی که نمیدانم افغانستانی هستی یا متعلق به کدام اب وخاک ولی از گپهایت بوی تفکر شوونیستی ونشنالیزم متعفن ودروغین بلند است.من افتخار میکنم یک افغانم وبرای اینکه ثابت کنم به وطن خود عشق میورزم هرگز جعل تاریخ ودروغ نمیکم ونمیگویم.عیب اکثر ما فرزندان افغانستان عدم مطالعه تاریخ؛سیاست؛اقتصاد است .خراسان قدیم مجموعه ای از ایران امروز؛افغانستان وتعدادی از کشورهای اسیای میانه بشمول تاجیکستان جمهوری آذربایجان و...بوده است که روباه پیر استعمار یعنی انگلستان بر اثر سیاستهای استعمارگرانه انها را از هم جدا نمود واین سیاستها امروز توسط شیطان بزرگ یعنی امپریالیزم امریکا دنبال میشود وقصد تجزیه مجدد را دارند که درجهت منافع دولت غاصب رژیم صهیونیستی اشغالگر قدس شریف است. شما بهتر است از تفرقه دوری کنی وحرفهای بیهوده نزنی.شهید ستر جنرال قاسم سلیمانی وطنپرست ومسلمان که خاری درچشم امریکا وصهیونیست بود هدف وقصدش ایجاد وحدت در افغانستان که نی بلکه درمیان همه مسلمانان اسلام ناب محمدی(ص)بود که مهنرین دشمن او بعد از آمریکا ورژیم اشغالگر قدس شریف حکومت وهابی مستقر درعربستان بود.اینکه کاربری گفتند شهید جنرال قاسم سلیمانی در وطنش ناشناخته بود درست نیست .او سربازی از جنس مردم بود وهمه اورا دوست داشتند اما جریان غربگرا ولیبرال نفوذی انگلیس وامریکا در بدنه دولت ایران اورا برنمیتافتند ودر باطن دشمن او بودند .بعد از ارتحال امام خمینی رحمت الله علیه دولتهای هاشمی رفسنجانی خاتمی وهمین حسن روحانی که سرکار امدند لیبرال وطرفدار امریکا وانگلیس بودند وبا جریان انقلاب اسلامی میانه خوبی نداشتند.این جریانهای لیبرال بدنبال تفرقه نه تنها درمیان مردم خود بلکه در بین مردم منطقه بشمول افغانستان ؛پاکستان ؛هند؛جمهوری اذربایجان وبسیاری از کشورهای مسلمان وهم کیش وایین وفرهنگ بودند ولی دوستی ونزدیکی به امریکا وانگلیس واروپا را بیشتر می پسندیدند از اینرو تمام سیاستهای انها در صدد تحقیر وتفرقه بخصوص وطنداران ما چه انهایی که مهاجر درایران بودند وچه مردم داخل کشور ماتمسخر زبان ولهجه ما ومردم ما را درفیلمهای تلویزیونی داشتیم وواگذاری کارهای پست به مهاجرین ما تبلیغ رفتار تحقیر امیز با مردم مهاجر ما که اینها سیاستهای این دولتهای غربزده ولیبرال بود.اما تفکر انقلاب اسلامی وشاگرد این تفکر جنرال قاسم سلیمانی بود که جان خود درکف دست گرفت وبرای مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی ومسلمانان باهر زبان وعنعناتی وایجاد وحدت ودوستی به پا خاست.برای شهید جنرال قاسم سلیمانی پشتون هزاره تاجیک وازبک کدام فرق نمیکرد او دنبال ازادی وعزت وسربلندی همه مسلمانان جهان وحتی سایر ادیان الهی بود.او در سوریه با ایجاد وحدت بین ایزدی ها سنی ها وشیعه ها وعلوی ها دشمن سرتاپامسلح مزدور امریکا یعنی داعش را که در چند قدمی تسخیر اخرین سنگرها بود به عقب راند ووجود منطقه راازاین وحشیان دست پرورده امریکا در اسیای جنوب غرب به نابودی کشاند هرچند حمایت امریکا از انها ته مانده های انها کمی مانده از جمله در کشور ما.بنآ"اگر میخواهید قاسم سلیمانی را فقط ایرانی بدانید کاملا اشتباه است اومتعلق به همه مردم مسلمان دنیا وسابر ادیان دیگر بود اودر طراز انقلاب اسلامی ایران بود نه در طراز دولت ایران//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   کسی که خود را سهراب رستمی نامیدی یقیین دارم هیچ از تاریخ خبر نداری جز همین اراجیف و افسانه های جعل و دروغ که پشتونها تاریخ دروغ پنج هزار ساله بر خود بافتند و هیچ سندی ندارند من یک رساله پروپوزال علمی دارم که اثبات کرده ام ببحاط فرهنگی و تاریخی بیش از نود درصد مشاهیر و بزرگان خراسان(که امروزه افغانستان نامیده میشود)و تاجیکستان(فرارود) نه تنها خود را ایرانی میدانستند بلکع در آثار خود همواره ایران را تمجید و ستایش میکردند و منحیث وطن اصلی خود میشناختند.
در سالهای جدید اشغال افغانستان یا خراسان قدیم آمریکایی ها به چور و چپاول منابع افغانستان و اشعال نطامی اکتفا نکردند و سعی کردند مانند حاکمان پشتونها هر انچه از مظاهر تمدنی خراسانی و ایرانی بود حذف نمایند و یک تاریخ جعلی منطبق بر خرده فرهنگها ایماد کنند و این نه تنها در افغانستان بلکه در تمام جهان اسلام مصداق دارد چیزی که واضح است ایران که در مخدوده کتب تاریخ رفرنس و مرجع جستجو میشود ایران سیاسی فعلی نیست بلکه ایرانی است که ولایاتی متشکل از خراسان کبیر، سیستان فارس و کرمان و مکران ،طبرستان،آذربایجان و اران و طبرستان دارد.
حتی شواهدی وجود دارد که احمدخان ابدالی در سالهای اولیه که خود را حاکم خراسان مینامید در مکاتبه ای که با حاکم عثمانی داشت خود محدوده مملکت ایران را مشتمل بر مناطق شرقی خراسان تا مرز روس و عثمانی میدانست اما پشتونها بعلت تعصب قومی تاریخی جعل کردند که فقط نمود قومیت خودشان باشد. هیچ کدام از دانشمندان تاریخ نمیگویند رستم و سهراب افغانی بودند بلکه آنها را از مظاهر ایرانی میشناسند هیچ مورخی ثبت نکرده است در بلاد سیستان همچون شهر تاریخی بُست و نیمروز در گذشته پشتونها زیست داشتند بلکه آنها را شهر پارسیان و سیستانیان میشناختند.

>>>   سلیمانی به ناسیونالیسم ایرانی اعتقادی نداشت او در راه خدا جانش را فدا کرد. ابومهدی المهندس فردی که وقتی در خوزستان به سیل زده ها کمک می کرد مهناز افشار هنرپیشه ی ایرانی او را از بعثیانی نامید که به ناموس زنان ایرانی در جنگ هشت ساله تجاوز می کردند در حالی که ابومهدی المهندس در جنگ با عراق در سپاه ایران بود و علیه عراق می جنگید. این شهدا آن قدر مظلوم بودند که خیلی ها تا امروز هم نفهمیدند برای چه شهید شدند.
سلیمانی برای خدا شهید شد نه ملی گرایی ایرانی

>>>   باز هم عده ایی نفهمیدند که سلیمانی برای اسلام جان داد.

>>>   در باره اظهار نظر فرد محترمی که در مورد افتخارات افغان می گویدایرانیهاافتخارات انها را خود مالک می شوندباید بگویم اگر دولت فعلی افغانستان چنان باشد که فرد یاافرادی ازمنطقه ای افتخار بیاورند با گذشت چندین سال اگر ان منطقه ادعای استقلال و مستقل شدافتخار این مرد بر عهده کشور تازه تاسیس است یا مربوط به دولت فعلی افغانستان است ما این افتخارات را مربوط به ایران می دانیم ولی نه ایران امروز بلکه ایرانی که از هند تا در یای مدیترانه گسترده بود

>>>   پدر من در دوران نوجوانی انگلیس بود و سه سال انجا زندگی کرد یکی از دوستانش خیلی ثروتمند بود و چندین آلبوم از سکه های قدیمی کشورها داشت که در موزه حکومت بریتانیا آنها را نگهداری میکرد آن دوست قدیمی و صمیمی هنگام جدایی و برگشت پدرم به ایران چند سکه ضرب زمان صفوی به پدرم هدیه یادگاری داد هنوز سکه ها را داریم که مکتوب شده است :
ممالک محروسه ایران و حدود مرزهای صفوی معلوم است که شامل تمام خراسان و سیستان و مکران (افغانستان و بلوچستان فعلی) و بخش اعظم ترکمنستان تا بخشی از عراق کردستانها آذربایجانها ارمنستان داغستان گرجستان بود.
پدرام

>>>   یکی از نیروهای لشکر فاطمیون روایت دسته اول و شنیدنی از روز پنجشنبه، آخرین روز و ساعات حیات سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در فضای مجازی منتشر کرد که مورد توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام قرار گرفت.

این رزمنده که روز قبل از ترور سردار سلیمانی در جلسات متعدد همراه او بوده است، در اینستاگرام خود می‌نویسد:

آخرین روز ....
پنج‌شنبه (۹۸/۱۰/۱۲)
ساعت ۷ صبح/ دمشق
با خودرویی که دنبالم آمده عازم جلسه می‌شوم.
هوا ابری است و نسیم سردی می‌وزد..
ساعت ۷:۴۵ صبح
به مکان جلسه رسیدم.
مثل همه جلسات تمامی مسئولین گروه‌های مقاومت در سوریه حاضرند..
ساعت ۸ صبح
همه با هم صحبت می‌کنند... درب باز می‌شود و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت وارد می‌شود.
با همان لبخند همیشگی با یکایک افراد احوالپرسی می‌کند.
دقایقی به گفتگوی خودمانی سپری می‌شود تا اینکه حاج‌قاسم جلسه را رسما آغاز می‌کند...
هنوز در مقدمات بحث است که می‌گوید.
همه بنویسن، هرچی می‌گم رو بنویسین!
همیشه نکات را می‌نوشتیم، ولی اینبار حاجی تاکید بر نوشتن کل مطالب داشت..
گفت و گفت... از منشور پنج‌سال آینده ... از برنامه تک‌تک گروه‌های مقاومت در پنج‌ سال بعد... از شیوه تعامل با یکدیگر... از...
کاغذها پر می‌شد و کاغذ بعدی...
سابقه نداشت این حجم مطالب برای یک‌جلسه.
آن‌هایی که با حاجی کار کردند می‌دانند که در وقت کار و جلسات بسیار جدی است و اجازه قطع‌کردن صحبت‌هایش را نمی‌دهد، اما پنجشنبه اینگونه نبود... بارها صحبتش قطع شد، ولی با آرامش گفت؛ عجله نکنید، بگذارید حرف من تموم بشه....
ساعت ۱۱:۴۰ ظهر
زمان اذان ظهر رسید
با دستور حاجی نماز و ناهار سریع انجام شد و دوباره جلسه ادامه پیدا کرد!
ساعت ۳ عصر
حدود هفت ساعت! حاجی هرآنچه در دل داشت را گفت و نوشتیم.
پایان جلسه...
مثل همه جلسات دورش را گرفتیم و صحبت‌کنان تا درب خروج همراهیش کردیم.
خوردویی بیرون منتظر حاجی بود.
حاج‌قاسم عازم بیروت شد تا سیدحسن‌نصرالله را ببیند....
ساعت حدود ۹ شب
حاجی از بیروت به دمشق برگشته
شخص همراه‌ش می‌گفت که حاجی فقط ساعتی با سیدحسن دیدار کرد و خداحافظی کردند.
حاجی اعلام کرد امشب عازم عراق است و هماهنگی کنند.
سکوت شد...
یکی گفت.
حاجی اوضاع عراق خوب نیست، فعلا نرین!
حاج‌قاسم با لبخند گفت.‌
می‌ترسین شهید بشم!
باب صحبت باز شد و هرکسی حرفی زد
_ شهادت که افتخاره، رفتن شما برای ما فاجعه‌ست!
_ حاجی هنوز با شما خیلی کار داریم
_ ...
حاجی رو به ما کرد و دوباره سکوت شد، خیلی آرام و شمرده‌شمرده گفت:
میوه وقتی می‌رسه باغبان باید بچیندش، میوه رسیده اگر روی درخت بمونه پوسیده می‌شه و خودش میفته!
بعد نگاهش رو بین افراد چرخاند و با انگشت به بعضی‌ها اشاره کرد؛ اینم رسیده‌ست، اینم رسیده‌ست....
ساعت ۱۲ شب
هواپیما پرواز کرد.
ساعت ۲ صبح جمعه
خبر شهادت حاجی رسید
به اتاق استراحتش در دمشق رفتیم
کاغذی نوشته بود و جلوی آینه گذاشته بود..
(راوی؛ ستاد لشکر فاطمیون)

>>>   یکی از برادران که نظر خودرا بااین جمله نوشته کرده اند/سلیمانی به ناسیولیست ایرانی اعتقادی نداشت......من هم حرف شما را تایید میکنم وبه شما احسنت میگویم واما در مورد مهناز افشار بازیگر وهنرپیشه ایرانی؛مهناز افشار یک سلبریتی خائن وفرصت طلب واپورتونیست وکلفت وخدمتکار امریکاییهاست ویک هرزه سیاست باز بیش نیست.اوبرای پول ودیده شدن به کشور خود خیانت کرد ومیکند.درجریان سیلاب خوزستان رزمندگان پاک سرشت وانقلابی حشد الشعبی وشهید جنرال قاسم سلیمانی وشهید ابومهدی المندس ورزمندگان وشیر مردان لشکر پیروز فاطمیون به دنیا نشان دادند که همکاری وهمدلی نه تنها در صحنه های نبرد بلکه در حوادث وبلایا یار ویاور همدیگرند.من دست تک تک رزمندگان لشکر پیروز فاطمیون را میبوسم.مهناز افشار یک سلبریتی خودفروخته وخائن ومزدور بیش نیست .//
داکتر عبدالرب اچک زی

>>>   سلیمانی مردی بود که همچو وی کمیاب است سالها بیاید تا زمین یک چنین قهرمانان و دلاورانی به چشم خود بیند از افغان پیپر تقاضا داشتم که عکس های شهید جنرال سلیمانی را با شهید احمدشاه مسعود و جمعی از یاران مجاهدین تاجیک منتشر نماید البته تاکنون میسر نشد.
حبیب اللهی

>>>   عبدالطیف نظری» کارشناس روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه افغانستان میگوید:
شهادت سردار سلیمانی اسطوره مقاومت و شجاعت جبهه ضد داعش باعث واکنش های جهانی شد چرا که او طراح و مجری عملیات محور مقاومت علیه گروههای تکفیری بود.
سپهبد سلیمانی همزمان با تغییرات ژئوپلتیک در غرب آسیا به عنوان قهرمان جنگ علیه داعش بود و راهبرد مقاومت فعال را علیه داعش و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آن، طراحی و سازماندهی کرد.
ترور شهید سلیمانی هزینه های سنگینی را به نیروهای آمریکایی و منافع این کشور در غرب آسیا تحمیل خواهد کرد.

>>>   شهیدی که دوست و دشمن را به تحسین واداشت!
شبکه اینترنشنال سعودی اخیرا مقاله ای را در رابطه با ترور شهید سلیمانی منتشر ساخته است که البته بدلیل انحراف اذهان عمومی و حفظ مواضع خصمانه علیه ایران بخش هایی از این مصاحبه منتشر نمیشود.

کسانی که روزها و شب‌ها، با ژنرال قاسم سلیمانی از نزدیک کار کرده‌اند، او را چطور یافته‌اند؟‌
گزارشگر مصاحبه این شبکه میگوید: افغانستان یکی از میدان‌های نبرد خارجی شهید سردار قاسم سلیمانی بود.
برای شناخت بیشتر او، سراغ چند ژنرال/نظامی افغانستانی از دوستان و همکاران سابق او رفتم که در این کشور میزبان قاسم سلیمانی بوده‌اند. این ژنرال‌ها، به‌خاطر حساسیت موضوع، تمایلی ندارند نامشان افشا شود.

درگیری نیروهای قدس سپاه پاسداران از سال‌های هجوم شوروی سابق در منازعه مسلحانه افغانستان در اوایل دهه ۱۹۸۰ شروع شد. یکی از نخستین کارهای بزرگ نیروی قدس سپاه پاسداران ایجاد گروه‌های مجاهد شیعی (عمدتا از مردم سادات و هزاره) به نام احزاب هشت‌گانه بود که بعدها، زیر پرچم حزب وحدت اسلامی ائتلاف کردند. اما با توجه به جمعیت متنوع افغانستان، نیروهای قدس به شیعیان افغانستان اکتفا نکردند. نیروهای قدس رابطه تنگاتنگ خود با گروه‌های جهادی تاجیک نیز گسترش دادند. جمعیت اسلامی افغانستان به رهبری برهان‌الدین ربانی، رییس‌جمهوری فقید این کشور، و احمدشاه مسعود، فرمانده معروف مجاهدین، روابط دیرینه‌ای با بخش برون‌مرزی سپاه پاسداران داشته است.
سردار سید‌حسین موسوی، فرمانده قرارگاه انصار، سردار اسماعیل قاآنی و سردار قاسم سلیمانی از نام‌های آشنا در میان نظامیان و مجاهدین افغانستان هستند.

ژنرال سلیمانی، که از همان ابتدا توجه خاصی به همسایه شرقی ایران داشت، با سرنگونی نظام تحت حمایت شوروی و پیروزی مجاهدین، رفت‌و‌آمد به مناطق مختلف افغانستان را شروع کرد. اما طولی نکشید که طالبان بر بخش اعظم کشور چیره شد و سپاه قدس، تحت فرمان سلیمانی، از جناح مقاومت به رهبری احمدشاه مسعود حمایت کرد. با سقوط کابل به دست طالبان، مرکز مقاومت در شمال افغانستان در پنجشیر شکل گرفت و سلیمانی مدت ها مهمان و همراه مجاهدین افغانستان بود.

یک رهبر نظامی افغانستان که بارها سلیمانی را دیده و با او شام و ناهار خورده بود می‌گوید:‌ «شهید سلیمانی مردی بسیار صمیمی بود. «نیروی قدس، نیروی قابل لمسی نیست. این‌ها در واقع افسران نظامی هستند که نقش مستشاری و معلمی دارند. نیروهای بومی در واقع خودشان فرماندهی جنگ را در افغانستان، عراق و سوریه در دست دارند. این‌ها فقط معلم تشکیلاتی هستند. تشکیلات را تنظیم می‌کنند. قطعات خود را می‌فرستند که کمک کنند. واحدهای کوچک خود را به کشورهایی مثل افغانستان و عراق می‌فرستند و در امورات خاص کمک می‌کنند. در مین‌سازی، انفجار و سلاح سنگین تخصص دارند و این تخصص را به دیگران آموزش می‌دهند.»

اما موفقیت‌های افراد تحت فرمان سلیمانی در عراق، سوریه و افغانستان اندک نبوده است.
نظامیان افغانستان دلیل آن را در دو مساله می‌دانند. اول، شخصیت صمیمی سلیمانی که به‌راحتی می‌توانست اعتماد طرف مقابل را جلب کند. او با متحدان افغانستانی اش با احترام برخورد می‌کرد و به‌راحتی سر سفره آن‌ها می‌نشست. او در زمینه‌سازی برای آتش‌بس و همکاری میان نیروها خیلی توانایی داشت. اما مهم‌تر از آن، منابع مالی و نظامی سرشاری بود که در دسترس سلیمانی قرار داشت.

یک فرمانده جهادی افغانستان می‌گوید؛ سلیمانی کلید ذخایر جمهوری اسلامی را در دست داشت. در جنگ‌های پیچیده منطقه‌ای که جمهوری اسلامی در آن درگیر است، امکانات مالی حرف اول را می‌زند.(البته تفکر شخصیت سعودی این را میگوید؛ رزمندگان ما میگویند ایمان حرف اول را میزند همه چیز پول نیست داعش کمک های میلیاردی برخی سران عرب و امریکا را داشت اما شکست خورد!) میزان بودجه نیروهای قدس سپاه پاسداران دقیقا روشن نیست. اما دولت ایران همین هفته پیش، ۲۰۰ میلیون یورو دیگر بر این بودجه افزود. همین بودجه دسترسی سپاه قدس به گروه‌ها و افراد مختلف را تسهیل کرده است. این دسترسی در تمام سطوح، جریان‌ها و اقشار صورت می‌گیرد.

>>>   💢 فرمانده فاطمیون افغانستان: حاج قاسم در آخرین دیدار برنامه مدون پنج ساله فاطمیون را دادند‌/ به تقاص خونش آمریکا را از افغانستان میرانیم.

🔹حاج قاسم فرمانده‌ای بی‌بدیل و شجاع و در راه خدا نترس بود.
در کوچک‌ترین مسئله‌ای با تدبیر رفتار کرده و مدیریت می‌کرد.
🔹بزرگ‌ترین میراث حاج قاسم تشکیل گروه‌های مقاومت در منطقه است.
سردار سلیمانی کارها را کلید می‌زد و اداره گروه‌ها را به خود مردم واگذار می‌کرد.
🔹داعش تا زیر کوه محل استقرار بشار اسد آمده بود اما در آن حالت ذره‌ای به خود تردید راه نداد و داعش را به عقب راند
🔹برادران افغانستانی از سردار سلیمانی تقاضا کردند که در جبهه سوریه حضور پیدا کنند.
حاج قاسم برنامه مدون پنج ساله برای فاطمیون را به ما دادند، این برنامه شاید وصیت ایشان بود که در آخرین دیدار به ما دادند.

🔹انتقام سخت برای فاطمیون بیرون انداختن آمریکایی‌ها از منطقه به‌ویژه از افغانستان است.
بیش از ۱۶۰ هزار نفر در افغانستان در مدت حضور آمریکایی‌ها به شهادت رسیدند.
آمریکایی‌ها جنایات بزرگی در منطقه انجام دادند؛ مراسم عروسی را به عزا تبدیل کردند و خانواده‌های زیادی داغدار شدند.
🔹امروز آمریکا به‌دنبال خروج آبرومندانه از منطقه است اما آمریکا باید با ذلت از منطقه بیرون شود.

🔹فاطمیون به همه نوع جنگ‌افزار مسلح و مسلط بوده و در برابر دشمن آماده عکس‌العمل است.
سردار سلیمانی فرمود "فاطمیون یک جریان سیاسی و نظامی است".


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است