امرالله صالح در دهانه چاه؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ کد خبر: 161742 منبع: پرینت

امرالله صالح در مورد قتل آمر ستار دوست و حامی انتخاباتی اش و یکی از فرماندهان جمعیت اسلامی دوران جهاد گفت: "اگر عملیات نیروهای دولتی بر آمر ستار عمدی بوده باشد، یک خیانت ملی است." او در این باره افزود: «یک فرض کنید خدای ناخواسته آمر صاحب عبدالستار لکه‌یی در وجود شان می‌بود، آیا در همین‌طور یک شب قشون کشی به طرف یک کوچه در خیرخانه ضرور بود؟»

وی عملآ معاون اول اشرف غنی است که خود را "رییس جمهور منتخب" میداند. یعنی که امرالله صالح جانگزین ژنرال دوستم میشود. آیا با گرفتن جای دوستم وی به سرنوشت دوستم و یا خدای ناکرده به سرنوشت دوست و حامی انتخاباتی اش دچار خواهد شد. من این را آرزو نمیکنم ولی میدانید که بزرگترین دشمن امرالله صالح در کنار غنی خود وی است. فعال بودن و تپیدن و خود را واقعآ معاون اول دانستن برای وی خطرناک است.

امرالله صالح درست نقطه مقابل استاد سرور دانش است. به همان اندازه که آقای دانش معتدل و میانه رو است، امرالله صالح اتوریتر است. به همان اندازه که استاد دانش پروژه های قانون میسازد که عملی نمیشود و به امور بزرگ سیاسی دست نمیزند، صالح میخواهد سیاست کند و یک "رییس جمهور ثانی" باشد.

کیست که نداند که مداخله دوستم در امور دولتی برای غنی، که انحصار گری و اتوریتاریسم را طی این ۵ سال به نمایش گزارده، قابل تحمل نبود، باید او را از سر راه برمیداشت. گرچه از بین بردن فیزیکی دوستم (بنا به گفته های دوستم و تایید جزییات آن توسط ژنرال مراد) انجام نیافت ولی از همان آغاز دوره کار اشرف غنی او را ابتدا در ترکیه، سپس در جوزجان تبعید نمود.

تاریخ سیاسی افغانستان از روز ایجاد آن تا امروز تاریخ توطئه، قتل و کشتار، جنگ یا کودتاه بوده.
همه میدانند که امنیت ملی توسط کی رهبری میشود و ارتباط آن با غنی چگونه است. عاقبت امرالله صالح بخیر.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
پاکزاد
نظرات بینندگان:

>>>   غنی ختم شد
به همه تبریک

>>>   ریاست امنیت ملی جنایت میکنه
غنی احمدزی از ان حمایت میکند .

>>>   غنی کوچی متعصب درجه یک از امرالله صالح مشل کاغز تشناب استفاده خواهد کرد. دا گز و دا میدان.
در تاریخ سیاسی افغانستان متعصب تر و منافق تر از غنی نبوده و نخواهد بود.
امنیت ناملی هم توسط غنی اداره میشود و سران امنیت هم از قوم غنی فاشیست است.

>>>   عادت غنی احمدزی کشتن سران اقوام غیر پشتون و بعد هیات حقیقت یاب ساختن است و بس. این ....خیلی بطور ماهر سران اقوام غیر پشتون را ترور میکند و بعدا برایش فاتحه میگرد.

>>>   یک معاون رئیس جمهور که پیش از تحقیقات و علم آوری اسناد اداره امنیت ملی پاچه برمیزند و از یک رهزن تا و به خاطر اینکه برایش رأی داده تاآخرین نفس دفاع میکند ، فکر کنید در معاملات بعدی این طفلک بی تجربه در اداره چه خواهد کرد .

>>>   یک نکته را نباید از نظردورداشتوان این که از ناحیه ای ارتباطات خارجی این شخصیت برازندگی هایبیشتر دارند تاجنرال دوستم واستا دانش گرچه به پایه ایاقای غنی نخواهند رسیدولی بازهم حد اقل برای فعلا خدمات شایان ایشان راارباب ها نادیده نخواهندگرفت ولی اگر در گذشته نگاه کنیم ووظیفه ای نمایندگی خاصی شان را در گذشته سبک وسنگین نمایم درخواهیم یافت که غنی هم بد سترگی لری و... سری دی ماکه رعیت بلامنازعه هستیم وخواهیم بود منفعت ما در جور امدن وسازش این غلامهای حلقه بگوش است چه اگراحمد را برداشتند محمود می اید وبجای کلبی مقصودرانصب می نمایند این همه دردی را دوا نخواهد کرد واز رنج والام ملت چیزی را نخواهد کاست وابادی وعمران به بار نمی اورد
گل نبی عیدی زاده

>>>   دونیا گل و گل زار است بیا بچیم آیسکریم بخور

>>>   صالح نه کدام آدم مهم است نه کدام پایگاه مردمی حتی بین خود پنچشیری های خود دارد.
کس حاضر نبود معاون غنی کوچی شود و این غلام بچه موقع را غنیمت شمرد و خودش را در خدمت قرار داد. صالح را چندروزی سهو استفاده میکنند و بعد با اولین کلانکاری که کرد از دوستم و ضیاه بدتر با او معامله میکنند.
صالح فراموش کرده که اینها در یک دست قرآن و در دست دیگر شمشیر دارند.

>>>   غنی کوچی در سیاست یک ماکیاولیست مطلق که به هیچ قانون و اخلاق پایبند نیست و از هر طریق ممکن فقط می خواهد به هدف تمامیتخواهی خودش برسد۰

>>>   امراالله نا صالح این چای دار باشی ارگ و غلام بجه گک درباری و یا بقول محقق دو تایی پشه دیر یا زود به سرنوشت دوستم وسایرمعامله گران با فاشیزم قومی و برتری جویی قوم پشتون دچار خواهد شد و آنوقت با کدام روی نزد مردم خود خواهد آمد.
کوه کن

>>>   صالح گک، این هویت فروش بی مایه و بی همه چیز فکر میکند با این خ۰۰ مالی ها بجایی خواهد رسید۰ عجله کن که این بار اگر یک تار پشم سامان ولسمشر صییب ات کم شود باز چه خواهد شد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است