اول می کشند و بعد پرسان می کنند
شاید در نقشه جغرافیای آینده، کشوری بنام پشتونستان بر افغانستان امروزی حاکم گردد که پایگاه نظامی آمریکایی ها و تهدیدی برای دیگران در منطقه باشد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ کد خبر: 161749 منبع: پرینت

بر منزل آمر ستار متحد دولت و یکی از قوماندان حزب جمعیت در قلب شهر کابل عملیات چندین ساعته کردند بعد از ایجاد رعب و وحشت و کشتار آمر ستار و دیگر همراهان وی اعلام کردند که ما پرسان کردیم اشتباه شده است.

بر قوماندان ننگیالی متحد دولت در شیندند هرات حمله هوایی کردند، کسیکه با همکاری دولت مدت ها است با طالبان در نبرد است. او و همرزمانش و شصت تن از مردم غیرنظامی را کشتند و همه جا را ویران کردند و بعد می گویند اشتباه شده است.

حالا شما از قیصاری ها و... بگذرید که اشتباه در اشتباه تکرار می شود و هیچکسی پاسخگوی این اشتباهات نیست.
شما به این اشتباهات برنامه ریزی شده، ناامنی های شهری و افزایش بیش از انتظار جرم های جنایی را نیز اضافه کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) برخی ادعا کرده اند که اشتباهات متوالی امنیتی و حملات بر خودی ها، هدیه تازه اشرف غنی به سفارت آمریکا یا پاکستانی ها می باشد. چنانچه این ادعا درست باشد باید فاتحه اشرف غنی را نیز خواند و به یقین رسید که روزهای آخرش را سپری می کند.

رفتن اشرف غنی از حکومت و بازگشت وی به موطنی که برای حفظ منافع آن قسم خورده و تعهد داده است، (آمریکا) عواید و عوارضی در پی دارد که در هردو صورت تلفات ملکی و خسارات بیشتری را بدنبال خواهد داشت.

از جمله عواید رفتن اشرف غنی می توان به کمرنگ شدن یاس و ناامیدی امروزی در میان مردم اشاره کرد که با آمدن حکومت جدید امکان دمیدن روح تازه و بر کالبد بی جان مردم کشورم به وجود می آید و یکبار دیگر مردم امیدوار به رسیدن صلح و آرامش در کشور می شوند. هرچند این امیدواری دیری نپاییده و دوباره بر اساس طرح های غارت افغانستان، نقشه های آمریکایی، دولت فاسد دیگری را بر این سرزمین حاکم خواهند ساخت اما همان امیدواری کوتاه مدت نیز می تواند جان تازه ای بر روان پریشان این مردم سرگردان ببخشد.

اگر چه بسیاری از مفسده های گوناگون در کشور تقریبا نهادینه شده و بنام دموکراسی و جمهوریت بر همگان تحمیل گردیده است، اما در حکومت جدید تا زمانیکه یکبار دیگر این مفسده ها جان گرفته و عمومیت پیدا کند، چند صباحی آرامش روحی برای شهروندان کشورم فراهم خواهد آمد.

در این میان، رفتن اشرف غنی عوارضی را نیز در پی خواهد داشت که از آنجمله به قدرت گرفتن بیشتر کسانیکه باعث فروش این ملک و بربادی مردم شده اند خواهد انجامید که این خود ضربه دیگری بر پیکر آینده این سرزمین خواهد بود.
کسانیکه با حضور خارجی ها و نقشه های شان، شاخ های غرور و خود محوری شان شکسته شده و بناچار در گوشه خزیده و یا مقامی را غنیمت دانسته اند، یکبار دیگر برافروخته و میدان را برای تاخت و تاز خود مهیا خواهند دید.

آنچه مشخص است، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، خارجی ها تصمیم خود را گرفته و بر ایجاد حکومت دیگری مصمم شده اند، حکومتی که باید در آن تعداد دیگری از کشور فرار کنند و تعداد دیگری از یک قوم خاص بر بدنه این حکومت متصل گردند و تعداد دیگری از مخالفان شکل بگیرند و نزاع تازه ای برای چند صبای دیگر آغاز شود.

طرح های خارجی در مملکت ما بزرگتر از آن است که افرادی مانند غنی و عبدالله و دیگر رهبران و سران سرزنش و ملامت شوند، این بیچاره ها مامور اند و معذور و بناچار به دستور بادار عمل می کنند و از خود هیچ اراده ای ندارند.

در این میان کاری از دست مردم سردرگم نیز بر نمی آید زیرا تمامی راه هایی که بتوان به روزنه امنیت و سلامت رسید را بسته اند و مردم بناچار باید یا فرار کنند و یا شاهد کشته و زخمی شدن خود و عزیزان خود و غارت و بربادی بیشتر میهن خود باشند.

شاید در نقشه جغرافیای آینده، کشوری بنام پشتونستان بر افغانستان امروزی حاکم گردد که پایگاه نظامی آمریکایی ها و تهدیدی برای دیگران در منطقه باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشتن
پرسان
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله دو روز پیش از اشرف غنی خواسته بود که از امنیت ملی بخواهد که عاجل پاسخ بدهد که چه کسی آمر ستار را کشته و چرا و به دستور کی.

غنی در پاسخ گفته اولا شما حق مداخله در امور نهاد های امنیتی را ندارید دوما آمر ستار یک تفنگ دار مسلح غیر مسئول بوده و شاید در جنگ رو در روی کشته شده.

صالح در پاسخ گفته قبل از انتخابات که مسلح غیر مسول نبود و برای جمع کردن رای خیلی به او احترام می کردید.

غنی گفته او از ما چند لک دالر مزد گرفت و بخاطر پیسه تلاش می کرد نه بخاطر اینکه هم فکر ما باشد.

صالح ‌گفته خوب حتی اگر متهم بود باید از مجرای قانونی جلب می شد. اگر او حاضر نمی شد من که او را در کنار شما آورده بودم در دادگاه هم حاضر می کردم. کشتن پسرش و صاحب خانه در کنار او یک جنایت است.

اشرف غنی گفته خُب خیلی که ناراحت هستید؛ دستور میدهم یک کمیسیون حقیقت یاب تشکیل شود تا دو هفته بالای قضیه کار کنند و بعد حرفی بگویند که منافع ملی در خطر نیافتد ولی شما فکر مجازات کسی که دستور کشتن را داده و کسی که او را کشته از سرت دور کنید.

اکنون امرالله در وضعیت قرار گرفته که نه راه برگشت دارد و نه جای برای ماندن.

ویدا پنجشیری

>>>   گلران جهادی خپرندویه اداره
امنیت جانی مالی وفکری از نان شب برای افغانها واجب تر است واین فقط با جاری کردن حدودالله وشریعت وقانون وبس در نفاذ شریعت وقانون الله حکمتی است که در دیګر قوانین دست ساز جوامع نیست اما قوانین مدنی مطابق شریعت هیچ مانعی را در جوامع ایجاد نمیکند بلکه برای تطبیق آن باید کوشید تا سکون وآرامش در جامعه حاکم شود وهر کس بداند که حق وحقوق مدنی شان چی است واین را هم باید بداند که به عنوان یک فردی از جامعه در چوکات شریعت تمرکز کند نه اینکه با قوانین وظوابط جوامع
غیر اسلامی مقایسه کنند مردم افغانستان چی میخواهند اجرای حدود الله محو انواع فسادها برقراری امنیت کامل وبرابری ومساوات بسیار کار سختی نیست اګر انګیزه برای تطبیق آن وجود داشته باشد

>>>   متاسفانه حوزه های برچی امنیت مردم را گرفته نمیتواند که هیچ باعث آبروی ریزی افراد با ابروی این شهر میشود و بعد از ساعت شش هر فردی که به سرک باشد را جمع کرده مورد لت و کوب قرار میدهند که ما امنیت شهر را میگیریم
مجبور که در رابطه به بی کفایتی و بی مسولیتی این عالی جنابان یک عریضه بخاطر غفلت وظیفه وی ترتیب و به لوی سارنوالی داده شود !!!
دیشب برادر من که همان ساعت از کورس خلاص شده را گرفته با اینکه کارت کورس خود را نشان داده و گفته طرف خانه میروم را بی توجه به گفته هایش سوار رنجر کرده به حوزه برده و در آن هوای سرد سر اینان به گپ خودشان قیتک(یک نو تنبیه ) رفتن و بایمتریکشان میکرده که معلم کورس میاید و میگوید این شاگرد ماست و آزاد میشود.
مسولین محترم امنیتی شما با این کار آبروی افراد با آبرو را میبرید که هیچ باعث بی باوری مردم به پلیس میشوید و باید گفت که بخاطر اعاده حیثیت هم که شده مردم با این کار بی شرمانه تان ارام ‌نمیشنید و باید جوابگو باشید .
یک لندغر با یک بچه محصل کاملا شناخته میشود خواهشا عساکرتان را آگاهانه به سرکها بفرستین و هدفتان سر شماری نباشد دزد شماری باشد !!!

راحله جعفری

>>>   Fardin Farahmand
با یک تویت ترامپ به زبان فارسی؛ حالا جاسوس ایران نخوانیدش؛ او همونطور شوقی نوشته یا احتمالن دوست دار زبان فارسی‌ست.☺...😉
وسلام✋

>>>   احمد سعیدی
با درود و سلام !
شام روز گذشته در مورد کشته شدن آمر ستار غوربندی در تلویزیون طلوع نیوز صحبتی داشتم، من در آن صحبت گفته بودم، که گرفتاری آمر ستار از طرف مراجع قانونی قبلاً صادر شده بود اما بعداً او به تیم دولت ساز پیوست بعد از پیوستن، آمر ستار فکر کرده بود چون حالا به تیم دولت ساز پیوسته ام اگر گناهی داشته باشم یا نداشته باشم دیگر کسی از من پرسان نمیکند.
بعد از نشر صحبت من امروز از طرف یک تعداد نو کیسه ها و تشنه گان قدرت تهدید شدم.
گفتند؛ اگر میخواهی در این شهر بمانی خاموش باش، حرف نزن، ننویس، انتقاد و اعتراض نکن. گفتند؛ حرف های تو با منافع ما سازگاری ندارد، زبان تو تیز و برنده است، تو بازار ما را خراب کرده ای. گفتند؛ موضعگیری تو پایه های قدرت ما را متزلزل ساخته است، تو از خفاکاری و خفت کاری ما پرده بر میداری، افشا میکنی، نقاب ما را دور انداخته ای. گفتند؛ اگر میخواهی در این کشور و در این شهر بمانی خاموش باش، حرف نزن، ننویس، انتقاد و اعتراض نکن. من گفتم؛ از این خاک خیستم، سالهاست در این کشور ماندم، مبارزه کردم، حرف زدم، نوشتم، اعتراض کردم... تهدید شدم، زخمی شدم، مرگ را در وطنم در مسیر مبارزه و عدالتخواهی از رفتن به آنسوی مرزها ترجیح دادم.
من به این دلقکان قدرت و سیاست میگویم مطمئن باشید من آدم ترس نیستم، از طوفان ها گذشته ام و باز میگذرم از این بادهای موسمی نمیترسم.
در فضای غبارآلود، موجود که سختی ها و تهدید ها به اوج خود رسیده گفتن حق و باطل نیز قربانی میخواهد من آماده دادن هر نوع قربانی ام. من بدرستی میدانم هر وقت که در میدان نبرد حق علیه باطل راه را گم کرده باشم تسلیم این فشار ها میشوم هنوز من نه مانند شما وطن فروشم و نه راه گم کرده ام. آنانیکه توان شنیدن سخن حق را ندارند یا جاهل اند و یا این سخن در تضاد با منافع شان است. میگویند تا وقتی جهل حاکم بر اندیشه‌ی آدمیان است؛ بت‌ها تغییر می‌کنند اما بت‌پرستی همچنان ادامه دارد...

>>>   Saboor Raheel
لطفا به دور از احساسات دزدستیزانه و پلیس‌دوستانه تان پاسخ بدهید!
افرادی که وزارت داخله شبانه گرفتار کرده است، به ارتباط کدام قضایای مشخص دزدی گرفتار شده اند و متضررین کی‌ها اند؟‌
اسم،‌ آدرس، مشخصات و قضایای مربوط چند نفر از دستگیرشدگان پیش از دستگیری نزد پلیس بوده است؟‌

مطابق قوانین الهی و قانون اساسی تمامی افراد جامعه از رییس جمهور تا همین نوجوانان آواره خیابانها در شبهای سرد و یخبندان کابل، همه حقوق مساوی دارند. چرا بدون تشخیص و تثبیت جرم این افراد عکس‌های شان به نام دزد نشر شده است؟
درست است مردم امنیت ندارند. درست است عزت ومال و جان و مردم در امان نیست. اما آیا پلیس حق دارد به خاطر عده‌یی و زیر نام تامین امنیت به آبروی صدها خانواده و جوان و نوجوان تجاوز کند؟

چرا با عزت و آبروی مردم (جوان یا پیر) تجاوز می‌کنند؟ آیا این دولت به اندازه سر سوزن چیزی به نام حقوق شهروندی ‌می‌داند و به آن پابند است؟‌
وقتی پلیس این دولت خودش به نام تامین امنیت دهها نوع نقض قانون بکند، چه کسی باید مجرمین را گرفتار کند؟
هرچه بگندد،‌ نمکش می‌زنند
وای ز روزی که بگندد نمک

>>>   Saboor Raheel
کسی مخالف گرفتاری مجرم و دزد نیست و نمی‌تواند باشد. اما:‌
۱- شناسایی دزدان چگونه صورت می‌گیرد؟ هزاران شکایت از دزد و قاتل و رهزن و متجاوز و .... در حوزه های پلیس وجود دارد. چرا آنها را گرفتار نمی‌کنند که در شهر برامده و عابر و هگذر و حتی گیریم ولگرد باشد، را گرفتار میکنند؟ این دولت اول گرفتار می‌کند و پس آز ان می‌نگرد که آیا دزد است یا خیر. اما پیش از تثبیت جرم عکسهای این نوجونانان را می‌گیرند و در رسانه ها نشر می‌کنند. این دولت به مردم به مثابه حیوانات مینگرد نه انسانهایی که حقوق انسانی دارند.
۲- مساله ولگرد حساب جدا دارد. ولگرد چگونه تعریف می‌شود و بر مبنای کدام قانون حق گرفتاری آنها را کسی دارد؟ اگر یک ولگرد به کسی ضرری نرسانده باشد و کسی از عملش متضرر نشده باشد، کی حق دارد که او را گرفتار کند؟ انسان است، سگ دیوانه نیست که بیایند و جمع کنند و ببرند در ففس بیندازند؟ ایا در شهر قیود شب‌گردی است که کسی نگردد؟‌‌

>>>   بخشی از این مشکلات بخاطر مهاجرت غیرپشتونها از افغانستان هست همانطور که پشتونها دسته دسته به افغانستان مهاجرت میکنند غیرپشتونها دسته دسته از پاکستان به افغانستان مهاجرت میکنند در مورد جنایات آمریکا هم تجربه سالها اشغالگری آمریکا در کشورهای دیگر نشان داده آمریکاییهد به هر کشوری پا بگذارند حق خودشان میدانند مردم آن کشور را بکشند و برای اینکه مجازات نشوند به قانون کاپیتولاسیون متوسل میشوند از کره جنوبی تا ایران و عراق و افغانستان و عربستان و ...آمریکاییها این جنایات را مرتکب شدند و هرگز هم پاسخی بابت جنایاتشان در خاک کشور میزبان ندادند این بیشتر بخاطر خوی و خصلت استعماری آمریکا ربط دارد که از اشغال کشورها و کشتن مردم کشور میزبان لذت میبرد .

>>>   Hasan Ali Adalat
از دزد تا خس دزد !
مردم افغانستان اصلأ پشت دزدان اصلی را نگرفته اند و نمی گیرند و همه چسپیده اند به جان خس دزد بیخبر از اینکه دزدان اصلی باعث به میان آمدن خس دزد ها میگردند ، دزدان اصلی دزدان کد ۹۱ هستند ، دزدان اصلی دزدان بودجه وزارت معارف هستند ، دزدان اصلی دزدان کابل بانک هستند ، دزدان اصلی دزدان پروژه پروموت هستند ، دزدان اصلی دزدان قراردادی ها هستند ، دزدان اصلی در تمام شاهرک های اقتصادی کشور مسلط هستند که با دزدیدن دارای عامه باعث فقر و بیکاری در جامعه میگردد که فقر و بیکاری خود یکی از انگیزه های اصلی فحشا ، فساد ، معتاد شدن به مواد مخدر و خس دزدی است ، هیاهوی فعلی تحت نام کابل امن نیست شاید در کوتاه مدت اثر ناچیز داشته باشد اما در دراز مدت کدام تاثیر مثبت بالای جامعه ندارد چون سیستم سیاسی مسلط بر افغانستان خود باعث زایش و پیدایش خس دزد ، فساد و فحشا در افغانستان است که دزدان کلان و شاه دزد از مصونیت کامل برخوردار هستند و حتی در جامعه محترم شمرده می شوند .

>>>   اکثر ترورها و انفجارها تا بحال توسط اشرف غنی و امریکا میشود تا غنی باشد و افغانستان در اشغال امریکا باشد کشتار و ترور روز بروز زیاد میشود.

>>>   وزارت داخله اول دزد های چپه شاخ خودرا بازداشت کند آنلانیکه پول نان سربازان را دزیدند آنانیکه تیل سربازان را می فروشند

>>>   روزنامه امریکایی واشنگتن پست در اسناد افشا شده افغانستان آورده است که یک سوم نیروهای پولیس محلی افغانستان یا اعتیاد دارند و یا عضو گروه طالبان شده اند

>>>   يما يارى وزير ترانسپورت ( هراتی )استعفا كرده است.
بر بنياد گزارش ها روابط وى با همايون قيومى وزير ماليه و شاد محمد سرگند مشاور رييس جمهور به شدت تيره بوده است.

>>>   Amanuddin Manavi
منطق خنده‌آور کمیسیون انتخابات و دولت‌ساز!
کمیسیون انتخابات و دسته‌ی انتخاباتی دولت‌ساز می‌گویند این عرف است که در بسیار از کشورها تفاوت ۵ رای را در‌ نظر نمی‌گیرند. اما این تقلب‌کاران فراموش کرده‌اند که در دیگر کشورها در بیشتر ۱۰ تا ۲۰ ملیون رای‌دهنده حتا بیشتر از آن ۵ رای تقلبی وجود ندارد. در افغانستان که چیزی بیش‌تر از ۱.۴ ملیون رای شفاف وجود دارد، ۱ ملیون رای دیگر تقلب شده است. در آن کشورها انتخابات است نه تقلبات.
با آن هم وقتی قانون و طرزالعمل‌های انتخابات افغانستان در رابطه به سرنوشت یک رای روشن است، نیازی به عرف کشورهای دیگر وجود ندارد.

>>>   قروض امریکا را کی خواهد پرداخت بعدخروجش؟
چون امریکاازعراق بدهکاری هارا یعنی مصارفیکه در عراق نموده اندمطالبه کرده
ما هم بدهکاریم از امریکا
کرزی وغنی که انرابرباد کردند کرزی که ازهمین حالا قرض گریزی داردغنی که شهروند امریکاست پس بلند منزل ها راچپه کنند وشهر را ویران تا قرض شان برسد
کوهستانی

>>>   بیش از ۱۲ هزار جنگ‌افزار سبُک و ۱۱۰۰ عراده موتر نظامی (عادی و زرهی) از فرماندهی پلیس هلمند مفقود شده است.
(روزنامه هشت صبح)

>>>   دوچیز ملت مارا به تمسخر گرفته است اول انتخابات دوم صلح خلیل زاد
شعیب

>>>   نوسنده خر!
قیصاری را بعوض دوستم بر سرت بیانداز ! هر قدر بجفی اخر بدستی
افغان

>>>   در اصل اشتباه میکنند که میگویند اشتباه شد زیرا معلوم است عقب این همه کشتار وقتل عام دیگران هستند وانها حاکم مطلق والعیاذا بالله فعال ما یشاء اند کسی نیست که از انها واز غلامان شان سوال نماید چگونه وچرا؟
دلیل ان هم معلوم است طایفه ای از افغانها بیغیرت شده ورفتند در خارج هویت اصلی افغانی واسلامی خودرا که شاید از اول هم نداشتند چینج وعوض نمودند ونوکر زر خرید اجانب شدند پیشاپیش نیروهای اشغال وسوار به تانک وطیاره ای انهاامدند ودر کشتار جمعی هموطن وهم کیش های سابق خویش انها را یاری وهمکاری مینمایند وبقول هیلاری کلینتون درسینای کشورش بیش از نود در صد چپاول را انها می برند وکمتر از ده در صد ان راشریک های قبلا افغانی شان بین هم تقسیم مینمایند چون به تقسیم غنایم!!! مصروف اند ودرین میان چقدر خونی که ریخته میشود ابا وحیا ندارند چون شاعری گفته است
هرکه را دامن به پشت برداشتند
تخم بی شرمی به رویش کاشتند

اینها<کرزی وعبدالله وحکمتیار وغنی واستا دانش ومرتضوی واخوان واخواتشان>شرم وحیا وغیرت خویش را اگرهم داشتند از هر جا که امده اند باخود نیاورده اند ازین رو بی باکانه ومتهورانه در ریختن خون افغان وچپاول دارای عای ملی وفرهنگی از هیچ سعی وتلاش دریغ نمی ورزند وتنها به کشتن وبستن وسوزانیدن هم بسنده نمی کنند عده ای را فرار میدهند وبسیاری ها را<بیش از سه ملیونرا> به مواد مخدر معتاد میسازند وتعدادی را هم به فحشا وفساد تشویق مینمایند ونا امنی وگرسنگی را طاری میسازندتا درینجا خودشان تنها بمانند

میگویند یکی از زمامداران وقت اتحاد جماهیر شوروی سابق حال راست یا دروغ یک دوست دختر غربی داشت وشاید هم ان دخترک مربوط استخبارات کشورش بوده روزی زمامدار به دوست دخترش میگویند مدتها است نزد من می ای یک روز هم از من کدام درخواست وخواهش نکردی دخترک از درخواست ابا می ورزد وبه روال عاشقانه خیر دوستم همین شمارا که دارم همه چیز را دارم و... ولی طرف مقابل بسیار اصرار می ورزد بعد دخترک دهن باز می نماید ومیگوید شما خواهش مرا پوره نمیتوانیدزمامدار با تعجب میگوید ان چه باشد که من اجرا نتوانم بفرما عزیزم!معشوقه بسیار با طنازی ونزاکت میگوید میشود پاسپورت را درینجا ازاد بسازید تا هرکه به خارج سفر نماید اول عاشق عقل باخته اظهار میدارد این چه خواهشی ساده واسانی این که مشکلی نیست ولی کمی فکر کرد دوباره برای معشوقه میگوید این شوخک دلت است هردوی ما درینجا تنها بمانیم چون دران زمان دران جاها انضباط واختناق حاکم بود مردم کشور خودرا زندان فکر مینمودند وبیخبر ازین که استعمار واستثمار همه ای دنیا را زندان ساخته است
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   Hasan Ali Adalat
نام بسیار مودبانه را برای دزدی های بزرگ مانند ( مفقود ) برگزیده اند !
مگر میشود بیش از دوازده هزار میل انواع سلاح ، بیش از یک هزار و یکصد عراده ماشین آلات جنگی و هزاران صندوق مرمی را که تنها از فرماندهی پولیس هلمند دزدیده اند نام مفقود را بالای آن گذاشت ؟ واضح است که پاسخ روشن است و این یکی از دزدی های کلان مافیایی دولتی است که در بدل خون سربازان و افسران و در جهت به دست آوردن پول های کثیف صورت گرفته است ، این یک نمونه دزدی تنها در فرماندهی پولیس هلمند است ، چنین دزدی ها در تمام ارگانهای دولتی از ارگ تا ولایات به یک فرهنگ روزمره تبدیل شده است و نام آن را مفقود گذاشته اند و اکنون پشت خس دزد را گرفته اند تا دزدی های بزرگ را پنهان نمایند ، این خس دزد های لعنتی هم به خاطر دزدیدن جیب خرجی و یا تیلفون مبایل با کشتن انسان های بیگناه بزرگترین خدمت را برای دزدان مافیایی دولتی می‌کنند و ذهنیت عامه را از دزد های کلان مافیایی متوجه خس دزد می‌کنند ، در حال که خس دزدی محصول فقر و بیکاری است که دزدان کلان مافیایی بالای جامعه تحمیل کرده اند .

>>>   Abdul Hamid
جناب حسن علی عدالت.
دهان هر دوی ما از بیان های واقعیت ها موی کشید. اگر شما بجای کلمه "مفقود" از کلمه "دزدی" استفاده کنید، بی ادبی را نسبت به فرهنگ افغان و افغانیت انجام می دهید. در قالب این فرهنگ، عملا هر بدی و جنایات می توانی بکو. دزدی بکو، زنا بکو، آدم بکش، وطنفروشی بکو، به پیروی از عبدالرحمن افغان زنان و دختران هزاره را بحیث غلام و کنیز بگیر و بفروش٫، به پیروی از امیر دوست محمد افغان دختر و زن خود را بخاطر حفظ امارت کابل تقدیم برنس نماینده دایمی انگلیس در کابل بکو، زن نکاحی برادر سلطان محمد طلایی برادر و امیر پشاور را در عقد نکاح خویش در آر .... ولی نام نگیر و گپ نزن تا یک آدم مودب و یک افغان واقعی خود را ثابت سازی.
پسرم در دوران طفولیت خویش از من یک سوال عجیب را مطرح ساخت: پدر، ملا می گوید که گوز وضو را می شکناند. آیا آدمکشی هم وضو را می شکناند؟! این سوال را با یک مولوی بزرگ افغان مطرح ساختم. وی با کمال صراحت گفت: گوز زدن بحیث خطرناکترین عمل وضو را می شکناند ولی آدم کشی در فرهنگ افغانیت و اسلام افغانیت هیچ عیب نیست و چرا وضوی یک مسلمان را بشکناند؟!

>>>   Mohammad Hassan Khavari
به نظر من ما ملت افغانستان همین دولت دزد و خیانت کار را خوش داریم که در منتقطه اسیا و جهان هیچ اعتبار و عزت نداشته باشیم ما شاهد هستیم که در تمام دنیا هر ملتی که اراده کرده به خواست هایشان رسیده و برای خودشان دولت و حکومت تعیین کردند و بعدش به راحتی به زندگی شان ادامه دادن ولی در افغانستان هیچ یک از این حرکت های مردمی به چشم نمی خورد اگر کسی کشته شد باقی ملت خیلی بی اعتنا از قضیه می گذرند و وقتی این بلا بر سر خودشان امد فقط گریه می کنند و منتظر بلایی بعدی است که سر بعدی خواهد امد تا خوشحال شون

>>>   Fatah Mehryaan
سخن‌گویان تیم دولت‌ساز باید درس ادب و اخلاق را فرا بگیرند
افت اخلاقی و عدم داشتن منطق آداب بحث در میان سخن‌گویان تیم دولت‌ساز موج می‌زند. دولت‌ساز هر آن‌چه آدم‌ بد اخلاق و کوچه‌ بازاری‌ای که در این مملکت تهی از خرد و منطق است، زیر نام سخن‌گویان به رسانه‌ها می‌فرستند تا به افراد، و بخشی از مردم کشور توهین و دشنام بدهند. با حضور شان در رسانه‌ها و هتک و حرمت به‌طرف مقابل در بحث‌ها نفرت عمومی را علیه تیم شان بیش‌تر ساخته است.

>>>   به ایران الحاق شوید تا قوی تر شویم و زندگی بهتری داشته باشیم

>>>   برادرمردم راآنقدر از زنده گی ناامید نساز خداوند مهربان است توکل به خداوند

>>>   پس از انتخابات ریسات جمهوری روی چند روبا به طرف مرز اسلام قلعه فرار می کردند چند رویا بین راه مشغول خورد علاف بودند که روبای فراری ، به انها گفتند فورا فرار کنید . بالاخره یکی از روبای های زرنگ گفت خوب حالا جرا فرار میکنید روبای های فراری گفتند در کابل هر رویا ، که ( سه تخم ) داشته باشد ۷ یکی را می برند ۷ روبا ها گفتند اخر ما که( سه تخم نداریم فقط دو تخم داریم ، روبافرادی با خشم گفت در کابل اول می برند و بعد حساب می کنند .

>>>   ای کاش میشد دوباره ملحق به وطن ایرانی نشویم یا بهتر است بگویم ایکاش ایران شرقی که اشغال قبیله شده با ایران غربی که استقلال نسبی دارد یکجا شوند وضع ما همچو کوریای شمالی است که در فرهنگ و لسان و گذشته تاریخی مثل هم ولی در سیاست دوقطب مخالف شده اند.
امینه سادات از هرات

>>>   من انسانم، یک انسان عجیبم
من انسانی که در شهرم غریبم
من انسانی که تاریخی ندارم
به برگ و ریشه ام بیخی ندارم

برایم اسم و رسمی تازه کردند
زبانم را به جعل اندازه کردند

من این و خاک و وطن را دوست دارم
ولی از نام و آیین اش گریزانم
برای من حقیقت را بگویید
من از اسم دروغین اش گریزانم

بیا ای هموطن با من سفر کن
به اسم و ریشه ات باری نظر کن

بیا با هم خراسانی بسازیم
دوباره از خود انسانی بسازیم

>>>   عاقبت مثل سگی، روی سرک خواهی مرد
آنقدر فکر نکن مرد لچک! خواهی مرد

تو که ولگرد ترین آدم دنیا استی
زیر پل با جسد مانده شخک خواهی مرد

تو فقط مرگ بگو بس! چه تفاوت دارد
این به دست تو و یا دست فلک، خواهی مرد

پیش تو فلسفه وآیت و افسانه یکی است
چونکه با این همه معیارو محک خواهی مرد

تو به هر پخته و نا پخته دلت را دادی
با همین گونه دل تیت وپرک خواهی مرد

زندگی بر سر یک قول خود ایستاد نشد
هر قدر هم که شوی آب ونمک خواهی مرد

تو به قرآن و خدا و همه کس شک داری
عاقبت زیردل این همه شک خواهی مرد

استاد کاوه جبران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است