هزاره‌ها و جرم بزرگ مزدور نبودن؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۶    ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ کد خبر: 161774 منبع: پرینت

در افغانستان، مزدورنبودن بالاترین جرم است، اگر مزدور نباشی باید بدترین ظلم‌ها، تبعیض‌ها، تحقیرها و حتی اتهام‌ها را تجربه کنی، کسانیکه مزدوراند، با حمایت باداران و حامیان خارجی‌شان تمام منابع قدرت را به‌صورت انحصاری قبضه کرده و تازه از دیگران طلبکارند.

با اینکه هزاره‌ها نه تنها از سوی دیگران بلکه از سوی برخی از هزاره‌های عقده‌ای، ساده‌لوح، احمق، بی‌خرد و آن‌هایی که قلم‌شان را اجاره داده‌اند، متهم به مزدوری ایران می‌شوند، ولی مشکلی اصلی هزاره‌ها در جامعه‌ای که همه مزدور و دارای حامی خارجی هستند، در مزدور نبودن هزاره‌ها است.

هزاره‌ها اگر مزدور می‌بودند و مزدوری را بلد بودند، امروز اینقدر تنها و بدون حامی نبودند، در اینکه ایران و آمریکا دشمن سرسخت و در صدد ضربه‌زدن به یکدیگر هستند، تردیدی نیست، اگر هزاره‌ها مزدور ایران بودند باید در افغانستان علیه آمریکا و حکومت دست‌ساخته آمریکا دست به سلاح می‌بردند.

آیا در مناطق هزاره‌ها حتی یک عسکر آمریکایی و یا عسکر اردوی ملی کشته شده‌ است؟ قطعا جواب منفی است، حتی خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که در مناطق هزاره‌نشین بیش از آمریکا احساس امنیت می‌کنند. اگر هزاره‌ها مزدور ایران بودند، قطعا تعدادی پیدا می‌شدند که به دستور ایران آمریکایی‌ها را در برخی مناطق شان هدف قرار می‌دادند.

هزاره‌ها با اینکه کم‌ترین خدمات را از نظام جدید دریافت و حتی از کمک‌های ده‌ها میلیاردی جامعه‌ی جهانی محروم بودند، اما قوی‌ترین حامی نظام جدید و دست‌ساخته آمریکا بوده و برای حمایت از این نظام، هزینه‌های سنگینی را نیز پرداخته و جوانان زیادی را در هلمند، قندهار، قندوز، غزنی، ارزگان و.... به خاطر دفاع از نظام و کشور قربانی داده‌اند، در انتخابات حضور حداکثری داشته و حتی یک مورد بغاوت و قانون‌شکنی از هزاره‌ها دیده نشده است.

در نتیجه، جرم هزاره‌ها مزدوربودن نیست، بلکه در کشوری که همه مزدورند و برای منافع باداران خارجی شان کار می‌کنند، عیب کلان و جرم بزرگ هزاره‌ها مزدورنبودن است و به‌همین دلیل حامی خارجی ندارند. چون تأمین‌کننده منافع و مزدور بیگانگان نیستند.

آیا هزاره‌ها، افغانستان را به انگلیس فروختند؟
آیا هزاره‌ها نصف افغانستان را به هند بریتانیوی (پاکستان فعلی) فروختند؟
آیا هزاره‌ها افغانستان را به شوروی فروختند؟
آیا هزاره‌ها به دستور بیگانگان در کشور انتحار و انفجار می‌کنند؟
آیا هزاره‌ها زیرساخت‌های کشور را تخریب و پل، پلچک، پایه‌های تلفن و برق را منفجر و سرک‌ها را قلبه می‌کنند؟
آیا هزاره‌ها به دستور بیگانگان، سربازان اردوی ملی را سربریده و با سرهای بریده آن‌ها فوتبال بازی کرده‌اند.
آیا هزاره‌ها تروریست‌های عربی از قبیل القاعده و داعش را در افغانستان آورده‌اند؟

امروزه ایران و هر کشور دیگری از مزدوری هزاره‌ها ناامید شده و دریافته‌اند که هزاره‌ها روحیه مزدوری و تأمین منافع بیگانگان را در کشور خود ندارند و برای منافع بیگانگان در کشور خود فعالیت نمی‌کنند، لذا سراغ مزدوران اصلی می‌روند که عمرشان را در مزدوری گذرانده‌اند، ایران نیز برای تأمین منافع خود در افغانستان، نه از هزاره‌ها، بلکه از طالبان (پشتون‌های) جنوب و جنوب‌غرب استفاده می‌کنند و آشکارا از آن‌ها حمایت، طالبان را به ایران دعوت و حامی سهم‌گیری آنان در حکومت است.

هزاره‌ها در کشوری زندگی می‌کنند که همه مزدور بیگانگان و دارای حامی خارجی هستند، اگر هزاره‌ها هم مزدوری را بلد نشوند و برای خود حامی خارجی پیدا نکنند، روزگار شان از اینی که هست بدتر خواهد شد.

نوت: افغانستان سرزمین واژه‌های معکوس است، مزدوران رسمی بیگانگان که همیشه کشور را فروخته‌اند، وطندوست هستند، اما به وطندوست‌های اصلی که کوچکترین خیانتی به کشور انجام نداده‌اند، مارک جاسوسی و مزدوری زده می‌شود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   اگر هزاره ها واقعا وحدت ملی را می خواهند نباید جوانان هزاره زیاد درس بخوانند تادرکانکور تعادل برهم نخورد وهم اگر لطفی کنند تعدادی شان داوطلبانه به زندان های بگرام پلچرخی وگوانتانامو بروند تا درانجا ها هم همه اقوام درکنار هم باشند وو.حدت ملی حتی ازین هم بیشتر محکم شود

>>>   قلمچر در بین ملیت هزاره بدون شک مردمان شریف و وطندوست هم وجود دارد ، قابل ستایش است اما محقق ، خلیلی و امثال شان کتله بزرگ و بیسواد هزاره را رهبری میکنند افراد خودفروخته و سخت خائین به ملت هستند .

>>>   هزاره صلاحیت ندارند اکر میداشت حال وقت شاهد چندین ګروه ها بنام فاطمیون و غیره میبودیم.

>>>   کاملاً درست است باید هزاره ها مثل همه باید لابی وحامی که زیر پایش را خالی نکند باخود داشته باشد

>>>   جناب نسیم جعفری
در این واقعیت که هزاره ها مردمان صادق و وطن دوست هستند شکی نیست. اما به یک نکته باید توجه کنید که
مزدوری با تعامل مثبت دو مقوله است. آیا به این فکر کرده اید که ما هزاره ها در تعامل با دبگران ضعیف هستیم؟ مثلا شخص شما که یک عمری در یک کشور درس خوانده اید و بزرگ شده اید، قلم بدست و صاحب نظر شده اید، تعامل شما با کشور میزبان چگونه است؟ با اطرافیان تان چگونه است؟ در دنیایی که روابط و تعاملات اجتماعی و بین المللی بسیار گسترده است، تنها ماندن و تهنا خوردن و تنها کارکردن و تنها ... به بهانه غرور ملی و وطن دوستی و مزدوری نکردن یک نوع خود کشی است. وضعیت امروز هزاره ها بیانگر این حقیقت است.

>>>   مردم مومن ،صادق وزحمت کش هزاره های مناطق مرکزی افغانستان(هزاره جات) درطول تاریخ افغانستان مردم مترقی ،صلحدوست ووطن پرور بوده که ازحکومت مرکزی همیشه پشتبانی نموده اند فقط دردوران حکومت خلق وپرچم که ٩٥ فیصد مردم علیه حکومت مذکور با تمامی آزادیخواهان ومجاهدین برای محو حکومت دست نشانده پیوسته اند که تاریخ پرافتخار جهاد برحق افغانستان شاهد ابن ادعا است.بعد از امدن قوای ناتو ومتحدین شان برای امنیت ،دولت سازی ،آبادی وانکشاف افغانستان مردم مومن هزاره جات تلاش همه جانبه نمودندکه دربازسازی ونوسازی تمامی افغانستان سهم بیشتر بیگیرند که در اجرای چنین امر الحمدالله تاحدودی موفق بوده اندر.گرچه بعضی متعصبین ونیروهای مسلح درکنج وکنار وطن مزاحمت های برای اقشار مختلف مردم مومن وزحمت کش هزاره ایجادنموده اند اما باآنهم این مردم دربخش های مختلف زندگی شان به کار وپیکار ادامه داده اند.مردم صادق وزحمت کش هزاره جات ازتلاش های جامعه جهانی برای دست یابی به صلح پایدار افغانستان صادقانه پیشتیبانی نموده اند وآرزومند هستند که هرچه زودتر صلح عادلانه وامنیت سرتاسری انشالله درافغانستان جنگ زده حاکم گردد وزمینه همزیستی مسالمت آمیز ورشدوانکشاف درافغانستان به یاری خداوند متعال مساعد گردد.
ومن الله التوفیق ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   چقد ر زیبا است که محروم باشی اما نه غلام ؟ غلامی پست ترین پیشه و بد ترین طرز زندگی است مزدور های اجنبی در طول تاریخ از بد نام ترین آدم ها به شمار رفته اند.

>>>   ای کاش همه هزاره به ایران تشریف بیارن و تابعیت ایرانی بگیرن ما استقبال میکنیم از این مردم شجاع و دین دار و زحمتکش

>>>   هزاره صلاحیت ندارند اکر میداشت حال وقت شاهد چندین ګروه ها بنام فاطمیون و غیره میبودیم.
چقدر فاطمیون روی دل شما سنگینی کردند از جمعیت میلیونی هزاره ها در ایران چند هزار نفر عضو فاطمیون شدند میخواهید فراخوان بازگشت به هزاره ها و کلا افغانهای مقیم ایران بدهید مبادا این ۱۵۰۰۰ نفر فاطمیون بجنگند

>>>   هزاره ایران و ایرانی را شناخته و اگر اندکی شرایط زندگی در وطن خود را داشته باشد هیچوقت مزاحم نژاد پرستها نخواهد شد و ایران نخواهد رفت

>>>   هزاره ایران و ایرانی را شناخته و اگر اندکی شرایط زندگی در وطن خود را داشته باشد هیچوقت مزاحم نژاد پرستها نخواهد شد و ایران نخواهد رفت

شما که ایران و ایرانی را شناختید چرا بجای ایران به اروپا مهاجرت نمیکنید ایران و ایرانی نژادپرستند شرایط زندگی در کشورتان را هم ندارید خب چه اصراری به ماندن در ایران دارید ؟ چه اصراری به مهاجرت به ایران دارید ؟ بجای ایران به تاجیکستان مهاجرت کنید

بجای نالیدن از ایران و ایرانی به کشوری غیر از ایران بروید نه اینکه در شرایط تحریمی ایران هم به ایران مهاجرت کنید هم بخاطر نگرفتن تابعیت که ایران واقعا بخاطر فشارهای ۴۰ ساله قادر به دادن تابعیت نیست فحش و بد و بیراه نثار ایران و ایرانی کنید
تا همینجا هم ایران بیشتر از عراقیها و پاکستانیها به افغانها تابعیت داد
شرایط در افغانستان را مطلوب نمیدانید حتما باید ایران بروید که مدعی نژادپرستی مردمش هستید ؟ اینهمه کشور در دنیا هست که مثل ایران ۴۰ سال تحریم هم نداشتند ترکیه ، اروپا ، پاکستان ، تاجیکستان و ... به اینجاها مهاجرت کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است