وزارتخانه ها کار نکنند، ریاست جمهوری کار می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ کد خبر: 161779 منبع: پرینت

یک گزارش طلوع نیوز نشان می دهد که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، در دوسال اخیر، بیش از هشت صد پروژه را در بخش های گوناگون، به دست آورده است. اما این اداره، در باره هزینه ها و جزییات کار این پروژه ها، به رسانه ها، اطلاعات ناقص و چند پهلو داده است.

مسوولان این اداره می‌ گویند که آنان کارهای شان را شامل پنجاه و هفت پروژه بزرگ کرده‌اند و تاکنون، نزدیک به ده میلیارد افغانی در این پروژه‌ها هزینه شده است؛ اما دیده‌ بان شفافیت افغانستان بدین باور است که سی تا چهل درصد بودجه کشور، در کارهای اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری هزینه می‌ شود.

بربنیاد اطلاعاتی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری به دست داده است، این اداره که دوسال از ایجادش می‌گذرد، تاکنون، هشت‌صد و سی و پنج برنامه ساختمانی و بازسازی را زیر پوشش پنجاه و هفت پروژه بزرگ، در کارنامه دارد که از این میان، یک صد و سیزده برنامه تکمیل شده‌اند. مسوولان این اداره می‌گویند که آنان در این مدت، نزدیک به ده میلیارد افغانی را هزینه کارهای‌شان کرده‌اند و در مقابل، از این رهگذر، نزدیک به سه میلیارد افغانی صرفه‌جویی شده‌است.

حجت‌الله مجددی، مسوول رسانه‌های اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، گفت: «رییس صاحب جمهور هم اکثریت کارها را - هم‌وطنان ما هم متوجه استند - که اگر فکر می‌کند که توسط یک مرجع دیگر انجام نمی‌شود، برای اداره عملیات می‌دهد.»

و اما، در فهرستی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، از کارهای این اداره به‌ طلوع‌نیوز فرستاده است، در باره جزییات و هزینه‌های هر یک از برنامه‌ها و پروژه‌های زیر پوشش این اداره، چیزی دیده نمی‌شود. این خبرنگار نیز در بهار امسال، گزارشی را در باره کارهای اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، تهیه کرده بود. مسوولان این اداره، به او فهرست کاری‌یی متفاوت از آنچه که ما در اختیار داریم، داده‌اند. در این فهرست، شمار پروژه‌ها، ۱۸۲ و هزینه این پروژه‌ها، بیش از هفت میلیارد و هفت‌صد میلیون افغانی نگاشته شده‌است.

مجتبی بیگزاد، خبرنگار، گفت: «در برخی ولایت‌ها پروژه‌ها حذف شده بود. نام پروژه بود؛ ولی مقدار پول حذف شده بود. زمانی که ما دوباره همراه‌شان تماس گرفتیم، گفتند که ما صرفه‌جویی کردیم درپروژه‌ها و یا هم برخی پروژه‌ها را به شکل درستش تطبیق نکرده بودند و یا هم تطبیق نکرده بودند.»

دیدبان شفافیت افغانستان نیز که از پاسخ‌گو نبودن اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری در باره کارهای این اداره انتقاد می‌کند، مسوولیت‌های داده‌شده به این اداره را، موازی با کارهای برخی از نهادهای دیگر دولتی می‌داند.

سید اکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت افغانستان، گفت: «واحد عملیاتی، سی در چهل درصد بودجه انکشافی حکومت را به مصرف می‌رساند که این یک رقم بسیار بالا است؛ اما پاسخگویی و شفافیت در این واحد هنوز قابل پرسش است.»
در چنین اوضاعی، مسوولان اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری می‌گویند که آنان برای پیش‌بُرد کارهای‌شان در سال آینده، درخواست بیست و هشت میلیارد افغانی داده‌اند.

اداره‌یی که نیروی کارش با مدغم شدن تصدی بنایی به این اداره تأمین شده است و مسوولان آن تأکید می‌ورزند که در دوسال گذشته، برای بیست و شش هزار تن کار همیشگی و برای یک میلیون تن دیگر، کار موقت ایجاد کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره عملیاتی
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   غنی ظرفیت اداره یک مملکت را ندارد .
چون ظرفیت اش به حد یک قریه دار است بنابراین تمام اداره را در قریه ارگ جابجا کرده و زیر نظر بی بی گل انجام میدهد.

>>>   ۸۰۰ پروژه ؟ جالب است و ناباور کردنی.

>>>   تمام فساد اداری و مالی شروع ان از داخل ارگ است تحت قیادت و رهنمایی جناب عالی ریس ارگ وپس از ان نشر و پخش گردیده به ادارات بیرون از ارگ تا زمانی که فساد و فساد پیشگان از داخل ارگ پاک سازی نگردد و بخصوصمسایل مالی را از ارگ بیرون کشیده نشود و به ادارات مربوط ان کارات مالی خارج از ارگ سپرده نشود هرگز فساد با هرنوع ان از کشور گم شدنی نیست که نیست منبع و مرجع فساد داخل ارگ است زیر ننظرریس ارگ هرنوع فساد از اداری و مالی و اقتصادی گرفته تا فساد اخلاقی شروع اش از داخل ارگ و پس از ان به بیرون از ارگ نشر و پخش میگردد زمانی که ارگ مبرا از فساد با هر نوع ان گردید در سایر ادارات خود بخود بکلی از بین میرود تا زمانی که ریس موجود ارگ درقدرت باشد فساد بیشتر شده میرود نه کمتر .

>>>   اداره عملیاتی یگانه مرجع خدمتگذاری واقعی در این وطن است.
مشکل اینجاست راه تجارت خیلی از افراد مافیا را این اداره بسته است
اداره عملیاتی طوریکه ماشنیدیم بارها گفته اند که از یک یک روپیه حساب ده هستیم، ماشاهد برنامه تودی خبری طلوع بودیم دیدیم که وکیل ننگرهاچقدر بی خبر از پروژه هایکه در آن ولایت از طرف ای...

>>>   عوامل تاخت وتاز به اداره عملیاتی وحمایویی ریاست جمهوری ازطرف جناح های مختلف بعضی اگاهانه وبعضی نااگاهانه

1- عدم باجدهی به زورگویان ومافیا
2- خلاف ادارات دیگر کار با عشق وعلاقه
3- تطبیق پروژه های ناکام سایرادارات
4- فضای کاملا برادری برابری عدم تفاوت بین امرومادون احترام متقابل بین افراد
5- تثبیت قیمتهای اصلی وواقعی ساختمانها در 34 ولایت کشور
6- گماشتن افراد درکاربه اساس تعهد وکارایی نه به اساس فرمایشات جنابان عالی
7- اطاعت ازامر و ارزش دادن منافع ملی برمنافع شخصی
8- داشتن پرسونل کارا, مخلص, متعهد, متخصص وپابند به اساسات دین مبین اسلام
9- جلوگیری از سرازیر شدن ملیون هاافغانی پولیکه درحال حرکت به جیب افراد میرفت به سبب اجرات کاری شفاف
10- مقابله بافساد مالی, اخلاقی وعدم استفاده از منابع ملی
هموطنان عزیز!
به این جنابان توصیه نماید که مارابگذارید که به دهقان تان نان, به زمین تان اب به مریض تان شفاخانه, به نمازگذاران تان مساجد, به شاگردان تان مکاتب اماده ساخته ودرضمن درموردتثبیت هویت کشورتان عرق بریزیم.

>>>   نام:یاسر بهتاش
محل سکونت: کابل
اداره عملیاتی یگانه مرجع خدمتگذاری برای مردم درد دیده این کشور بوده که در وقت خیلی کم فرصت های کاری بیشتر را برای مردم عام ایجاد نموده و همچنان با یک تیم متعهد به خدا ،کشور و مردم خود پروژه های عام المنفعه را با قیمت کمتر کیفیت بهتر وسرعت بیشتر گرفته از تولیدات داخلی اعمار نموده و میکند کار خوبی دیگری که در این اداره است دست زور مندان مفسدین ازین پروژه ها به دور گذاشته شده به همین دلیل در این اواخر دشمنان کشور، مردم و مزدوران بیگانه سر صدا ها در مخالفت با این اداره بلند کرده اند
این اداره در قبال هر افغانی که در این پروژه ها به مصرف می رساند هم برای ملت وهم برای حکومت پاسخگو میباشد .
با احترام

>>>   تمام ادارات در این همه گذشت سال ها و مصرف بودجه انکشافی دولت نتوانستند حد اقل این پروژه ها را بدون کیفیت تطبیق نمایند یعنی سرمایه ملی را به شکلی به باد فنا دادند و حال این اداره با تطبیق این پروژه ها مانند ساخت مساجد در سراسر کشور کاری برای مسائل دینی ، ساخت لیلیه ها ایجاد امکانات برای محصلین و جوانان کشور ، ساخت صالون های اجتماعی برای ایجاد مرکز تجمع یک جامعه برای تصمیم گیری های اهم اجتماعی و همچنان مکاتب و تطبیق صد ها پروژه عام المنفعه دیگر برای تشویق و ترغیب نسل سازنده کشور یعنی جوانان و همچنان ساخت آبده های تاریخی برای حفظ ارزش ها و زنده نگاه داشتن تاریخ این مرز بوم
و داشتن سیاست های درست اقتصادی و اقدام به ساخت زیر بنا ها مانند بند های آب گردان و برق و...
واقعا این اداره کار خوب نمی کند بیشترین بودجه ملی را به کارهای مفید و زیر بنا ها کشور سرمایه گذاری میکند و جلو اختلاس ها و پیشرفت شرکت های شخصی ساخته شده از سرمایه های ملی را محدود میسازد دهن کیف های افراد را که پول ملت از خود میدانستند دوخته و دیگر نمی توانند از سرمایه های مردم برای خودشان خانه بخرند شرکت بسازند و ...

>>>   گذشته از تحلیل ها و حدس و گمانهای شما که راجع به کارکرد اداره عملیاتی دارید، اما چیزی که واضح است اینست که اداره عملیاتی پروژه های انکشافی را در دستور کار دارد به بهترین کیفیت و با هزینه خیلی کم انجام میدهد و از طرف دیگر جلو تبانی و اخاذی های که در مراحل تدارکاتی و اجرایی پروژه ها از طرف ادارات مربوطه متصور بود نیز گرفته شده و در این قسمت شفافیت کامل وجود دارد.

>>>   این نوع ګذارشات بیدون اینکه آب در اسیاب دشمن میریزیم دیګر هیچ سودی به کشور ندارد!

اداره عملیاتی و حمایوي انکشاف ملی ریاست جمهوری خوشبختانه یګانه نهاد یی است که پروژه های انکشافي ملی را به پیش میبرد که دیګر سکتور ها و ادارات ظرفيت پیشبرد آن را ندارد .
به ګونه مثال شفاخانه ۶۰۰ بستر ولایت ننګرهار که به سطح مملکت عرضه خدمات خواهند کرد کار های آن خیلی به سرعت در کمترین وقت بیشتر از ۴۰ فیصد پیش رفته.
لطفا با دشمنان و مافیا همدست نشوید ، بلکه حقیقت بین باشید ، شما هریک میتوانید از کار کرد های این اداره نظارت کنيد و اطمینان حاصل نماید، و با حمایت خود کشور را بسوی آبادی ، رفاه و انکشاف ياری نماید.

به عرض حرمت

>>>   در کشوری که افراد آن از مزایای کاری و امتیازات رفاه ی محروم اند، تفکر خدمت به خود، به ملت و وطن یک گم گشته ای تمام اذهان آنان شده و این همه ناهنجاری های نابسامان وطن دست به دست هم داده تا در یک تصویر سیاه هیچ کس دنبال نقاط سفید آن نجوید در این شکی نیست که در یک خانواده همه افراد خانواده یکسان، با یک طرز تفکر نیستند و به همین ترتیب به سطوح بالاتر شکی نیست که تک تک افراد و ارگان ها با ایده واحد وجود ندارند اما این بدان معنا نیست که خوبی هم از بین رفته و خوبان هم!
واحد عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی یک رگ تپنده، صحت یاب و عاری از فساد ایجاد شده تا اینکه از جمله شاهرگ های این وطن گردد و در شعار کیفیت در کار، سرعت در عمل و ایجاد شغل و کنترول بازار دور نمایی آبادانی کشور را به تصویر بکشد.
همه ما ها باید در حد توان معلومات کامل به دسترس بیآوریم و بعد از تحقیق قضاوت کنیم نشود روزی خداوند بخاطر این قضاوت سطحی با ما محاسبه فردی سخت نمایند.
اعتماد به این تیم وطن دوست وظیفه هر هموطن بوده و از خداوند منان استدعا موفقیت برای بزرگان نمایند و با دعا خویش از به خطا رفتن شان جلوگیری نمایند.

>>>   اين اداره خلاف قانون أساسي افغانستان جهت چور و چپاول ثروت افغانستان توسط چند نفر مافيا ساخته شده و تمام سرمايه افغانستان در ان غرق گرديده و به سارونوالي هم جوابگو نميباشند . تا ختم حكومت تقلب همچو خيانات به كشور ادامه دارد و يقينا با روي كار امدن حكومت قانوني اين افراد به پنجه قانون سپرده ميشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است