اداره عملیاتی ریاست جمهوری بجای همه ادارات
اگر قرار است بجای تمامی وزارتخانه ها و ادارات دولتی، اداره عملیاتی ریاست جمهوری کار کند، پس چه لزومی دارد که این وزارتخانه ها و ادارات دولتی معاش بگیرند و مصرف اضافی داشته باشند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ کد خبر: 161783 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری که به دستور شخص اشرف غنی ایجاد شده است، بجای همه وزارتخانه ها و ادارات دولتی و حتی "به اصطلاح" نهاد های مستقل کار می کند و همه بودجه آنها را در این اداره حیف و میل کرده است.
بنابر گفته مسوولان اداره عملیاتی ریاست جمهوری، هر وزارتخانه و یا اداره ای که کار خود را به درستی انجام ندهد، بودجه آن به این اداره منتقل می شود و این اداره آن کار را به اتمام می رساند و جالب اینجا است که تشخیص کار نکردن آن وزارتخانه یا اداره نیز برعهده اداره عملیاتی ریاست جمهوری است.

اگر قرار است بجای تمامی وزارتخانه ها و ادارات دولتی، اداره عملیاتی ریاست جمهوری کار کند، پس چه لزومی دارد که این وزارتخانه ها و ادارات دولتی معاش بگیرند و مصرف اضافی داشته باشند؟
اگر قرار است که اکثر بودجه های اختصاص داده شده از جانب دولت با تایید پارلمان، به وزارتخانه ها و ادارات دولتی به اداره عملیاتی ریاست جمهوری منتقل شود، دیگر چه نیازی که پارلمان برای آن وزارتخانه ها و ادارات دولتی بودجه تصویب کند و نماینده های ببیکاره مجلس معاش اضافی در بدل وکالت شان در جالسات دریافت بدارند؟

موازی کاری هایی که از زمان حامد کرزی شروع شد و در زمان اشرف غنی به بالاترین سطح خود رسیده است، کارهای دولتی و حکومتی را پیچیده کرده و قرار حسابدهی از ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و ادارات دولتی را سخت کرده است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، دیگر بودجه ای برای امور زیربنایی و حکومتداری و حتی موارد سطحی در پایتخت و ولایات نمی ماند و تمامی پول ها به حساب های شخصی افراد در داخل و خارج منتقل می شود که تا اکنون اینگونه شده است.

مردمی که به سختی روز می گذرانند و درآمد ناچیزی دارند و دولت هم از این درآمد های ناچیز مردم مالیات هنگفت می گیرد، انتظار دارند تا موارد مصرف مالیات های شان را در پایتخت و ولایات کشور ببینند نه اینکه هر روز که می گذرد شاهد پر شدن حساب های شخصی افراد دزد و چپاولگر حکومتی باشند.

اشرف غنی رییس جمهور نیست، پادشاه گونه عمل می کند و انتظار دارد همه حکومت و دولت و مردم و مجلس و... در قبال اختلاس ها و دزدی ها و چپاول ها و غارت ها هیچ عکس العملی از خود نشان ندهند و هرچه وی می کند کسی را یارای مقابله با دیکتاتوری وی نباشد.

یکبار این گزارش رسانه ای را بخوانید:
اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، در دوسال اخیر، بیش از هشتصد پروژه را در بخش های گوناگون، به دست آورده است. اما این اداره، درباره هزینه ها و جزییات کار این پروژه ها، به رسانه ها، اطلاعات ناقص و چند پهلو داده است.

مسوولان این اداره به طلوع گفته اند که آنان کارهای شان را شامل پنجاه و هفت پروژه بزرگ کرده‌اند و تاکنون، نزدیک به ده میلیارد افغانی در این پروژه‌ها هزینه شده است؛ اما دیدبان شفافیت افغانستان بدین باور است که سی تا چهل درصد بودجه کشور، در کارهای اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری هزینه می‌ شود.

بربنیاد اطلاعاتی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری به دست داده است، این اداره که دوسال از ایجادش می‌گذرد، تاکنون، هشت‌صد و سی و پنج برنامه ساختمانی و بازسازی را زیر پوشش پنجاه و هفت پروژه بزرگ، در کارنامه دارد که از این میان، یکصد و سیزده برنامه تکمیل شده‌است. مسوولان این اداره می‌گویند که آنان در این مدت، نزدیک به ده میلیارد افغانی را هزینه کارهای‌شان کرده‌اند و در مقابل، از این رهگذر، نزدیک به سه میلیارد افغانی صرفه‌جویی شده‌است.
حجت‌الله مجددی، مسوول رسانه‌های اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، گفت: «رییس صاحب جمهور هم اکثریت کارها را - هم‌وطنان ما هم متوجه استند - که اگر فکر می‌کند که توسط یک مرجع دیگر انجام نمی‌شود، برای اداره عملیات می‌دهد.»

و اما، در فهرستی که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، از کارهای این اداره به‌ طلوع‌ فرستاده، درباره جزییات و هزینه‌های هر یک از برنامه‌ها و پروژه‌های زیر پوشش این اداره، چیزی دیده نمی‌شود. این خبرنگار نیز در بهار امسال، گزارشی را درباره کارهای اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری، تهیه کرده بود. مسوولان این اداره، به او فهرست کاری‌ متفاوت از آنچه که ما در اختیار داریم، داده‌اند. در این فهرست، شمار پروژه‌ها، ۱۸۲ و هزینه این پروژه‌ها، بیش از هفت میلیارد و هفتصد میلیون افغانی نگاشته شده‌است.

مجتبی بیگزاد، خبرنگار، گفت: «در برخی ولایت‌ها پروژه‌ها حذف شده بود. نام پروژه بود؛ ولی مقدار پول حذف شده بود. زمانی که ما دوباره همراه‌شان تماس گرفتیم، گفتند که ما صرفه‌جویی کردیم درپروژه‌ها و یا هم برخی پروژه‌ها را به شکل درستش تطبیق نکرده بودند و یا هم تطبیق نکرده بودند.»

دیدبان شفافیت افغانستان نیز که از پاسخگو نبودن اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری درباره کارهای این اداره انتقاد می‌کند، مسوولیت‌های داده‌شده به این اداره را، موازی با کارهای برخی از نهادهای دیگر دولتی می‌داند.
سید اکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت افغانستان، گفت: «واحد عملیاتی، سی در چهل درصد بودجه انکشافی حکومت را به مصرف می‌رساند که این یک رقم بسیار بالا است؛ اما پاسخگویی و شفافیت در این واحد هنوز قابل پرسش است.»
در چنین اوضاعی، مسوولان اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری می‌گویند که آنان برای پیشبُرد کارهای‌شان در سال آینده، درخواست بیست و هشت میلیارد افغانی داده‌اند.
اداره‌ ای که نیروی کارش با مدغم شدن تصدی بنایی به این اداره تأمین شده است و مسوولان آن تأکید می‌ورزند که در دوسال گذشته، برای بیست و شش هزار تن کار همیشگی و برای یک میلیون تن دیگر، کار موقت ایجاد کرده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره عملیاتی
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   مشکل درینجاست که هیچ مرجعی نیست که کار های این اداره را کنترول کند.
اگر واقعاً آدم بفهمد که صد فیصد در کار های این اداره شفافیت وجود دارد و خورد و برد وجود ندارد و اختلاس وجود ندارد و کیفیت کار پروژه ها پایین نیست و پروژه ها به وقت و زمان معین آن اجرأ میشود و این پروژه ها بصورت درست به داو طلبی گذاشته میشود و قیمت و کیفیت و کمیت کار پروژه ها و مدت اتمام پروژه ها بصورت دقیق درین پروژه ها بررسی میشود و در تطبیق پروژه ها مسایل قومی وزبانی و ملیتی و سمتی و غیره در نظر گرفته نمیشود و این اداره عملیاتی و توسعوی بصورت درست وظیفه خویش را انجام میدهند و دارای تخصص و درایت و تعهد به کارهایشان هستند.پروا ندارد که این پروژه ها چه از طریق وزارت خانه ها تطبیق شود و چه از طریق این اداره،با وجودی که از نگاه قانونی صلاحیت تطبیق این پروژه ها به وزارت خانه های مربوطه ارتباط میگیرد و در صورت ناتوانی وزارت خانه ها در امور پیشبرد این پروژه ها،اداره یی تحت نام همکاری در پیشبرد پروژه ها با وزارت خانه ها در چوکان زیاست جمهوری ایجاد شود و این اداره با همکاری برای وزارت خانه ها در بلند بردن سطح کاری شان،زمینه را برای تطبیق این پروژه ها،از طریق خود وزارت خانه های مربوطه فراهم کنند.
اما بدبختانه خود این اداره عملیاتی و توسعوی پول این پروژه ها را حیف و میل کرده ،به اشرف غنی میدهند تا تیم دولت ساز.دولت جمع آوری کند ،تا قیمت ادامه چوکی زیاست جمهوری خویش را به مقامات بالاتر بپردازد.
بنأ پیشنهاد میگردد:
قبل از تطبیق این پروژه ها و کنترول کمی و کیفی این پروژه ها.نباید یک افغانی هم به قراردادی های این پروژه ها داده شود و اجازه نیست که یک افغانی هم از بودجه دولت.برای این قراردادی ها،قبل از اختتام کار پروژه داده شود.هر قراردادی مجبور است بدون پیشت پرداخت.توانایی اجرای این پروژه ها را از سرمایه شخصی شرکت خود داشته باشد و پول پروژه بعد از ختم پروژه و کنتزول کمی و کیفی پروژه به قراردادی سپرده میشود.
ثانیاً قرار دادی های دیگر که در جریان رقابت در گرفتن این قرار داد موفق نشدند،اگر در پروسه رقابت به عدم شفافیت در قرارداد.اعتراض دارند،باید به پارلمان افغانستان مراجعه کنند و شکایت های خود را به شکل رسمی و شغاهی در معرض اعضای پارلمان اظهار کنند.
ثالثاً کمیته مشترکی از نمایندگان وزارت خانه مربوطه و اداره تدارکاتی و توسعوی و پارلمان و نماینده شورای ولایتی و نماینده ولایت هر ولایت.از تطبیق و پلان پیشرفت هرپروزه ماهوار به شورای ولایتی و پارلمان و وزارت خانه مربوطه و کمیته تدارکاتی و توسعوی راپور بدهند.
رابعاً یک کمیسیون جداگانه.جدا از ارگان های دولتی،توسط مطبوعات افغانستان تشکیل شود.تا این کمیسیون اجازه داشته باشد از تطبیق این پروژه ها.تصاویر و ویدیو ها ثبت کنند و وقتاً فوقتاً از طریق وسایل اطلاعات جمعی،در معرض دید مردم قرار دهند.

>>>   دوستی از هرات نوشته:
“ در گوشه گوشه ای شهر رکشا ها با نصب بلند گو درحال گردش و تبلیغ حجاب هستند!!!
امروز زمانی که از مسیر چوک گلها میگذشتم شخصی داخل بلند گو به هر زن که میگذشت توصیه میکرد تا موهایش را بپوشاند حجابش را مرعات نماید و چادر بپوشد!
توصیه اش برای مردان: به زن های داخل خانه تان بگویید خداوند گفته دیدن روی زن توسط نامحرم حرام است، بهترین و امن ترین مکان برای زن ها خانه شان هست!!!!
حکومت طالبانی از‌ نوع مدرن اش؟؟؟
یکی نیست بگوید این پول های که این ها برای این همه تبلیغ مصرف میکنند از‌ کجا میشه؟
هرچقدر فکر میکنم از همان ابتدای که خودم را شناختم اسلام تنها روی محور زنان میچرخید!
هر زمانی اسم اسلام امده کنارش موی زن، حجاب زن، خنده زن، رفتار زن، و .... بوده
چقدر پر حاشیه است زن در اسلام!
واااای از ان دم که ایمان تان به تار موی زن بند است... “
بهار سهیلی

>>>   گلران جهادی خپرندویه اداره
موضوع که این روزها همه ما وشما را آزار میدهد وجود افراد بی سرپناه تحت هر عنوانی که است مستضعف فقیر ومعتاد در سطح شهر این روزها هوا بسیار سرد واین اقشار آسیب پذیر جامعه هستند به حکومت واراکین دولت نګاه نکنید هنوز ما یک حکومت مسئول وپاک وجا افتاده نداریم که همه نهادهای ما وشما فعال وخودکفا باشند پس به هر طریقی که میتوانیم تحت نام انسانیت دست این عزیزان را برای رضای خداوند ج بګیرید وکمک شان کنید به مراکز ترک اعتیاد یا به جاهاییکه آب وغذا وسرپناه برای شان جور شود چی بسا هستند کسانیکه هرسال به حج نفلی میروند در حالیکه هم وطن من وشما هم جنس ما وشما حال به هرنحوی که ګرفتار شده روزانه میمیرند خوب انسان کعبه در همین جا است فریضه الهی اصلی وواجب را اداء کردی کافیه به این معضلات اجتماعی به هر طریقی که میدانی کمک کن ویک چیز مهم عزیزان به معتادان به چشم مجرم نګاه نکنید بلکه به چشم یک انسان مریض که ګرفتار شده ونیاز به نجات وکمک من وتو دارد نګاه کنید انسان هستند ګرفتار شده اند راه برګشت شان آسان نیست اشتباه کرده اند اما اینطور هم نیست که قابل برګشت نباشند

>>>   Ali Adili
ملیحه حسن، عضو پیشین کمیسیون انتخابات، امروز از دادگاه استیناف به بیمارستان منتقل شده. قبلا هم گفته بودم و حالا هم می گویم که از داخلی و خارجی شنیده ام که حسن هیچ گناهی ندارد اما در یک روند "تنبیه جمعی" به زندان انداخته شده است.
فعالان حقوق بشر در این گونه موارد بی عدالتی آرام هستند.
چنانچه قبلا در یک روند "پاداش جمعی"، کمیشنران سال 2014 به عنوان مشاور رئیس جمهور گماشته شده بودند.

>>>   محمود منجم زاده
دیپلومات ها خودرا برای خرید پست های سفیر، قنسول وسکرتراول اماده میسازند
ارگ ریاست جمهوری چشم درد دنبال دیپلومات به خارج میگردد ،البته درمقابل بخشش
گرچه طبق قانون اساسی تا زمانیکه ریس جمهوربرنده انتخابات نشده است ، حق ندارد چنین مقرری های را منظور نماید .
گفته میشود شماری سفیر، جنرال قونسل و سکرتر اول به نماینده گی های سیاسی افغانستان از طریق ارگ به فروش می رسد ، البته قیمت ها درامریکا و اروپا با قیمت ویژه و کشورهای آسیایی میانه مناسب تر به فروش می رسد . ریس جمهور غنی دراواسط سال گذشته جنرال قونسل سید نعمت الله سیر را به عنوان سفیرافغانستان به برلین معرفی نمود ، که مورد قبول وزارت خارجه افغانستان قرار نگرفت و برلین تاحال سفیر ندارد . یکی از رسانه های افغاستان به لیستی دست یافته که قراراست به نماینده‌گی‌های مهم سیاسی دربیرون کشور گماشته و یا درمقابل پول واگذار شود. چنین موضوعاتی درافغانستان و کشورهای مانند افغانستان چندان غیرممکن نیست ، که چوکی های مهم دولتی درداخل و خارج افغانستان درمقابل پول هدیه و یا احتمالا به فروش میرسند .

>>>   Arif Rahmani
‏انحصار و استبداد و تبعیض و تعصب در طول تاریخ جواب نداده، نه فضیلت اخلاقی آورده، نه استواری سیاسی به جا مانده و نه نیک نامی تاریخی‌و نه هم فرهنگ و هنر و مدنیت را ایجاد کرده است. حداکثر تاریخ خونباری را رقم زده و پس از چندی مانند کف دریا از میان رفته است. این شیوه حکومتی به ویژه در قرن ۲۱ به هیج وجه هرگز جواب نداده است و از این پس نیز جوابی نخواهد داد.
اما با تامین عدالت و برابری و برچیدن تبعیض و امتیاز از جامعه و کشور زمینه های وفاق ملی، وحدت واقعی ملی و پیشرفت کشور را در عرصه های گوناگون و فاصله گرفتن از چندین قرن عقب ماندگی و دربدری و وبرانی را فراهم می نماید!

>>>   بودجه سالانه کرکت ۱۰۰ میلیون افغانی و ۳۳ فدراسیون دیگر ۵۰ میلیون افغانی است.

>>>   لارد اکلند مؤسس نام افغانستان !
هنگامیکه شاه شجاع ابدالی از امیر دوست محمد شکست می خورد ، نزد لارد اکلند انگلیسی ، وایسرای هند بریتانوی مراجعه میکند ، انگلیسها که درانتظار چنین روزی وواقعات بودند طی معاهده ٔسه جانبه ( انگلیس ، رنجیت سنگ پادشاه پنجاب وشاه شجاع مخلوع ) در ۱۸۳۸میلادی نام تازه ٔ « افغانستان » را به عوض اسم یکنیم هزار ساله ی « خراسان » تصویب میدارند ، ((گویا به افغان / پختون ها تحفه ی ارزشمند یعنی مالکیت مملکتی را تقدیم میکنند )) درحالیکه افغانستان کوچک که انگلیسها آنرا (افگانلند ) میگفتند در آنسوی مرز کوه ها یا تخت سلیمان واقع بود .
یکسال بعد لشکر عظیم انگلیس ها درحالیکه شاه شجاع را با خود دارند ، بر خراسان یورش وتجاوز میکنند ، ومجدداً اسم جدید افغانستان را تصویب میکنند ، انگلیسها که از هنگام تجاوز با مقاومت شدید خراسانیان مواجه میشوند ، وسه سال بعد منهزماً باقبول تلفات زیادی فرار میکنند ، اما نام جدید مورد اجرا وتطبیق قرار نمیگیرد ، تا اینکه دست نشانده ی دیگر انگلیسها امیر عبدالرحمان ۱۲۰ سال قبل اسم افغانستان را جاگزین اسم عمومی خراسان می سازد ، واکنون مصیبت های مزیدی ازاین رهگذر نصیب مردم ما شده ، وهر کس وناکس ادعای مالکیت برسرزمین تاریخی پنجهزارساله میکند ولی بیش از سه صدسال آثار ومدارک خودرا نمیتوانند دراین ملک به اثبات برسانند ، حتا غنی کوچی دیوانه وامثالش از پنجهزار سال تاریخ حرف های بی بنیاد وادعای مضحک ، موهوم وخیالی میکنند .
اسناد مربوط از صفحه ٔ ۳۰۸ – ۳۱۰ تاریخ مرحوم غلام محمد غبار درکمنت .

>>>   گسترش شبکه ترور درغرب کابل
به رؤیت گزارش واصله از منابع امنیتی پایتخت، زلمی توفان درهمدستی با حاجی ممتاز برادرزادۀ استاد سیاف، مخفیگاه های خویش را در غرب کابل گسترش داده اند. اما راپور دیگری از اختلاف بین ممتاز و توفان خبر می دهد. آخرین اقدام کارساز شبکه توفان، ترور وحید مژده بود.
گزارش می گوید که زلمی توفان، حویلی هایی را دور تر از محل اقامت خودش اعمار کرده و همه ساختمان ها را از طریق تونل های زیر زمینی به هم وصل ساخته است. ممتاز برادر زاده استاد سیاف دریکی از همین مخفی گاه های زلمی توفان به سر می برد. ممتاز عنقریب با زن پنجم خویش ازدواج می کند. شبکه ممتاز- زلمی در ده ها رویداد انفجاری و آدم کشی ها دست دارد. بسیاری از ترورهای انجام شده، درگرماگرم جنگ دولت با طالبان، به گردن طالبان انداخته شده و کسی هم متوجه نشده است. هم اکنون پرونده های سنگین ممتاز در وزارت داخله و امنیت ملی تلنبار شده و موریانه زده است. ممتاز روابط نزدیک با دکترعبدالله دارد. توفان عضو باشگاه مافیایی ارگ است. به همین سبب، از «عدالت عمری» ماکیاولیست های بدوی هم خبری نیست.
مسعود اندرابی و خوشحال سعادت در خیابان های شهر نو در نقش هیروهای فیلمی ظاهر می شوند؛ اما با وصف آن که از همه ماجرا مطلع هستند؛ «امر بالا» را رعایت می کنند و کاری به کار این شبکه ها ندارند.

>>>   پلوی مجیب رحمن سوراخ دعا را گم کرده.
عقل نباشد ملا شدن هم دردی را دوا نمیکند.

>>>   غنی کوچی و نزدیکان اصلی او (نه این غلام بچه ها و نفر خدمت ها) فقط در فکر حکومت دیکتاتوری عبدالرحمن خانی یا نادر خانی است، نام از دموکراسی برای عوام فریبی میگیرد ولی هدفش انحصار کامل قدرت و مهار کردن کُلی دیگران است۰ او به مردم سالاری واقعی و همه شمول باور ندارد۰

>>>   اداره عملیاتی ریاست جمهوری چگونه ایجاد شد؟
اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری که صدها پروژه را در دست دارد، چرا و چگونه ایجاد شد؟

یافته ‌های طلوع نیوز نشان می دهند که وافی امین رییس کنونی این اداره، پیش از ایجاد آن، پروژه‌هایی را در داخل ارگ ریاست جمهوری زیر کار داشت و پس از آن هم، اشرف غنی به او پروژه بازسازی قصر دارالامان را داد. پس از این دو پروژه، رییس جمهور اداره عملیاتی را ایجاد کرد و وافی امین را به ریاست آن گماشت. وافی امین از امریکا به افغانستان برگشته است و در شهر سانتاکروز ایالت کالیفورنیا، رستورانتی به نام "لیلی" دارد.

ساخت مجتمع نهادهای دولتی در دارالامان، کارهای پس از بازسازی قصر دارالامان، ساخت بند مچلغو، ساخت صد ساختمان برای مسجدها و محلات فاتحه‌خوانی، پروژه‌یی در زندان پل چرخی، پروژه‌یی در میدان هوایی حامد کرزی و ساخت خوابگاه‌ها در ده ولایت کشور، از پروژه‌های بزرگی استند که اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری در دست دارد.

تا بهار امسال، مسوولان این اداره از در دست داشتن بیش از دوصد پروژه سخن می‌گفتند؛ اما اکنون آنان می‌پذیرند که این شمار تا بیش از هشت‌صد افزایش یافته است.

حجت‌الله مجددی، مسوول رسانه‌های اداره عملیاتی ریاست جمهوری، گفت: «سکتور صحت است، انتظارگاه‌هاست، یک تعداد در سکتور ورزش است که جمنازیوم‌های ورزشی است، در قسمت خانم‌ها، سالن‌های اجتماعی و فاتحه خوانی است.»
او افزود: «از مدت زیادی به عنوان مشاور رییس جمهور کار کرده بود و کاری را که کردند، عملاً نشان دادند که البته در همین تجربه داشتند که کردند.»

با این‌حال، در باره هزینه‌ها و جزییات پروژه هایی که اداره عملیاتی ریاست جمهوری در دست دارد، همواره اطلاعات ناقص و چند پهلویی داده شده‌اند.
آن‌هم در اوضاعی که نهادهای ناظر بر پیکار با فساد انتقاد دارند که بیشتر پروژه‌ها به‌گونه منبع واحد و یاهم به دستور رییس جمهور، به این اداره داده می‌شوند.

سید زمان هاشمی، رییس عامل اتاق‌های تجارت، گفت: «پروژه‌های بین‌المللی کم شده، کمک‌های بین‌المللی کم شده و یگانه منبعی که کمک‌ها و تمویل پروژه‌ها صورت بگیرد، از طریق تطبیق پروژه‌های دولتی است و این پروژه‌ها هم اگر از طریق منبع واحد به واحد عملیاتی ریاست جمهوری اعطا شوند، زمینه رقابت و کار و فعالیت و سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی را محدود می‌سازد.»

رامین ایاز، مسوول ارتباطات راهبردی اداره تدارکات ملی، گفت: «پروژه‌هایی برای واحد عملیاتی و انکشاف ملی ریاست جمهوری داده می‌شوند که سایر نهادهای تدارکاتی از تطبیق و مدیریت آن‌ها توسط سکتور خصوصی عاجز استند و این نهاد این پروژه‌ها را به قیمت نازل‌تر از سکتور خصوصی در افغانستان تطبیق می‌کند.»
پاسخ‌گو نبودن اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری از کارها و درآمدهای این اداره، موازی بودن مسوولیت‌های داده شده به این اداره با برخی از نهادهای دیگر دولتی و آنچه که افزایش بی‌رویه پروژه‌های دست‌داشته این اداره گفته می‌شود، از نگرانی‌های نهادهای ناظر بر پیکار با فساد استند.

در این میان، مسوولان اداره عملیاتی ریاست جمهوری تأکید می‌ورزند که توجه آنان به کم‌هزینه بودن برنامه‌های‌شان باعث شده‌است که در دوسال گذشته، در حدود سه میلیارد افغانی برای دولت صرفه‌جویی شود.

>>>   از چرچیل می پرسند : چرا تا آنسوی اقیانوس هند میروید و دولت استعماری هند شرقی را درست می کنید❗️اما بیخ گوشتان، ایرلند شمالی را نمی توانید تحت سلطه درآورید⁉️
▫️چرچیل می گوید: ما دو ابزار مهم نیاز داریم که در ایرلند نداریم ❗️می‌گویند آن دو چیست❓
چرچیل پاسخ می دهد : "اکثریت نادان و اقلیتی خائن"

>>>   در افغانستان کار به جای رسیدی
که به اثر بی بیکاری ناامنی و بی کفایت بودن وزارت کار پنجشنبه جمعه و شنبه رخصتی عمومی اعلان گردید
هاشم اکبر

>>>   تلویزیون الجزیره در امریکا نشر نموده که آقای محمد صابر ناصری مشاور پارلمان امریکا ریس جمهور فعلی و سابقه افغانستان را متهم به رها کردن هزار ها طالب از زندان های گوناگون افغانستان مینمایم و به همین لحاظ حکومت امریکا میخواهد قوای خود را بیرون کند اما ناصری به حکومت امریکا گفت که باید اشرف غنی و کرزی را بیرون کنیم نه قوای نظامی امریکا را .
لحاظا نظریات هموطنان ما با ناصری چیست ؟
لطفا هر یک تان این موضوع را شیر نماید
هما قاسمی

>>>   زیاد کارکردن علامت مدیریت خوب نیست.
شما می‌توانید زیاد کار کنید. اما این علامت خوب کارکردن نیست. یا کار زیاد علامت مدیرت بهتر نیست. بر عکس دانشمندان به این باور هستند که زیاد کارکردن پیامدهای ناگوار به بار می‌آورد. شما می‌توانید ساعت کاری تان‌را به اندازه‌ی ظرفیت فزیکی و ذهنی تان عیار کنید. بهترین زمان‌بندی را اروپایی‌ها به جهان ارایه کرده‌اند. به باور اروپایی‌ها شما ظرفیت کار مؤثر و سازنده را تا ۸ ساعت در روز دارید. بیش‌تر از آن اثرگذاری کار شما تقلیل می‌یابد. در مدیریت نیز چنین است. مدیر و رهبر خوب کسی‌است که ظرفیت سازمان‌دهی زمانِ کاری را دارد. مدیر و یا رهبری که نتواند زمان را مدیریت کند، به دردِ سر کسل‌کننده برای کارکنان یک اداره تبدیل می‌شود. به یاد دارم دوستی داشتم از کشور آیرلند که متخصص مدیریت و رهبری بود. او می‌گفت مدیری‌که ظرفیت مدیریتِ زمان را ندارد، مریض است. در واقع او تلاش دارد تا سازندگی خلق کند در حالی‌که با تحمیل ساعات بیش‌تر کاری بر دیگران لجام‌گسیختگی به بار می‌آورد.
ملک ستیز

>>>   مطابق تئوری غنی برای امور مردان خودش و برای امور زنان بی بی گل کافی است و نیاز به این همه اداره و منسوبین دولتی نیست.

>>>   غنی کوچی و نزدیکان اصلی او (نه این غلام بچه ها و نفر خدمت ها) فقط در فکر حکومت دیکتاتوری عبدالرحمن خانی یا نادر خانی است، نام از دموکراسی برای عوام فریبی میگیرد ولی هدفش انحصار کامل قدرت و مهار کردن کُلی دیگران است۰ او به مردم سالاری واقعی و همه شمول باور ندارد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است