مهمات جنگی طالبان از کجا میآید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ کد خبر: 161786 منبع: پرینت

راستی به این فکر کرده اید که قدرت نظامی طالبان، اسلحه، مهمات، موترهای زرهی، از کجا میآید ؟ همه را پاکستان در اختیار آنها قرار میدهد ؟ به یک سندی که روز ۱۰ جنوری ۲۰۲۰ در روزنامه هشت صبح انتشار یافته مراجعه کنید، بخشی از پاسخ خود را میابید.

بر اسان این سند تنها در یک ولایت، در ولایت هلمند " در کمتر از دو دهه‌ی پسین (از آغاز حکومت موقت سال۱۳۸۱ تا ۳۰ سنبله ۱۳۹۸خورشیدی) بیش از ۱۲هزار جنگ‌افزار، یک‌هزار و ۱۵۲ موتر عادی و زرهی و صدها هزار مرمی و مهمات، ناپدید است."

آیا همه آنها غرامت جنگی بودند که به دست طالبان افتاده یا برخی از آنها فروخته شده ؟ به هر صورت حالا اگر این ارقام را در تمام ولایاتی که طالبان حضور دارند و بارها تصاویر غنمیت های جنگیآنها را دیده ایم، به ارقام هلمند اضافه کنیم هم به یکی از منابع تسلیحاتی طالبان آشنا میشویم و هم خواهیم دانست که صدها میلیارد دالر کمک نظامی امریکا کجا شدند.

همانطوریکه ارتش امریکا و کمپنی های خارجی با باج دادن به طالبان، بویژه برای انتقال مواد نفتی از پاکستان به افغانستان، آنها را تمویل کردند، همانگونه دولت فاسد و بیکاره و "نیروهای پر افتخار امنیتی" اینگونه در مسلح ساختن طالبان سهم گرفتند.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهمات
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این سوال باید اینطور پرسان شود که مهمات جنگی اردوی اجیرچتلستان از کجا میاید. خوب معلوم سلاح از زراد خانه هایی دموکراسی و بودجه آن از جیب وهابی هایی مفسد.
آزاده

>>>   تجارت اسلحه کسب اصلی جمهوریخواهان است و جنگ آسیاب اسلحه

>>>   اراکین دولتی هم دراکمال طالبان نقش داند.این هم از نظر دور نباشد.

>>>   از مازاد مهمات اردوی ملی وپولیس ملی می اید وقتی معاشات سربازان معطل میشود یا کسانی که ایمان ووجدان ضعیف دارند سلاح وتیل نظامیان رابه اشرار می فروشند این مقدار سلاح که درهلمند مفقود شده کجا رفته ؟ حتما درمقابل کلدار فروخته شده ،؛

>>>   از آمریکا برای کشتن مردم افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است