حقایق پشت پرده جنگ از زبان یک نظامی آمریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ کد خبر: 161815 منبع: پرینت

دگروال سابق ارتش آمریکا که در افغانستان حضور داشت، حقایق نفرت‌انگیز و غیر قابل انکار از جنگ آمریکا در این کشور را برملا نموده است. وی می‌گوید در حالی که شماری با خطر مرگ تهدید می‌شدند، دیگران در فکر جمع‎‌آوری بیشتر پول های باد آورده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، داگلاس مک گرگور- دگروال بازنشسته ارتش آمریكا در مصاحبه با نشریه "Fox News" ابراز داشت: حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان هیچ کمکی به تقویت دولت دراین جمهوری اسلامی نکرد. اما آمریکا توانست این کشور را به یک ماشین جهانی تولید هروئین و مکانیسم عالی برای پولشویی مبدل کند.
وی در ادامه افزود، در حالی که برخی در حال مرگ بودند، شمار دیگربا گذشت هر روز ثروتمندتر می شدند .

به گفته وی، تا به امروز، دولت آمریكا با استفاده از توضیحات مضحک ابراز می‌دارد كه چرا خروج نیروها از افغانستان غیرممكن است. بر اساس این توضیحات واشنگتن ادعا می کند که با خروج نیرو های آمریکایی از این کشور، دولت افغانستان در نقطه ضعف و وضعیت خراب قرار خواهد گرفت.

مک گرگور می گوید: "در واقعیت، خروج ما ازاین کشور هیچ فرقی نمی کند، زیرا به هر حال همه چیز اکنون از هم پاشیده است، حداقل نکته مثبت این است که ما حمایت از فساد را متوقف خواهیم کرد. ما حمایت از افغانستان "که در موجودیت ما به ماشین هروئین جهان تبدیل شد" را متوقف می کنیم.

این نظامی بازنشسته ارتش آمریکا تأکید می كند كه نه رسانه های آمریكایی و نه هم فرماندهان و مقامات نظامی آمریكا واقعیت جنایاتی را كه در افغانستان در موجودیت آمریکا رخ داده است، بیان نخواهند كرد، زیرا هیچ كس نمی خواهد دخالت خود را در این زمینه نشان دهد. در حالی که عده ای بی‌شماری از مردم در افغانستان جان های شان را از دست دادند، عده ای دیگری گویا با هدف تقویت ارتش ایالات متحده، با پول شویی در آنجا ثروت هنگفتی را رقم زدند.

این نظامی بازنشسته ارتش ادامه می دهد: "سازندگان چنین سیاستی (مثلا جو بایدن و دیگران) ترجیح می دهند از مشارکت خود در آنچه که برای بحث و گفتگو پیش می آید جلوگیری کنند."

به گفته وی، هیچ کس نمی خواهد مشخص کند که پول های اختصاص یافته برای افغانستان، کجا به مصرف رسید، زیرا بسیاری از افراد «هم پیمانکاران و هم افرادی که در این سیستم «پولشویی در افغانستان و در دیگر نقاط جهان» ارتباط دارند از طریق قرار داد های "گویا کمک به ارتش" پولدار شدند. "

به گفته دگروال بازنشسته آمریکایی، واشنگتن میلیاردها دالرخرج می کند و اما طالبان هر روز قوی تر می شوند. او می‌گوید: ایالات متحده 3 دلیل برای خروج سربازان از افغانستان در اختیار دارد.

مک گرگور افزود: فقط دونالد ترامپ قادر است در حال حاضر اوضاع را تغییر دهد. ترامپ اگرچه وعده سپرد كه حضور آمریكا در افغانستان را كاهش دهد، اما به قول خود عمل نکرد. دگروال آمریکایی گفت: "با این کار او بسیاری را ناامید کرد. وی حتی فردا می تواند نیروهای ما را بیرون بیاورد. فقط در ابتدا باید کسانی که او را متقاعد می کنند از دفتر بیضی بیرون رانده شود."

گفتنی است که پیش ازاین روزنامه "واشنگتن پست" نیزفاش کرد که از زمان حمله آمریکا به افغانستان بیش از 157 هزار نفر کشته شده ا ند.
براساس اسناد محرمانه منتشر شده روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 بیش از 64 هزار نظامی و 43 هزار و 500 غیرنظامی افغان در جنگ کشته شده ا ند.
واشنگتن پست شمار اعضای کشته شده طالبان در این سال‌ها را نیز بیش از 42 هزار نفر تخمین زده است.

این گزارش شمار نظامیان آمریکایی کشته شده را بیش از شش هزار نفر و دیگر نظامیان خارجی عضو ناتو را نیز هزار و 145 نفر اعلام کرد.
کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان براین باورند که 19 سال حضور نظامی و پرهزینه آمریکا در افغانستان، جز تخریب زیر ساخت های این کشور و کشتار بیش از صد هزار غیر نظامی و نظامی افغان و هزاران نظامی خارجی دستاوردی نداشته است.
هزینه نظامی آمریکا در این مدت در افغانستان بیش از دو تریلیون دالر ارزیابی شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامی آمریکایی
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هزینه اش بیش از دو تریلیون دالر و سودش ده برابر هزینه اش

>>>   این کشور دزدهاست پنجهزار سال تاریخ دزدی دارد

>>>   درآمدی که آمریکا از کشت مواد مخدر در افغانستان و غارت معادن افغانستان کسب میکنند باعث شده در افغانستان ماندگار شوند البته جنگ با طالبان را بهانه میکنند اما حقیفت این است که آنها بخاطر مواد مخدر و معادن و جغرافیای افغانستان در افغانستان حضور دارند و پشت پرده با طالبان بده بستان دارند طالبان مردم عادی افغانستان را بیشتر از نظامیان آمریکایی میکشد برای آمریکا نابودی یک گروه طالبان انقدر سخت نبود اما نه تنها طالبان را نابود نکرد داعش را هم از عراق و سوریه به افغانستان کشاند همه استعمارگران همینند انگلیس ، فرانسه و ...اما آمریکا از همه آنها بدتر و قدرتمندتر است

>>>   درودبرهمه عزیزان!
خوب مشخص است که خضور نظامی امریکا درافغانستان یک حضور استراتیژیک است برعلاوه چپاول وغارت معادن افغانستان اهداف منطقه ی نیز دارد بر همه گان هویدا است؟

>>>   دوحزب بزرگ جمهوریخواه ودموکرات درامریکا در حقیقت دوروی یک سکه اند.ان چیزی که راهبرد امریکا درتمام دوره ها مطرح است ؛افزایش قدرت؛دستیابی به ثروت وانرژی وبدست اوردن نقاط استراتژیک است ومیپندارد جهان تک قطبی است واو تنها بازیگر قدرت درجهان است .چه عواملی باعث قدرت نمایی وزور گویی امریکاست؟؟اول تسلط بر مدیا(رسانه)که بوسیله امپراطوری عظیم شبکه های تلویزیونی و؛روزنامه ها ومجلات؛وشبکه های اجتماعی بشمول توئیتر ؛اینستاگرام ومجموعه گوگل و...دوم تسلط بر منابع انرژی بخصوص درخاورمیانه که رژیم های مرتجع عربی اورا تمویل میکنند ونفت وگاز را به اوتقدیم میکنند واز طریق شرکتهای نفتی بزرگ موسوم به هفت خواهران که امریکا باسیاست گذاری درپشت پرده برانها کاملا مسلط است.سوم تکنالوجی که مغزها ونوابغ را از کشورهای عقب نگهداشته شده صید میکند وباوجود ازمایشگهای فراوان وصرف میلیاردها خود را بعنوان سرامد تکنالوجی جلوانداخته است.چهارمین عامل قدرت امریکا میلیتاریزم یا نظامی گری اوست.نیرو وسربازان زیادی از کشورهای امریکای جنوبی بکار میگیرد فروش سلاح وساخت تجهیزات گسترده جنگی وخوی تهاجمی ارتش خودرا به اقصی نقاط روان میکند وثروتها ومنابع انهارا چور وچپاول میکند.کودتا ها وانقلابهای رنگین نیز با حیله ودسیسه برای تحکیم وثبات خود وایجاد پایگاههای بسیار درسرتاسر جهان هم از کارهای دیگر اوست.ولی امروز دیگر امریکا تنها قطب سیاست ورزی وتنها قدرت نیست وروسیه چین وهند وایران در سالهای اینده رقیبان اصلی امریکا خواهند بود وجلوی زور گویی وقلدری او دارد گرفته میشود.از سال 2001 یا 2001 تا کنون ناامنی فقرکشتار مردم بیدفاع؛ایجاد تفرقه دربین قومیتها ؛افزایش تولید مواد مخدر ؛پولشویی؛وصدها معزل دیگرنتیجه حضور امریکا در کشور ماست.بهترین راهکار اخراج امریکاییها از کشور ماست اگر بخواهیم مستقل وروپای خود استاد کنیم.کمکهای جهانی بخش ناچیزی در کشور ما هزینه مبشود ولی بخش عمده ان توسط امریکا ومتحدانش چور وچپاول میشود.وقت انست که امریکابیها از کشور ما بروند تا مردم خودمان بدانند چه بابد بکنند.درهرجای جهان که امریکا پایگاه دارد جز بدبختی نا امنی ؛جنایت؛اختطاف چیز دیگری دستاورد نداشته//
داکتر عبدالرب اچکزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است