در بین بد و بدتر باید "بد" را انتخاب نمود
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۴    ۱۳۹۸/۱۰/۲۶ کد خبر: 161822 منبع: پرینت

در بین بد و بدتر باید "بد" را انتخاب نمود، زیرا دیگر گزینه موجود نیست!
به گفته ژاک شراک رییس جمهور فقید فرانسه:
"خانه ما را آتش گرفته و در حال سوختن است، ولی ما به طرف دیگری مینگریم".

من تفاوت جدی در بین عملکرد غنی احمدزی، حامدکرزی و عبدالله عبدالله... نمی بینم! زیرا تجربه قریب بیست سال اخیر ثابت نمود که هرسه برای نابودی من و تو با روش های خاصی از هیچ عمل نگتباری دست بردار نبودند و نیستند و مطمین هستم که تا پایان زندگی خویش در این راه هر آنچه در توان شان داشتند و دارند الحمد الله دریغ نکردند و نخواهند نمودند، ولی بایک تفاوت که یکی باشمشیر به شکل بی رحمانه و بی پرده سرها را از تن جدا میکند هرگز مجال نفس کشیدن بقول معروف به "بیردی" گفتن برایت نمیدهد، دیگری با نیرنگ و مهارت ازبیخ بن نابودت میکند و بالاخره دیگری با پخته به شکل آرام؛ آرام با لب پر از خنده به نام خودی با ذکر نعره تکبیر اما به تدریج از پشت سرحلالت میکند طوری عمل میکند که حتی خونت برزمین نریزد فقط همین.

بنآ من به این نظر هستم از آنجایی که با پنبه کشتن اندکی زمانگیر است و حد اقل مجال اجازه نفس کشیدن برایت تا موعد اش میسر است، بهتر است در این شرایط بغرنج و اساس گزینه "بد" را تا فروپاشی این نظام گندیده خونتایی و یا حداقل برای ارزیابی بعدی و دم راست کردن... انتخاب نمود، به دلیل اینکه دیگر شما چاره ای ندارید و این خود بودید و هستید که چانس انتخاب بهتر را از دست داده اید و میدهید با دست خویش بی میلی و بی تفاوتی خویش را را در قبال وطن به امضا رسانیده اید و حالا ناگزیز هستید در بین این هردو گزینه بی باوری ها ونهایت غم انگیز یکی را فقط در شرایط موجود و آنهم "بد" را باید قمار زد.
بقول معروف: چارهم زیست و ناچارهم باید زیست...
با اینکه بودن و نبودن شان در وضع فعلی هیچ دردی را دوا نمیکند.

ناگفته نباید گذاشت نه تنها این افراد نامبرده معلوم الحال به شکلی از اشکال در نابودی تاریخ و هویت من دست بالایی داشته و دارند؛ بلکه در موجودیت و حتی به همکاری یک تعداد خود فروخته های سبکسر و بیکاره دیگری که فاقد اندکترین درک برای آینده نگری بودند وهستند ومعاملات ننگین به عزت و شرف شان تبدیل شده است زیرنام" کلان های ما" دراین جنایت نابخشودنی سیهم بودند ونیز هستند.
بنآ حالا وضیعیت موجود همین است که داریم و به آن عملا روبرو هستیم چه خوش ما بیاید و چه نیاید...

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
عبدالله
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   بعداز سال 1371 مصیبت که مردم وحکومات به آن گرفتار هستند شروفساد دزدان شمالی هستند که اختلافات قومی تنظیمی وسمتی را دامن میزنند وسرمایه نا حلال گرد می آورند امروز باتو فردا با آن نه از توست نه ازان ، فقط پول زمین چوکی برای خیانت بیشتر می خواهد

>>>   مشکل حل است
انشاالله که غنی تا ماه حمل بی ایمان جهان هستی را ترک میگوید و بی بی گل بیوه میشود میماند کار عبدالله
عبدالله همین حالا زنده بیوه است
شب اش را تا به صبح همچون همان
دو پایش در بغل خوابد
و فردایش به مثل روز دیروزش
و امروزش چو فردایش

>>>   به همين خاطر ما داكتر عبدالله را انتخاب كرديم چون بهتر از اشرف غني است هم از نظر تحصيلات عالي و هم از نظر اخلاق و هم از نظره سابقه و تجربه و هم از اين كه از بطن مردم و طي مبارزات طولاني وارد صحنه شده و فراشوتي از پايدوي هوتل به قدرت نرسيده.

>>>   زمانی این همه به فاجعه تبدیل می شود که این "فروخته های سبکسر و بیکاره" در جمع دوستان خودی شامل گردند. اگر جنبش "بلخی شهید" اوج می گرفت به یقین بع بع امروزی ما گوسفندان غرشی همانند ایرانیان میبود. مگر افسوس که سرایت همین وایرس های فروخته شده، سبکسر و بیعرضه همه چیز را برباد داد.
آنچه من در زنده گی سیاسی خود آموختم این است که ما بیش از مرد باتأسف نامرد داریم (البته منظور من از جنسیت نیست) و به چشم گنهکار خودم می بینم که یک تعداد همین فروخته شده هایی زمان جنبش بلخی بزرگوار حالا به پرچمداران اسلام تبدیل شده اند.
آزاده

>>>   در يك كتاب انگليسي قديمي ديدم كه اسم ايران هم تقلبي بوده اسم اصلي اش فارس بوده و بعدا بخاطر اينكه تاريخ افغانستان را بنام خود كنند. در زمان رضا شاه اول اسم ايران را از شهنامه فردوسي گرفته بالاي فارس گذاشتند. خيلي جالب است كه در حق افغانستان اينقدر خيانت شده

>>>   در يك كتاب انگليسي قديمي ديدم كه اسم ايران هم تقلبي بوده
خوب است که حتی منبعت هم انگلیسی است شاهنامه فردوسی قدیمی تر از کتاب مدنظر توست در شاهنامه فردوسی نام ایران آمده ایران تاریخ افغانستان را به نام خود نکرده فقط میگوید افغانستان و ایران یک کشور بودند که بعدها از هم جدا شدند امروز هم خواستار افغانستان نیست ضمن اینکه بیسوادانی مثل تو نمیدانند تا ۳۰۰ سال پیش ایران و افغانستان یک کشور بودند و تاریخ مشترک داشتند اگر اسم ایران فارس بوده که نبوده اسم افغانستان هم بوده و شامل افغانستان و تاجیکستان هم میشد اما امروز ایران فعلی نه قصد مصادره افغانستان را دارد نه حتی تاجیکستان را اگر قرار بر بازگشت مناطق جدا شده از ایران باشد بحرین و جمهوری آذرباییجان که به لحاظ زمانی هم نزدیکترند جداییشان به تاریخ امروز در اولویتند نه افغانستان که ۳۰۰ سال پیش جدا شد و امروز جولانگاه پاکستان است و پاکستان در آن نفوذ دارد نه ایران ، ضمنا نام افغانستان هم ۳۰۰ سال پیش خراسان بود نه افغانستان، کمی مطالعه کن تا بیشتر از این بیسوادیت را جار نزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است