کرزی: افغانستان بدون پاکستان نمی‌تواند آرام باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۷    ۱۳۹۸/۱۰/۲۷ کد خبر: 161831 منبع: پرینت

بدون روابط حسنه کابل با اسلام‌آباد برقراری صلح و رفاه در افغانستان ممکن نیست.
حامد کرزی کرزی در نشست امنیتی «گفتگوی رایزانا» در هندوستان گفت که پاکستان در میان کشورهای همسایه بیشترین تاثیر را بر افغانستان دارد.

وی با اشاره به «خط دیورند»، مرز مورد مناقشه افغانستان و پاکستان نیز گفت: ما با آن‌ها درباره خط دیورند مشکل داریم اما افغانستان از آن برای ایجاد جنگ یا درگیری با پاکستان استفاده نکرده است.
به گزارش «اوتلوک ایندیا»، کرزی تصریح کرد: افغانستان بدون داشتن روابط حسنه با پاکستان آرام نخواهد بود و رفاه در این کشور تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به خوب نبودن روابط کابل-اسلام‌آباد و تاثیر تنش‌های اسلام‌آباد و هند بر روابط افغانستان و پاکستان نیز گفت: هند بهترین دوست افغانستان است اما تاثیری که پاکستان دارد از هر کشور دیگری بیشتر می‌باشد؛ ما نیازمند بهبود روابط با پاکستان هستیم. بحران بین پاکستان و هند ما را بسیار شدت تحت تاثیر قرار داده و ما باید این موضوع را مدیریت کنیم.

کرزی در نشست امنیتی «گفت‌وگوی رایزانا» گفت: ما خواستار بهترین روابط با هند هستیم اما این موضوع نمی‌تواند ما را از داشتن روابط حسنه با پاکستان باز دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
هند
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی بچین
شما که در مورد خط دورند با پاکستان مشکل دارید چرا ای مشکل تانرا حل نمیکنید؟
در قدم اول باید پرسیده شود که چند فیصد مردم افغانستان در مورد خط دیورند با پاکستان مشکل دارد.
آیا تو کرزی در ۱۲ سال پادشاهی در ارگ کابل یک بار به ملت مراجعه کردی که اینجا یک مشکلی به نام دیورند داریم و راه حل اش را نمی دانیم تا مردم راه حل اش را برایت نشان می دادند.
وقتی جرءت ارائه مشک را با ملت خود نداری توقع صلح از پاکستان حماقت است.

>>>   كرزي جاسوس اي اس اي
كرزي كسي است كه سالهاي متمادي همراه با پدر و برادرانش در دامان ناپاك پاكستان تربيه يافته است. او با خبث قوم پرستي ايكه داشت از طرف پاكستانيها ب عضويت ارشد طالبان رسيد ويكي از كساني بود كه طالبان را كه دشمن مردم افغانستان بودند با روابط دوسره داشتن اش حمايت ميكردرد وانهارا برادر ميخواند و به همان ايده و طرز فكر هنوز روان است تا طالبان را باحمايت مستقيم پاكستان شريك قدرت مند دولت افغانستان بسازد و در اينده توسط انها لقب باباي ثاني بخود اختصاص دهد.
كرزي از جمله جاسوسان حرفوي پاكستان در افغانستان ميباشد، كه با خمايه پاكستان و مهر تاييد امريكا تقريبا يك ونيم دهه در افغانستان بعنوان دست نشانده بيگانگان حكمروايي كرد.
مردم افغانستان به اين بلوغ فكري رسيده اند كه بدانند كي ها به قدرت بيگانگان به اين خطه حكمروايي كرده اند در مقابل كي ها با فشار هاي خارجي ها بخاطر حريت و أزادي خواهي شان خلع قدرت شده اند!!!
كرزي مزدور پاكستان و... باز هم ميخواهد از وضعيت فعلي استفاده سو كند وبه پاكستان مزدور منشي اش را كرارا به إثبات رساند. ما مردم افغانستان اين همه مشكلات به وجود امده را محصول غلامي كرزي، ملا عمر كور اميرالمفسدين ، اشرف غني يهودي زي و دارو دسته اي شان ميدانيم. تاسف درين است كه بيروني ها با مهو فزيكي اقوام ديگر و كمك بيدريغ صد دوصد ازين جيره خوران ووطنفروشان حمايت ميكنند و باعث دوام حاكميت شان بالاي مردم مظلوم اين كشور شده اند.
حمايت خارجيها در افغانستان فقط بقدرت وساندت يك قوم و حفظ قدرت انها به قيمت حذف فزيكي رهبران اقوام ديگر كشور است. اقوام ديگر كشور تجربه وطن فروشي، تن فروشي و خاك فروشي ومعامله را ندارند.
مو ضوع ديورند براي زمامدارن مزدور پشتون گاو شيري و يا بهتر بگويم يك حربهنكهداري انها در يك طويله سياسي است. هيچ زمامدار پشتون تا امروز بعنوان حق از پشتونستان دفاع نكرده است. اگر بشتونيتان حق افغانستان است پس چرا اين زمامداران فاشيست پشتون يك روز بخاطر حق شان عليه پاكستان اقدام عملي نكردند. در حاليكه اين فاشيست ها در برابر كلمات چون دانشگاه ويا هم دانش اموز عليه اقوام ديگر افغانستان منسجم ميشوند و ميتازند.
اقوام ديگر افغانستان بايد بدانند كه بقدرت اوردن يك پشتون در پاكستان، نماينده شدن خليلزاد افغاني الاصل امريكايي از طرف امريكا، انسجام بخشيدن و برسميت شناختن گروه وحشي طالبان بعنوان مخالف دولتت و تحفظ وتقويت دولت مزدور به رهبري اشرف غني پشتون فاشيست و عبدالله پشتون معتدل معامله گر زنگ خطر بزرگ به اقوام ديگر خواهد بود.
احتمال قوي بر انست كه بار ديگر كرزي با حمايت پاكستان ، امريكا و قدرت هاي ديگر روي صحنه ميايد و اگر اقوام ديگر بر عليه اين توطيه مقابله و حق ستاتي نكنند بدون شك بهاي سنگني براي ساليان متمادي خواهند پرداخت.
شهاب ثاقب

>>>   حرف حق ، پاکستان بیشترین نفوذ را در افغانستان دارد

>>>   کرزی بسیار دوست دارد افغانستان صوبه پنجم پاکستان باشد.

>>>   كرزي صيب باز مداري بازي را شروع نكن. دوره ات سپري شد برو مثل اوباما در يكان فابريكه شخصي براي خود كار پيدا كن . اگر زر أندوزي ات نميبود تا به حال بيكار نميبودي و خرچ و خوراك و مصارف سفر هاي خارجي ات را از ابله كف دست بدست مياوردي.

>>>   صلح طالبان با دولت يا يكپارچه شدن پشتونها؟
امريكا تلاش دارد تا وحدت و يك پارچگي را در ميان قوم پشتون بيشتر از پيش بوجود اورد. طالبان مولود امريكا و انگليس در بستر پاكستان بخاطر به حاشيه كشيدن اقوام ديگر افغانستان چون تاجيك، هزاراه،ازبك و..... بود كه نظام تك قومي پشتونها را بعد از دو قرن با وجود معامله گريهاي سران اين قوم كه با شوري سابق،انگليس پاكستان و قدرتهاي ديگر داشتند از ريشه شكست دهند و يك حكومت مستقل فراگير را از اقوام مختلف تشكيل دهند، به جود اوردن. مردم افغانستان فراموش نميكنند كه قدرت هاي خارجي بخاطر استقلاليت نظام اسلامي به رهبري پروفيسور برهانالدين رباني با فشار هاي گوناگًون قدرت از يك شخصيت علمي ازاده به يك اجنت پاكستاني بنام كرزي زير نام معاهده يا جلسه" بن" تسليم نمودند كه از نظر من اين يك جنايت بين الملي بطرفداري يك قوم عليه اقوام ديگر در افغانستان بود.
مردم افغانستان همه ميدانند كه كه طالب پشتون، حكمروايان فاسد پشتون، نماينده امريكا در امر به اصطلاح ايجاد صلح پشتون، وزير صلح پشتون، هيئات صلح پشتون، تدوير لويه جرگه برياست سياف پشتون....... اينها همه جنگهاي زرگري بخاطر قبضه كردن هرچه بيشتر قدرت پشتونها به كمك و دسيسه سازيهاي پاكستان و قدرتهاي ياد شده عليه اقوام ديگر است.
پشتونها قرار معلومات موثق در زمان امان الله كه انگليسها نيروهايشان را از افغانستان بيرون ساختند و خواستند كه به امان الله لقب قهرمان استقلال افغانستان را از انگليسها در ميان مردم شايع بسازند فقط به افغانستان استقلال داخلي داده شد و امور افغانستان تا امروز از طريق انها حمايه ورهبري ميشود اينها خط مزدوي را براي همشه امضاء نموده اند.
افغانستان نياز به وحدت اقوام ديگر باهم دارد تا در برابر اين ترفند قوم پشتون ايستادگي نمايند و اين كشور را ازين گرداب هلاكت نجات دهند. وحدت تاجك' ازبك، هزاره، بلوچ، عرب، نورستاني......
اگر چنين نكنند پشتونها قرار است افغانستان با پاكستان در بدل ازادي داخلي و قيموميت پشتونها براي هميش برقدرت معامله خواهد كرد وصوبه اي از پاكستان انرا إعلام خواهند نمود. حكمتيار بالاي اين پروژه سالهاست كار ميكند.
فيصل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است