نشست آمریکا، اروپا، ناتو و ملل متحد درباره افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ کد خبر: 161846 منبع: پرینت

نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل همچنین آلمان در نشستی درباره کاهش خشونت‌ها و مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کردند.
به گزارش تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، «نیکلاس کی» سفیر غیرنظامی سازمان ناتو، «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا، «تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و «مارکوس پوتزل» نماینده ویژه آلمان در افغانستان در نشستی که در شهر دبی امارات برگزار شد درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کردند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا با انتشار توییتی نوشت که دستور کار این جلسه شامل آتش‌بس، کاهش خشونت، آمادگی‌ها برای دوران پسا صلح، مذاکرات بین‌الافغانی، تضمین‌ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن روند صلح افغانستان و بُعد منطقه‌ای آن بوده است.
وی افزود که دیدگاه‌ها در بسیاری از محورهای این نشست مشترک بوده و کار بر روی این برنامه‌ها ادامه دارد.

نماینده ویژه آلمان نیز در توییتی نوشت که همه شرکت کنندگان بر روی اهمیت کاهش خشونت‌ها در افغانستان توافق نظر داشتند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که در این جلسه درباره جلب پشتیبانی جامعه جهانی از روند صلح افغانستان بحث و تبادل‌نظر شده است.

این نشست در حالی برگزار شده است که سخنگوی طالبان اخیراً از آغاز چراغ خاموش مذاکرات آمریکا با این گروه خبر داده و گفته بود که گفت‌وگوها درباره امضای توافقنامه و نیز چگونگی برگزاری مراسم آن بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست افغانستان
دبی
نظرات بینندگان:

>>>   تا پاكستان تحريم نشود صلح ممكن نيست

>>>   نظر دهنده اول پاکستان چرا باید تحریم شود ؟ اگر می بینی ایران و ونزوئلا و کره شمالی تحریم شدند بخاطر مخالفتشان با سیاستهای آمریکا بود پاکستان که طرفدار آمریکاست چرا تحریم شود ؟ سال ۸۰ که آمریکا میخواست به افغانستان حمله کند ایران با حمله آمریکا مخالفت کرد و اجازه استفاده از خاک ایران برای حمله به افغانستان را نداد ولی پاکستان اجازه داد آمریکا از خاک پاکستان به افغانستان حمله کند پاکستان کشور قدرتمندی است و طرفدار آمریکا هم هست چرا آمریکا تحریمش کند ؟ نکند باور کردی آمریکا دنبال جنگ با طالبان است آمریکا خودش طالبان را با کمک پاکستان ایجاد کرد و خودش خوب میداند طالبان دست پرورده خودش و پاکستان است و با استفاده از ایدئولوژی مدارس وهابیت عربستان ایجاد شد حالا بیاید دست پروده خودش را نابود کند ؟ در این ۱۸ سال اگر میخواست نمیتوانست اینکار را کند ؟

>>>   طالبان هم بازی سیاست را خوب میفهمند که اگر تسلیم شوند جهاد زیر سوال میرود همانطور که مجاهدین نام مجاهد و جهاد را در سراسر دنیا بد ساختن و اسلام را چهره خشن دادند اگر طالبان هم دراین بازی سیاسی شکست بخورند دیگر باید همه مسلمانان به دین مسیحی روی بیاورند و پیروز میدان آمریکا و متحدانش خواهد شد ولی اگر طالبان بتوانند امریکایها را از افغانستان بیرون کنند جهاد مردم افغانستان هم در مقابل شوروی سابق کامیاب میشود وهم درمقابل آمریکا و متحدانش و همه چیز برمیگردد سر جای اولش افغانستان یک کشور اسلامی است وهیچگاه به سمت دیگری نخواهد رفت.
هموطن

>>>   بنا به تعبیر اقبال
کفن دزدی چند
پی تقسیم قبور
انجمنی ساخته اند.
این خود نمایندگی از این میکند که بانیان جنگ در افغانستان این ها هستند ورنه به کدام صلاحیت در مورد سرنوشت افغانستان مذاکره میکنن در حالیکه هیچ یک از طرف های جنگ حضور ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است