بزرگترین منافقت بی بی سی در چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ کد خبر: 161862 منبع: پرینت

برای بیش از پنجاه سال شد که بی بی سی را می شنوم و دنبال می کنم. در حالیکه بی بی سی، بحیث سخنگوی حکومت انگلستان از لندن، در مقایسه با تبلیغات صدای امریکا از واشنگتن پایتخت امریکا، بهتر و عملی تر عمل می نماید ولی در قالب مدنیت و با در نظرداشت مقتضیات روز، در عصر انترنت که پخش تحولات از حیطه صلاحیت بی بی سی خارج گشته، بی نهایت سخیف و نحیف تلاش می کند. امروز بی بی سی بحدی ضعیف گشته که مخبرین این دستگاه اخبار خویش را از روی فیسبوک و تویتر جمع آوری می کند.

دنیای بی بی سی حامد کرزی سدوزی، غنی احمدزی غلزی، مجاهدین رهزن، آنهم بشکل انتخابی... می باشد. در تحولات امروزی افغانستان، صدها شخصیت عملا و نظرا نقش ایفا می کنند ولی بی بی سی از حامدکرزی که بشکل فضیحت آمیز شکست خورد تیر شدنی نیست. امروز دها شخصیت دیگر از قبیله سدوزی در پهلوی حامد کرزی در افغانستان فعال است و نظر می دهند، چرا بی بی سی صرف و صرف بالای حامد کرزی چسپیده؟ شکست حامد کرزی به حمایت امریکا و انگلستان کمتر از شکست ترکی و کارمل و نجیب به حمایت روسیه نیست.

بی بی سی بشکل بی نهایت ماهرانه بالای گوه خشک خویش ششته زور می زند. نهایتن این دستگاه خبری با این زور زدن های خویش چین های کون ملکه را پاره می سازد. بی بی سی در صورتی بحیث سخنگوی حکومت انگلیس بحیات ننگین سیاسی استعمار انگلیس در قرن ۲۱ ادامه داده می تواند که دست از سر کل حامد کرزی و نفری های سنتی خویش برداشته و تحولی عمل نماید.

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بی بی سی
منافقت
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار عالی نوشته اید حقیقت است

>>>   درزمان حكومت خلق/پرچم اشخاص بخاطر شنيدن بي بي سي گرفتار ، شكنجه و سر به نيست ميشدند. دليل ان فقط شنيدن راديوي امپريالستي بود. اما حالا از همان راديو سورخلقي ها مانند داود جنبش و غيره مسائل قبيلو ي و قومي فاشيستي را دامن ميزنند. افغانستان متأسفانه رهبر ملي ندارد. چيغ زدن ها و ريختاندن أشك تمساح براي وطن كأملن رياكارانه است. كرزي هم بحيث چهره شناخته شده، در قصه قدرت و زراندوزي خود و قوم وقبيله خود است. يك تعداد يكه در أطراف او و ديگر رهبران قومي و مذهبي جمع شده اند، صرف اميد واري به سهم گيري قدرت دارند. اگر يك زره وجدان در اطرافيان آنها بيدار باشد، بايد بدانند كه اين همه بدبختي امروزي افغانستان نتيجه ندانمكاريهاي چند نَفَر محدود از جمله كرزي و احمدزي است. خداوند اين وطن را از شر اين اشخاص شرور و پليد نجات دهد.

>>>   مشكل ديگر بي بي سي اين است كه در مسايل مشترك فرهنگي و تاريخي بين افغانستان و ايران جانب ايران را ميگيرد و دليل ان هم انحصار بي بي سي فارسي توسط ايراني ها است. چند سال قبل بي بي سي ميخواست بخش دري را از فارسي جدا كند تا دري زبان ها بخش افغانستان را پيش ببرند ولي چند تا أفغانستاني كه به گمان اغلب پول بگير و نوكر ايران بودند پشت در بي بي سي تظاهرات كردند و مانع جدا شدن بخش فارسي از دري شدند و اين باعث شده كه بي بي سي فارسي توسط ايراني ها انحصار شود و در بسياري مسايل بطور مستقيم و غير مستقيم افتخارات فرهنگي و تاريخي افغانستان را به ايران ربط دهند كه اين خيلي درد اور است چون بي بي سي يك شبكه جهاني چندين زبانه است و انچه در بخش فارسي بي بي سي پخش ميشود همان مضمون به زبان هاي خارجي ديگر ترجمه شده پخش ميشود. فعلا همه دانسته اند كه بي بي سي فارسي در انحصار ايراني ها و به نفع سياست هاي ايران قرار دارد. در بسياري از مضامين بي بي سي حتي تصاوير ، اين تعصب وجود دارد . زمانيكه از افغانستان در هر موردي گذارش داشته باشد تصاوير جا هاي كثيف و اشخاص فقير و معتاد افغانستان را به نشر ميرساند و وقتي از ايران گذارش داشته باشد تصاوير جا هاي زيباي ايران و تحصيل يافته هاي ايران را پخش ميكند و با انها مصاحبه ميكند. در حاليكه افغانستان در بسياري موارد جا هاي قشنگتر از ايران دارد و معتاد كمتر از انها. و جاي هاي كثيف و مردم سر و صورت ژوليده و معتاد ايران هزاران بار بيشتر از افغانستان است.
وقتي گذارش از نظاميان افغانستان داشته باشد تصوير اسپيشل فورس افغانستان را پخش نميكند بجاي ان تصوير يگان سرباز معتاد با يخن باز و بوت هاي كنده را بنام اردوي افغانستان نشر ميكند و برعكس از ايران گذارش داشته باشد عكس نيرو هاي ويژه انرا پخش ميكند در حاليكه فعلا اردوي افغانستان منظم تر و يونيفورم و اسلحه قشنگتر و مجهز تر از اردوي ايران دارد. هدف بي بي سي فارسي حقير جلوه دادن افغانستان به دنيا و مهم جلوه دادن ايران به دنيا است كه اين موضوع از نظر حيثيتي در سطح دنيا براي افغانستان يك زهر است .
هرقدر يك كشور در دنيا زيبا تر و منظم تر جلوه داده شود همانقدر قدر و عزت ان كشور و مردمش بالا ميرود.
شما هندوستان را ببينيد كه چقدر شهر هاي كثيف دارد و حتي فيصدي اعظم مردم هند تشناب ندارد در صحرا فضاي حاجت ميروند ولي فلم هاي هندي منعكس كننده زندگي مرفه در هند است كه حيثيت هند را در دنيا بالا برده . اميدوارم قلم بدستان ، انديشمندان، فلم سازان و ساير دست اندر كاران افغانستان به اين موضوع جدي توجه فرماييند و كشور شان را مهم جلوه دهند تا احترام براي افغانستان و مردم ان كه واقعا افتخار افرين اند و زيباترين كشور جهان را دارند بوجود ايد.
وسلام
سلطان سنجر

>>>   واقعن که همینطور است، بی بی سی را خوب معرفی کردید.
(تیر شد و ششته را باید گذشت و نشسته نوشت. )

>>>   محترم سلطان سنجر//امپرطوری رسانه های امریکا وغرب(اروپا)بخصوص bbc انگلستان؛فرانس 24فرانسه؛دویچه وله آلمان؛voa امریکا وبسیاری از روزنامه ها وسایتها وشبکه های اجتماعی با اتحاد فقط یک خط را دنبال میکنند؛سلطه امپریالیزم امریکا ولیبرالیسم.هدف همه این خبرگزاریها دنبال کردن سلطه صهیونیزم بین الملل است واین خبر گزاریها با تمویل صهیونیستها که در راس ان شخص جرج سوروس است.درحال حاضر جمهوری اسلامی ایرانیابهتر بگوییم انقلاب اسلامی ایران در صف مقدم مبارزه با دروغگویی های این امپراطوریهای خبری است.هرچند لایه های از لیبرالیزم در بعضی از دولتمردان ایران بخاطر نفوذ وضربه زدن به ایران وانقلاب اسلامی وجود دارد ولی دشمنی که bbcودروغگویی اش از خاطر اجرای دستورات بادار کلانش امریکاحقایق انقلاب اسلامی را وارونه جلوه دهد .برای bbc افغاتستان وایرانکدام فرقی نمیکند انها با دین مبین اسلام دشمنی دارند.اتفاقا درمورد ایران خیلی بیشتر سیاهنمایی میکنند.شما ومن وتمامی مسلمانان باید خوشحال باشیم که امروز ایران در جلوی تمام زورمندان ایستاده وحق مظلومان را دارد از مستکبران میگیرد.//
داکتر عبدالرب اچک زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است