آمادگی آلمان برای میزبانی از گفتگوهای بین الافغانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۸/۱۱/۱ کد خبر: 161875 منبع: پرینت

نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان می گوید که کشورش به منظور کمک و همکاری به روند صلح، نشست جدید گفتگوی بین الافغانی را میزبانی می کند.
به گزارش روزنامه "هشت صبح"، قرار است دور بعدی مذاکرات بین‌الافغانی به میزانی آلمان برگزار شود. نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیداری با مشاور امنیت ملی گفته است که کشورش به هدف «کمک و همکاری برای مذاکرات بین‌الافغانی و پروسه صلح، دیالوگ میان افغان‌ها» را میزبانی می‌کند.

این دیدار روز یکشنبه، بیست‌ونهم جدی، انجام شده است. دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که حمدالله محب با مارکس پوتزل، نماینده‌ ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان، روی روند صلح و از جمله مذاکرات بین‌الافغانی که قرار است که در آلمان برگزار شود، گفتگو کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این نهاد نشر شد، آمده است که مشاور امنیت ملی با نماینده آلمان در امور افغانستان «دیدگاه‌هایی را در مورد آینده دیالوگ صلح میان افغان‌ها که قرار است در آلمان برگزار شود شریک کرده است.» آقای محب تأکید کرده است که باید از این نشست سود اعظمی برده شود.

مارکس پوتزل در دیداری که با حمدالله محب داشته است، گفته است که می‌خواهد نظریات و دیدگاهای حکومت و مردم افغانستان را در مورد صلح بشنود تا نشستی که در آلمان برگزار می‌شود، متفاوت باشد.
آقای پوتزل پیش از این با برخی از سیاست‌گران دیگر نیز دیدار کرده است. او روز گذشته در توییتی نوشت که در این دیدارها درباره برگزاری دور بعدی گفتگوهای صلح صحبت شده است.

آلمان پیش از این نیز برای میزبانی از گفتگوهای صلح افغانستان اعلام آماده‌گی کرده بود. این کشور به همکاری قطر در شانزدهم و هفدهم سرطان امسال نشستی را در دوحه، پایتخت قطر، برگزار کرد.

تاکنون سه نشست بین‌الافغانی در مورد صلح که حکومت آن را «دیالوگ» صلح تعبیر می‌کند، در کشورهای قطر و روسیه برگزار شده است. نخستین نشست بین‌الافغانی که در آن نماینده‌گان گروه طالبان، احزاب و چهره‌های سیاسی حضور داشتند، در ماه دلو سال گذشته (۱۳۹۷) در مسکو، پایتخت روسیه، برگزار شد. پس از‌ آن دومین نشست بین‌الافغانی در ماه جوزای امسال نیز به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شد. در این دو نشست اما هیچ نماینده‌ای از حکومت افغانستان حضور نداشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بین الافغانی
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است