محدودیت تازه پاکستان بر کالاهای صادراتی افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۸/۱۱/۱ کد خبر: 161879 منبع: پرینت

پاکستان برای کالاهای صادراتی افغانستان محدودیت‌های تازه‌ای وضع کرده‌است.
جان آقا نوید سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان به رادیو آزادی گفت: "بر اساس محدودیت‌های تازه، از اول فبروری کالاهای صادراتی افغانستان از مسیر پاکستان باید در کانتینر و با موترهای مجهز با ابزارهای ردیابی حمل شود."

نوید می‌گوید برخی وسایط باربری افغانستان ردیاب ندارند و این امر تاجران افغان را با مشکل مواجه می‌سازد.
او افزود: "روی این مساله باید مذاکره صورت بگیرد. جانب افغانستان طرح‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کند تا این‌که یک راه حل برای آن دریافت شود. اگر یک‌جانبه این محدودیت‌ها به اجرا گذاشته شود، باز در مسیر ترانزیت تاجران افغان مشکلات ایجاد خواهد کرد."
نوید می‌گوید که اگر به تاجران افغان از این محدودیت‌ها مشکل ایجاد شود، بخش‌های اقتصادی پاکستان نیز از آن متأثر می‌شود و باید این مساله از راه گفتگو میان دو طرف حل شود.

این در حالی است که پیش از این نیز تاجران افغانستان در بخش انتقال کالاهای صادراتی از بندر تورخم با مشکلاتی مواجه بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
صادرات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار خوب است.
عین شرایط و محدودیت بالای کالا های صادراتی پاکستان از طریق افغانستان وضع شود.

>>>   در روابط تجارت جهانی و قوانین تجارت جهانی،این یک امر ضروری است.
در قانون تجارت جهانی باید استندرد ها در نظر گرفته شود.
شما نمیتوانید در خارج از افغانستان دیگر به خورد و چهاریک و پاو و من و غیره که واحد مقیاس اندازه گیری وزن معمولی در افغانستان است،مقایسه کنید،بلکه باید استندرد های جهانی وزن را که عبارت ار گرام و کیلو گرام و تن و غیره است،در نظر بگیرید.
به همین منوال دیگر شما نمیتوانید مواد صادراتی خویش را در خریطه های کاغذی و یا خریطه های تکه یی خویش در موتر های لاری کهنه و از کار افتاده صادر کنید.
اجناس شما در هرجایی که تولید میشوند،باید ایتی کیت و یا کود های مقناطیسی داشته باشد که توسط سکنر ها بدرستی خوانده شوند و تشخیص داده شوند که در کجا تولید شده اند و چه مقدار اند و از کدام مواد ساخته شده اند و چه وقت بارگیری شده اند و مقصد آنها کجاست و در کانتینر های اشتندرد جهانی جابجا شوند و در وسایط نقلیه باربری مشخص برای کانتینر ها بار گیری شوند و به خارج انتقال داده شوند.
اگر میخواهید منحیث یک عضو دارای حقوق مساوی تجارتی در جامعه جهانی باشید،باید شما این موضوعات را در نظر بگیرید.
حتی قبل از آن که اداره مستقل تجارت جهانی شما را قبل از آن که منحیث عضو خویش قبول میکرد،باید این مسایل را در نظر میگرفت که آیا شما با ستندرد های تجارت جهانی برابر هستید و یا نه؟
بعد از آن در مورد عشویت شما درین سازمان تصمیم میگرفت.
هرچند خود پاکستان نیز فکر میکنم که هنوز به ستتدرد تجارت جهانی برابر نیست و قسمی که موتر های باربری و بسته بندی های مواد تجارتی آنها را مشاهده میکنیم،با ستندرد جهانی برابر نیستند.

>>>   از لروبر دوصد راکت بالای خاک افغانستان درولایت کنر انداخت صورت گرفت از سرقوماندان اعلی هیچ عکس العملی ندیدیم حتی با الفاظ عادی محکوم هم نکرد چیرسیدبه اینکه با الفاظ شدید محکوم کند

>>>   افغانستان باييد پاكستان را تحريم كند

>>>   افغانستان باييد بل المقابل بر كالا هاي پاكستان ماليات ٦٠٠ فيصدي وضع كند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است